Santa Ana/ROP

klaesp
15.06.2019 kl 16:19 3680

Warom, antar du har noen tanker om hvorfor ICSID prosessen drøyer , vi snakkker om overtid av overtid??
Redigert 15.06.2019 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
Warom
15.06.2019 kl 20:42 3567

For å være helt ærlig, ja det har jeg. Ønsker ikke å utbrodere det noe ytterligere offentlig(annet enn jeg har gjort tidligere). Med det så legger jeg helt klart ikke noe negativt i det(kanskje snarere tvert i mot).

Bra svar Fkl, min erfaring er at markedet ikke er bestandig enig med fundamentale beregninger. Hvis man ikke ser på den globale helheten børsvingninger som kan påvirke mange selskap og markedpsykologi også som vises i hva faktisk kjøper og selger gjør kan man fort komme bakpå. Nå er det usikkerhet pr idag og fremover er det jeg tror globalt.Vil dette forsterke seg vil mange kaste kortene.
Mitt spørsmål var jo hvorfor kjøpe APCL til 1,15 og få warrent og sitte med nedover 40øre ekstra er det noe god strategi ? Sikkert mange som har mindre snitt men alikevel. Skal ikke stille mere spørsmål,bare nyskjerrig denne gang. Lykke til
Adamek
16.06.2019 kl 12:34 3305

Forutsetningen i Rgt,s argumentasjon er globalt fall. Kjøpe til 1,15, få warrants, og fall 40 øre. Da ser han bort fra at også warrant'ene vil ha en restverdi. Så snart det blir reelle forhandlinger, har de en verdi. Den vil måtte avspeiles i kursen, uansett. Når det gjelder å kaste kortene, er det vel helst de kortsiktige (og belånte). Da skjer det samme som når shortere kaster kort. Men tyder omsetninger de siste mnd. at det er mange som er innstillt på å kaste kortene i apcl?
40 øre nedover pr. aksje kan bety svært lite i forhold til prising opp av warrants. Eller?
Etter fusjonen vil selskapet ha en verdi. Om faren for handelskrig reduseres blir en annen. Om oljeprisen stiger pga. det pågående i gulfen, blir det og et helt annet bilde. Om begge ting skjer, har man enda et bilde. Osv. Og, er ikke olje et av de gode invest.- områdene fremover, uansett?
Om ingenting av de skisserte scenarioer skjer, sitter Apcl - aksjonærene med aksjer i Petronor (hvor det er produksjon og fremtidige muligheter) og sine warrant.
: )
FkL
17.06.2019 kl 08:46 3063

Tror ikke jeg har noe godt svar på ditt strategispørsmål. For min egen del så sitter jeg langsiktig og tenker at utviklingen blir positiv etter fusjon, samt videre med de rette triggerne. Jeg tror at nye PetroNor blir lettere å prise enn hva APCl har vært og at vi får en mer stabil utvikling. Jeg skulle gjerne ha mellomjustert gapet, men har valgt å sitte. Om det er den beste strategien på kort sikt kan absolutt diskuteres nå i ettertid, men på lengre sikt så tror jeg helt klart det. MEN, dette er aksjer og marked og den som sier at den har fasit er vel den første man bør kaste.

EDIT
Kan legge til at jeg absolutt ikke ville ha gitt fra meg Warrants. Om de slår inn vet vi ikke, men gjør de det så blir det dobbel gevinst.
Redigert 17.06.2019 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
klaesp
17.06.2019 kl 09:06 3015

Handelskrig og generell uro i markedet er årsaken til fall på børsene og Apcl et intet unntak. Ser vi på omsettning i aksjen den siste mnd så er det mye info som ligger der.
klaesp
19.06.2019 kl 10:00 2582

Veldig spesielt og spennende at det ikke er noe tilgjengelig informasjon omkring aktivitet på Rop.
Warom
19.06.2019 kl 17:38 2384

Men vi venter så tar jeg med denne som jeg la ut på XI for litt siden.

Denne er nok «litt tynn» men likevel sært at Gambia i det hele tatt skal uttale seg om dette, men når de først gjør det er det jo så en kan tenke at siste linje ikke står mye i stil til voldgift mot kongefamilien i UAE. Jeg tror bestemt ikke det er noe de ønsker:

https://www.freedomnewspaper.com/2019/06/19/press-release-on-the-attacks-on-oil-tankers-in-the-gulf-of-oman-and-on-abha-international-airport-in-saudi-arabia/

By the same token, the Gambia Government reaffirms its solidarity with the people and government of the Kingdom of Saudi Arabia and the Arab coalition partners.

