PHO - De som ikke ser dette caset må mangle logikk...

I dag hadde vi en liten flik av en forsmak på hva som kommer i dette selskapet og denne aksjen.
Oppgangen var på 9% til 46,5, men personlig forventer jeg meg realistisk en kurs på 90-120 i løpet av året.
Jeg har satt opp 215 på tippetråden, men tror den sjansen har blitt mindre med utsettelsen av netto overskudd og problemer med flexiscope fra slutten av mai 2018 til medio februar 2019.
Allikevel kan det være mulighet for at tipset på 215 slår inn.
Da må det til utplasseringer uten forsinkelser eller problemer i hele kvartal 2 og resten av året, og bruksfrekvensen må litt opp, i nvertfall fra 1,2 til 2 ganger pr uke.

Personlig tror jeg vi lander på rundt 23 rigide scope og rundt 5 flexiscope i Q1,
I Q2 bør vi komme opp i 15-20 flexiscope, og synlig oppgang av bruksfrekvens på tidligere utsatte scope til 1,5 - 1,7 gmger pr uke.

Jeg tror vi skal opp over ath de siste 12 måndere mellom q1 og Q2, og fra Q2 i august kan moroa med varig oppgang begynne.
thepower
10.04.2019 kl 20:01 2282

Hadde ikke du en relativt stort veddemål med noen kompiser om PHO pris?

Hva var den igjen?
Computum
10.04.2019 kl 20:15 2227

Hvem er det du forsøker å forføre. TS?
Nye uerfarne investorer som ikke kjenner farma fra før? Eller oss gamle travere som vet at det er mer enn "tenk på et tall" som skal til før kurser mangedobbler seg i denne sektoren?
Eller er dine fantasikursmål først og fremst ment som "indremedisin"?
gunlove
10.04.2019 kl 22:18 2040

Trenger man å forføre noen med utgangspunktet og potensiale som Pho har idag? Australia gir nå også refusjon for bruk av Hexvix i undersøkelse av blærekreft. Markedet reagerte idag, mulig MW også dekker inn. Det som skrives på HO skal ikke være årsaken til at man velger å kjøpe aksjer. Jeg forutsetter at de som investerer sine sparepenger faktisk bruker mer tid enn å lese på forum før de investerer. Hvis ikke er ikke aksjemarkedet noen plass å være i.

Jeg har sagt det tidligere, jeg vil ha nye investorer inn. Gjerne amerikanske, så kan de norske investorene heller investere i olje og fisk. Ikke at det er noe galt, men det er noe gammeldags over måten mange aksjonærer tenker på. Det er greit å være skeptisk til farmasi, det er jeg og, men se hvor Pho står idag i forhold til øvrige farmasi/biotek selskap, de er i en unik situasjon. Slik tilstanden er nå, det er mer overraskende at kursen ikke er over 100 kr eller mer. Svært få selskap innen denne sektoren kommer så langt som Pho er kommet. Les og forstå, etterpå er det bare å forsyne seg med gi bort aksjene som tilbys. Det er ganske fantastisk at dere uten aksjer fortsatt kan kjøpe aksjer til slike priser.
gunlove
10.04.2019 kl 22:45 1940

Ikke bli den aksjonæren som sitter i 2021-22 og sier til seg selv, 'tenk om jeg bare hadde'.......da er det for sent, da er løpet kjørt. Jeg gjorde delvis det når Algeta forsvann, et selskap jeg var inne i og solgte meg ut for tidlig og gikk glipp av det meste. Tro meg, det er bittert som bare faen. Du regner på hva du gikk glipp av, det er ikke sunt, men man gjør det likevel. For min egen del, det skal ikke skje med PHO. Jeg har blokkert noen skribenter her på PHO, de bidrar med svært lite om noe i det hele tatt. De skal ikke forstyrre, jeg har sluttet å bruke tid på kreftsvulster, hva nytte skulle det gjøre? Du må gjerne være kritisk for min del, men det må begrunnes i noe, ikke hva opplevelse du hadde med PHO for 10 år siden eller at idag gikk kursen ned så da går alt til helvete. Idag er en god børsdag for PHO, det kommer dager da det er minus igjen. Ikke la det definere hele selskapet, det blir for dumt.

