PEN - Lifting Q2 - 2019

Idar1
PEN 09.04.2019 kl 12:44 11564

Er det noen som har noenlunde kontroll på hva vi kan forvente av lifting iløpet av Q2.
oto1
17.04.2019 kl 16:45 3708

Omgangskretsen til den mystiske sheiken vel.

He-he

Ja. Den var veldig spekulativ.

Da får jeg prøve på en tilsvarende

Mannen er fra Dubai. Altså De Arabiske Emirater.

Mannen har helt sikkert kontakt med forbindelser i Abu Dhabi som også hører til De Arabiske Emirater.

Petronor E&P har kontor i ABU Dhabi

Petronor har sagt at de er på jakt etter produserende felt i Nigeria som har store ressurser.

Kan det være at sjeiken jobber for disse for å få innpass på Aje gjennom MX Oil og også gjennom PEN for den saks skyld.

Jo, vi veldig spekulative begge to, men godt å få litt feedback for en gangs skyld. Dette er jo et diskusjonsforum og der må være tillatt med spekulasjoner. Denne sjeiken har som du er inne på et meget stort stort kontaktnett innen olje og gass.
Alby
17.04.2019 kl 21:00 3520

Kanskje vi kan få en god pris for Aje da 😂😂

Konspirasjonsteorier, så lenge man spinner rundt dem, helt ok og sundt for hjernevirksomheten. Men ikke alltid for lommeboken. I dette tilfelle tror jeg dere kan være inne på noe for jeg frontet selskapet med news om MXO og tilbakemeldingen - dette var godt nytt for MXO og probably for prosjektet.

Så det kan ligge noe her.

Med Brexit litt på avstand, er det trade deal USA vs. Kina det handler om. Det drypper litt her og der - går stadig i riktig retning:

U.S., CHINA TENTATIVELY AIM TO SIGN TRADE DEAL AS SOON AS LATE MAY

Innen to uker har vi trolig svaret på waivers Iran. De uløper tidlig mai. Har liten tro på at disse oppheves helt og fullt, men sannsynligvis delvis. Vil uansett sette et press på oljeprisen, da unntak allerede gjelder per i dag for 8 land.

Oljeprisen, det begynner virkelig å tetne seg til og det skal lite til før det går videre oppover. Er faktisk ikke lenger så opptatt av oljeprisen isolert sett, så lenge den er over $70 vil jeg heller ha på plass handelsavtale med Kina og at det stemmer på makronivå. Ønsker stabilitet og forutsigbarhet mer enn peaks.

Hva skal vi så si om PENs aksjekurs? Handelen er nå på et mikrovolum som må opp. Vil minne om at det kun er 20 handelsdager igjen før Q1 23. mai.

Om ikke PENs Q1 gjør susen alene vil trolig en snarlig handelsavtale og den generelle psykologien i verdensmarkedene og oljepris medføre et naturlig løft.
Redigert 17.04.2019 kl 21:03 Du må logge inn for å svare

I fravær av muligheten til å trykke likes på innlegg, enig med Gunnarius.
Handelsavtale i boks, stabil oljepris over 70 USD, positive tall på Q1 rapporten: Eksterne og interne faktorer drar i samme retning.
Sitter med en økende fornemmelse av at AJE kan gi oss et skikkelig løft. Et salg på 30-40 mill. USD vil gi et skikkelig løft på kursen.
PEN har et joker i ermet: Hadde vært fantastisk om det plutselig blir lagt på bordet.
Alby
18.04.2019 kl 09:03 3322

Hvis Aje blir solgt, hva vil styret gjøre med pengene, satse på ny områder eller betale litt til oss ?

MX Oil opp 58 % idag. Den gikk opp med godt over 200% tidligere denne uke før den falt litt tilbake igjen. Da den nå klatrer tilbake er dette helt a-typisk for aksjen.

