SSHIP - Hermanruds "Forsvunne Diamant"! Den GRØNNE!


I mine yngre dager ELSKET jeg brettspillet "Jakten på den forsvunne diamant"!
Et spill som med VAKRE og GLITRENDE edelstene pirret mitt barnesinn. Et sinn som kunne se verdier i det meste jeg kom over.
Så verdier der andre så søppel. Jeg har i grunnen flere dusiner av eksempler på slikt innen diverse områder!
Her er mitt NYE FUNN.........et funn som FAKTISK kombinerer BÅDE SØPPEL (avfall) og EDELSTENER i form av VERDIER!
_____________________________________

Det er vel flere her inne som så «sendingen» med Guru Hermansen i studio for noen dg siden.
Mye generelt klokt å høre – og et visst fokus på «snille» grønne aksjer som kan eksplodere i år!

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Hermanruds-5-snille-aksjer-har-gaatt-som-kuler
«Her kan det være GULL å finne, var hans budskap». Små og ukjente selskaper som folk ikke har oppdaget og ikke forstår hva driver med!
Noe slikt sa han, og 5 ulike EKSEMPLER ble nevnt (NEL – SSO – SSHIP – TOMRA og BON) – men ingen konkrete "vinnere".
Jeg BLE interessert, men strøk straks BON fra lista. Notorisk underskuddselskap u/Fred Olsen (i hvert fra gml dager) innen vindkraft. 4 igjen!
_______________________________

For å gjøre en lang historie kort; Alle vet hva NEL driver med (hydrogen og MASSIVE tap), SSO (store solparker som går så det griner) og TOM som er verdensleder på sitt område. ALLE kjente, men hvem vet EGENTLIG noe som helst om Scanship?
Et supplyrederi i Nordsjøen, et fergeselskap mellom skandinaviske land – eller HVA pokker er dette for noe?
Sikkert bare noe dritt, for de er da kun notert på Oslo Axess!

Jeg er ingen «regnskapsmann» og holder derfor EBIT, EBITDA og slikt utenfor.
Mine 4 lett forståelige tall (for noen dg siden - er siden endret) gir likevel et greit bilde av de enkeltes verdsettelse og potensiale!
Mens det i f.eks NEL kan fylles et stort OL-basseng med "verdiløse aksjer" til en pris av 7 MRD klarer man i SSHIP knapt å fylle et badekar med superlønnsomme aksjer til en børsverdi av 8-900 millioner.

NEL: (kurs 6,09)
Verdsatt: 7 MILLIARDER
Ant aksjer: 1,2 MILLIARDER
EPS: 0 (taper ca 40 % av ALL OMSETNING. Jøje meg.....)!
Utbytte: SELVSAGT 0!

SSO: (kurs 87)
Verdsatt: 10 MILLIARDER
Ant aksjer: 114 millioner
EPS: 1,29
Utbytte: 0,95

TOM: (kurs 258)
Verdsatt: 38 MILLIARDER
Ant aksjer: 150 mill
EPS: 4,80 (?)
Utbytte: 4,5 (2x 2,25)

SSHIP:(kurs 8,90)
Verdsatt: 830 mill
Ant aksjer: 95,6 mill.*
EPS: 0,28
Utbytte: 0,20 (2x 0,10 i 2019). Høres LITE ut, men gang opp m/kursen til f.eks TOM og se hva som gis ut!

* Av selskapets 96 mill aksjer eies ca 66% av Styret/Ledelsen. (rettet 11.apr)
Kun 34% er «frie» dvs (33 mill aksjer) og mange er låst hos store institusjonelle investorer. I prinsippet MINIMALT m/aksjer i omløp!
Når alle de nye grønne fondene strømmer til børs MÅ de knive om de få gjenværende - sammen med de NYE investorene som strømmer til!

Denne fordelingen SIKRER mot alvorlige kursfall i dårlige tider. I gode knapt aksjer å få tak i! Nei, NESTEN UMULIG - uten å presse prisen!
Er det rart at Eline i studio sitter forundret og forteller Trygve om SSHIP på vinnerlisten.....i dag igjen 🤔???
Trygve sier ikke et ord (vil ikke kommentere) - for heller ikke HAN kjenner til selsapet (min påstand)!
Akkurat som de fleste andre.Akkurat i henhold til Hermanruds "oppskrift"! Ukjente og blinkende edelster som INGEN SER!