Bare amatører som selger på disse nivåene. MW reduserer shorten, og kursen kan få en skikkelig boost dersom folk evner å ha litt is i magen. Dessverre er det nok en del truseskvettere som selger seg ut for noen usle småprosenter. Vi får se hva som skjer når konfirmantene har fått solgt seg ut, de trenger vel pengene til moped nå mot sommeren tenker jeg :)

gunlove
Synes som vi to har samme erfaring fra Algeta og at vi begge har bestemt oss for det samme når det gjelder PHO. PHO er en særdeles potent aksje og vi er mange som undrer oss over at kursen fortsatt ligger og surrer nede på disse nivåene. Men samtidig vet vi at der ikke skal mye til før denne raketten virkelig skyter til værs.
Ved årsskiftet var der utplassert 157 scope i USA. Dette antallet vil trolig passerer 200 før vi skriver juli 2019 og nærmere 300 enn 200 når vi kommer til årsskiftet. Vi vet også at når nå problemene med flexiscope er løst og refusjonsordningen er trådt i kraft, så vil vi for det første få en stadig større andel av totalantallet være flexiscope og at brukerfrekvensen av scopene vil øke på.

Jeg har selv hevdet at 2H 2019 vil være tidsrommet da vi virkelig vil se raketten skyte i været, men jeg kan slett ikke utelukke at det skjer tidligere.

Her er det bare å glede seg og bite seg fast og undertrykke eventuelle plagsom høydeskrekk.
thepower
10.04.2019 kl 23:26 1802

Londonmannen. You think more than 43 scopes placed in the first 7 months of 2019?

Isn't that a bit optimistic? And then more than another 50 in the next 5 months after that?

Where do you get your info from? With all respect you have bommet "til de grader" every time before, why is it different this time? What do you know that I dont?
Redigert 10.04.2019 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
onuk
10.04.2019 kl 23:28 1783

Du kan selvsagt ikke utelukke at det skjer senere, mye senere, eller i verste tilfelle aldri. For ordens skyld burde du ta med det i troingen din LM. Du har trodd så feil som det går an før........
PS: Det er ingen, understreker INGEN, som bare antydningsvis har blitt plaget av noe som ligner høydeskrekk! Tvert imot......
gunlove
10.04.2019 kl 23:41 1731

Jeg er ikke i tvil om at dette går veien LM. For meg er dette muligheten jeg har ventet på etter Algeta, at det skulle bli i farmasi sektoren er overraskende for meg. Jeg satset mye i Nel og har et solid overskudd derfra, men valgte å hoppe av da jeg tror Pho er lurere å satse på. Det handler om å se selskapet for hva de er idag og enda bedre, hva de faktisk kan bli. Det må være en reell mulighet for at de kan bli giganter og det kan Pho bli. Hvert scope som blir utplassert er som en kontrakt for min del, dette er repeterende penger på konto. Pasienter ønsker, urologer ønsker, AUA ønsker og gud vet hvem som ikke ønsker at Pho skal dominere dette markedet. Vel, hva Power, bravi, somsa og hvem andre som mener de ikke kommer til å dominere mener, blokker folkens, ikke la slike stoppe dere fra å investere i et farmasi selskap som andre sammenligner med å vinne fotball VM. Så jævlig vanskelig er det å komme igjennom FDA godkjennelse, PHO har gjort det med en overbevisning som mangler sidestykke.

By the way LM, Bergen er Norges beste by :)) og jeg håper Brann får sin revansje etter at dommeren har gjort sitt i forrige kamp.

Onuk
Jeg kan ikke nekte deg å være negativ til PHO og som sådan antar jeg at du som flere sv de negative skribentene, ikke tør ta i PHO som et investeringsobjekt. Og dem som fortsatt gidder lese innlegg på HO får nok tilstrekkelig med negative input fra deg og andre skeptikere. Og like lite som dere tar høyde for den eventyrlige utviklingen PHO kan oppleve, så føler ikke jeg noe ansvar for å servere et negativt syn jeg ikke har tro på.
Ber om at du skjønner såpass. Og som jeg tidligere har fremholdt utallige ganger; våre skriblerier her på HO har nada zero innvirkning på kursutviklingen. Det er helt andre krefter som styrer kursen.
Jeg forventer også at dem som vurderer å investere i PHO har vert nok til åbenytte andre kilder enn innlegg på HO som grunnlag for sine avgjørelser.

