GIG- Stockholm og fremtiden


Siden notering på Nasdaq Stockholm nærmer seg med stormskritt, synes jeg det er på tide med en ny tråd. Jeg gjetter på at informasjon rundt dette kommer en av de nærmeste dagene (denne uken) og at notering skjer i løpet av uke 13 (siste uken i mars).
GIG er ferdig med oppbyggingsfasen og glir nå over i innhøstingsfasen. Etter et forferdelig år, rent kursmessig, er det på tide å spenne seg fast og se fremover igjen.
Jeg ser på GIG som en av de klareste doblingskandidatene i 2019 og blir ikke overrasket om vi ser kursen i over 40kr allerede dette året.
MERLOT
15.04.2019 kl 11:45 3269

https://www.netfonds.no/quotes/paperbroker.php?paper=GIGSEK.ST

Det er som vanlig en-1 aktør som selger, det er avanza. Og sporadisk enkelte dager noen NON'ere. Resten av meglerne har ikke redusert de siste månedene.

Er du virkelig der igjen?
Her er det du som ikke har noe liv og litt for mange stemmer i hode som gjør at du trur og mener ting. Trist.
Oppsøk hjelp mens du kan.
Det er påvist her tidligere at det du skriver om meg ikke stemmer, men fortsett å tru. Idiot!
Warom
15.04.2019 kl 11:48 3246

Enig i det siste(og det er vel det)
Har egentlig ikke så mye å tilføre utover at jeg synes det er ganske så spesielt å se kursen nå. Den tas ned så enkelt som bare det for de som ønsker det og det er ingen ting å gjøre med det før det kommer kjøpere på banen(og de har jo som alle vet vært fraværende lenge)
Jeg har lenge hatt en mye mindre posisjon enn jeg hadde(har komunisert det flere ganger) men selv om jeg har det, så er jeg ikke noe mindre interessert i selskapet, jeg er bare lei av å lese "enkeltes gjentatte gnål" og holder mer derfor litt mer på avstand.

De som velger å sitte for å vente på bedre tider, de gjør nok det. Andre er på kjøpern og noen av de finner det en selv mener er fin inngang sett fremover i tid.
"Gnål" basert på onelinere uten substans annet enn spådommer interesserer meg mindre, og det er definitivt ikke slike som får meg til å verken kjøpe eller selge.
Ta nå bare påskeferie, det er ingenting en får gjort med kursen, den lever sitt eget liv.
Jeg vil likevel lånt øre til kommentaren fra RR til anderix(selv om man ikke fikk det hele slik det var skrevet)

Takk for svar Warom.
Hadde ikke fått med meg at du var mindere. Får ikke med meg alt her inne. Vi får ta påskeferie og vente litt til. Det er vi blitt gode på. 🙂

Innlegget er slettet av Moosewhisper
MERLOT
15.04.2019 kl 12:10 3174

https://www.similarweb.com/website/highroller.com
Også highroller casino har økt, selv om casinobiten er liten i GIG smmenlignet med de andre bettingselskapene.
thewire
15.04.2019 kl 12:32 3103

LeoVegas er også ned 10%, så langt i dag, Betsson - 4%. Virker som om frykten har inntatt det svenske spillmarkedet.

Jeg tok en titt på Global Gaming sin portefølje over casinoer, og der var det bare ett casino jeg såvidt har hørt om. Rizk.com er en mye sterkere merkevare i mine øyne, men det virker som om rapporten fra Global Gaming drar hele markedet ned. Selv om de er en forholdsvis liten aktør.

Norsk Tipping

I 2008 ble 53,1 prosent av alle spillinntekter betalt ut i premier til spillerne.
Ti år senere var denne andelen økt til 78,6 prosent, hvilket er besnærende lik de gamle automatenes utdeling på 80 prosent.

Norsk Tipping, som har enerett på pengespill i Norge, blir dermed mer og mer lik sine uregulerte, utenlandske konkurrenter.
En stadig mindre andel går til gode formål, og en stadig større andel betales i form av premier til spillere.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/04/Gaveandelen-fra-Norsk-Tipping-til-kultur-stuper
Redigert 15.04.2019 kl 12:41 Du må logge inn for å svare
Dealsen
15.04.2019 kl 12:46 3047

Avslutningen på innlegget i linken er bra for GIG:

"Stalltipset, om tillåtet uttrycks, är att konsolideringen kommer igång innan sommaren."