Det kan jo/er nok bare en høflig meddelse, men det får nå heller være mens vi venter på fusjonen 😉

Det er greit å følge med i "alle kanaler" og her er en på XI som det skrives en del i.

https://www.xtrainvestor.com/channel/apcl

klaesp
19.06.2019 kl 20:34 2250

Warom, har dere diskutert Rop aktiviteten på Xtrainvestor?
Warom
19.06.2019 kl 20:46 2231

Ja, mye....men tidligere.
Du kan være der uten å være registrert, men registrerer du deg, så kan du være med i samtalene. Litt mindre «støy» der, men jeg liker meg både her og der.

Utover det så synes jeg jo tradingchaten der er ett daglig must. Mye interessant i det «det skjer».

.... men som sagt, for meg er begge fora viktige :)
thief
20.06.2019 kl 09:57 1947

Har total brukt myyye tid på rop,sitter med en god følelse på olje der nå🙂Har de vært der siden 4.4,mye mer tid enn de selv regnet med.Treff der og apcl går raskt 50-100% fra dagens kurs.For da burde sosp garantert være i boks,som verdsetter vårt nye selskap til godt over 2kr.Mulig vi får noen gode meldinger når fusjonen endelig er i boks,som vil skje denne eller neste uke,skal bli digg.Da begynner vi endelig neste kapitel med Abu Dahbi på laget,det tror jeg blir lønnsomt.
Redigert 20.06.2019 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
tuja
20.06.2019 kl 10:40 1890

Begynner det ett lite forventningsrally? Kanskje på tide?

Enig med de som mener Total har gjort funn på ROP hvis de ikke har hatt større tekniske problemer. Når selskapene oppgir boretid er det rett til TD uten analyse av eventuelle overliggende funn,
tuja
20.06.2019 kl 10:52 1860

Er det kommersielt funn på ROP, da har det nyfusjonerte selskapet(når det blir børsmeldt) ekstremt gode forhandlingsvilkår iht SOSP.
tuja
20.06.2019 kl 11:18 1809

Tenk om det kommer fusjonsmelding med etterfølgende avtale på SOSP. Da kommer 2kr pr aksje rimelig kjapt.

:)
Aldara
20.06.2019 kl 11:24 1798

Lurer på om rgtBjørn snart ligger i kjøpsposisjon..?
tuja
20.06.2019 kl 11:30 1797

He he, ja, det ville i alle fall vært en meget fin start på sommeren. :)
Warom
20.06.2019 kl 12:02 1724

Ja FF, og jeg er jo også blant de som nå begynner å spekulere på det første.
Ett spørsmål du selvfølgelig kan la være å svare på.
Er du inne i APCL nå?

Warom

Nei, jeg er ikke det. Overveier dog hele tiden å gå inn med en liten post igjen og være «on the road again» Det er ihvertfall spennende.
Adamek
20.06.2019 kl 12:20 1664

God start på sommer'n? Enig med Fluef., At total skulle ha slikt, hadde det ikke gått upåaktet (stilt) for seg, altså uaktuelt. Thief påpeker Total's tidsbruk på feltet. De leker ikke butikk, driv-verdige resultater må være oppnådd (så gode at Total anser det for meget god butikk). Ingen tvil. Warom viser at Saudi bruker penger i Gambia. Da har de noen tanker bak. Kan vel ikke være olje? De har lenge snakket om at egne resurser vil avta betydelig om ikke så lang framtid.

Fusjonen Petronor/Apcl går sin gang. Den part som har mest å "ta hensyn til" når det gjelder fusjonen med Apcl's, er nok Petronor, for å forsvare dette for sine eiere. Men det er ingen av Petronor's eier som har mukket hittil. Vill vært underlig om noen av dem var imot, og ikke kom ut offentlig med det. Særlig Abu Dabi vennene.
Er det noen som kan tenke seg at Petronor's eiere ikke har gjort grundige forberedelser? Og funnet store muligheter, siden inget negativt er kommet ut?
Kan det da være annet enn vinn-vinn når måneden er over? Og ikke bare vinn-vinn, men VINN-VINN. Stort - stort ! : ) : )
Warom
20.06.2019 kl 12:20 1670

Ok FF, og takk for svar.
Alltid hyggelig å ha med seg(om du går inn igjen) folk som har fulgt med selskapet lenge :)
Kvasi
20.06.2019 kl 13:01 1591

Enig.
Fint om FF blir aktiv igjen her. Du vet mye.

Så er spørsmålet til Fluefiskeren:
Er det fluefisking etter flygefisk Total driver med,

eller har franske-pilken rett og slett satt seg fast?
Redigert 20.06.2019 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
Aldara
20.06.2019 kl 13:21 1571

Nå snappes det opp til og over 85 øre...