Er ikke så merkelig Fluefiskeren, for se på denne meldingen så ser man at investoren preger det nye navnet på MXO og garantert vet hva som skjer med Aje og videre utbygging. Man kaster ikke gode penger etter dårlige penger. Nå ser det ut som om det blir mer liv i Aje. Dette bør markedet her hjemme skjønne også. Så vi som mener Aje er i spill og har blitt debattert her på forumet nylig, er trolig inne på noe:

RNS
MX Oil PLC - MXO

Proposed Share Consolidation and Name Change

Released 07:00 18-Apr-2019

RNS Number : 5597W

MX Oil PLC

18 April 2019

MX OIL PLC

("MXO" or the "Company")

Proposed Share Consolidation and Name Change

MX Oil plc, an oil and gas investing company quoted on AIM, announced on 15 April 2019 that the Board was considering proposing a change of name and a share capital reorganisation following its recent fundraising.

The Board has concluded that it will proceed with these proposals and, accordingly, is in the process of preparing a circular to shareholders to convene a general meeting to consider, inter alia:

1) a resolution to change the Company name from 'MX Oil plc' to 'ADM Energy plc'

2) a resolution to consolidate the ordinary shares on the basis of 1 consolidated ordinary share of 1p for every 100 existing ordinary shares of 0.01p each thereby reducing the number of shares in issue, after the issue of 36 shares, from 4,471,349,700 to 44,713,497 (the "Consolidation").

The Company has been considering a change of name for some time. The rationale for the name change to ADM Energy plc follows the recent strategic investment by Shaikh Ahmed Bin Dalmook Al Maktoum. The Company's strategic investor has an extensive network of influential contacts within the oil and gas industry and the Board regards his support for the Company as an important opportunity.

Further, the Board considers the Consolidation will help present the company in a more attractive light to institutional and high net worth investors.

Stefan Oliver, the Company's CEO commented:

"Our recent announcements have shown the significant developments occurring in the Company. We are pleased with the progress of our Aje investment and, with the support of a new influential shareholder, the Company has been repositioned to take advantage of opportunities that were previously out of our reach. I look forward to updating the market with our progress."

This announcement contains inside information for the purposes of Article 7 of EU Regulation 596/2014 and the person who arranged for release of this announcement on behalf of the Company was Stefan Olivier, Chief Executive Officer of the Company. Upon the publication of this announcement via a Regulatory Information Service, this inside information is now considered to be in the public domain.

* * ENDS * *

https://www.londonstockexchange.com/exchange/news/market-news/market-news-detail/MXO/14045532.html
Redigert 18.04.2019 kl 10:50 Du må logge inn for å svare

Ahmed Dalmook Maktoum. ( ADM energy)The Company's strategic investor has an extensive network of influential contacts within the oil and gas industry and the Board regards his support for the Company as an important opportunity.

Helt åpenbart at dette er begynnelsen på. « Nye Aje»

Omvendt split av akjene og navneskifte oppkalt etter sjeiken, bærer bud om noe nytt.

Denne sjeiken har, som det skrives, et stort og inflytelsesrikt nettverk.

« Når det regner på presten, drypper det på klokkeren»
Les:
PEN
Alby
18.04.2019 kl 12:24 3122

Hva mener du med les Pen ?

Gunnarius

Det er det jeg mener. Den oppfører seg annerledes enn vanlig. Nå kom det jo to meldinger, men er temmelig sikker på at det er den som omtalte sjeiken som drev kursen.

Likevel er det etter min mening utenkelig at han gikk så hardt ut uten en plan. Da mxo kun er engasjert i Aje så er det nærliggende ja. Hva skal han ellers med mxo? Jeg spekulerte høyere opp hvem som skal inn.
Redigert 18.04.2019 kl 13:51 Du må logge inn for å svare

Skulle så gjerne hatt en tilsvarende MoU på Aje som Ogo har med GE ifm. funding/utbygging.

Denne sjeiken har tydeligvis de finansielle musklene som skal til. La spesielt merke til at John snakket seg mer varm om gass ved siste Xtrainvestor seanse enn tidligere.