Merkelig å se denne falle så mye. Vi er nå godt under høyeste kurs fra 2015(første børsår). Atl er innen rekkevidde. Vi har sett det dramatiske fallet fra svensk aktivitet på rizk. Forhåpentligvis er det redusert solid på marketing her,så ikke det svir for mye.
anderix
15.04.2019 kl 12:55 2997

Kanskje greit at det går fremover over dammen da,(såvidt jeg vet har jo GIG en fot innenfor der allerede), når alt fokuset er på det svenske markedet;om dagen;-)
https://t.co/0OUz5KPIXN
MERLOT
15.04.2019 kl 12:55 2988

https://www.similarweb.com/website/rizk.com#overview
Dramatisk fall?

https://www.alexa.com/siteinfo/rizk.com
Alexa gir graf tilbake ett år, og det er større trafiikk i mars2019 enn i mars2018. Variasjoner i sesong.
Redigert 15.04.2019 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
Gutten
15.04.2019 kl 13:50 2851

En sak är säker och det är att GIG personalen, ända upp i toppen av GIG är återkommande besökare på detta forum. Det fick jag bekräftat på Capital Markets Day i Stockholm, 4 december.
En intressant iakttagelse jag gjorde på CMD var att det inte var speciellt många besökare. Totalt ett 70 tal personer varav ca 20 stycken definitivt kom från GIG, eventuellt flera. Resten var mestadels investerare av allehanda slag och ett fåtal journalister inom spel och ekonomi.
Orakel satt uppe i vänstra hörnet i salongen och följde med under presentationerna och minglade därimellan. HR representanten satt alldeles till höger om mig och såg näst intill ointresserad ut.
Som många av er själva såg på livesändningen så var antalet intresserade som ställde frågor efter presentationernas slut väldigt begränsat. Ett par tre stycken, varav en ställde flera frågor. Jag lämnade CMD med gott mod och måttliga förhoppningar om en "lysande" framtid för GIG.
Nu, fyra månader senare kan jag konstatera att det enda jag fick ut av CMD var att jag under mingel tillfällena inmundigade världens dyraste fika, kaffe med dopp som det bjöds på. Bedrövligt att det gått konstant nedåt med kursen men jag håller mig kvar och hoppas att det vänder framöver.
MERLOT
15.04.2019 kl 13:57 2823

I såfall....
Kunne tenke meg et spill der Fantomet spiller ludo med SuperLangbein.
Leser du dette RR?
Dealsen
15.04.2019 kl 13:59 2815

Jeg vil tro at ledelsen på de fleste selskaper besøker aksjeforumer og ser hva som rører seg. I hvert fall for selskaper som ikke er sååå store.
anderix
15.04.2019 kl 14:14 2759

Nå vet jeg ikke hvor mye vi skal trekke ut av Alexa oversikten, men ut i fra tallene så stod Finland for 63% mot Sverige bare 5,4% av de som besøkte Rizk.com. Dette sier jo ikke så mye om hvor del av omsetningen tilhører hvert land, men det kan jo muligens gi en indikator på at Sverige smellen kanskje ikke blir like stor for GIG som for enkelte andre?

investtech.com estimerer ikke innsidekjøpene i februar:

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/Analytiker-frykter-kursfall-anbefaler-salg4

Ikke mulig å regne GIG fatalt vestover for meg.
Dermed supplerer jeg jevnlig, notorisk og beskjedent så lenge kursen svekkes.
Till
15.04.2019 kl 14:53 2638

Er bare å gi seg ende over...
MERLOT
15.04.2019 kl 15:32 2561

https://www.youtube.com/watch?v=OKGkIHzbxu8
0.40 - 0.49

"I think you should invest in us....."

Nå har vel RR blødd en del han også to siste dagene, og Optimizer Invest,
Exp3rten
15.04.2019 kl 15:42 2531

Vi som eier GiG må rett og slett bare bite i det sure eplet, og innse at selskapet ikke har utviklet seg slik vi så for oss.