Hva driver så SSHIP med?
- Ulike renseanlegg, der det VIKTIGSTE er innen sjøfart. STORE cruiseskip >200 passasjerer.
- ALT avfall om bord resirkulerer. Spillvann til drikkevann og resten til energi for skipenes eget bruk
- Her snakker man om TOTAL gjenvinning! 0 utslipp! Et prisbelønnet verdensledende selskap!
- Rensing av lukkede anlegg i fiskeindustri (sterkt voksende pga lusproblematikk) inkl landbaserte.
- Rensing av annet landbasert (vann, mm). Bl.a. sin første kontrakt innen fullskala anlegg i dag! "Halvt" sponset av Staten.
- KUNDER?: Bl.a. noen av verdens største innen cruise.
- KONKRETE ordre, med KONKRETE inntekter! Resultatene viser dette.
- Etter at ordre inngås kommer det senere vedlikeholdsoppdrag på de samme anleggene.

Jeg kan anbefale at dere klikker litt rundt på selskapets hjemmeside. STUDER - og se potensialet!
Her noe av maritim virksomhet: https://www.scanship.no/marine/marine-systems/

Regnskap:
https://www.scanship.no/wp-content/uploads/2019/02/SSHIP-Second-Half-Year-2018-Report.pdf

Går man tilbake til innledningen kan man sammenligne tallene innen de 4.
- NEL er bare BÅNN I BØTTA – uansett hvordan man ser på tallene!
- SSO og TOM er to veldrevne selskaper, men med svært mange aksjer i omløp.
- Ingen er dog i nærheten av SSHIP.
- Svært veldrevet – og en KLAR vinner på de tallene jeg ramser opp.
- Trolig fordi folket fortsatt ikke har peiling på hva SSHIP bedriver - eller hvor store inntekter som genereres!

Hilsen Hammers.......som uansett har gjort SITT valg. Et DAMPENDE VARMT bad 😅 er absolutt å foretrekker framfor
et kjølig OL-anlegg der man GRUER seg til å putte tåa oppi......🥶🥶🥶!
Redigert 11.04.2019 kl 12:29 Du må logge inn for å svare

Godt å ha deg med på laget Hammers :)

Takk for innlegg! Burde denne hatt SSHIP tickeren?
Hammers
03.04.2019 kl 12:41 7318

Andre som har vært i lengre tid enn meg i selskapet har allerede publisert video fra da CEO presenterte SSHIP for Pareto.
SVÆRT interessante saker - og man skjønner fort at her bør det ligge et enormt potensiale.
https://www.youtube.com/watch?v=Ak2gXW2NJUs&trk=organization-update-content_share-video-embed_share-article_title

Merk ellers det som sies om Richard Branson i verdens største cruisrederi, Virgin.
Han ønsker nå aktivt å reklamere for de av hans skip som allerede har fått installert renseanlegget.
I stadig større grad elsker turistene nå å være med på det grønne skiftet som helt automatisk er i ferd med å tvinge seg fram.
Dette i seg selv vil tvinge stadig flere redere til å ha SSHIP's løsninger å kunne skryte av.....hvis de ønsker å være med på leken!

Hilsen Hammers.........som legger til at ALLE mine seriøse hovedinnlegg ligger under denne tickeren. Uansett bransje.
sveino
03.04.2019 kl 12:54 7259

Leste meg opp i SSHIP for 2,5år siden. Angrer ikke på den gangs handel. Skal sitte i mange år til, vi har bare sett begynnelsen. Håper de ikke blir oppkjøpt.
RSinvest
03.04.2019 kl 13:41 7139

Var det ikke SSHIP han skibselektrikeren kjøpte seg så kraftig opp i for en god stund tilbake?
Har en sinnsyk avkastning isåfall.
Long
03.04.2019 kl 13:54 7096

Stemmer det. Gjort det bra på både SSHIP og AMSC han.

Joda han er på topp20 både privat og med et AS. Han er ute i verden og ser behovet for sship sine produkter så han selger nok ikke selv etter papir gevinst på 10-15gangern
Hammers
03.04.2019 kl 22:20 6837

I grunnen en ganske så utrolig dag - og OPP 20% - uten at det finnes selgere av betyding.
Selvsagt ikke, for det er NÅ eventyret starter! Det er NÅ kampen om de få aksjene som er i omløp (ref hovedinnlegg) tar til!

En dag som viser hva som skjer når folk blir litt mer oppmerksom på selskapet og hva som skjer når det kommer nye kontrakter.
OG DE - ja de kommer i rask rekkefølge framover uten at konkrete summer blir oppgitt.
Halvårsresultatene viser uansett at disse er solide - med en gjennomsnittlig Gross Margin på ca ca 30%.
For SSHIP er forholdet slik at nye kontrakter = NYE kroner på kistebunnen! Slik har det vært de siste 4-5 år!

