NAS - Hadde gode møter med Boeing (e24)

HP17
NAS 03.04.2019 kl 09:23 3696

Her kommer dagens første gode signaler vedr. NAS.
Rykende fersk informasjon nå på morgenkvisten. Det lover godt for fortsettelsen.

– Hadde gode møter med Boeing om Max-problemene
19 minutter siden · Sigrid Moe

Norwegian-sjef Bjørn Kjos skriver på Twitter at de har hatt gode møter med flyprodusenten Boeing i dag.
– Vi diskuterte at Max-flyene er satt på bakken, og hvordan vi kan komme oss igjennom denne vanskelige situasjonen, skriver Kjos.
Mandag fortalte Kjos at han var på vei til Seattle i USA for å møte flyprodusenten.
Norwegian har 18 Boeing 737 Max 8-fly, som for tiden står på bakken. Årsaken er et flyforbud som inntraff etter det var to ulykker på fem måneder der flytypen var involvert. Norwegian har også bestilt 92 Max-fly som de ikke ennå har mottatt. Planen var at de skulle få 16 i 2019, 12 i 2020 og 64 fra 2021 og utover

https://aksjelive.e24.no/article/b5OJlk
signum20
04.04.2019 kl 00:09 1605

Idiot preik. Synsing om ny emisjon du er bare ute etter å mele din egen kake idiot preik sandkasse leik
signum20
04.04.2019 kl 00:09 1602

Idiot preik. Synsing om ny emisjon du er bare ute etter å mele din egen kake idiot preik sandkasse leik

Det holder med et innlegg om det samme ... :)

Idiot preik ble også sagt når kursen stod i over 50 og jeg så konturene allerede da at kursen ville komme ned der hvor den er nå. Jeg meler ikke noens kake, jeg deler som andre deler og ikke minst begrunner det jeg mener i motsetning til visse andre ...
Redigert 04.04.2019 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.04.2019 kl 01:16 1551

Et GODT MØTE når myndighetene har parkert flyene?
Var det kakene eller kaffen som var gode???

Bare normal svada fra den kanten........når det brenner på dass!
A LA alle de oppkjøpene som for et år siden skulle komme over kr 300! Stay away - er uansett MITT råd!
Ingen vet om dette varer i ytterligere et halvt år (en tenkt tidshorisont) så bare å la nåværende aksjonærer blø i mellomtiden!

Hilsen Hammers
Redigert 04.04.2019 kl 01:39 Du må logge inn for å svare
undrende
04.04.2019 kl 02:51 1501

Det er jo helt åpenbart at en ny kriseemisjon tvinger seg frem om ikke selskapet begynner å tjene penger, hvilket de fortsatt ikke gjør.
alternativt et slaktoppkjøp.
Tool
04.04.2019 kl 06:39 1435

Man kan virkelig spørre seg hva denne suppen av en uttallelse egentlig betyr. "God" i denne sammenhengen kan bety alt mellom himmel og jord. Med en så stor bullshit og tapsfrekvens dette selskapet har, kan dette bety det meste mellom at man får alt av penger tilbake og at man ikke får en krone tilbake.

Det er en svært merkelig øvelse å se på flyselskap nr1 i å sno seg unna forpliktelser, nå mener ekspertene i å sno seg unna forpliktelser altså nå har forpliktelser for et selskap nærmest uten forpliktelser.

NAS er om dagen helt uten styring, her skal mye klaffe for noe av betydning skjer. Tipper de siste pengene er borte lenge før høsten. Spørsmålet er mer hvordan i all verden greide man å ødelegge så mye på så kort tid.
04.04.2019 kl 07:33 1348

Det er vel temmelig klart hva som har skapt dette store underskuddet. Massive kjøp av nye fly samt uheldige spekulasjoner om drivstoff. Nå skal de være mer forsiktige , så da får vi se. Tror nok at det kan snu hvis de slanker flåten , og ikke oljen stiger dramatisk

Hegnar blåser opp om en liten passasjervekst i mars ....

Men den realiteten som er av betydning er at kabinfaktoren er ned og inntekten pr setekilometer (yielden) er ned ...

Mao, de taper penger og på toppen av dette så kommer Max 8 problematikken som vil slå inn med full kraft på q2 resultatet ...

Ei heller er det sikkert at Boeing tar regningen - i alle fall ikke som noen cash kompensasjon, men heller som en rabatt på fremtidige bestillinger og/eller service for som Kjos sa etter hjemkomst fra Boeing møte - det kan være at Boeing tar noe av kosten - dette står sterkt i kontrast med hva han sa før møte hvor han sa at vi sender regning og gav uttrykk for at det var en selvfølge at Boeing tok regningen ...

Nei - her er det ingenting positivt nytt av betydning og det vil være akkurat det markedet vil forholde seg til fremover - økt tap og økt brenning av EK øker risken for -og fremskynder en ny emisjon ...
Redigert 04.04.2019 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
rammern
04.04.2019 kl 10:37 1145

Kjos og familie skal ta mange flyturer i fly typen før jeg setter foten ombord
DggR
04.04.2019 kl 11:19 111

Innlegget er slettet av administrator
minsin
04.04.2019 kl 11:31 872

Kjære deg .... kjos har vel andre ting å tenke på . Boeing får ordne selv opp , har intet med Norwegian å gjøre . dessuten er Boeing helt sikkert godt forsikret.
Stakkars deg DggR ,
Redigert 04.04.2019 kl 11:32 Du må logge inn for å svare

Personfokusering og ikke selskapsfokusering ...

Ingenting før påske.. fortsetter ned..

store aktører vil ut av aksjen

er det sissener og de andre kjente bjellesauene som innser av deres plan for en kjapp gevinst har feilet? LOL

ny emisjon blir nok i intervallet 8-10kr ved juletider :P
04.04.2019 kl 13:52 741

Some sell during the day others buy at the opening :)
habbu
04.04.2019 kl 19:49 674

RE - * Du mente kanskje sammenligne og ikke sammenlikne (..) må du gjerne sammenligne før du kan likestille for det er sammenligningen som legger basis for å kunne se på muligheten for en likestillelse, men det visste du kanskje ikke

Norwegian og Boeing kan jo selvfølgelig ikke "likestilles", haha... Den ene flyr fly og den andre lager fly, vesentlig forskjell.. og jo på bokmål kan man fint skrive sammenlikne. Basert på dine refleksjoner så antar jeg at du er lite skolert, kan anbefale deg et språkkurs.

Lykke til med investeringene Ris!
Redigert 04.04.2019 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Shotgun
04.04.2019 kl 20:29 610

Årets formueskatt må svi litt for kjosern, betale så mye skatt for noe som nå har sunket 60% i verdi.
Frodon
15.07.2019 kl 22:38 317

Det virker som det var kaffen som var god, ingen andre nyheter er lansert siste 3 månedene