Det største problemet er naturligvis sektoten. Reguleringer er ikke bra på kort sikt, og markedet må igjen bli overbevist om at gaming har livets rett. Slik utviklingen er nå er det ikke plass til alle aktørene i markedet. Oppkjøp blir det, og til slutt er det bare noen få store aktører igjen. Dette sa styrelederen til GiG for en tid tilbake siden, og slik blir det. Spørsmålet er bare om GiG får noen av disse aktørene inn på sin plattform? Og hvor mye vil man få for B2C-produktene sine? Det er ingen tvil om at man må plukke selskapet fra hverandre på sikt. På samme måte som Unibet og Kambi.

GiG må likevel også ta veldig selvkritikk her. De kommuniserer kontinuerlig at de har en sunn og god pipeline, RR snakker om aksellererende vekst osv, men nye kunder uteblir, og den nye tier1 kunden har man snakket om i evigheter. Hvor blir denne kunden av, og hva med veksten? Enten overdriver RR og serverer oss en hvit løgn, eller så tror han oppriktig på dette selv. Jeg tror selvsagt mest på det siste da jeg vil karakterisere han som en stor idealist, noe som gjør at han ikke ser så realistisk på ting. Jeg har vært veldig positiv til RR frem til nå, men begynner å tvile på om han er riktig mann til å drive selskapet videre slik utviklingen er. Noen ganger må man innse at andre kanskje kan gjøre en bedre jobb i denne fasen av syklusen hvor selskapet befinner seg nå. Kanskje kunne det være en ide å få inn litt nytt blod, og heller la RR holde på med produktutvikling? En som kunne holdt han litt i ørene, og som har langt mer erfaring.

Samtidig har man heller ikke klart å lokke til seg nye investorer. Hvorfor? Er produktet egentlig for dårlig? Jeg bare spør. Man begynner jo å lure når HR er den eneste store kunden som har kommet inn. Jeg stiller også spørsål til hvor stor HR kommer til å bli, og hvor mye de satser på online gambling? Frem til nå er det svært minimalt. Når Optmizer kom inn tiltrakk de seg en del oppmerksomhet pga deres track record. Ser man bort ifra det har man ikke lyktes i å fortelle historien sin. Hvorfor ikke?

Uavhengig av det jeg nettopp har skrevet vil jeg tro alle er enige i at noe må gjøres! Ting må skje fort, ellers går det rett i bakken. Og vi er allerede på vei dit, i aksellererende fart.

Ps, så Norsk Tipping har lagt ut en tender om å levere software til deres produkter. Tviler på at GiG er i nærheten der.... dessverre

Sikkert mange gode poenger her, men det forsvarer allikevel ikke at selskapet er verdt 25% av verdien for nøyaktig et år siden. Det handler om frykt og overreaksjon, så fundamentalt har ikke rammebetingelser og selskap endret seg.
Exp3rten
15.04.2019 kl 16:20 2435

Det er rett og slett null interesse for selskapet. Det er stort sett småsparere som går litt inn og ut, ellers er det helt dødt. Et milliardselskap som faller 25 % på to dager, med kun noen få millioner i omsetning, viser helt klart at interesse er helt fraværende. Nå må GiG ta tak - skjerp dere!
Dealsen
15.04.2019 kl 16:23 2423

Flott innlegg, Exp3rrten! Jeg sitter også med en feeling av at flotte ord ikke står i stil med hva som faktisk har skjedd og skjer. Man kan jo selvsagt ikke prate ned selskapet man er CEO for. Men det bør likevel være større likhet mellom hva som blir sagt og hva som blir gjort. Det er ikke måte på og bra alt er og skal bli. Og uteblivelsen av tier1-kunden er et godt eksempel på at man føler seg litt ført bak lyset. Får bare satse på at vi ikke blir negativt overrasket over Q1. Og at vi slipper nok en "hurratale" fra RR. La oss heller få en down to earth fremstilling, denne gangen.
Knievel
15.04.2019 kl 17:14 2289