Ellers kan man merke seg at Mcap i dag passerte 1 mrd med hårfin margin! Litt sammenligning:
- NEL: Når SSHIP står i 70 er børsverdsettelsen lik. Lik et selskapt som ALDRI har hatt inntjening og neppe (?) vil få det senere?
- SSO: Når SSHIP står i 100 er de likt verdsatt (ut fra dagens).
- TOM: Når SSHIP står i 400 er også DE likt verdsatt (ut fra dagens).

Håpløse sammenligninger, sier du kanskje, men se på det UTBYTTE dette vekstselskapet genererer i forhold til de andre 2.
SSO: Kurs 90 - utbytte 0,97......mot SSHIP 1,80 dersom kursen hadde vært lik (SSHIP nå 1/9 av kursen til SSO).
TOM: Kurs 270 - utbytte 4,50......mot SSHIP 5,40 dersom kursen hadde vært lik (SSHIP nå 1/27 av kursen til TOM).
Håpløse NEL gidder jeg ikke å kommenterer!

Hilsen Hammers
Redigert 03.04.2019 kl 22:21 Du må logge inn for å svare

Velkommen etter Hammers. Oppdaget selskapet for 2 år siden. Dette er en unik juvel og et sjeldent bra case. Et vekstselskap som gir utbytte og betaler ned gjelda si, ikke dårlig. Deres teknologi er banebrytende og har svært mange anvendelsesområder. Dette selskapet kan virkelig nå langt og aksjen kan nå uante høyder. Bunnsolid eierskap med høy eierandel. Lite frie aksjer og kjøpskåte PE fond som vil inn i aksjen, say no more.......
Redigert 03.04.2019 kl 22:53 Du må logge inn for å svare

Må nok korrigere deg der Hammers, Carnival Cruises er verdens største Cruiserederi. Scanship har kontrakt med begge selskapene.
Hammers
03.04.2019 kl 23:05 6675

Hallo igjen, Bålfreak.
Jeg ble først oppmerksom på SSHIP noen dager siden, og det begynte å krible.
Var tidligere TOTALT uvitende deres virksomhet, men Hermanrud satte meg på sporet med sine "ukjente grønne selskaper"!
Leste det jeg fant - inkl de få innleggene her på HO. Så at du var en av de tidlige bidragsyterne.
Ja, det hele virker utrolig solid (ref overskudd/utbytte/gjeld/teknologi - og ikke minst UTSIKTENE!).
For ikke å snakke om de ufattelige få aksjene som er i omløp - ref NEL's 1.2 MILLARDER aksjer.

Hilsen Hammers........dog ingen ekspert innen verdens TOPP 3 cruiserederier......😉!
Redigert 03.04.2019 kl 23:10 Du må logge inn for å svare

Vet ikke hvilken vei dette går videre, men risikoen bør vel nevnes for evt. nye investorer:
Ut fra resultatet i 2018, er selskapet nå verdsatt til en P/E på ca 40, og pris/bok på 11. I samme studioopptreden
griner Hermannsrud på nesen over selskaper gjennomsnittlig verdsettes med pris/bok over 2,3.

Kan det være at hovedgeskjeftene, som nå er cruise og akvakultur, etterhvert blir "åttåtnæringer", når det tar av på land? :)
Hammers
04.04.2019 kl 00:03 6509

Har du de samme tallene for SSO og TOM?

Uansett - dette er et relativt ungt vekstselskap som allerede i år ønsker å betale ut 2 x 0,10 til aksjonærene.
Dvs 2x opprinnelig aksjekaptial (aksjene har 10 øre pålydende) - samtidig som gjelden reduseres.
Regner ABSOLUTT med at de skjønner hva de driver på med - også på DETTE feltet!

Hilsen Hammers
Redigert 04.04.2019 kl 00:09 Du må logge inn for å svare

En ting som er veldig deilig med Scanship, er ærligheten, og at de alltid topper forventningene, raskere enn forventet!