Ja, jeg har stor tro på PHO sin fremtid. Det er min tro og jeg tvinger ingen andre å tro på det samme som meg. Men jeg vet hvilke aksjer jeg har hatt tro på og hvilke
«Himmelferder» jeg har hatt gleden å få være med på.

Ha en riktig god natt! Brann vant 2-1 så mye skal til for å ødelegge denne kvelden. Selv ikke surpomper vil evne det. ;-))
TAAS
10.04.2019 kl 23:51 1692

Dagens stigning kom på middels volum. Det sier at det ikke er mange selgere på dette nivået, men burde vært høyere for å skape god støtte ved tilbakefall Vi krysset MA 200 og er slik sett positiv. Det ligger tett med motstandsområder oppover så jeg har ikke flådd bjørnen enda. Kommer det volum så er ikke motstanden veldig sterk.

Vi er i opptrend med potensiale for 70 - 80 kr ca ved press. av Q2. Min gjetning på 92 ved årsslutt ligger i overkant av trenden fra starten av 2015, men innenfor den noe raskere stigningen fra bunnen i 2017.
Nedsiden ligger ved bunnlinjene i de respektive trendene. Brudd på opp eller nedsiden vil gi retningsendring. Elementært.

https://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=PHO.OSE

onuk
10.04.2019 kl 23:51 1690

Ok, da koker det ned til at Bergensere er noe for seg selv. Ikke noe nytt akkurat, i resten av Norge! Beste by? My a.s.

Det lever jeg godt med. Kanskje ikke overraskende. ;-))
gunlove
11.04.2019 kl 00:20 1619

Nei onuk, det koker ikke ned til noe som helst. Kun koking i ditt eget hode. Det handler om å forstå, ikke hvor du bor. Jeg ble forøvrig ikke født i Bergen, men har selv valgt å bosette meg her. Måten du konkluderer på, jeg kan jo alltids blokkere, hva har Bergen med kursutvikling i PHO å gjøre? Er det avgjørende for deg hvor du investerer?

RE - De som ikke ser dette caset må mangle logikk...

* Kan ikke si at jeg er overbevist og spesielt ikke om vi legger historien til grunn. Selskapet har fått innpass i en rekke markeder tidligere med en eller annen grad av refusjon, MEN på tross av det så har de aldri levert noe av betydning.

Teknologien burde nå være verdenskjent og noe alle skulle ha, MEN det er jo ikke slik - selskapet må ut og promotere som at det var noe nytt noe utplasseringstakten og ikke minst den lave brukerfrekvensen bekrefter …

Nei, her er det ingen hast med å posisjonere seg for først må selskapet bevise at de leverer og det har de nok ikke gjort i q1 heller noe vi får fasit på under presentasjonen i mai ...
gunlove
11.04.2019 kl 00:34 1575

Så flott :) da behøver du ikke skrive noe mer her. Vi vet hva du mener så invester hva du tror på, jeg har ikke behov for vite hva du mener siden du ikke tror på dette. Du trenger faktisk ikke poengtere det, de som investerer kan tenke selv.
thepower
11.04.2019 kl 00:40 1555

What is your problem Gunlove? I think you should stop writing on here.

Who are you to tell people what they should do? Are the rules.of the forum that if you dont agree with Gunlove that you should not bother posting.

Grow up.
gunlove
11.04.2019 kl 01:07 1527

Hjelpe meg hvor dum du faktisk er :))) En komedie som Dagfinn Lyngbøs Evolusjon...Nå blokkerer jeg deg igjen, gud forby at du faktisk skulle si noe som betyr noe en dag. Har du det i deg power?? Det er bla bla bla med deg og litt til. Hvem er du til å fortelle da power? en som er konstant negativ? Skal du ha all talerett her?