Det eneste som kan redde selskapet nå er at de viser at de har livets rett i sektoren. Mao tjene penger på det de gjør. Som det ble sagt i svenske medier tidligere i år; "skördetiden" er over, nå må selskap levere etter år med bygging. Hvis de ikke klarer det så er det bare å pakke sammen. Selv solgte jeg alt når de lista i sverige da jeg så bedre muligheter andre steder, men det jeg trodde skulle bli en flat utvikling fram til resultater gikk rett i dunken istedet. Leter etter ny inngang, men det ser jo helt bunnløst ut om dagen. Så RR, vis at dere kan :-)
Gutten
15.04.2019 kl 17:26 2255

Instämmer med dig Dealsen. "en down to earth fremstilling" är betydligt ärligare och uppskattas mer än utlovade WOW händelser som hitintills gett NADA.
MERLOT
15.04.2019 kl 17:37 2233

Nettohandel
Megler Volum Verdi
PAS 20 100 335 857
NON 14 121 218 963
DDB 6 000 101 495
BRC 1 830 68 217
ENS 1 000 16 280
SSWM -1 097 -13 235
ABC -1 707 -30 523
AVA -40 247 -697 054
Pareto på topp i nettohandelen sammen med NON, avanza på bunn.
Vel 140k omsatt i Stockholm, 340k i Oslo.
anderix
15.04.2019 kl 17:41 2212

Noen som har oversikten over hvordan det gikk med konkurrentene i dag?

Med de siste dagers ekstreme utvikling bør virkelig ledelsen bør komme med en uttalelse. Ikke nødvendigvis for å komme komme med kursdrivende informasjon, men i det minste en kommentar til det som tilsynelatende er bransjerelatert.
anderix
15.04.2019 kl 17:47 2196

Sjekket selv, og det er en dårlig dag for de fleste i sektoren, men GIG er kun slått av LeoVegas på taperlisten i Stockholm. Catena er f.eks ned 6,03 mot GIG som er ned hele 11%.
MERLOT
15.04.2019 kl 18:00 2166

LeoVegas AB
-11.91%
Betsson AB ser. B
-4.03%
Evolution Gaming Group AB
-4.13%
NetEnt AB ser. B
-4.29%
Catena Media P.L.C
-5.62%
Better Collective A/S (BETCO.ST)
-0.42%
Danskene holder koken noenlunde.
Redigert 15.04.2019 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
NY-I-GIG
15.04.2019 kl 18:14 2142

Exp3rten du har mange gode poenger og kritiske spørsmål i ditt innlegg.
Syntes det er flott skrevet, og det hadde vært svært interessant og fått svar på spørsmålene fra RR.
Særlig Tier1 kunden er vi vel fler som venter på, men i mellomtiden kan det virke som markedet har mistet tillit, tro og interesse vedr GIG


Redigert 15.04.2019 kl 18:15 Du må logge inn for å svare
MERLOT
15.04.2019 kl 18:17 2141

Diskusjon om dette i går kveld, sikkert kjent for mange men ikke for alle:

What normally happens in the value chain for at player is the following:
1) They go to google and search for “online casino”. Then they are directed to an affiliate site doing
reviews of online casinos. They chose one of the casinos, deposits 100 $ and starts playing there.
2) The player will normally loose the deposit in let’s say 6 months. The Casino will in a taxed market
have to pay let’s say 10 $ of that. That leaves 90 $ to the casino in Net Gaming Revenue (NGR).
3) Out of this 90 they will have to send around 40 % to the affiliate partner for the lead (let’s say 35$).
They will also have to pay maybe 5 $ to your software provider in rev-share. You will have to pay
let’s say 5 $ to your games supplier in rev-share. Then the rest of the money are left for you to
cover your other OPEX costs.
What GIG thought was:
- If we own an operator, why pay for the platform to someone else when we can own it ourselves.
So, they build an internal platform themselves. It turned out to be so great that they also decided
to sell this platform B2B instead of just using it internally.
- Why pay another provider revshare on odds feed, when you can develop it yourselves and then sell
it B2B?
- Why pay other games suppliers when you can develop it yourselves and sell them B2B?
An important thing here is that GIG don’t discriminate or choose for the operators. GIG contracts with odds
providers and games providers and sell this to operators and earns a markup.