Det er også særs moro at de er fremtidsamfunnets nye bestevenn ;)
Redigert 04.04.2019 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
smudge
04.04.2019 kl 00:58 6414

Det måtte altså Hermanrud til for at du skulle oppdage selskapet?? Gode gud Hammers. Du er jaggu mye mer hjelpesløs enn selv jeg trodde. Men uansett, velkommen etter:)
Hilsen Jack attack som suger enorme lønninger fra et lettlurt offer:))

Enig med Marketwatch - vi bør beholde bakkekontakten - slik jeg tolker at han sier Har ikke studert SSHIP altfor nøye, men de er en kunde av selskapet jeg jobbet for inntil nylig. De har ca 80 ansatte fordelt på 3 land. De produserer svært lite selv, men kjøper inn fra tredjepart i stor stil. Ledelsen og eierne tar direkte og detaljert del i den daglige driften og salget. Å oppskalere driften og samtidig beholde fortjenestemarginene blir ikke nødvendigvis lett. Jeg tror på SSHIP (som jeg gjør på ELK) og er eksponert i begge, men tror at når den første begeistringen gir seg vil vi se at kritiske spørsmål stilles. Da kan vi fort få en utvikling lik ELK - dvs fort og masse opp, fulgt av en konsolideringspause ned - for så å starte en langsiktig trend oppover. I ELK hørte vi om fantasikurser opp mot 80 iløpet av 2019 - håper diskusjonen her kan bli noe mer balansert/nyansert.

Tror det blir trangt i døra i dag også faktisk. Langt igjen til toppen her, og ingen grunn til å få høydeskrekk. Bare en aksje som skal få den verdien den fortjener. Først når den nærmer seg 15 vil vi se en stabilisering.
Record
04.04.2019 kl 08:22 6150

Når de med innsikt ser potensialet i denne så tenker jeg den stiger med 15 Kr i uken , noen uker da :-)
Slik teknologi faller rimelig raskt innen miljø forskriften, da blir det krav om slike eller tilsvarende anlegg, vil jo kunne eskalere rimelig kjapt i disse "miljø" focus tider 🤓

En del vil nok ta gevinst.Tipper den går under 10 denne uka
kaliber
04.04.2019 kl 10:39 5925

Kanksje gevinstsikring,men mange nye aksjonærer som har kjøpt på 11 og 12 kr. Noen vet mere enn andre!!

Den kommer til å ende på dagshøyeste i dag også. No limit!

Tipper vi ser 13kr ila dagen
Hammers
04.04.2019 kl 11:56 5781

Jeg skulle ønske at det kunne komme litt mer seriøse innlegg på denne tråden enn det mange klarer å prestere her inne.
"Jeg tipper at, "Jeg tror at", "Jeg tror jeg ville solgt"......osv! Fullstendig USAKLIGE innlegg som INGEN har glede av!

Les hovedinnlegget og bruk heller energien til å TENKE litt selv i stedet for å bare plapre i vei med meningsløs pjatt!
Skjønner dere budskapet vil dere trolig også skjønne hvor dere bør være over tid.

Selvsagt vil nok kursen svinge en del, men pga det minimale ant frie aksje bør denne reprisingen ikke by på store rekyler.
Dette er IKKE Opticom, eller NEL, eller tilsvarende med haugevis av aksjer og NULL inntjening!
Dette er et SOLID selskap med SOLID utbytte og med en stort sett LÅST eierstruktur.

Hilsen Hammers.......som lurer på om det er "ledelsen" dere henvender dere til med disse "trostankene"!
Redigert 04.04.2019 kl 11:59 Du må logge inn for å svare

Hvor lenge har denne Hammers hatt interesse av denne aksjen? Har ikke sett denne filuren her før nå. Hvor var han på 0.5 / 2.- / 3.- og 4.- ?
Men nå blir det vel tegnesaker og analyser og West Ham for alle pengene sammen med tullingen Hermanrud ;)
OZZY
04.04.2019 kl 14:53 5586

da er jeg ute. takk for 20.000 blanke kroner på konto
Hammers
04.04.2019 kl 16:08 5491

Har ikke hørt på makan til sutring av enkelte her inne. Kursen går bananas og enkelte kommer drassende med sure oppstøt.
Nei, akkurat som MANGE ANDRE hadde heller ikke jeg noen kunnskap om SSHIP - FØR Hermanrud.
Jeg leste meg opp, trakk noen konklusjoner og kjøpte straks.

Kan vi ikke heller være blide og glade som det er?
Nei, det er ALDRI noe mål å treffe de eksakte bunner og topper......men heller nyte godsakene midt imellom.

