AXA - Hva ventes frem mot Q4

Det blir nok rødt når vi åpner mandag , men det er forbigående. Derimot må topp og bunnlinjen styrke seg. Det holder ikke lenger å bare være (ung) lovende. Apropos hund, stjerne, ? og ku. Teknisk ser det ikke så bra ut da en fallende trend er i ferd med å etablere seg i det korte bildet. Og jeg stoler ikke på analysene til Investtech som sist uke hevdet at Axa er en kjøpskandidat på mellomlang sikt, Ryker 2,76 som jeg tror mandag, er vi ikke over tretallet før q4, og bedre kjøpsanledninger enn sist fredag vil by seg! Så får vi se hvordan min spådom står seg etter hvert.
Volf
04.02.2018 kl 10:15 6978

Vill Q4 bli ekstremt dårlig er de forpliktet som seriøst selskap å sende ut PROFITT WARNING og det er ikke gjort.
Hadde Q4 blitt ekstremt god så hadde de også sent ut melding for å prøve å få opp kursen det er heller ikke gjort.
Etter historikken til selskapet vil Q4 bli i nedre del av skalaen, det vil si rett over +, så kjære venner og uvenner for den del tenk på å sette short dagen før Q 4 som forklart over beste tiden for det.
Ha en forsatt fin helg og en forhåpentlig innbringende uke, selv om mandagen starter dårlig.
..EMIL..
04.02.2018 kl 11:39 6942

Även om jag inte är överlycklig om investeringen i fastigheter, så kommer det ju förbättra de kvartalen som oftast börja vara svagare i inkasso.
Hus i spanien borde ju sälja bättre 2 och 3 kvartal?

Tante Babben og Isabella666 skal på visning neste uke med selveste CFO i AXA - Babben er bestemt seg for å handle et skikkelig AXA hus med havsutsikt. Ingen Bungaloow der i gården!

SS
Volf
04.02.2018 kl 14:20 6871

Ja SS jeg har hørt at det er 25 % rabatt fra mandag uke 7. stemmer det?
Ha en forsatt fin dag og en innbringende kommende uke.

Ble det ikke nevnt på Q3 fremleggelsen, at selskapet forventet et kruttsterkt Q4? Mulig jeg husker galt, men hvis dette etter all sannsynlighet ikke har slått til så er det merkelig at selskapet som nevnt over ikke har sendt ut en PW.

Litt risky i mine øyne å sette shorten dagen før fremleggelse, derfor sitter jeg lugn i båten nok en gang.

Angående boligsalg i Spania, som Emil nevnte ovenfor. Prisingen på eiendom er foreløpig lav i Spania med unntak på de mest populære stedene som Marbella,Barcelone etc. Axactor investerer ikke i ferieboliger, men kjøper porteføljer bestående av vanlige leiligheter og opp til mellomstore hus, ment for salg til den vanlige Spanjol.

Dette er kjøp som Axactor pdd får for en meget gusntig risk/reward grunnet lave eiendomspriser,samt at spanske banker MÅ selge unna slike balanseposter pga at det blir for mye. . Markedet er dog på veg opp og har vært i sterk vekst siden 2014, så for hver dag,uke,måned eller år Axactor ruger på disse eiendommene vil de stige i dagens marked. Og, vi vet jo alle at Spania går godt igjen, og opplever fin vekst. Samtidig skal det sies at det å selge boliger i Spania er en litt lettere prosess enn her hjemme.

04.02.2018 kl 22:44 6421

Jeg tror at AXA følges av opptil flere større aktører som vil bruke det førstkommende kvartalsresultatet som en endelig avgjørelse på hvorvidt de skal gå tungt inn i selskapet eller ikke. Stadig flere av aksjene bindes vel opp av større investorer som vil sitte med aksjene lenge, samtidig som tallene bedres markant.
Pick Up
05.02.2018 kl 12:01 6197

Er det blitt for mye costa på Endre? Kursen synker.
Pick Up
05.02.2018 kl 12:01 6193

Er det blitt for mye costa på Endre? Kursen synker.
05.02.2018 kl 13:32 6256

Ja, den skal nok hilse på "mister 2,50-tall" igjen... Fest setebeltet. Ikke for himmelferden, men for fallet nedover i det mørke juvet!