Og med MoU med staten Ondo - nabostat med Lagos - kan sikkert Dubai familien/dynastiet trenge noe gass til div. kraftverk eller olje og gass rent generelt.

Akeredolu Signs MoU With Member Of Dubai Ruling Family To Develop Deep Sea Port In Ilaje

Akeredolu signed the MoU on behalf of the state government as he seeks collaboration with the United Arab Emirates in developing Ondo State and widening its investment horizon.

BY SAHARAREPORTERS, NEW YORKAPR 12, 2019

http://saharareporters.com/2019/04/12/akeredolu-signs-mou-member-dubai-ruling-family-develop-deep-sea-port-ilaje

Neste, MoU på Aje ala Ogo?

Aje, følg med - something is brewing!!
Redigert 18.04.2019 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Alby
18.04.2019 kl 16:37 2905

Uansett hva vi kunne håpe på får vi vel ikke høre noe fra Pen før etter Påske, de er vel på ferie 😉😉

Alby

Nei. Børsen er lukket til den 23.

Meget interessant det som nå skjer på Aje, fordi man kan neppe anta at Maktoum familien stanser ved et isolert eierskap i MXO. Er trolig ikke derfor aksjekursen til MXO går så det kviner 3-4 gangen. Er nok snarere mulighet for kapitaltilgang og forsering av utbygging og Fase 2 på Aje med gassen i sentrum.

Hva jeg har forstått av Panoro og er vel det samme som er meddelt i markedet - så må antall partnere reduseres. Det må foretas en restrukturering og nye inn med muskler – helst med operasjonell erfaring. Mye kapital sentrert rundt Maktoum familien inkl. et kontaktnett og investormiljø som Aje higer etter. For det har tidligere skortet nettopp på hvordan finansiere en videre utbygging på Aje. Og John nevnte spesifikt på Q&A seansen at Aje lisensen nå var i pre-funding fasen.

MCAP MXO etter dagens handel >GBP 10 mill. Dvs. konvertert med PENs eierandel rundt USD 30 mill. Dette kun grovt sagt, da MCAP MXO svinger mye etter kursen. Hva dette uansett sier oss, For PEN og Aje begynner man å ane konturene av en prislapp foreløpig rundt USD 30 mill. pluss. Dvs. NOK 4 per aksje. Aje ligger i dag inne med minimal verdi, så hva som skjer nå på Aje kan fort materialisere seg til flere NOK.

Sjansen for at det nå blir utbygging av gassen på Aje økes nå betraktelig og det hele må ses som en trigger i aksjen. Poenget er at markedet ikke kan vite om EER og PEN blir innløst eller om det kan tilbys adekvat funding. Nå kan det plutselig komme en melding om at Aje lisensen har skaffet funding eller om noe annet i M&A sammenheng blir meldt.

Egentlig helt snodig helomvending fra MXOs side. For statuttene der i gården ble endret til lavrisk for kort tid siden ved å gå bort fra O&G. Så svarer selskapet med å fortsette inntil videre innen O&G og endrer til og med navnet til ADM Energy plc. Dette sier meg at her er noe meget lukrativt kommet rekende og selskapet har valgt å slå til. Klart at dette må tolkes i en større sammenheng til å angå hele Aje JV.

Er ingen utdannet analytiker, men for min del betyr dette mye hva angår muligheter på Aje for Panoro. Og skulle jeg fra mitt ydmyke ståsted ha vurdert, så ville jeg med det vi vet i dag ha satt nyskapingen og ADMs inntog med en verdi på NOK 1-2 per PEN aksje. MCAP MXO har økt 3-4 ganger og enda er det ikke selv for MXO skaffet funding til Aje fase 2 eller lisensen har besluttet FID Fase 2.