Hilsen Hammers
Redigert 04.04.2019 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
nuella
04.04.2019 kl 16:33 5419

Ha ha for et skryt 🥳
anca
04.04.2019 kl 16:36 5409

Enig Hammers, leser dine innlegg med STOR interesser, og tjent endel på det🥳takk skal du ha for dine bidrag😄

Hammers er en bra kar som beriker forumet med sine innlegg. Scanship prises nå på svært høye forventninger for fremtiden. Potensialet for Scanship er helt unikt. Her kan veldig mye skje i positiv forstand . Stadig fler kjøper aksjen og omsetningen har mer enn 20 doblet seg de siste dagene. Høyt volum på stigende kurser er som kjent en svært positiv indikator. Planeten vår trenger gode løsninger for å forbedre klimaet. Alle politiske partier i alle land har klima på agendaen og som en viktig del av sitt partiprogram. Scanships teknologi vil bli omfavnet av myndigheter i svært mange land. Likeså vil kapitalsterke selskaper benytte seg av Scanships løsninger for å minske sine klimautslipp og for å fremstå som klimavennlige. Det å kunne markedsføre seg som et bærekraftig selskap som satser bevisst på gode klimaløsninger vil være en suksessfaktor.
Hammers
04.04.2019 kl 22:05 5181

I dag så jeg intervjuet med Hermanrud om igjen. Ikke at det var så mye nytt siden sist (🤭), men noen nyanser ble notert:
- Ang de snille grønne: Ikke ALLE tjener penger, men de er snille og de er grønne - og de GRØNNE stiger uansett.
- Vi ser at det daglig strømmer inn store penger i de grønne fondene.
- Var JEG ansatt aksjeforvalter hos Rune Bjerke og ville beholde jobben, da ville jeg hatt noen gode og snille grønne i porteføljen.

I grunnen 3 uskyldige sitater, men ser dere sammenhengen?
- Ut fra utbytte er det SSHIP som utbetaler MEST av alle (se oppstilling i hovedinnlegget). Størst inntjening pr aksje (?).
- Pengene fosser inn i grønne fond - og de må videreplasseres i grønne aksjer. Skal de da plasseres i de dårlige eller de gode?
- Aksjeforvaltere fra alle hus vil etter hvert strømme til sektoren. Hvem pokker vil risikere å få "en tupp" der bak?

Greit nok at SSHIP har et utmerket og svært lønnsomt produkt innen søppelhåndtering og energiutnyttelse, men det har og SSO og TOM.
Håpløse NEL gidder jeg fortsatt ikke å nevne. Den STORE fordelen med SSHIP er eierstrukturen.

Topp 20 eier alene 84% aksjene. Kun ca 16 mill aksjer finnes UTENOM topp 20!
Tar man f.eks topp 100 (jeg har ikke tallene) forsvinner STORE deler av DE 16 mill. Hva er DA tilbake?

Nr 20 på Topp 20 eide 0,44% av aksjene - 425.000.
Tenker man videre til topp 100 er det 80 aksjonærer som gjenstår.
La oss si (eksempel) at DE i snitt eier 125.000 aksjer. Da ryker det nye 10 millioner fra de 14 - og kun 4 mill gjenstår.
Vel snittet er trolig lavere enn 125.000, men likevel. Dere lukter lunta. Her er det MINIMALT i omløp!

Da går vi tilbake til forvalterne som ikke ønsker å miste jobben, og som ønsker GODE, SNILLE og RIMELIGE grønne aksjer i porteføljen.
Også DE må kjempe om de få aksjene som finnes. Etter mitt syn er SSHIP klart rimeligst målt ut fra utbytte (se tidl innlegg).

Jeg vet selvsagt ikke, men dette KAN bli et utrolig eventyr framover - så her gjelder det å holde all støy utenfor.
Massevis av momenter som tyder på at dette kan bli en av årets desiderte vinnere.
Når aksjesitsen i all hovedsak er låst.....kan det vel bare gå EN VEI - i det lange løp! Hold på hatten og la det stå til!
I hvert fall MITT råd.........for selskapet går ALLEREDE med solid overskudd.......i motsetning til flere andre grønne.
Og hvem tror at det skal nå skal gå DÅRLIGERE framover med et slikt driv som det for tiden er i sektoren?
Sektoren som på en effektiv måte gjør SITT for å "berge planeten"!

Hilsen Hammers.........som plutselig fikk lyst til å komme tilbake til "Håpløse NEL".
INGEN inntekter, og 1,2 MILLIARD aksjer i omløp (selvsagt også noen låste der i gården) - mot SSHIP's utrolig få!
Nei, jeg tror jaggu meg at jeg skal ta meg et DAMPENDE VARMT bad 😅 igjen. Kanskje med litt svensk "godis" på kanten 🤭🤭🤭......?
Redigert 11.04.2019 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
Nubie
04.04.2019 kl 22:24 5129

Hammers; noen tanker om bevegelsene i dag, tenker spesielt på de mellom 16.00 og auksjonen? Dukket opp store poster på begge sider som forsvant som dugg ved minste risiko for å bli snappet opp...

Rsi er farlig høy og fallet bratt.... liten korreksjon/lukefylling burde oppstå for å sikre denne stigningen...