Jeg tror salget av scop går en del saktere enn Londonmannen spår. Men ettersom hvert scop genererer repeterende salg av Cysview vil likevel den årlige veksten kunne nærme seg 100%. (Nå 76%).
Aksjekursen burde kunne følge denne veksten. Det er godt nok for meg, jeg er en enkel mann. Da snakker vi 2500kr om 5-6 år

Fortsatt står ledelsens halvannen måned gamle uttalelse: "The company maintains its 2020 forecasted revenue range of USD 20-25 million in the U.S., up from USD 7.8 million in 2018, and sees significant continued revenue growth and profit opportunities in the U.S. market beyond 2020"
Kort oppsummert: Her må kassa fylles på LENGE før og sannsynligvis også flere ganger før det skjer noe som helst positivt for bunnlinja. Og hvis ikke den første emisjonen kommer fort, vil utvanningen bli dertil stor. I tredje kvartal er kassa tom.
11.04.2019 kl 07:49 1258

Rischioso,
Mange måter å gjøre det på.
Du valgte å kjøpe på ca. 42 og selge deg ut med tap en stund etterpå etter hva du selv har skrevet her.
Hadde du ventet til igår kunne du solgt med 10% fortjeneste.
11.04.2019 kl 07:56 1231

DiggingDeep.
Anbefaler deg på det sterkeste at du setter deg inn i selskapet før du langer ut med slikt svada.
Skulle jo tro at enkelte er totalt nedsnødde!

Ser du selv er eksponert i Thin så det sier kanskje det meste.......
Redigert 11.04.2019 kl 07:58 Du må logge inn for å svare

Dette er det dummeste jeg har hørt på ganske lenge. Du må gjerne foklare hvordan dette skulle skje.
Haltopen
11.04.2019 kl 08:00 1211

Hvordan i alle dager får du til det regnestykket? Går selskapet plutselig med 30-40 millioner i minus hvert kvartal i 2019 pga av noen nye selgere er ansatt?
Redigert 11.04.2019 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Helme5
11.04.2019 kl 08:07 1186

??? Tror du virkelig selv på hvad du skriver..

PHO’ s cash burn er årligt etcifret - og de har mere end 100 mill i kassen
Og trods den planlagte stigning i omkostningerne, vil det IKKE betyde noget videre dræn i kassen, så en NE kommer der ikke, tværtimod så vil denne kasse begynde at blive øget i sidste halvdel af 2019.

Selvsagt kan ingen sige sig sikker på noget, når det drejer sig om fremtiden, ej heller undertegnede - men føler mig ganske tryg ved at PHO ikke påtænker at fylde sin kasse via emmisioner..!

DiggingDeep må være SomSa som har tatt for mye psykedelisk dop. Det kan umulig finnes 2 så forvirra kreaturer 🥴

Gleder meg til å gjenta dette s-a-k-t-e og t-y-d-e-l-i-g for dere 14. mai, dvs når Q1 slippes.
For deg som mener jeg er eksponert i Thin... Håper ikke det er et register du stoler på. Har tapt mye penger på Thin, men har ikke vært eksponert der i 2019. Det er mange ideer som er gode, men som det aldri blir butikk av...

Innlegget er slettet av Oppgang Kommer

Dette lover virkelig gpdt.

l tillegg til de nickene som påstår at de har aksjer i PHO, og allikevel skiter i eget reir flere ganger daglig, får vi nå den ene baisseren latterligere enn den andre på PHO trådene.
Siste ut på den nye nick-stammen er diving deep.
Ja, den personen er nok på ganske dypt vann nå.

Jeg ler meg nesten i hjel, så jeg blir nødt til å hente et lommetørkle til å tørke bort alle lattertårene

Følg med mine damer og herrer....

Anbefaler deg å lære å lese før du kaster deg ut i diskusjon med voksne folk. Skjønner meg ikke på dere ungsauene som tydeligvis elsker å blottlegge deres inkompetanse gang etter gang. Er det en ny trend blant unge dette?

Merkelig dette her - når de kritiske møter de håpefulle så ender det opp med personfisering istedenfor caseifisering - trodde det var det siste som skulle diskuteres på tross av at man ikke er enige alltid - det er jo uenigheter som lager diskusjon så er det opp til oss hvor gode eller dårlige de blir - skjerpings ...

Er det noen vits i å argumentere med folk som skriver : "Kort oppsummert: Her må kassa fylles på LENGE før og sannsynligvis også flere ganger før det skjer noe som helst positivt for bunnlinja."

Du kan jo prøve å diskutere med Julius i dyreparken, det er like matnyttig

Etter hvert så må jo kassa fylles opp om ikke selskapet leverer for det er begrenset for hvor lenge man kan levere underskudd. Q1 ble nok enda et minus kvartal noe vi vil få bekreftet i mai og mitt bet er at også q2 vil bli rødt - mao, med det i minnet så er det jo ikke å forvente at kursen skal trigges.