He-he si det.

Eller kanskje de har møtt et flere meter tykt lag med diamanter. 😉
Warom
20.06.2019 kl 16:36 1340

Den endte i alle fall "ganske greit" kursmessig i dag(helt uavhengig av hvilken pilk man bruker) ;)
Mrhifi
20.06.2019 kl 17:10 1276

Nice/cool at Ff stadig følger med i casen selvom han ikke er investor....vi kan vil alle blive enige om at det er en crazy case På godt og ondt....der er så mange mulige outcomes i casen og det kan stadig blive en særdeles god investering!! Nye petronor har en ambitiøs vækststrategi og old Apcls licenser er stadigvæk i spil og kan blive en kæmpe trigger i fremtiden hvis der er olie på licenserne og vi juridisk er berettiget til disse Licenser....og jeg tror ikke Senegal og Gambia kommer udenom Apcl/petronor i fremtiden.... fusionen giver os investors en stabil base/indtjening og det var den rigtige beslutning apcl ledelsen tog angående fusionen....jeg var uenig og tror godt old apcl kunne have kommet igennem krisen....Men jer der støttede fusionen havde ret!!! Det er et langt stærkere selskab som vi nu bliver investors i....og med ambitiøse vækstplaner og vores uafklarede status på Rop/Sosp/A1-A4 Licenser kan det stadigvæk blive a nice ride guys....IM STILL IN THE GAME FOR ACTION....HAVE NO ILLUSIONS....venlig hilsen Mr.warrant.
Redigert 20.06.2019 kl 17:14 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
20.06.2019 kl 17:26 1253

Vores kontrakter i Gambia er indgået med den tidligere diktator Yamaha!!! De er juridisk bindende og jeg vurderer at apcls advokater var Gambias embedsmænd totalt overlegne i paragraffer og jura!!!!! Vi skal ikke glemme at diktator Yamaha prøvede at annullere Apcls kontrakter i 2014!!!! Kan man forestille sig at Apcl i forliget med diktator Yamaha har taget forbehold for ustabilt goverment og kontrakterne er blevet waterproof og solide i tilfælde af militærkup/nyt styre i Gambia!!! Mit svar er JA.. NATURLIGVIS...
Kvasi
20.06.2019 kl 17:26 1255

Alltid like imponerende når folk endrer syn, og aksepterer andre sine meninger. Fint innlegg, Mrhifi.
Kvasi
20.06.2019 kl 23:41 884

Kan du utdype spørsmålet? Finner du ikke selskapet?
jon76
20.06.2019 kl 23:57 862

Nei vekke fra vps og kan ikke søke det opp

slapp av , tilbake imorra ... standard det :)
klaesp
21.06.2019 kl 09:08 615

Antar at det var ferie og skatte penger som bidro til oppgangen i går. Skjønner ikke helt hva som skjer hos ISCID, noen som har en formening?
thief
21.06.2019 kl 09:14 590

Regner med det var nærstående fusjon som drar den opp og spenning på rop.Bare fusjon burde kjøre den opp til krona.Og skulle total få treff på rop,så burde den gå myyyye mer,iallfall mot 1.5kr🙂For da er vel sosp så godt som i boks.Og med den tida total nå har brukt på rop,så er vel sjansen bra for at de har funnet noe.De har vært på rop nå i 2 og en halv mnd!!🙂
Redigert 21.06.2019 kl 09:14 Du må logge inn for å svare
FkL
21.06.2019 kl 09:19 597

Nei, det er ikke godt å si hva som skjer. I regelverket til ICSID så finner jeg ingen frister som går utover 90 dager, men partene står fritt til å avtale egne frister. Blir de derimot ikke enige så er det nok ICSID’s standardfrister som gjelder. Konklusjonen må da være at de er enige om den fremdriften vi ser nå, men hva det betyr er ikke lett å si. Det som er helt sikkert er at dette koster penger for begge parter. Hos ICSID påløper kostnadene etterhvert som tiden går uavhengig av hva som gjøres. Det er derfor dyrt å utsette og partene ville nok ikke gjort dette hvis det ikke var «nødvendig». Spennende er det i alle fall.
thief
21.06.2019 kl 09:24 593

Apcl utsetter ikke voldgiftprosessene,hvis ikke det er noe positivt ved det🙂De har helt klart interesse av å avgjøre dette så raskt så mulig,pga penger og at selskapet skal komme videre.Så at ting virker å gå veldig sakte,kan jo tyde på dialog utenfor ICSID sine rammer🙂