Ellers helt enig med deg vedr NEL, var innom for en tid tilbake men meldte pass..
Tyr
04.04.2019 kl 22:34 5097

Rsi på 95. Garantert at det kommer et kraftig nedsalg snart.
Hammers
04.04.2019 kl 22:51 5045

Jeg var i Sverige i dag og fulgte ikke med etter 1300. Var svært spent da jeg kom tilbake - og ble svært positivt overrasket.
Etter mitt syn holdt kursen seg utrolig godt utover dagen. Ser det var en del støy fra kl 1500, men også DET fallet ble utjevnet igjen.
Det vitner om at mange vil inn!

Normale aksjer ville ikke gått som denne, men når vi går tilbake til antall FRIE aksjer så er det så UTROLIG LAVT i forhold til alle andre. Sånn sett er det fullt forståelig - for personlig tror jeg det er LANGT flere som vil INN - enn UT.....over LANG TID!
Hold på hatten - og bli med på en "saklig og forståelig" KULE......!

Hilsen Hammers
Redigert 04.04.2019 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Tigeren
04.04.2019 kl 22:56 5027

Warning: Nedsiden og fallhøyden i Scanship er svært høy etter 70% oppgang på 1 uke. De kloke tar gevinst og forlater skuta etter en vill reise etter kun en børsmelding. Et litt stølre nedsalg og bæng rett ned igjen. Vær meget varsom.. Plasthammeren bommer fullstendig på Nel. Han fremstår som en bitter ikke Nel aksjonær som gikk glipp av 60% Nel oppgang de siste 6 mnd og gikk glipp en 450% oppgang i Nel de siste 5 år. Scanship sin reise kan brått snu. Vær varsom i denne lite likvide aksjen. Fallet kommer brått på. Da er Plasthammeren borte på denne tråden. Nel og Hex er to solide grønne aksjer som stige svært høyt opp de neste 3 ukene. Begge selskaper kan få milliardkontrakter fra Nikola Motors Inc den 16.april. Nel har allerede vunnet en milliardkontrakt og mere kan tikke inn til Nel og Hex. To solide likvide aksjer. Det kan bli hydrogenfeber på OSE de neste ukene. Følg med og du bør satse på riktig hest. En grønn Nel og Hex hest.
The multi-billion NOK contract is by far the largest electrolyzer and fueling station contract ever awarded.
To support the Anheuser-Busch fleet of trucks, Nikola and Nel would need to deploy around 28 stations. The 1.st order volume alone from 2018 will have a revenue potential for Nel of more than USD 500 million. Start of the 1.st Nel/Nikola order is year 2019. Your choise.
Hilsen Tigeren
Redigert 04.04.2019 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.04.2019 kl 23:12 4979

Som sagt........steng ALL støy ute!!!!

MANGE som vil inn, men som jeg har skrevet og saklig argumentert for i dag;
Nesten INGEN "frie" aksjer å få kjøpt uten å presse kursen KRAFTIG opp!

Selvsagt vil det komme korreksjoner under veis (ref fra kl 1500 i dag), men i det lange løp er også DETTE STØY!
Fra kl 1500 kunne man lett ha sett seg "blind" på de fallende kursene - og gjort årets tabbe ved å selge. Selge på støy!

Hilsen Hammers.......som har bundet "hatten" fast! MIN skal i hvert fall ikke blåse av!
Redigert 04.04.2019 kl 23:14 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.04.2019 kl 23:37 4921

Tigergutt.
Har du sett "svenskens" (Investor XYZ) innlegg ang Nikola. Det går visst ikke så bra - der heller:
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2019/04/04/powercell-sweden-ab-nikola-motors-planerar-inte-anvanda-powercells-branslecellsstackar-vid-kommande-serieproduktion.html

Du prater bare tull, og representerer kun SØPPEL på denne tråden (også).
Søppel er slikt som SSHIP resirkulerer til ren energi via sitt MAP-system - og tjener gode penger på!

Hilsen Hammers

De siste snaue 2 uker har vært helt utrolig.
Kjøpte mine siste aksjer den 25.3., etter å
lastet meg tungt opp gjennom hele mars.
Snakk om heldig timing som ble utløst for
min del av en som uttalte: ‘Å kjøpe tusenlapper
for hundrelapper’.
En evnt korreksjon skal jeg stå fint igjennom,
fordi vet at selskapet øker inntektene voldsomt
fra halvår til halvår
og ordreboken er smekkfull fra svært penge-
sterke aktører og det skal bli spennende å
følge veksten fremover spesielt MAP på land.
Redigert 05.04.2019 kl 07:18 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.04.2019 kl 00:09 4853

Høres fint ut. Da kom du inn før meg! 👍
Ja, ordreboken var jo på all time high ved siste rapportering.
Som vi vet ut fra tidligere tall; ORDRE = GODE penger på kistebunnen! Derav det store utbytte.
Ingen hensikt å selge nå - UANSETT!