Det som blir spennende og se er utplasseringstakten hvor den blir vanskeligere å slå for hvert kvartal fremover nettopp fordi det er blitt utplassert flere på tross av at de fortsatt ikke tjener penger.

Likeså vil det bli interessant å måle brukerfrekvensen sett opp i mot nettopp utplasseringen for det hjelper jo ikke med flere utplasserte Scope om de ikke brukes nok da det er som kjent en betydelig kostnad for selskapet relatert til utplasseringen.

Man skulle jo tro at krysningspunktet på et eller annet tidspunkt vil komme og det burde egentlig ha kommet med tanke på antall utplasserte Scope pr i dag - men når det så ikke er skjedd så er det altså bruken som er for liten.

Så kan man jo spørre seg hvorfor er brukerfrekvensen pr Scope så lav når selskapet kvartal etter kvartal melder at interessen er økende?

Da måles interessen i utplasserte Scope og ikke i bruken og det er jo bruken pr Scope som må opp for at det skal kunne leveres overskudd og når det ikke skjer så er jo ikke interessen så høy som selskapet melder - i alle fall ikke der det betyr noe ...
Redigert 11.04.2019 kl 09:40 Du må logge inn for å svare

Vel, dersom du med din kritikk kommer medargumenter som viser du har satt deg inn i caset, så skal jeg svare deg. Men kommer du med påstander du ved å lede deg opp ville visst var svada, da må du forvente usmakelige svar. Verre er det ikke.

"det er jo uenigheter som lager diskusjon så er det opp til oss hvor gode eller dårlige de blir - skjerpings ..."

Der er jeg enig med deg rischioso. Men det forutsetter jo at folk er ærlige om hva de mener, og ikke bare "mener" det som gagner deres "syke mor".
Og det er langt mellom de her på forumet. Du er jo selv ikke noe forbilde i så måte.

Det er vel lov å kritisere og ikke minst stille spørsmål om og rundt den lave brukerfrekvensen sett opp i mot antall utplasserte Scope for det er jo tallenes tale og dermed et faktum.

Bør vi ikke da diskutere faktumet eller skal vi overse det og heller drømme oss bort i markedsandeler relatert til utplasserte scope og ikke bruken når det er bruken som legger basis for inntjeningen …

Man behøver jo ikke sette seg inn i mer enn det så lenge det er akkurat det som vil være styrende for kursen fremover ..
Redigert 11.04.2019 kl 09:45 Du må logge inn for å svare

Vi har alle meninger om hverandre, men om vi legger det til side og heller forholder oss til hva den enkelte deler og diskuterer det så vil det i alle fall kunne bli en diskusjon som gagner alle.

Om man er ute så er man jo kritisk og argumenterer for det og er man inne så er man positiv og argumenterer for det med forbehold om at man ikke sitter låst og føler at man må argumentere for på tross av at man nå ser at det ikke helt er gått slik man først tenkte når man tok en inngang.

Fremtiden er jo noe ingen av oss kan forutse, men utviklingen frem til nå er jo kjent så da blir også den mest interessant å diskutere for det er akkurat den som legger grunnlaget for den videre utviklingen.
Redigert 11.04.2019 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
pafo
11.04.2019 kl 10:08 817

Ja det skrives mye om nær de skall tjene penger eller fylle på kassen. Men uttalerser fra ledelsen om nær de skall tjene penger
gjeller før USA. Og nær de går i null i USA så har de ca 80 mil i overskudd fra de andre markeder. Det peker vel ikke på emisjon.
Men som vanlig er det vanskelig før mange att se helheten. Og eg trur de går i null i USA vid årsskifte.

"Om man er ute så er man jo kritisk og argumenterer for det "

En ting er jo å fortelle hvorfor man har valgt å selge eller stå utenfor en aksje. Noe ganske annet blir det å nærmest føre en kampanje for å dytte sitt negative syn ned i halsen på de som er positive. Da er det naturlig at man skaper irritasjon og mistenkes for å ha en agenda.

