Turnaround case.


Da lastet jeg inn på 47-48 med stopp loss 47.00, med teknisk bunnformasjon og volumuttak de siste 3 handelsdager.

Risk / return ratio rundt investeringen med den negative nyhetsflommen over de siste 8 uker bør være akseptabel.

Det har vært mange falske alarmer, ut i fra dagens handelsmønster tok jeg en long posisjon idag med stopp loss 40.
Ruperto
02.04.2019 kl 13:51 3473


The Oslo Index is in a sharp upturn as oil prices have improved, all this will make NAS significantly increase the flight ticket billing from our territory ...
minsin
02.04.2019 kl 14:02 3432

bør rekke 42 kr før børsslutt ....

Avtale mellom EU og UK om visa free travel i EU, løp og kjøp :)

Ja da er det bare å holde stillingen, fortsatt stopp loss 40,00

Med 92 fly i bestilling er opportunity cost til Boeing er langt større enn å ta regningen til Kjosen.

Det betyr forhandlings-strategisk har Kjosen gode kort på hånden.

Resultatet av forhandlingene blir spennende!
lektor79
03.04.2019 kl 10:48 3211

haha stakkars... Hjelper ikke med sterke kort på hånden når Boeing ligger nede også vettu.. Krise der og..
Ruperto
03.04.2019 kl 13:06 3158

Buying in a very low while accumulate shares for summer! It's the best decision to make ... Earning profits since Friday ...
ksandal
04.04.2019 kl 00:35 3058

videre ned i morgen. da ryker nok noen stopploss og vi kan falle helt til 33kr allerede i morgen.
Ruperto
04.04.2019 kl 00:59 3038

Arctic Aviation Assets, et datterselskap av Norwegian, har inngått avtale om salg av to Boeing 737-800-fly, med forbehold om endelig dokumentasjon.
Transaksjonen ventes ifølge meldingen å øke selskapets likviditet med 21 millioner dollar etter tilbakebetaling av gjeld, og ventes å gi en positiv egenkapitaleffekt. Salgsprovenyet vil bli brukt til å tilbakebetale gjeld og å øke selskapets likviditet.

Nå vet de årsaken til flystyrten i Ethopian så nå kan de få dette skikkelig ordnet.
Fugl eller fremmedobjekt ødela sensoren.

https://www.yahoo.com/gma/sensor-damaged-foreign-object-ethiopian-airlines-737-max-210400544.html
o
04.04.2019 kl 08:14 2893

NAS opp 8% i passasjerer i mars. Dårlig i forhold til januar, men kanskje bedre enn forventet?
Hektar
04.04.2019 kl 08:17 2876

Det er ikke dårlig når man ser påsken i fjor var i mars. Men, det er en litt kompleks tanke.

Stop loss holdt akkurat i går på 39,5, investorer som var tvunget og/eller risk averse, har lempet ut nå, disse er antakelig ferdig slik at jeg tror vi får en fin rebounce neste uke.

Samtidig som vi går inn mot påsken, bør sentimentet endre seg radikalt.

Klar for rekyl?
Redigert 05.04.2019 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Ruperto
05.04.2019 kl 11:29 2631


The trend is increasing as expected! I hope that now the investors that knew how to put up with the bad luck now see this as an investment opportunity to recover the losses ....
minsin
05.04.2019 kl 12:04 2570

Trenden er snudd , vil tro vi ender rundt 42 i dag , 45 om ca 7-10 dager ...
Nå er etterspørselen økende i aksjen , vi vil se en økende omsetning i aksjen
Vil anta det bil komme børsmelding om aksje kjøp.
vil tro at Easy jet etterhvert vil komme på banen...
Ettervert vil markedet innse at MAX problemene er utbedret i løpet av apr og flyene er igjen i lufta i beg av mai..
Det kan virke som effekten av Max problemene er betydelig mindre enn det som er beskrevet i massemedia
Oppkjøps spøkelset vil etterhvert overta fokuset i markedet.
60 kr aksjen i løpet av April/Mai , når oppkjøp fokuset tar over ser vi nok aksjekurser på 80-100 kr..


wwbwb
05.04.2019 kl 13:23 2504

Problemer med MCAS har vært koblet til ulykkesflyene i Indonesia og Etiopia der over 300 mennesker mistet livet.
«Vi har identifisert en del av programvaren urelatert til MCAS, som også vil bli adressert som del av denne programvareoppdateringen», heter det i en melding fra Boeing, ifølge WSJ.
Boeing omtaler feilen som av "relativ liten betydning", og har allerede løsningen på problemet. Boeing tar nå tiden det trenger for å få på plass de nødvendige endringene.
- Vi nærmer oss fullføring og venter sertifisering og implementering i 737 Max-flåten verden over i ukene som kommer, sier Boeing-sje Dennis Muilenburg i meldingen.

https://investor.dn.no/#!/Oversikt/
Redigert 05.04.2019 kl 13:24 Du må logge inn for å svare

Stop lossen slo inn flere ganger, men lastet inn på 38,3.