Hva slags kurs solgte du på? :-)
05.02.2018 kl 13:59 6215

Hvem er "du" i dette tilfellet..? Meg...?

Jeg har ikke solgt den hellige AXA-posten som ikke kan selges før om flere år, men det kan hende jeg vil benytte meg av muligheten til å laste mer. Når det korrigerer ned, så blir det gjerne med klabb og babb, og nå skal attpåtil flere over til rigg fordi det har vært en del vel optimistiske oppslag om rigg i det siste. "Rigg er digg"... Knegg.

Første gang jeg er innom forumet i dag småpiker.
Går det unna på truseinnleggene, og bleier?
Det gikk som det måtte gå i dag, og SS fikk seg heldigvis 100k på 2,74 idag.

2,5x virker voldsomt, men man kan aldri vite. Så får vi se hvor dette bærer!
Optimismen fra fredag i AXA på 2,82 er i allefall blåst bort for denne gang!
Men den kan fort komme tilbake, det skal ikke mye til! Kanskje Endre sitter å kladder på en feita børsmelding akkurat nå, nå som den virkelig trengs ?

SS
05.02.2018 kl 14:27 6208

Kan hende. Nå stupte den lenger ned, gett..:)-

Ikke langt igjen til det glade (2,)50-tallet da nei..:)-

Ja det ble svakt nå, dette er den mest elendige traden jeg har gjort på leeeeeenge!
Så nå er det bevist at også SS kan brenne fingrene i AXA, og det med glans!

Men SS har enda rikelig med cash, og neste påfyll blir ikke før på lave 2,6 og 2,5x!

SS
Monza
05.02.2018 kl 14:51 6172

Det står respekt av det å innrømme dårlige trader, det er det ikke mange som gjør!
Trodde du hadde fått hjerteinfarkt etter all in på 2.8x, men nå ser det ut som det er liv i deg :)
05.02.2018 kl 14:52 6143

Men stort sett gjør du det meget bra på trader.

Det blir nok til høsten at jeg skal stå utenfor med et visst beløp i cash, men ikke ved salg av minimumsposten i AXA.

Tror det kan bli mye nerver og psykologi i høst, så noe cash på sidebenken i september og oktober blir nok ikke dumt.
McDreamy
05.02.2018 kl 15:15 6117

SS vi satt med over millionen i papirtap fra 2,80-198;) akkumulerte hele veien nedover...ble cash til slutt;)) Vi har fortsatt 5-6 ører i fortjeneste på 2200k aksjer, så 500k nye idag med snitt 2,725 ca;) Hiver de ut om dette ikke snur....

Monza: Spiller med åpne kort, og da er det bare å bøye seg i støvet og innrømme at dette gikk skeis. Så får man bare bruke kløkt og kunnskaper å fylle på mer, på rette nivåer om dem kommer. Så får man i allefall senket snittet, for at AXA igjen vil bevege seg mot 3 kr ila en periode er jeg temmelig sikker på. Så det vil uansett betale seg med når man gir det tid.

SH: Tror det kan være meget lurt. Men jeg tror at det vi ser på børsene er av kortvarig tidsperspektiv, men det er ikke godt å si hvor axa vandrer etter dette nå. Det var litt dumt at 2,74 røk, men dagen er ikke omme - så stenger den på 2,74 eller høyere er det tekniske enda inntakt på den fronten.

SS

McD;

Ja jeg vet dere hadde mye tap, men det endte godt. Du fikk lenset deg og satt short, og dekket den, og ny inngang satt. Dessverre solgte du ikke, men det har jeg stor forståelse for - ettersom det kunne gått mot 3 kr. Der traff jeg i så måte, men trodde det skulle være rom for mer trading og gikk derfor for tidlig inn.