At utviklingen på Aje og sjeikens inntog antas ha en effekt på PENs aksjekurs bør like fullt være å legge til grunn. Dette i en tid hvor markedet fra før ligger i startgropa til å posisjonere seg frem mot Q1, 23. mai.

Nå kan alt skje på Aje og det uten forvarsel.
Alby
18.04.2019 kl 20:52 2705

Hvor stor eierandel har Pen i Aje ?

Riktig nok Treet, men det er Working Interest som er 6.502%.

Se denne link og side 21 av 27:

http://www.panoroenergy.com/wp-content/uploads/2018/pdf/Panoro%20Corporate%20Presentation_Sept%202018%20WIDESCREEN%20v3.pdf

Revenue Interest er 12.19% og Paying Interest 16,255%. Dvs. inntektsgrunnlaget er 12.19% og Panoro må ta sin del av kostnadene med 16.255%.

Panoro går snart over til å få inntektsgrunnlaget hevet fra 12,19% til 16,255%. Dette har vår glimrende skribent Spitzer skrevet om en del tidligere. Vil tro at økningen vil skje en gang i løpet av inneværende år. Det er enda litt mer komplisert, for Panoro fikk som et resultat av arbitration og feiden innad i lisensen en deal med inntekstsgrunnlag 16,255% for en periode. At Panoro snart skal over til 16,255% som inntektsgrunnlag er et lite bein for en beiler.

La meg nevne enda en snodig sak som synes klart etter at MXO meldte ADM Energy som det nye navnet og Maktoum familien kom på banen. MXO snakker ikke lenger om olje. Dvs. boring av en eller to brønner i inneværende år. Dette var tidligere MXOs mantra. Årsaken tror jeg faktisk ligger i at Maktoum familien vil gå direkte på Fase 2, hvor oljen (Oil Rim Project) ligger inne. Hva dette i så fall betyr er en forsering og man kan allerede nå begynne å se konturene av en Fase 2, med både olje og gass i sentrum. Dvs. jeg tror Aje JV har endret litt i strategi, fordi nå kan det være mulig med funding for hele utbyggingen, eller dette det siktes mot. Dette virker fornuftig, for det er første gang jeg har hørt John snakke relativt optimistisk om gass på Aje og at denne kan bli realisert. Han nevnte lisensen holdt på med funding (ref. Xtrainvestor Q&A seansen).

For oss som har opplevd marerittet Aje, er det en sann fryd å være vitne til at Aje prosjektet nå synes bli blåst liv i igjen og at parolen: Aje er gass og kondensat atter kan få nytt liv. For Aje som helhet er en spennende lisens, hvor dessverre oljeboringen og produksjon har blitt så til de grader skakkjørt av amatørskap og dårlig prosjektledelse, samt div. uhell.

Vil anbefale at forumet kikker innom MXO forum, for nå er det virkelig fyr i teltet der og det kan se ut som et nytt selskap ADM Energy begynner å ta form med bl.a. den omorganisering av personell som dette medfører:.

http://www.lse.co.uk/ShareChat.asp?ShareTicker=MXO

Redigert 19.04.2019 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Alby
19.04.2019 kl 09:41 2430

gunnarius

Hva vil dette kunne bety for Pen, kan de bli kjøpt ut, eller vil Pen kunne fusjonere med det nye selskapet eller vil hele Pen kunne bli kjøpt opp ? Jeg er meget spent på HV som skjer når børsen åpner.

Enig, men var veldig forbauset da det bare var meg som reagerte på forslaget her om at vi skulle betale for å bli kvitt Aje hvis vi ikke fikk gitt den bort raskt.

Jeg mener å huske at en av konklusjonene ved rettsforliket vedr. Aje lisensen var at ingenting kunne iverksettes uten 100% enighet blant lisensinnehaverne. Det må bety at Sjeikens planer for sitt nye selskap vedr. Ajelisensen kun kan gjennomføres med PEN velsignelse.
Enten er PEN med på det som skjer, eller kjøper noen PENn andelen for å sikre progresjon.

