God vekst i dalget av dieselbiler (inkl nullutslippsdiesel)

mnn
23.03.2019 kl 00:21 296

Lika at folk får sansen for diesel biler igjen.

For all del de so vil ha elbil for små pendling osv ska få lov men elbil å, bilferie🤔 min konklusjon er at bensin går ut diesel og batteri forblir fram til hydrogen kommer for fult
Per K
23.03.2019 kl 07:54 249

En ny bil med diesel motor er svært utslipps vennlig. Men problemet er de 10 år gamle diesel bilene

Ikke noe problem selv med 10 år gamle dieselbiler da de er mye renere enn 20 og 30 år gamle dieselbiler, de blir uansett faset ut etterhvert.

Forurensing fra biler er et marginalt lite problem som kun blir mindre og mindre, så ingen grunn til å ta i bruk drastiske tiltak.
mishka
23.03.2019 kl 09:03 206

Helt enig og det er det vi ser i Tyskland nå. Grunnen til at det har økt er at fra rundt nyttår hadde alle fabrikkene modeller som var Euro 6d-temp sertifisert. De fleste av disse underskrider kravene med det mangedobbelte og noen få har sågar null utslipp av nox. Når de da også har langt mindre utslipp av co2 enn bensinbiler så blir valget enkelt. Som eksempel så er det flere helt vanlige biler som er nede på et nox utslipp på 7-10 mg./km. Bare for et par år siden var tallet ofte rett under 1000 i det som kalles realbetrieb, altså test på veien, ikke laboratorium. Det hjelper sef. godt på salget at omtrent alle merkeforhandlerne har hatt kampanjer med det de kaller innbyttepremie ved kjøp av ny bil. De gamle kipper de østover. Tyskere er forsiktig med penger og drivstoffgjerrige biler er de hypp på.
Med diesel får de i pose og sekk. Sprek bil med lavt forbruk.