Jeg selger aldri med tap, og det gjør jeg ikke nå heller. Akkumulerer heller på vei ned, så får det stå sin prøve.
Dette viser uansett at axa kornet og frukten ikke er moden, og det er for lett å leke med kursen her. Er det short som sender dette ned, så skal det no kjøpes igjen, så får vi se. Endre og Co må jo levere bedre og bedre for hver mnd som går, så jeg er ikke bekymret for axa overhode.
Men skulle gjerne unngått den siste traden som nå ble en long post istedenfor.

Trøsten får være at jeg har noe i portisen som går opp i dag, og tatt orkla inn igjen!

SS
Volf
05.02.2018 kl 16:39 6034

Er det noe trøst så har det gått rett dårlig for så godt som alle på børsen i dag SS.
Eneste lyspunktet er at shortene gikk bra, fikk innløst 3 idag og har bare gogl igjen og den ser ut til å bli fantastisk.
Nå venter bare på neste mandag for å sette shorten i AXA.
Ha en fin kveld
05.02.2018 kl 19:58 5805

Ja, mener det, SS. Det vi ser nå tror jeg også er av kortvarig art.

Volf:
Ja du har vert heldig med GOGL shorten, selv om den har vert nokså rød til tider, så lander du den nok elegang godt under dagens sluttkurser.
Grattis med bra trade!

SH:
Vi får håpe det, liker i grunn ikke det jeg ser i Uniten nå i kveld, så det er vel bare å stålsette seg for nye fall i morra. Onsdag får vi håpe Statoil legger frem kanoontall, og drar OSE opp, så får i kanskje en normal børsdag denne uka.
Skal skje under i Uniten om det der skal lukke under 1 prosen ned, tipper vi fort lukke mer enn to prosent i minus.

SS

Tror vi alle som sitter feil vei i morgen skal få oss en solid smekk på fingen. Dette tror jeg blir grisete.
I morgen skal SS og Mcd med kone logge oss av børs, og ta oss en piknikk på byfjellene og la børs være børs.

Så skal vi ha oss en samtale med våre venner på solkysten og høre hvordan de griper dette ann!

SS
Vista
05.02.2018 kl 21:44 5492

Blåser litt nå.

Inkasso er jo en bransje som vil staffes av økte renter, men da skal man huske at dette kun gjelder dem som har kjøpt. Axactor sitter fortsatt med litt tørt krutt, så at rentene stiger gjør at man får bedre yield på nye kjøp (siden man allerede er finansiert). Vi får se hva Endre finner på med boligene i Spania.

Som vanlig - når det faller - så faller alt, uansett hva det er. Å time utgang og inngang på dette er ikke lett hvis man allerede er inne. Plutselig kan USA være oppe igjen, men det blir nok ruglete hvis inflasjonen kommer i USA. Fulgte ikke godt nok med her dessverre. Burde vært mer forsiktig.

Får tro det blåser over, ellers blir det en lang vår i axa for min del. Det har vi gjort før, og kan gjøre igjen.
Men nå skal vi heller ikke glemme at siste 12 mnd har vert helt unormal på børs, uten korreksjoner. Nå får vi en, og da får vi tro at dette kan gå over etter noen dager. Vi må vel anta at vi har kommet et stykke på vei allerede, og at fallet i dag KAN være det verste og siste store.
Men ingen vet, så vi får ta en dag om gangen. Kjøper i allefall ikke mer axa eller noe annet før jeg ser stopp og trend som snur. Bedre å hoppe etter kursen oppover, enn å kjøpe i morgen som kan være jævlig dyrt om 3 børsdager.

SS
toffen4
06.02.2018 kl 07:43 5303

Ser akk ikke bra ut i Asia, det blir nok rett ned her også.. Nesten som å vente på en tsunami som er på vei inn til land :P:P
06.02.2018 kl 08:55 5227

Etter mine overlegne beregningsmetoder, så tror jeg at børsen åpner ned i dag. Knegg!!!
Rich
06.02.2018 kl 09:08 5393

Slapp nå av folkens, med en god Q4 på vei om en uke så kommer dagens justering til å kun være en vond drøm.