På bakgrunn av dette bør PEN komme med en redegjørelse snart

Men foreløpig handler om en aksjepost i MXO. Det er kanskje ikke naturlig at de uttaler seg om det før det eventuelt får konsekvenser for eierandelene. Men det tror jeg det får.

Alby, først og fremst at hovedproblemet, nemlig funding nå synes ha mulighet for å kunne bli realisert. og med funding og den allerede godkjente forlengelsen med 20 år kan Aje JV gyve løs på både gass og olje, jf. Fase 2.

Helt klart er Panoros eierandel nå har blitt mye mer interessant og har langt høyere mulighet til å bli solgt, helt eller delvis. Dvs. mulighet for en langt høyere omsetningsverdi synes være til stede. imidlertid, det er mer arbeid som må gjøres og funding for Fase 2 må bli meldt. Men med Maktoum familien vil trolig dette være startraketten og det hele vil akselerere langt raskere. Det er for tidlig til fullt ut skjønne hva dette betyr i kroner o ører for PEN, men at aksjekursen som for MXO bør reagere positivt synes innlysende, fordi Maktoum familien neppe går inn som ca. 30% eier i MXO som det primære, men mer trolig ønsker langt større eierandel i Aje lisensen. Og det er da dette her passer som hånd i hanske for Panoro. Som har vist vilje til å selge over lengre tid, men ikke har hatt det fundamentale i markedet på plass.

En reprising av Aje og Maktoum familien som en trigger - klinkende klart!
awsdrf
19.04.2019 kl 11:09 2305

Mitt tips er at dette kan ha en kobling med at konkursboet til EER nok snart kommer ut i marked for salg til høystbydende.

https://beta.companieshouse.gov.uk/company/05216866/filing-history

Kan være en sannsynlig og medvirkende årsak. Men da vil automatisk PENs asset også få en prislapp eller PENs asset blir solgt - helt eller delvis. Uansett tror jeg at sjeiken og Maktoum familien vil mer i Aje enn kun ca. 30% eierskap i MXO eller nå som det skal hete, ADM Energy..

Nå er det påskeferie og god påske til alle og enhver!

Snakkes igjen 23. april.

Sjeiken feirer neppe påske. Ting er på gang. Denne diskusjonen omkring AJE lisensen burde vært på en egen tråd.

Lifting Q2 er em misvisende tittel på den nye utviklingen på AJE lisensen.

ADM energy eller MXO har startet en prosess av stor betydning for PEN: Enten er selskapet med på AJE 2, ellers blir vår AJE andel solgt.
For Pen kan påskebudskapet bli at AJE lisensen» sto opp fra døden»
Redigert 19.04.2019 kl 17:14 Du må logge inn for å svare

For ikke å snakke om Himmelspretten når den kommer. 🤣

30.4 Annual rapport

23.5: Q1

30.5: Himmelspretten
Alby
19.04.2019 kl 18:43 2011

TH
Helt enig, kan ikke du starte en ny og prøve å få flyttet innleggene over ? Jeg vet ikke hvilken overskrift dere vil ellers vil ha. Ellers kunne jeg ha startet en ny, vet ikke hvordan man evnt. flytter innlegg over.
Alby
19.04.2019 kl 19:58 1940

Så har jeg åpnet en ny tråd som kun tar seg av det som skjer på Aje. Dere andre må hjelpe til å lempe over eldre innlegg.

He-he

Det er Kristi Himmelfartsdagen. Dere bruker ikke dette uhøytidlige ordet i Danmark tydeligvis.
Redigert 19.04.2019 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
Gjern
19.04.2019 kl 21:22 1837

Ti-hi.
Tak, men selv på en langfredag aften ringede den ikke hos mig på en PEN-tråd :-)
Jeg troede det var kursen der skulle den vej...