(Og litt suspekt blir det jo også med de som daglig skriver opp til flere nesten likelydende positive innlegg. De ønsker nok også mer å påvirke enn å diskutere?)
Redigert 11.04.2019 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
focuss
11.04.2019 kl 10:14 790

Du skriver: "Fremtiden er jo noe ingen av oss kan forutse" Det har du utvilsomt rett i, derfor må den enkelte investor legge til grunn det scenarie han/hun mener virker fornuftig.

Hvor er vi nå? Vi er der at vi har fase 3 studiet bak oss, ett studie som definerer oss som best i klassen i et 12 milliarders kreft marked. Vi har fått alle de myndighets privilegier vi kan drømme om. Vi er i disse dager i gang med lansering av flexible scope med Cysview i surveillance settingen poliklinisk. En lansering som vil resultere i at dersom man finner kreft som en del av oppfølgingen, så kan man fjerne det der og da.I USA så gjennomføres 1,2 til 1,4 millioner surveillance prosedyrer i året.

Så hva gjør en investor med dette? Har man tro på at dette blir en suksess så kjøper man aksjer i Photocure. Har man mer tro på TRVX så kjøper man der. I hvert fall de som har noe igjen å kjøpe for.

Ikke uenig i det, men da skal det vel gå begge veier slik at også positive kampanjer bør arresteres … ;)

Det er en viss forskjell på det å selv ha troen og det å ikke akseptere at det finnes kritikere som peker på tallenes tale. Selskapet har som kjent en historie hvor det mang en gang er argumentert for at det skal tas store markedsandeler og at selskapet skal levere overskudd - slik er det altså ikke gått.

Med det i minnet og med tallenes tale de siste 6mdr så er det jo ikke noe som tyder på en endring av historien.

Argumentene til de som har troen er jo at dette skal ta helt av og skulle ha tatt av for lenge siden - når det ikke har skjedd og ikke ser ut til å skje - i alle fall ikke med det første så bør man kunne diskutere hva som kan være årsaken og ikke blåse av alt som pirker i dagens realiteter og tviholde på at alt skal bli så mye bedre frem i tid.

Spørsmålet mitt er hvorfor hiver ikke alle seg over noe som sies å være så mye bedre enn alt annet - er det fordi man ikke har et ønske om å bruke noe som er bedre alternativt at det er større krefter (Big Pharma) som ikke har et ønske om det eller er det fordi det kanskje ikke er så veldig mye bedre enn det eksisterende?

Dette er relevante spørsmål som bør kunne diskuteres uavhengig om man er ute eller inne.
Redigert 11.04.2019 kl 10:26 Du må logge inn for å svare

Beware of AUA 2019 den 03 - 06.05 folks, der har Photocure tilsammen fått avsatt 3t og 15 min til demonstrasjoner fordelt på en 2 timer sesjon og en på 1 og 15 min.
Dette må være ny rekord for avsatt tid til et selskap, og et lite selskap sådan, så langt, for PHO er ikke et lite selskap ved AUA i 2020.

Det forventes store ting fra Photocure der, og det er sendt børsmelding om dette på forhånd..
____________________________________________________________________________________________________________________
08/04-2019 11:15:12: (PHO) Photocure: New Data on Cysview® to be presented at the upcoming AUA 2019 Annual Meeting
Oslo, Norway, April 8, 2019: Photocure ASA (PHO:OSE) announced today that
Photocure will be exhibiting Blue Light Cystoscopy (BLCT) with Cysview in Booth
2214, during the American Urological Association Meeting (AUA 2019) in Chicago
May 3rd-6th.
On the booth urologists will have the opportunity to experience BLC with
Cysview, using both the rigid and flexible equipment.

BLC with Cysview will also be presented during plenary and poster sessions at
the AUA annual meeting including:

May 3, 2019 (FRIDAY)

· 10:25 AM to 11:40 AM: Blue Light Cystoscopy for the diagnosis of Bladder
Cancer by Dr. Badrinth Konety from University of Minnesota (Minneapolis, MN),
MCP S105
· 4:45PM - 5:45 PM: Surgical Techniques: Tips & Tricks: Oncology Dr. Lotan,
UTSW, (Dallas Tx) will present BLC with Cysview Flexible during the session
W375e

May 4, 2019 (SATURDAY)

