Bank Norwegian: - Kursmål 125,- (?)

Ser Sparebank 1 Market har et kursmål på kroner 125,-. ... Er det noen som har tilgang til begrunnelsen / hovedpunktene i analysen?

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/Sparebank-1-Markets-anbefaler-ni-aksjer

Redigert 02.04.2019 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
Matmons
03.05.2019 kl 09:07 449

Når du bruker et kort, så må bedriften du bruker kortet hos betale et lite gebyr
Dette deles så mellom kort eieren og lisenseieren (VISA, som oftes)
Legro
03.05.2019 kl 09:08 440

Gode Q1 tall. Betryggende utvikling i forkant av lansering utenfor Norden. Så snart bank konsesjon er på plass i Irland, står antakelig langt større markedet for døren. Da blir dagens marked i Norden ganske lite i forhold. Norden er vel omtrent på størrelse med 25% av Tyskland, et naturlig marked å se på for banken. Mulighetene er enorme, bare de tar de rette stegene. Men for all del, selv i Norden tjener de svært gode penger og frykten i markedet om fallende marginer ble heldigvis motbevist i denne rapporten som viser at fall i topplinjen i hovedsak skyldes antall rentedager i kvartalet. Som vanlig leverer NOFI. Uten ekspansjon utenfor Norden, tror jeg oppsiden i aksjen er mer begrenset, men de har jo allerede signalisert en større satsning og da kommer det enorme volumer, om en stund. Med lisens utenfor Norden for den satsningen, med betydelig lavere kapitalkrav, vil bety svært god egenkapitalavkastning. Med dagens prising på PE på 6-7 er det antakelig et godt kjøp.
Gordonx
03.05.2019 kl 09:33 384

Enig. Gode, solide og betryggende tall. Og klar for neste steg. Europa. Dette blir bra!
Matmons
03.05.2019 kl 11:16 299

klartdet skrev Noe om utbytte?
Prøvde å få ut noe rundt dette tema på GF
Burde ha spurt sjefa sjøl, hun hadde garantert svart
Se min andre tråd hvor jeg redegjør for ting jeg hørte og spurte om på GF , veldig nyttig å være der.
Tror at ketsjup effekten kommer nå med denne nye avdelinga i Irland , det blir sannsynlig også hovedkontor etter hvert