Ja, kursen skal i hvert fall følge et stykke på vei.
Alby
19.04.2019 kl 21:25 1832

Det her blitt åpnet en nytråd til orientering.
Gjern
19.04.2019 kl 21:29 1830

Tak Alby, det er bare mig der fjollet med andet end AJE.....
vibro
29.04.2019 kl 10:34 1130

Sakset fra Tullow Oil sin AGM Trading Update utgitt 25. April 2019.

"The lower production from Ghana has been partially offset by strong performance from the Central and West Africa non-operated
portfolio, with the new Simba and Ruche fields in Gabon significantly exceeding expectations. "

Leser 2 ting utav dette;
1) Tullow Oil er nå offisielt partner på Dussafu (som de kaller Ruche) og en farm in deal må være gjort (med tilhørende cash til Panoro).
2) Feltet produserer over forventning.

Liker spesielt item 2 - da dette er et nytt felt hvor det nå viser seg at reservoar og produksjonsegenskapene fortsetter å være gode over tid. Dette er svært lovende for den videre utvikling av feltet.
Redigert 29.04.2019 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Alby
29.04.2019 kl 10:50 1089

Men, hvor blir det av oppgjøret ? når de er fullverdig partner, må vel oppgjøret være klart ??
Redigert 29.04.2019 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
vibro
29.04.2019 kl 10:59 1071

Vi får vel håpe det er klart og inkludert i Q1-19 resultatet ;-).
Alby
29.04.2019 kl 12:37 948

Jeg trodde det ville kommet som egen melding ?

Det er klart at det vil komme beskjed i form av børsmelding når dette er på plass Alby, for dette er signifikant og sensitiv børs informasjon. De har nok kommet langt i pågående diskusjoner uten at selve signaturen er på plass og tipper derfor at noen har forsnakker seg en smule da de i prinsippet er enig. Bør derfor kunne forvente melding any time.

Vibro

Takk for den. Det er faktisk ikke så rart de skriver Ruche. Det er navnet på EEA området. Se f.eks side 3 her fra dussafu prentasjonen fra januar 2018. Side 3

http://www.panoroenergy.com/wp-content/uploads/2018/01/Dussafu-development-summary-January-2018.pdf
Hugodan
01.05.2019 kl 16:56 584

Fluefiskeren:
Glem alt om dine drømme:
Den inkompetente JP's Farmin på AJE er ikke i pipelinen.

Side 188 ref:
http://www.africanpetroleum.com.au/sites/default/files/u1732/Project%20West%20_%20IM%20_%20Final%20Version%20_Web.pdf?mobile=true

One major opportunity worth mentioning in this report is the potential farm in deal in a producing asset in Nigeria which would give us access to vast gas resource to be developed jointly with *one of the most stable operators in Nigeria*

Innlegget er slettet av Fluefiskeren

Hugodan

Den skjønte jeg rett og slett ikke. Hva hindrer Petronor i å gå inn?

Og disse linkene til APCL får ihvertfall ikke jeg opp. Virker som hjemmesiden deres er nede.

Apropos drømmer er det vel forresten jeg sammen med noen få andre som har ivret for å beholde Aje.

Redigert 01.05.2019 kl 17:44 Du må logge inn for å svare

Og hvem er den inkompetente JP?
Hugodan
01.05.2019 kl 18:04 502

Yinka Folawiyo Petroleum er vel ikke #1

OML113 : Meget olie og gas men lav produktion. Operatøren burde ikke omtales som #1[one of the most stable operators in Nigeria]
Hvad der sker med OML113’s JV ved jeg ikke, men hvis #1 så skal AJE have ny operatør og I så fald har JP&co brudt inside info.

JP = jens pace, som du godt vidste
Redigert 01.05.2019 kl 18:05 Du må logge inn for å svare

Alvorlig talt. Jeg lurte heller på om du mente Yinka Petroleum og ikke Jens Pace. Han har jo svært lite med dette å gjøre. Jeg siktet til Petronor.
Redigert 01.05.2019 kl 18:20 Du må logge inn for å svare