· 3:30 PM - 5:30 PM: Poster presentation: Flexible Blue Light Cystoscopy with
Hexaminolevulinate provides opportunity to finalize Diagnosis and Treatment of
Non-Muscle Invasive Bladder Cancer in the Outpatient Clinic. Results from a
Nordic Registry Study, W181ab

About Bladder Cancer
Bladder cancer is the sixth most commonly diagnosed cancer in the US and is the
fourth most common cancer found in men in the US.(1, 2) It is estimated that
there will be 80,470 new cases of bladder cancer and 17,670 deaths due to
bladder cancer in 2019.(3) Risk factors for bladder cancer include advancing
age, cigarette smoking, occupational exposure to dyes, tar, rubber and solvent,
and chronic bladder irritation and infections.(4) Bladder cancer is one of the
most expensive cancers to manage. It is estimated that upwards of $5.71 billion
will be spent on bladder cancer in the US in the year 2020.(5)

Bladder cancer is classified into two types, non-muscle invasive bladder cancer
(NMIBC) and muscle-invasive bladder cancer (MIBC), depending on the depth of
invasion in the bladder wall.(4) NMIBC is in the inner layer of cells.(3) These
cancers are the most common (75%) of all bladder cancer cases and include the
subtypes carcinoma in situ (CIS), Ta and T1 lesions.(5) MIBC is when the cancer
has grown into deeper layers of the bladder wall.(2) These cancers, including
subtypes T2, T3 and T4, are more likely to spread and are harder to treat.(6)

About Hexvix®/Cysview® (hexaminolevulinate HCl)
Hexvix®/Cysview® is a drug that is selectively taken up by tumor cells in the
bladder making them glow bright pink during Blue Light Cystoscopy (BLCTM). BLCT
with Hexvix® /Cysview® improves the detection of tumors and leads to more
complete resection, fewer residual tumors and better management decisions.

Cysview® is the tradename in the US and Canada, Hexvix® is the tradename in all
other markets. Photocure is commercializing Cysview® /Hexvix® directly in the US
and the Nordic region and has strategic partnerships for the commercialization
of Hexvix®/Cysview® in Europe, Canada, Australia and New Zealand. Please refer
to https://bit.ly/2wzqSQQ for further information on our commercial partners.

Ekstern link: https://newsweb.oslobors.no/message/473933

Redigert 11.04.2019 kl 10:38 Du må logge inn for å svare

Det er jo akkurat det jeg pirker i - at teknologien er kjent, men på tross av det så har verken etterspørselen eller bruken tatt av og det er derfor det stilles spørsmål om hvorfor.

Hvorfor må selskapet fortsette med å bruke tid, krefter og penger på å markedsføre noe som allerede er kjent og som i følge selskapet er det beste på markedet og de er alene om akkurat denne teknologien?

Det er her det skurrer og det er nettopp det man bør finne årsaken til. Dette trigger i alle fall ikke forventningene om at alt skal bli så mye bedre fremover noe som også avspeiles i aksjekursen og av samme grunn burde dette være relevant for alle å diskutere.

Dere som maser om emisjon fra morgen til kveld, hvorfor nevner dere aldri at inntektene til Photocure er raskt voksende ?
49,9m i Q4, opp fra 43,5 i Q3

… og økende kostnader som er forventet å øke fremover som igjen er årsaken til underskuddet og høyst sannsynlige underskudd fremover - det er vel også verdt å nevne ...

Hva angår den lave brukerfrekvensen så kan man ikke bare basere seg på at hvert scope gjennom 2018 ble benyttet kun en gang pr uke. Det er jo dette kritikerne ynder å fremholde og trekker dermed konklusjonen at veksten er null og at selskapet fortsetter å tape penger i et høyt tempo. Men man må ikke være videre godt møblert i toppetasjen for å skjønne at dette blir for enkelt og en tendensiøs fremstilling.

For faktum er at salget av Cysview doser i USA nærest har doblet seg gjennom 2018. I Q4 2017 solgte PHO for NOK 10,2 mill i USA. I Q4 2018 var denne summen kommet opp i NOK 18,4 mill. Baserer vi oss på at hver dose Cysview koster kr 8500,- og omgjør tallene til antall doser så steg antall solgte Cysview doser fra 1200 doser i Q4 17 til 2164 doser i Q4 18, altså en økning på 80%.