Ser vi 48 før eller etter q1 rapporten?
wwbwb
11.04.2019 kl 12:48 2232

Dette er aksjene med mest aktivitet blant privatinvestorene så langt i dag. Tallene er basert på kundeaktiviteten i DNBs aksjehandelstjeneste i nett-og mobilbanken. Rapporten oppdateres ca. kl. 12:00 hver dag.
De mest handlede aksjene hittil i dag – Torsdag 11. april 2019
NAS nr.1 med 69% kjøp 31% salg
De mest handlede aksjene hittil i dag – Onsdag 10. april 2019
NAS nr.1 med 74% kjøp 26% salg
De mest handlede aksjene hittil i dag – Tirsdag 09. april 2019
NAS nr.1 med 61% kjøp 39% salg
De mest handlede aksjene hittil i dag – Mandag 08. april 2019
NAS nr.3 med 65% kjøp 35% salg
De mest handlede aksjene hittil i dag – Fredag 05. april 2019
NAS nr.3 med 63% kjøp 37% salg

Da tanger volumet tirsdagens nedsalg fra 40,4 til 37,7.

Dette er et mega kjøpssignal.

Jeg er mer pessimistisk til NAS. Du skal ikke se bort ifra at sparebank 1 får rett. Jeg tror ikke denne stopper før vi ser 28 nok pr aksje. Litt oppgang er ikke uventet men denne korreksjonen opp blir nok fort forbigående.
wwbwb
11.04.2019 kl 13:35 2119

Jeg er mer optimistisk til NAS. Du skal ikke se bort ifra at DNB får rett. Jeg tror ikke denne stopper før vi er over 40 nok pr aksje. Litt nedgang er ikke uventet, men den korreksjonen blir nok fort forbigått før videre kursstigning mot 50-tallet. Fallets størrelse er urimelig og reaksjonen til NAS er positivt, men som de fleste skriver så er det selvfølgelig en risiko rundt NAS, men hvilket selskap er uten risiko?
lektor79
11.04.2019 kl 13:52 2076

Faller som en stein på slutten i dag og i morgen..
SR99
11.04.2019 kl 13:59 2051

Tror på en ganske flat utviklingen frem til Q1 rapporten 25/4 uten andre nyheter.
Q1 tallene vil kunne gjøre utslag begge veier, men det er ventet svake tall allerede. Positivt Q1 kan gi aksjen et lite dytt, men det må nok gjenta seg noen kvartaler før markedet er overbevist.
SR99
11.04.2019 kl 14:01 2041

Etterhandelen i dag går opp, garantert.
wwbwb
11.04.2019 kl 14:06 2025

godt hvis det er drømmen, det er OK, men kanskje litt destruktivt.
vel vi er alle forskjellig, noen sparker de som ligger nede andre løfter de opp og gir de hånden og sier takk for kampen.
abbos
11.04.2019 kl 16:15 1886

Må vel snart være kortsiktig oversolgt 🤓
Ruperto
11.04.2019 kl 16:43 1853

Hvem solgte i går? Jeg føler meg veldig takknemlig for samarbeidet ditt ... I går reiste jeg på mitt favorittflyselskap! Ikon og stolthet norsk! Norsk vil belønne sin lojalitet mot investorer! Intelligent er de som gjennomsnittlig i dag til en gavepris når IAG er villig til å betale 60Kr per aksje, men selskapet mener at det ligger langt under verdi. Kun den håndgripelige verdien er i størrelsesorden 89 Kr ...😎
lektor79
11.04.2019 kl 17:19 1787

hahaha, Hegnar skriver om Norwegian opptur for 4 prosent opp til 39,84... Sier litt. Rett ned i morgen. De har hinder etter hinder liggende foran seg. Den største er kanskje omstillingene de må tilpasse seg klimaet i framtid. Q-tallene rett ned. Inn til påske nå, dundrer det rett ned igjen.. 37-38, kanskje 36..

Denne aksjen skal kraftig opp. Minst en dobling av kursen slik flere analytikere spår.
stud_trd
11.04.2019 kl 21:07 1478

Men, Lektor79 sier noe annet. ;-)
lektor79
11.04.2019 kl 21:18 1454

Med den gjeldsbomben NAS har hengende over seg etter en skjødesløs Kjosatferd + boeing prob + intet nytt pr i dag, så har jeg ingen tro på noe annet en jukking opp og ned i lang tid framover. Nå før påske tryner aksjen ned noe hele markedet vil gjøre fra i morgen.. Kurs 34-35..
lektor79
11.04.2019 kl 21:19 1447

..og det er så latterlig av hegnar å skrive hva de skriver for ingenting... mediahyener som fremmer eller skriver ned etter egne interesser.
Hektar
11.04.2019 kl 21:38 1405

Hahaha 😂 Og det kommer fra han som er så svett i baken pga bear-posisjonen sin at han sklir av stolen flere ganger om dagen? Med saklige innlegg på nivå med "Norwegian er dumminger og alle som liker de er også dumminger!!"

