Avance har stort potensial


Nå har Avance gått voldsomt de siste uker og er snart tilbake der den var like før Jul. Det er bare 4-5 mnd siden den sto i 21 Kr og fikk en kraftig nedtur pga ratene og forble ratene lave, var det fare for å gå tom for penger med påfølgende emisjon. Denne risikoen er nå minimalisert og markedet ser meget sterkt ut så langt en kan se, I alle fall til 2021. Den har steget mye på kort tid i det siste og teknisk ligger RSI helt oppe på 90 noe som kan bety å sikre gevinst men det er absolutt ikke en fasit og den kan like godt fortsette opp en god stund til. Jeg ville normalt gå i cash her men de andre signalene er forsåvidt sterke at det er bede å vente til neste rykk, De 2-3 neste årene er så positive at 40Kr kankje ikke er urimelig
fosa
26.04.2019 kl 09:51 3204

Børsen er flat om dagen og gasstank preges av gevinst sikring etter en lang periode med oppgang, ser ikke ut som det dreier seg om store volum. Det er jo også noe short som skal dekkes så det er kjøpere.
Personlig velger jeg å sitte i ro til resultat og guiding slik situasjoen er, en avtale med kina blir nok en boost i denne bransjen.
Redigert 27.04.2019 kl 17:42 Du må logge inn for å svare

Den falt fra start av i går også, men begynte å gå oppover igjen i 11-tida, da dagsratene ble kjent. Det samme skjer vel i dag? Ikke spesielt høyt volum på fallet.

Vet folk egentlig hvilke aksjer de eier - hva selskapet de har investert i faktisk driver med? Må være risikabelt å gjøre så dårlig grunnarbeid før man kjøper en aksje.

Ingen som skriver om rater i dag,går vel ned da

Sikkert riktig at folk ikke vet det, men av og til kan man bruke pilkast metoden og tjene penger. I akkurat dette LPG shipping segmentet er det mulig nå.
fosa
26.04.2019 kl 13:24 2746

Avslørt:-)

Men markedet har eksempler på mange kunnskapsrike folk som taper masse penger.
Dagens volumer er forresten store.
fosa
26.04.2019 kl 15:49 2451

bare et svar på komentar fra Rumlekraft.

Jeg er Bull i Gass.

Bull i Avance også? Ned 7,5% er vel et stort sykdomstegn?

Helt normal gevinstsikring og nøyaktig i.h.t. Stein Ove Haugen sin tekniske analyse 23. april.
Tændis
26.04.2019 kl 16:52 2304

VLGC: $49,763/d (-2.5%) Baltic VLGC

Ikke akkurat noe krise og høysesongen står for tur. Gevinstsikring.

Det er vel en bekreftelse på at det ikke er selskapet det er feil på. Men "spillebula" Oslo Børs og alle finanskjeltringene med alle sine milliardinvesterte maskiner og algoritmer. Helt legalt, og hvem griper inn i galskapen? Ingen kanskje, det er mange som henter sine millioner på den legaliserte bula.

Ganske greit å få RSI`en ned på 67 også. Det skader ikke.

Det virker som du hver gang en aksje faller hevder at det er lyssky virksomhet som ligger bak. Det har vært ganske få klagemål fra deg i perioden hvor Avance og Bwlpg har steget.

Tror du virkelig dette er spesielt for Oslo Børs? Ta en kikk på gassfraktaksjene i USA, så vil du se at det ikke er et dugg bedre der.

ronny40
26.04.2019 kl 19:49 2050

Bare der ikke er en emisjon på gang - det blir litt ødeleggende. Tenker på oppgraderinger ifr IMO

Dorian er kun ned 2,4% i øyeblikket. Tipper at kursene snur opp igjen på mandag. Follow the trend.
Tændis
26.04.2019 kl 20:13 2007

Vi har jo såvidt bare startet på høysesongen og ratene er fortsatt rundt ~$50k som er skyhøyt over ca ~$18k som er B/E for VLGCer. Blir utbytte av slikt, ikke emisjon. Nå har Avance steget omtrent loddrett siden 15kr uten noe særlig korreksjoner ergo måtte gevinstsikringen komme. Nå går vi videre. Jeg kjøpte mer under snittet idag.
Frontman
27.04.2019 kl 06:59 1738

Med bedre likviditet i aksjen har Netfonds endret EK kravet fra 25 til 20% i natt. Da får vi kjøpt mer. Rateoppdateringen på hjemmesiden fungerer jo ikke helt da? Snart 14 dager gammel siste oppdatering
Japina
27.04.2019 kl 08:00 1692

Gas
Chartering
WEST: Focus in the West is still on end May ex USG, which is tight on vessel supply simply due to all the
forward fixing done over the last couple of weeks. Having said that, the Baltic has rallied and the
equivalent rate for Houston/East voyages is now up to about USD 105 per ton basis Houston/Chiba via
Panama, whereas last confirmed fixture ex Houston to go East was actually in the high USD 80’s per ton.
There are still a couple of (potentially) uncovered stems end May in the USG, although charterers’ rate
ideas and owners’ ideas are, time being, too far apart. Early June fixing has yet to kick off.
EAST: Most of the 1st half May positions in the MEG were covered during last week, and while shipping
availability was fairly tight for same period the bullish sentiment on freight continued. 2nd half May
however looks little bit different, and we are seeing more traders with shipping length in addition to the
usual Owners. We therefore expect next deals to be concluded below last done levels.
Rocky
27.04.2019 kl 09:43 1556

Siden du skrev LNG, ikke LPG..
Redigert 27.04.2019 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
msmekk
28.04.2019 kl 10:30 1101

Mandag suser vi opp igjen! Det var en Gylden kjøpsmulighet på 24kr
Frodo1
28.04.2019 kl 11:00 1041

Sunt med en korreksjon, som måtte komme. Avance vil nok rapportere sterkt 1.kv 2019 den 15. mai 2019 (2.kv blir nok det beste på lang tid).
ronny40
28.04.2019 kl 16:06 805

1q var vel ikke supert?
BIF78
28.04.2019 kl 16:34 771

Nej, det var ikke imponerende rater i 1q. Det er guiding for 2q og resten af året, som er spændende. Alle ved at Avance tjener penge i dag, spørgsmålet er fremtiden, herunder om de formår, at reducere omkostninger yderligt.
specc
28.04.2019 kl 19:20 599

I 2020 skal også fuel prisene på stasjonene opp 20%.