Norwegian er en fiasko!


Ingen langsiktige investorer har nå tjent penger på aksjen når man tar hensyn til formueskatt. Til og med Bjørn Kjos som kun investerte 1 mill i 1993 har betalt mer i formueskatt på verdiene enn aksjene er verdt i dag.

Du burde isåfall skrive Norwegian-aksjen i overskriften om det du sier stemmer, og ikke noe som kan gi inntrykk av flyselskapet Norwegian.

Bilde for Norwegian-aksjen kan bedre seg fremover i tid. Norwegian flyr stadig flere mennesker.
pheks
04.04.2019 kl 17:12 1877

Eneste grunn for å opprette selskap er å skape meravkastning for eierne, det er ikke oppnådd. Selskapet Norwegian er en fiasko!

Har du vært med på å opprette det ?
Man har kommet i den situasjon man har kommet i.
Det har sine ulike årsaker.
Nå må det sees fremover.
Norge trenger flyselskap til å betjene seg med. Akkurat som
vi trenger tog-, buss-, T-bane- , trikke- og fergeselskaper m.m. til å betjene oss med.
pheks
04.04.2019 kl 17:22 1830

Fullstendig irrelevant.

Kanskje de som opprettet selskapet tenkte litt anderledes enn deg ?
Og det er en stund siden i dag.
minsin
04.04.2019 kl 21:36 1504

pheks er nok en bitter skapning.
helt sikkert tapt langt mere enn han har råd til.
Mange her inne har tapt mye , når de kritiserer selskapet de har investert i , pga deres egen feil timing ...da er det ikke lenge til de forsvinner fra forumet og konsentrerer seg om å betale lånte penger

Thinky
04.04.2019 kl 21:57 1455

Det er ikke alle som er firkantet meravkastningstenkende.

Det er ikke alle selskapsopprettelser som har dette formålet direkte og/eller utelukkende.

Og årsaker til negativ avkastning en periode, kan være så mangt.
pheks
05.04.2019 kl 07:30 1205

Jeg bare konstaterer det faktum at flyselskapet Norwegian er en fiasko, siden det opp gjennom har blitt trukket frem som den store eksportsukseen ved siden av fisk og olje her i Norge. Jeg har ingen aksjer i selskapet, men har hatt aksjen mange ganger. Jeg er litt ned, men ikke mye og har ikke hatt aksjen mer enn som korte trade det siste 3/4 året etter at hausingen ble enorm og er pluss i perioden. Det er grunn til å være bitter dersom man har trodd på løgnene fra Bjørn Kjos, det sluttet jeg med for mange år siden.
pheks
05.04.2019 kl 07:36 1185

Det er ikke lov å starte aksjeselskap uten å ha som formål å tjene penger, så jo, alle er firkantede meravkastningstenkende.
ksandal
09.04.2019 kl 09:23 887

Feil overskrift? Norwegian har vært en fantastisk suksess. Startet av tidligere Braathens ansatte i protest da SAS kjøpte Braathens. så startet de i full fart et lite selskap som raskt vokste seg til en verdig konkurrent. Det er veldig imponerende det de ansatte fikk til den gangen. At de sliter nå, er en rekke uheldige konsekvenser av voksesmerter og for mye fokus på og blåse opp aksjen til et ekte LUFTSLOTT med oppkjøsrykter osv. Men nå har den balongen sprukket og de kan konsentrere seg om drift av flyselskapet og de må selge unna litt fly, stenge noen destinasjoner, så går det nok bra forhåpentligvis. Vi trenger NAS som lavpris selskap og holde SAS litt i "ørene"
Aksjekursen ligger nå nær en bunn... tipper 33kr blir endelig bunn frem mot sommeren. så kommer nye regnskapstall som trolig viser at de taper MINDRE enn før, og kanskje med en guiding til høsten om et overskudd i nær fremtid, så kan vi få se 50kr igjen... i 2020.... kanskje.
Hugoil
09.04.2019 kl 12:35 708

Godt innlegg! Så var det dette med aksjemarkedet som har øyner og ører som ligger ca 6mnd i forkant...

Tror ikke vi går så lavt som 33, så kjøper heller nå og sitter evt ned.

40 burde være billig på litt sikt.

Med oppside så burde vi lett spring til 70 før vi kan få litt rykter til gammle høyder
ksandal
09.04.2019 kl 20:13 453

70 tror jeg du ikke får se før i 2022... om de virkelig går med kraftige overskudd. husk at det er enormt mange flere aksjer i omløp nå. 70= 220 i gamle aksjer el no der omkring. En sunn kurs er rundt 50kr når de går med overskudd, kanskje opp mot 60. men deter laaaangt frem dit.
Tror nok vi ser 33 eller lavere, FØR vi ser 50.