Hva skyldes så dette? Jo antall utplasserte scope steg fra 104 ved inngangen til 2018 til 157 ved inngangen til 2019, altså en stigning på 51% i antall scope gjennom 2018.

Som regnestykket viser så stiger altså forbruket av cysview betydelig mer enn antall scope skulle tilsi. Av det kan vi konkludere at bruken pr scope øker. Dette skjer altså før felxiscopene blir operative og før at refusjonsordningen for surveillancemarkedet kommer i kraft fra 1 jan 2019. Så vet vi nå at det har vært mye blest rundt BLC teknologien gjennom 2018 og at pasienter som har fått påvist blærekreft foretrekker å bli undersøkt med BLC teknologien. Ut fra disse undersøkelsene er der all grunn til å tro at veksten for BLC teknologien vil bli betydelig i årene som kommer.

Så er det enkelte kritikere som ønsker å fremstille den økonomiske situasjonen i PHO så svart som mulig. Ja, vi har skribenter som frimodig hevder at kassen vil være tom innen Q3 2019. Gudene må vite hvor disse folkene har lært å regne å lese, men når de evner å komme med slitk sprøyt må det sannelig være lov til å stille seg spørsmålet, uten å bli beskyldt for å gå på person. Vi vet at kompetansen i regneferdigheter ikke er demn samme som den var, men det er tydelig at enkelte av dem som ikke kan denne kunsten også nå har tatt på seg en rolle som kommentator for PHO. Men med respekt å melde så er de helt på jorde med sine kakulasjoner.

Ser vi nok en gang på regnskapene som ligger ute, så hadde PHO en kontantbeholdning ved utgangen av 2016 på NOK 169,2 mill. Ved utgangen av 2017 var denne sunket til NOK 129,4 mill. Selskapet hadde altså i løpet av 2017 svidd av NOK 39,8 mill. Men selv med et slikt forbruk ville kontantbeholdningen holdt til 3 år og 3 måneders forbruk.

Nåvel, ved utgangen av av 2018 var kontantbeholdningen sunket til NOK 106,8 MILL, dvs med kr 22,6 mill. Men da vet vi at der ligger et ekstraordinært forbruk på kr 13,1 mill ifm omstrukturering i selskapet. Dette var et engangsbeløp, slik at uten denne omstruktureringen ville kontantbeholdningen vært 13,1 mill bedre. Men selv om merforbruket fortsatt med NOK 22,6 mill, så ville kontantbeholdningen holdt i 4 år og 7 måneder. Så hvordan noen kan få seg til å påstå at kasen vil være tom ved Q3 2019, det må man nesten spørre dem som kan komme med den slags tøvete utspill.

Det er også god grunn å anta at underskuddet pr måned vil avta etterhvert som salget av Cysview fortsetter å øke måned for måned. Og nå når refusjonsordningen for surveillancemarkedet er i kraft, problemene med flexiscopene er løst og interessen for BLC er på full fart opp, så er det vanskelig å se hva som skal hindre PHO i å komme med blå tall på bunnlinjen lenge før man trenger tenke på påfyll.

Ved inngangen av 2019 var antall utplasserte scope på 157. Dette tallet vil passere 200 før inngangen til 2H 2019 og vil trolig ligge nærmere 300 enn 200 når vi kommer til årsskiftet.
Vi kan også forvente at brukerfrekvensen på de 157 scopene som var utplassert ved utgangen av 2018 vil stige i 2019, men siden antall behandlete pasienter gjerne fordeles på samtlige scope som er utplassert, så vil markedet få et fordreid tall på antall behandlinger pr scope, spesielt når utplasseringen av nye scope er akselererende. Men det antar jeg leseren er intelligent nok til å skjønne selv.

Ha en solrik og herlig dag!
focuss
11.04.2019 kl 11:13 627

Rischioso
Du spør og spør og spør. Siden teknologen er så god, hvorfor har det ikke tatt av allerede? Da minner jeg om at flex surveillance nå er i starten av en lansering i USA, og det har vel ikke vært en forventning at det skal ta av før lansering??

Det eneste markedet som har vært aktivt frem til nå er TURBT markedet innenfor 25 top MSA . Etter kraftig vekst siste år har Cysview nå kommet opp i 6,7% markedsandel allerede, målt etter Q4 salget. Det er ingenting her som gir grunn til å miste trua på PHO. Tvert i mot.