Hilsen Hammers
Nubie
05.04.2019 kl 00:30 4818

Fuhr...et liten tips!

Hold snittet/inngang for deg selv og konsentrer deg om «ballen», hvis ikke blir den type info raskt «støy».. er sagt med beste mening;-)

Ingen...uansett hvor lavt det måtte være ønsker svalestup...profitt er drivende motivator når man er på børs. Går man «long» i en aksje man har tro på, sitter man ikke å maler veggen i et slikt forum.
Nubie
05.04.2019 kl 00:32 4811

Hammers; sjekk bevegelsene nøye i morgen, er ike overrasket om de samme postene dukker opp igjen...
dotcom
05.04.2019 kl 01:23 4768

Hammers nå synker du i mine øyne veldig mye i troverdighet.
Veldig lenge har du snakket om at du bare er opptatt av TA og linjalen din, men så la du på et tidspunkt NEL for hat, og det fortsetter du åpenbart med, og nå elsker du Scanship ut fra "fundamentale" forhold.
Ikke misforstå meg, dette er ikke baising av Scanship. Selskapet ser veldig spennende ut og selv om de har gått veldig mye på kort tid så kan det godt hende at de går litt til før det korrigerer, og det er ikke sikkert at korreksjonen blir dramatisk.
Men hallo. Du argumenterer med få frie aksjer. Normalt vil det faktum at en håndfull eiere sitter på 66% av selskapet gi dårlig likviditet og en del fond vil holde seg unna. Akkurat nå er ikke likviditet noe problem, men hvis det skulle ta et års tid før det kommer flere kontrakter på landbaserte anlegg så kan det fort bli det. I tillegg argumenterer du med at det er få aksjer i Scanship og mange i NEL. Hva slags argument er det? Investorer ser på hva de tror en aksje kan gå i prosent, og det er gjerne regnet ut fra hva de tror selskapet kan bli verdt. Hvor mange aksjer det er i selskapet er ganske uinteressant. Du må gjerne mene at potensialet i Scanship er høyere enn i NEL og at Scanship derfor fortsatt er underpriset i sammenligning, men aksjeantallet er ikke et argument.
I korthet bruker du nå samme type argumentasjon for Scanship og mot NEL som du tidligere har beskyldt andre for å bruke om selskaper "de har forelsket seg i".
Litt trist å se, men lykke til med Scanship, det er godt mulig at det kan bli et lite eventyr.

Misforstå meg rett, jeg har stor tro på SSHIP, men å sammenligne med Tomra - som særlig Hammers gjør - blir latterlig. Tomra ble grunnlagt for 47 år siden (1.4.1972) og omsetter idag for 10 milliarder og vokser med ca 20% per år. SSHIP omsetter for 300 mio og vokste med 30% i fjor. Tomra har mange patenter og produserer selv - SSHIP kjøper stort sett inn fra 3djepart - det vet jeg for jeg har selv solgt til SSHIP i flere år - som de har videresolgt til cruiseindustrien. Tomra nærmer seg 100.000 installerte anlegg, SSHIP ca 40. Tomra er tilstede i 80 land - SSHIP i 3.
Som sagt har jeg stor tro på SSHIP, men de er i en veldig spe begynnelse av utviklingen - og kan og vil snuble underveis. Her må i ha tålmodighet og realisme. Drømmescenarier er kanskje bra for sjelefreden, men ikke for lommeboka.
Record
05.04.2019 kl 06:07 4684

