Markedsfører snakker om elbilers fremtid i bladet Focus

mishka
04.04.2019 kl 10:59 248

Hjelp, det følgende er tankegangen bilfabrikkene bruker i fremtidig markedsføring. For å kunne selge biler som åpenbart er dyrere og har flere ulemper enn vanlige biler må man få folk som kjøper dette til å føle seg "moralsk overlegen". Dr. Jan Burgard, partner i markedsføringsbyrået Berylls Strategy Advisors, tar Volvos sperre på 180 km.t som et eksempel: "Det forteller en historie om at Volvo rent moralsk har fortstått det og de som kjøper Volvo blir en del av den historien og blir andre bilkjøpere moralsk overlegne". Kjøperne posisjonerer seg moralsk:-)

Hittil har det som har gitt tyske bilfabrikker world wide et overtak har vært mottoet autobahn-testet. Altså laget med høy kvalitet for høye hastigheter.
Er det øko-testet som skal bli den nye greia?

Bilfabrikkene vil kunne spare enormt på å lage biler som er sperret på f.eks. 160 km.t. De må da gi kundene andre "verdier" og det vil da være det de kaller digitale verdier og moralske verdier.

Jaja, det blir "dem og oss" på veiene også nå. Spennende artikkel som bør leses:

https://www.focus.de/auto/elektroauto/tesla-und-volvo-als-erfolgsrezepte-oeko-nudging-statt-autobahn-tested-wie-man-elektroautos-vermarkten-muss_id_10546710.html

Han mener også at elbiler i hele Europa minus Norge vil være i sterkt mindretall til lenge etter 2030.

Redigert 04.04.2019 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
gest
07.04.2019 kl 11:25 164

elbil er en blaff
mishka
07.04.2019 kl 11:46 157

Det tror jeg slett ikke, men i alle andre land enn Norge vil de være en egen nisje best egnet for kortere avstander i relativt lave hastigheter.