Archer guiding 2019

Vi prøver oss med en ny tråd der man kan tenkes å diskutere det som ligger i fremtiden.
Vi vet at mer eller mindre samtlige aksjonærer er misfornøyd med dagens aksjekurs, noen skylder på ledelsen, noen på markedet, noen på Brexit, noen på stjernene.
Dette har vi diskutert frem og tilbake, jeg vil med denne tråden ha mulighet til å diskutere det som ligger foran oss.
Kontrakter, inntjening, gjeld og tekniske signaler i aksjen.

Jeg mener aksjen nå er klar for nye løft og den fortjener å ligge mellom 10-12 kroner til mer er avklart.
Teknisk ligger den egentlig godt an, men trenger volum.

Redigert 20.03.2019 kl 09:35 Du må logge inn for å svare

Først og fremst, kudos til Salah som holder ord og ikke kommer med angrep på ledelsen i dag.

Nyheter fra argentinske medier skriver at det fortsatt forhandles om et oppkjøp av Archer. Må vel være like rundt hjørnet. Men vil aksjen smelle i taket med et oppkjøp?
mini3
04.04.2019 kl 19:07 1029

Om DLS selges til markedspris som normalt er 7-9x driftsresultat pluss goodwill vil den skyte veldig i været.
8xdriftsresultat siste halvår etter reforhandlede avtaler priser DLS til ca 400 mill dollar.
Det reduserer gjelda slik at med salg av QES blir man mer eller mindre gjeldfri.
Det jeg regner markedet spekulerer i er hva Archer får for DLS med tanke på Lone Star sitt forhold til regjering kan man tenke seg at pris blir presset ned noe.
Man skal være fornøyd med 250-350 mill mener jeg.
Fordelen med salg er å redusere gjeld og risiko i ett usikkert politisk land.
Ett archer som er mer eller mindre gjeldfri og uten Qes-DLS vil gi ett driftsresultat med dagens markedsposisjon på ca 60-65 mill dollar.
Ett Archer uten noe form for behov for investeringer vil da kunne betale 50-60 mill dollar i utbytte PR år.
Fokus på oil Tool markedet kan dra overskuddet opp mot 80-100 mill på få år.
Aksjen vil ikke gå helt bananas med en gang, mye pga frustrerte aksjonærer alla Salha som lemper ut aksjene sine med en gang man ikke sitter på verditap.
Ett archer i denne fasong vil lett kunne dra seg opp mot 40-70 kr aksjen.
Jeg håper på salg, og nevnte vel denne muligheten i NOV-des i fjor.
Alternativ til 400 mill for DLS kan jo være en langvarig avtale på leveranser på oiltools til Lone Star.
Nevnte Top 20 listen.
Om Fredriksen hadde vært interessert i å kuppe selskapet på aksjonærene sin bekostning hadde neppe toppsjef i frontlinje lastet 1,5 mill aksjer privat.
Stensrud med venner hadde heller ikke lastet millioner av aksjer.
Men ett salg av DLS vil nok archer åpne 1-2 kroner opp.
Redigert 04.04.2019 kl 19:19 Du må logge inn for å svare
Trj89
04.04.2019 kl 19:57 986

Håper ryktene sprer seg som ild i tørt gress. Det virker som at noen har allerede startet og posisjonere seg, kanskje vi sprenger 20øre snart...

Oljen testet også 70 nu, hittil høyeste 70,03.
Redigert 04.04.2019 kl 20:11 Du må logge inn for å svare
Vikusen
04.04.2019 kl 22:26 909

Ledelse eller ikkje. Bør komme ein kontrakt eller noe form for positiv nyheter snart. Evighet siden noe positivt bortsett fra kvartals resultatene kom ut.

Er jo også et lite moment hvem som blir toppsjef også.
Trj89
05.04.2019 kl 08:52 789

I en morgenrapport fra nordea idag sier de at de er svært positive til Archer og lånet om mulighet til og refinansiere.
Noe som vil redusere usikkerheten i markedet rundt gjelden som utløper i 2020.

Kursmål 10.
05.04.2019 kl 09:08 759

Flott! Har du mulighet til å dele rapporten?
mini3
05.04.2019 kl 09:09 757

Det er det som skal til for å løfte archer kraftig.
Alle meglerhus har vært stumme som østers, det gjør at interessen er liten og tradere inkludert meg får herje fritt.
Nå setter jeg meg helt stille i båten, nå blir det konkurranse om å komme inn.

Og det er faktisk ikke mye reelle aksjer til salgs under 7
mini3
05.04.2019 kl 09:28 714

Ligger ute på TDN nå.
Oppdater analyse. Med kursmål 10.
Risiko liten.
Kandidat til 10-20 % i dag.
Skjelden man får ett kursmål som er 100% over dagens kurs og som i tilleg vil være billig om målet nås.
Trj89
05.04.2019 kl 09:29 709

Kommer på mail i beskyttet pdf, måtte omskrive.

"Archer fortsetter veksten
Archer har levert sterke resultater de foregående kvartalene, takket være kostnadskutt relatert til landbasert boreaktivitet. Fremover er det ventet at selskapet genererer positiv kontantstrøm, og vi estomerer NIBD/EBIDTA (netto rentebærende gjeld målt mot driftsresultat) tett på 5x for 2019E. Derfor mener vi at en refinansiering av gjelden virker sannsynlig, noe som vil redusere usikkerheten i markedet, rundt gjelden som utløper i 2020. Ledelsen har også sluppet ny guiding, og vi gjør noen endringer i våre estimater. Vi gjentar kjøp, men reduserer kursmålet til NOK 10 (13,5)"

Jeg tenker selv at dette bildet er bare midlertidig om salg av DLS skulle komme i tillegg til den nye omtalen fra nordea.
danm
05.04.2019 kl 09:48 673

Fint med nogle positive udtalelser fra Nordea, der er i tråd med det, de fleste her på HO mener.
Vikusen
05.04.2019 kl 12:41 596

Snart tilbake til 5:15 igjen. Ingen som har is i magen i denne aksjen. Dårlig volum også.
05.04.2019 kl 13:53 546

du må snu grafen, 5.46 og opp 6.6% nå :)
Ruperto
05.04.2019 kl 13:54 545

You're right ! But the institutional do not delay in buying ... They will not wait for the price to rise too much to buy ... Also the news of the sale of DLS has not yet been official ... Uf uf uf .....
andy10
05.04.2019 kl 14:45 503

Hvor er Salah idag? Savner hans kommentarer ang ledelsen ://

Salah skal ha skryt for å holde ord og ikke komme med kommentarer om ledelsen de to siste børsdagene denne uka

Tror du må legge skrytet til side. Salah har kommentert ledelsen både i går og i dag.