Kaster meg på den hippeste kjøretøytrenden

Basse
02.04.2019 kl 14:35 1004

slår til med splitter ny 2019 modell tung motorsykkel. Forbruket et 0,49 liter på mila ved pen kjøring. Siden det er en R sykkel så ligger det inne muligheter for å berike bensinselskapene langt mer ved å vri hardt på gassen!

2019 er det MC som gjelder.

Det ble registrert 575 nye tunge motorsykler i mars, 132 flere (+ 29,8 %) enn i mars 2018.

Rossis forbikjøring på Dovi i siste runde i helgens Moto GP løp er absolutt inspirerende for å ta opp MC lidenskapen. 40åringen er i form :)
Redigert 04.04.2019 kl 23:39 Du må logge inn for å svare

Har sett på annonser på eldre sykler en stund. Finnes en hel haug temmelig strøkne til 20-40.000,- kr. Får lyst til å eie et strøkent eldre eksemplar, men har egentlig ikke så lyst til å kjøre merker jeg. Så det blir nok cab i sommer også.
R er ikke min greie, det er ikke mulig å kjøre pent med sånt. Men kos deg, det blir nok gøy!

Forresten er det egentlig rart at det bruker såpass som 0,49 ved pen kjøring. Kjørte langtur med bil nå, havnet like over 0,50 med skiboks og fullstappa bil.
Basse
04.04.2019 kl 23:38 871

det er jo bensinmotor uten pustehjelp (om man ser bort fra overtrykkssystemet til bensininsprøytinga)
mer turtall krever mer bensin og sammen betyr det mer fart

det finnes dieselbiler som går billigere naturligvis
NilsAB
05.04.2019 kl 06:35 835

Har en Keeway 50 til jobbpendling, Harley 1450 Street Bob 2006 mod til kos som jeg cashet ny i sin tid... Den bruker betydelig mer på småkjøring. Men det er mye mer behagelig å sitte godt, selv om styret er av ape stil, enn å måtte støtte vomma på tanken på en rr sykkel. Wowfaktoren er seff 170% større også 😀 Biken har vært på Europa turné med Mallorca som sørligste punkt. Er bare å anbefale!

MC er vel fritatt for avgifter i bommer å slikt? Økonomisk sparer en ingenting når man først skal kjøpe mer eller mindre dyr sykkel

Holder meg til min veteran Kawa 750 ccm 2-takt. "passe miljøvennlig i disse tider den. :) Ligga å støtte meg på styret på en R-sykkel gidd je itte lenger. Må jo opp i 120 km/t før vinden hjelper til.

MotoGP er itte som det var. Blitt for mye duppeditter som hjelper til nå. Før var det den som satt oppå som avgjorde hvem som var best. Nå er det den me best duppeditter som vinner. Før når de kjørte totakt og styrte sladden me gassen og ikke hadde halvautomatisk gear var gutter me baller sin slagmark. :)
Joda morro at gamlingen greier seg bra enda. Utroligt racinghode på den gammeln. Holder vel på til han er 46 hvis han ikke kjører ihæl seg før da.

Fine de gamle totakts Kawa’ene ja! Ser det er noen på finn faktisk. Til mange ganger prisen de kostet som nye
Basse
07.04.2019 kl 10:24 466

Rossi har en 2 års kontrakt med Yamaha, så 2020 sesongen blir nok hans siste. Kan ikke se for meg at han kjører i et topp-team som 42 åring i 2021... selv om han p.d. er på pace.

RD500 og Ducati 888SPS er mine all-time favoritt sykler. For meg har Ducati dog mistet glansen etter at Audi tok over så da bruker jeg heller pengene på noe japansk som aldri går i stykker.
Redigert 07.04.2019 kl 10:26 Du må logge inn for å svare

Min første tunge motorsykkel dette. Solgte den etter noen år men anga som ei bikkje på det. Fikk med tida spora den opp og den hadde da hatt ett tøft liv. Fikk heldigvis kjøpt den tilbake og plukka den helt ned og Sunde gnidde seg i henda for jeg ble en god kunde da. hehe. Kjøpte opp ett stort delelager av han når delene var på tur ut hos han. Har mye deler til den og har solgt endel unna til andre som har en sånn skatt. Er morro med skranglete 2-taktgange og blårøyk. Flere som tar en kikk på den enn en ny R-sykkel. Ja begynner å bli veldig god pris på den men den blir nok i slekta. Arvingen syntes den er morro og kjøre på også så da blir den nok her etter min "avgang".

Basse.. Jeg tror Nr 46 vil forsette. Tror han vil få ny kontrakt ellers hadde det jo vært morro om han gikk tilbake til Repsol men det skal vel mye til. Han er jo ikke akkurat så "god" venn med verdensmestern der. hehe Har hatt noen japser og annet i mitt eie. Kawa 900,Suzuki 1100R , Honda cbx 1000 (rekkesekser)Norton 850 commando. Hatt mye morro med dem ja. :) Var ei hard periode fra 14 år til 26 år. Da ble det kjærring og unger så da ble det bare jobb og hjemmepappa for alle penga.

Morsomt å høre om Jomma!
Jeg var for ung den gangen de var til salgs men hadde en Z1000j som jeg kjøpte tre år gammel og brukte helt opp. Hadde en GT380 noen dager også først, etter lettsykkelen, men noen kobla den og rusa den til den skar seg. Vedkommende betalte etter hvert det jeg hadde gitt for den, men det var likevel synd for den var litt morsom. Kjøpte den som helt uerfaren, kunnkjørt lettsykkel på grønt førerkort, syntes den gikk overraskende dårlig helt til den plutselig tente på den tredje sylinderen etter et par mil. Det ble den eneste turen jeg fikk med større totakter enn Kawa 100’n. Rakk ikke engang skaffe skilt.
Leser mc- annonser daglig for tiden. Det er flere til salgs for noen få titalls tusen som ser ut som nye og det frister å kjøpe, rett og slett fordi det er så billig. Da ser jeg på ulike custom- typer, japansk og minst 1000, har aldri hatt noe sånt og tror det kan gå an å ikke kjøre så fort med slikt.
Men jeg har altså helt mista lysten til å kjøre mc. Håper det går over om et par år, siden jeg altså har lyst til å eie en.
Hektar
07.04.2019 kl 20:47 324

I norge kan du like godt gå for komfort. Har selv hatt et par Ducati 899 Panigale, tenkte på en 1199 men det ble for mye maskin til å få brukt. Samme med 899, du ble søren meg helt utslitt av å kjøre det der med norske fartsgrenser, og særlig på veier med telehiv så ble man helt søndebanka i baksetet.

Vil helst kunne kjøre R så lenge jeg er ung nok til det, selv om jeg egentlig foretrekker en behagelig cruiser/chopper på langtur. Indian er klart favorittmerke for meg.

Ducati må nå sies å være langt bedre nå enn den tiden 996 var på høyden, da måtte du nærmest være mekaniker for å eie skrammelet.
Redigert 07.04.2019 kl 20:48 Du må logge inn for å svare

Prøvekjørte en sånn R variant av Ducati for en del år siden og orka bare et par mil. Råfin lyd var ganske fort det eneste jeg likte ved den. Måtte bare innse at jeg ikke orka å holde magan i avstand fra tanken særlig lenge i lovlig fart. Å kjøre fort er ikke så gøy som det var, så selv om sykkelen funka bedre i 180 enn i 80 så var det ikke min greie. Men moro å ha prøvd!