Now let’s take a look at another player journey:
- The player gets to an affiliate website owned by GIG Media. GIG Media then refers the player to a
GIG Gaming Operator, let’s say Rizk.com
- The player plays and loses the deposit on Rizk.com.
- Rizk.com (GIG Gaming) then pay money to GIG Media for the affiliation, they pay money to GIG
Core for the platform and pay money to GIG Sports and Games for the odds and games part. The
rest is booked as profit for themselves.
Here GIG is actually earning 100 % of the wallet from the depositor (beside payment charges). As they don’t
use external service providers here, the margin before OPEX are close to 100 %.
GIG don’t stop there by taking 100 % of the wallet of the players they get onto their operators. They sell all
those services they develop B2B to get a revshare on all the transactions not going to their own operators.

They get 100 % of the wallet from own operators, they get fees from selling their B2B products to other
operators. They sell own products out of the house. And then they take other suppliers in-house and make
money marking up the prices and sell it to operators on the platform. Creating a true marketplace for
service providers in the space.

The most companies in the iGaming business are either affiliate businesses, operators, games suppliers,
odds suppliers or technology providers. GIG is different as they own the whole value chain in iGaming,
which we think makes great synergies.

Redigert 15.04.2019 kl 18:22 Du må logge inn for å svare

Affiliate Marketing: Why It Works Best for Online Casinos
https://www.softswiss.com/knowledge-base/affiliate-marketing-works-best-online-casinos/

While there are different ways to promote an online casino, affiliate marketing has deserved its status of the most effective. Of course SEO, PPC, media advertising, exhibitions and other offline activities should also be part of the bigger strategy (after all diversity always increases your chances of success) — but if we compare investments and outcome, affiliate marketing often wins the ROI competition. Let’s have a deeper insight into who affiliates are, what benefits they bring to an online gaming business, and how you can make the best use of affiliate partnerships.

Who are affiliates?
Affiliates are people who use their websites to bring traffic to your online casino. While for other industries it may differ, in online gaming affiliates are quite often players themselves. They usually have vast experience as casino users and run blogs or do live streaming to share their gaming experience with other players. Sometimes casino affiliates have experience in online casino operation and know the other side of the business, too. In any case affiliates (or professional affiliate companies) are not strangers in the world of iGaming and know its ins and outs.

By providing truthful information on various online casinos available on the market and sharing gambling tips and tricks, affiliates gain trust among players and manage to attract significant audience to their websites. With skilful SEO, link building and use of online forums, they manage to achieve high rankings in search engines. Once that’s done, affiliate websites are ready for monetization: they start referring traffic to online casino operators.

What do they do to promote an online casino?
Affiliates deliver referral traffic to online casinos by placing links and banners on their own websites. Sometimes they use banners that call for direct action, e.g. to register or make a deposit in a particular casino. The important thing is that casino affiliates bring super relevant traffic with higher rates of conversion into depositing players.

Affiliate websites have one thing in common: they all contain really useful information, such as iGaming guides and online casino rankings, so they attract users who search for the best casino to play at and actually do play after following the link. However, they may differ in general approach. There are portal-like affiliate websites such as AskGamblers or LCB that target a wide audience and cover everything related to online gambling. Then there are more niche websites that specialise, for instance, in casinos licensed in the UK or Bitcoin-focused casinos — like BitcoinBuster or Bitcoin Chaser.

What do they get in return?
Affiliates get paid for the traffic they bring to casino websites. There are several different models of rewarding the affiliates.

1) Revenue-share.

With this model, affiliates get a percentage of the casino’s net revenue generated by referred players. Many affiliates prefer this model because it means long-time (often life-long) income. For operators it is also a good option because affiliates are motivated to bring quality players who would constantly generate revenue for the casino. The percentage that you pay to an affiliate varies. Most casino operators use an individual approach. Some appreciated and trusted partners get up to 50% commission with no negative carryover.

2) CPA (cost per action).

This is a model where a casino offers a fixed rate for every player. It can be a reward just for registration, but most often the player needs to deposit and/or wager a certain amount for the affiliate to be paid. Casino operators can be flexible about the rate, increasing it while the number of players referred by the affiliate grows.

3) Mixed models.

As already mentioned, casino operators often apply customized approaches to high-profile affiliates. For example, they can offer a combination of revenue share model and CPA, or even negotiate certain upfront payments together with long-term participation in the casino revenue. The more flexible you get in your relationship with the affiliates, the better network you will be able to grow and the more chances you will have to profit from these win-win partnerships.

