NAS: Nå starter wetlease-helvetet igjen!

ksandal
04.04.2019 kl 09:10 1618

jeg gamlbler nådeløst og satt ny short idag på 41. stoploss 42 men tror på 35kr kortsiktig.
Wrinkler
05.06.2019 kl 22:50 1301

Fikk beskjed om at flyet mitt til Xxxxxxxxx skal flys av et annet selskap. Får ikke vite hvilket, men beskjed om at befordringsvilkårene ikke sier noe om flytype, derfor står de fritt. Kjære Norwegian, uansett flytype, jeg har booket med Norwegian. Det er ikke flytype alene det står om, men flyselskap og flytype.

Kjos sier det så vakkert og presist:

“Wetlease er meget skadeligt, så vi forsøger at komme ud af wetleases, så hurtigt som vi kan, og det vil vi gøre ved at frigøre vore egne fly. Det koster mange penge og er skadeligt for vores varmemærke, og der er ikke andet end lortefly at få ude i markedet,” sagde Bjørn Kjos på investormødet.
Han fortrød tilsyneladende straks bemærkningen, hvorefter han kækt tilføjede: “Det hørte I mig ikke sige.”

http://gramsluftfartsblogg.blogspot.com/2018/10/norwegian-innleide-skittfly-skader.html

Jeg flyr selvsagt ikke lortefly (drittfly) og bestiller SAS til samme destinasjon.

NAS skal ned. Mye ned.

Innlegget er slettet av GPACTOR
GPACTOR
13.08.2019 kl 16:40 573

Endelig en god nyhet.

https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-legger-ned-max-rutene-til-usa/24675613

Wetlease er dårlig for merkenavnet og noe passasjerene misliker sterkt.

VELDIG bra. Legge ned ulønnsomme ruter og rydder opp og setter fokus. Her vises det handlekraft av ny ledelse. Her jobbes det parallelt det kan alle se. Joint Venture neste? Jeg skjønner og fatter ikke alle de som er short her med den store risikoen for positiv nyhetsstrøm. Dette var første. Når kommer neste og når må shorterne gi tapt??? Ser at en aktør satte 1 mill aksjer short på kurs 35. Huff!!!
Trump er en mann som er veldig opptatt av børskurser og å redde ansikt, så handelsavtale kommer nå. Ikke 2020. Det tror jeg.
Redigert 13.08.2019 kl 17:02 Du må logge inn for å svare

..er nødt å snu. Dette var stormannsgalskapen til Kjos. Aldri vært lønnsomt. Kun problemer og heftelser... Dette går veien!!! Venter i spenning på neste kapittel