Nei nei nei lektor79 her har tråkker du hardt i saleten. Ingen er interessert i å selge et selskap som har større verdier enn gjeld med den omsetningen. Kjos kommer ikke til å forlate selskapet uten et godt resultat. Og har du hørt om kapitalisering og reforhandling av kontrakter. Bare hyggelig lektor79 dette med analytiske ferdigheter kommer med årene
undrende
11.04.2019 kl 23:08 1266

Frem mot Q1, så vil det komme sedvanlige innspill fra Kjos om ditt og datt, intetsigende drypp uten verdi.
Hvis det er noe Kjos burde kommet opp med, så er det en melding om JV samarbeid, slik han lovte rundt nyttår vill komme (elr håpet på å melde om), ja, skal vi si, litt på overtid nå.....
ksandal
12.04.2019 kl 09:12 998

kommer ikke noe stort ut av dette. MAX flyene er egentlig så feilkonstruert, at de vil alltid ha det hengende over seg at de må holdes kunstig i live med software. Tipper boing jobber på spreng med et nytt fly, da de vil få hundrevis av avbestillinger på max fly fremover.
For NAS sin del ,er det ikke noe nytt, de må uansett selge unna fly for milliarder for og holde seg i live frem til neste emisjon. God påske. slutter 41 idag tipper jeg.. men er i 35kr før utgang av april.

Ut i fra dagens volum med 1 mill aksjer i løpet av en time på nesten 5% oppgang, tyder det på at vi ser videre oppgang mot 48 som er en motstand.

Bedre kjøpsignal i dag enn i går (sdagens oppgang).
sveino
12.04.2019 kl 10:05 915

Da er det klart for oppgang!

NORWEGIAN AIR: Øystein Stray Spetalens reise med Norwegian ble ikke av den lange sorten, da han etter snaue fire uker er helt borte fra aksjonærlisten i flyselskapet. Øystein Stray Spetalens Tycoon Industries var etter Norwegians emisjon på 3 milliarder kroner selskapets 19. største aksjonær, med over en million aksjer. Torsdag er aksjene etter sigende solgt, da Spetalens selskap er ute av Norwegians oversikt over de 100 største aksjonærene. Også Arne Blystad, gjennom Spencer Trading, var større aksjonær etter emisjonen med har nå redusert fra 2,1 millioner aksjer til 290.115 aksjer. (FA)
ksandal
12.04.2019 kl 10:23 868

Jeg har jobbet med fly i 30 år
minsin
12.04.2019 kl 11:03 799

Vil tro at dagens omsetning , kan tyde på at større ektører er på vei inn i selskapet...
2 mill aksjer omsatt før kl 11 er bra.
Kan ikke se noen andre nyheter som skal påvirke NAS , med oppgang på 5 pst.
Boeing nyheten om at de tester ut nytt system , kan ikke skyldes oppgang på 5 pst. dette er noe som vi allerede viste for en uke siden...

vil tro at aksjen kan falle noe tilbake etter kl 14-15 , har skjedd de siste dagene ..
allikavel kjøpersiden er ganske mye større enn selgersiden...snarlig tilbake til 52-64 kr ?

consul
12.04.2019 kl 11:13 778

Når man ser på utviklingen av kurs i de siste tre dagene i forhold til volum har vi kjempegod kjøp signal nå, om tekstbok er riktig.
Redigert 12.04.2019 kl 11:57 Du må logge inn for å svare

Blåste igjennom 42 igjen på stort volum.

Dette er binær reprising. 35 - 40 - 45 - 50-

35 var markeds-sentimentet frem til forgårs.

Emikurseiere lempet ut (antakelig ferdig med panikksalget)

Markedsentimentet har endret seg til target 45 i første omgang og 50 etter q1
Ruperto
12.04.2019 kl 12:16 671


What had he told them? Have patience! Norwegian debt is not a debt of bankruptcy is a debt for the improvement and growth of the company! It gives me pain to see how manipulation can end the life of an investor to see lose all their assets in an investment like this ... I always wanted to have shares here but it was too late to buy, this opportunity happened and I did and I have to buy when others sold ... I'm sure the brokers did the same! Now, as you know, Airbus agreed to halt the delivery of Airbus, leaving the company in a very solid position for its recovery ...