Som du selv sier , ikke sammenligne med Tomra !
Jeg har tjent mange penger i Tomra også, men dette er ett helt annet konsept i en tid dag absolutt alle gjør hva som de tror å håper vil redde verden , det har det aldri hvert snakk om i Tomra ? I disse tider skal miljøet taes vare på , koste hva det koste vil ?
Hvem ville tro for kun få år siden at Oljeinstalasjonene skulle elektrifiseres (de produserte strøm av gass,som nå sendes til Europa for å gjøre ,akkurat ,produsere strøm,bare en annen plass) ,større og større deler av energien produseres av Sol/vind, som fortsatt subsidieres å vi kjører rundt i hver vår Tesla , ja snart må vi alle det , i hvertfall tilsvarende , dette var utenkelig for bare noen år siden (er det fortsatt for veldig mange)
Selv om SSHIP må handle det meste av utstyret (kan være en fordel da de sparer utvikling/produksjons kostnader å kan plukke fra de som til en hver tid kan levere det beste) så er det konseptet som har den verdien :-) Å bagatellisere at det er bare noen få cruisere som har anleggene blir feil , all tid at vi må ha inntekter til å betale hele gildet , da er turist næringen i sterk vekst, ja så sterk at de ikke får lov å gå i enkelte fjorder å havner , om de ikke har slike anlegg 😉
At disse anleggene bygges på land nå gir uanede potensiale, tar dette samme retning som cruiseindustrien , blir det ikke stort, det blir GIGANTISK 🍾
Selvfølgelig opp til hver å en av oss hva vi skal sette vår fremtidige kapital i , men å sammenligne SSHIP med Tomra ,NEL eller hva som helst , kan bli en blemme som du vil angre på 💲 Lykke til ,uansett standpunkt 🎉

Ja, nå ble det så ekkelt å ha SSHIP-aksjer at en enten må slutte å lese trådene eller så må en selge seg ut :)
Gleden over å ha funnet noe verdifullt forsvinner fort når analytikere, økonomer og tekniske analysatorer dukker opp.
Redigert 05.04.2019 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Tigeren
05.04.2019 kl 08:08 4514

Plasthammeren din troverdighet er sterkt svekket igjen. Du prater kun tåkeprat for å prøve å berike deg selv,og prøve å sette andre i Scanship fella. Der er fallhøyden i en illlikvid aksje svært stor. Du beviser selv at du dessverre er helt på jordet. PowerCell er et eget svensk børsnotert selskapet som driver med brenselceller. Nel er er fra Norge og leverer verdens største elektrolyserør og H2 fylleutstyr til store brands. Nel har investert kr 44 millioner i Nikola og Nel har vunnet en liten 5-10 milliarders kontrakt med Nikola på 448 elektrolyserør. Kun 16 stasjoner er børsmeldt. Nikola skal kjøpe 700 stasjoner i Usa + pumper i Europa, +Canada+Australia. Dette bli en flere 100 milliarders kontrakt. Nel er bekreftet en SOLE SUPPLIER for Nikola Motors Inc's. Nel et det eneste industriselskapet som har enerett på å levere verdens beste og verdens største og verdensledende fyllestasjonsteknlogi. Jeg har sålangt realisert en gevinst på kr 1.9 mill bare på Nel aksjer. Men det er nå fornybar energi aksjen Nel virkelig tar av. Hvilken hest better en vinner på? Meget likvide Nel Hydrogen kan bli drn store vinneren 🤑🎈🤑
Redigert 05.04.2019 kl 08:09 Du må logge inn for å svare

Jadda,jadda morsomt med diskusjoner og sammenligninger med andre grønne selskaper. Scanship har et enormt marked foran seg. MAP Teknologien har allerede fått et gjennombrudd. De to Cruiseskipkontraktene + to opsjoner er et HÅNDFAST bevis på akkurat det. MAP teknologien er testet ut av Scanship allerede. Cruiserederiet ville selvfølgelig aldri inngått kontraktene med Scanship hvis MAP ikke fungerer.
Det kan da umulig være veldig anderledes å bygge et anlegg med MAP teknologi på land enn ombord på et kjempestort Cruiseskip. Her blir det et voldsomt marked. Norske kommuner vil stå i kø for å investere i teknologien. Myndighetene er med på laget allerede og Scanship sitter i førersetet. Aldri,aldri i min investorkarriere ( den er lang) har jeg opplevd maken til spennende selskap.
Hammers
05.04.2019 kl 08:35 4425

Jøss, er det DEN dagen i dag!

.com: Jeg har argumentert for hvorfor det etter mitt syn er lurt å sitte med SSHIP. Les det gjerne på nytt!
Villmarka: Jeg sammenligner da ikke SSHIP med TOM på annen måte enn størrelsen på utbytte i forhold til børsverdi. Les på nytt!
Record: Samme til deg ant TOM.
Hartvig: Makan til holdning. Håper for din del at du ikke er like egoistisk i det private som det du viser her. "Vil ikke dele med andre....."!
Tigergutt: Jeg har kun ref meldingen fra svensken (tom spurt om "koblingen til NEL" var riktig). Fikk et bekreftende svar.

Ref mitt innlegg fra i går; Nå vil STØYEN sette inn fra alle kanter.

Hilsen Hammers.

Blir spennende å se hvem som er villig til å ta imot og til hvilken pris, når gevinster skal realiseres.