Tante Babben gjorde smart i å vente med inndekning av hele shorten får man si. Mer hell enn forstand muuuligens...:)

Stemningen er særs god på solkysten.
Babben og TrulsO sitter nå søkklasta, og truls’n traff 2,45.

Isabella detimot er bisk og grinete når hun dekket shorten for tidlig. Men humøret er bedre nå som også hun kjøpte billige aksjer på åpningen av truseskvetterne.

SS er jo og fornøyd med at mine prognoser satt, og vel så det.

Hva sier Laksen og Hanibal, samt jenten som mente at SS ikke var smartere enn John Fredriksen?

SS bare spørr 😄

SS
06.02.2018 kl 10:21 5073

Krakket er over nå...

Flere enn SS som turte å snope litt axa?

SS
Pick Up
06.02.2018 kl 10:42 5208

Jeg har skjønt det slik at Axa har handlet "nedfallsfrukt" i det spanske eiendomsmarkedet. Kan det bli pæng av det?
McDreamy
06.02.2018 kl 10:47 5223

Ja SS, den lange portefølgen ligger der fortsatt. Fikk jamnet ut kjøpet igår med 500k nye 2,55. Med RSI 29 så kjøper vi de neste dagene om den faller mere;)
Varsom
06.02.2018 kl 11:13 5095

Lenge siden sist. Men ble i dag axa aksjonær igjen. Takker for billige aksjer!

Var ute på snophandel andre steder, ikke for det at jeg synes AXA er et dårlig papir på dagens kurs men det var andre som fristet mere i dag.

I dag må man plukke, men kan jo hende deg blir enda billigere.

Lurer på hva min gode venn Hanibal tenker i dag. 😄😂😂

SS

At AXA er en av største taperne idag er litt merkelig. Det sies at siste dagers fall skyldes forventninger om stigende renter.
Stigende renter med øket mislighold som resultat er vel midt i smørøyet for AXA.
Det må imidlertid også sies at det siste en og en halv måned har vært fullstendig nyhetstørke fra selskapet.
Får håpe at q4 overrasker på oppsiden, slik at vi får en reprising.
Vista
06.02.2018 kl 12:13 62

Innlegget er slettet

Hehe, kan ikke annet enn å le av det hele. Går på truseinnlegg i dag gitt 😂

SS
Tomkald
06.02.2018 kl 13:35 5002

Da er det vel bare å kjøpe AXA igjen :-) AXA handles på tilbud i dag.

Så lenge det er unntakstilstand i markedet er det vel ingen grunn til å forhaste seg med kjøp av verken det ene eller annet. "Alle" er enige om at korreksjonen er av forbigående karakter, Men det er på ingen måte gitt at axa vil stige på kort sikt. Tvert i mot tror jeg mange er avventende til fremleggelsen den 13. Og jeg tror ikke markedet uten grunn, og før denne korreksjonen, har vært avventende til det. I et forventningsfullt marked burde axa vært over tretallet for lenge siden!
xpand
06.02.2018 kl 14:44 4880

Noen som tørr å tippe når dette snur? Sitter med relativt stort tap p.d.d etter kjøp på rundt 2.70. Kjøpte idag en liten post på 2.49.... Håper dette snur snart.

Noen drar i nødbremsen her nå. Stop loss under 2,5 gir gode kjøpsmuligheter. Jeg tar sjansen!!!

Tidenes overreaksjon... Kommer rekyl opp igjen så fort markedet får roet seg i løpet av uken.
Varsom
06.02.2018 kl 15:06 4643

Da sitter jeg med lavere inngang en selveste John Fredriksen og det er ikke hverdags.

Da fikk jeg tilslag på 2.45 og 2.42, vi får se om ordre på 2.39 og 2.35 også slår inn. Synes Axa overkorrigerer ned i dag, er det mange skvetne småsparere i denne aksjen i forhold til andre papirer på Oslo børs?