Why is affiliate marketing effective?
There are several unarguable advantages that affiliate marketing has over other methods of online casino promotion:

Payment based on performance. It is always easier to pay for something that you already have rather than make an upfront investment without any guarantees on the result. Affiliate marketing is totally focused on performance and therefore guarantees high ROI. Even when the CPA or commission paid to an affiliate is high, you know that your revenue is higher. You get 100% relevant traffic that is converted into real sales.

Measurable progress. “When I’m investing a significant amount into certain marketing activities, how do I know which one is effective?” You can build a posh stand and bring half of your company to a gaming conference or you can buy heaps of advertising articles in the media, but how do you know exactly how many players come to your casino as a result? With affiliate marketing, you can calculate and compare the amount invested and the amount earned up to a single cent, thus getting a clear picture of your returns.

Simple tracking. If you are using an effective affiliate system (online casino software usually has an affiliate module which facilitates easy management of their affiliate programs), it allows to evaluate the performance of different affiliates. You can even see how your casino is doing on different affiliate websites. You can use this info for better analysis of what ads and banners work best for you and adjust your affiliate program accordingly.

Reputation and online presence. Since successful affiliates usually have good reputation in the world of iGaming, being advertised on their websites adds to your casino fame and credibility. It helps to strengthen the brand and make a long-lasting impression on the people in your industry.

How to meet the right affiliates?
There are several ways of making long-lasting partnerships with affiliates.

Place information about your affiliate program in media resources devoted to iGaming. There are those which make listings of the most lucrative affiliate offerings, so try to advertise your affiliate program and make it attractive to prospective affiliates.

Visit specialized exhibitions and affiliate conferences. There are several affiliate conferences going in different parts of the world throughout the year, the most famous ones taking place in London, Berlin, Amsterdam, Malta. Affiliates visit these conferences to share their experience, learn news on the iGaming legislation, acquire knowledge on new techniques in their business, but also to make new deals with casino operators. That’s your chance.

Word of mouth. The more people you know in the industry, the easier it is to expand your affiliate network.

How to find the right affiliate marketing platform?
Having a solid technological solution is important for effective affiliate marketing. The affiliate software should be convenient and clear not only for the operator, but also for the affiliates. There are several stand-alone software solutions for affiliate management on the market which can be integrated into the online casino software that you are using. It is also possible to develop your own system according to your specific needs.

Perhaps the most viable option, though, is to choose a software platform which already has an affiliate module that meets industry standards and corresponds to your needs. Companies which provide online casino software usually build the flexible and easy-to-use affiliate systems taking into account their clients’ expertise and preferences. They are motivated to provide an effective tool within their platforms that helps operators achieve maximum results with their affiliate marketing strategies.

All in all, think about marketing already when choosing a gaming platform, and make sure you have your software provider on your side. Online gambling is quite a peculiar industry which heavily depends on a variety of external factors, such as government regulation, banking and financial issues — that’s why finding an effective marketing strategy is not as evident here as in many other business domains. With many traditional means of promotion being unavailable due to legislation constraints, affiliate marketing has proved one of the most reliable and transparent methods to push your iGaming website to the top and boost your profits.

Tror på nye 10-15% nedgang i morgen. Tenker vi ser kr 10 innen 10 børsdager. Deretter en ordentlig stup ned til kr 7-8.
anderix
15.04.2019 kl 19:18 2010

Glad i GIG du Moosewhisper😉

Har vært inne i gig nå i 4 år, opp og nedturer har det vært men troen min på selskapet og RR har alltid vært sterk, og jeg vil gi han til rapporten som kommer i Mai med å gjøre meg opp en ny mening. Må si jeg føler meg litt "lurt" dersom det nå plutselig er helt rævva, for i min mening har det absolutt ikke vært kommunisert i noen slags form.

Slik jeg har oppfattet kommunikasjonen fra selskapet så har vi nå ridd av utviklingsfasen og nå fremover skal det være "smooth sailing ahead" med mindre kostnader og mer på bunnlinja.

Må si jeg har vært skuffa i det siste året men har stått fast med min mening om at det vil bli bedre "neste kvartal". Kanskje jeg er dum, trangsynt, jeg vet ikke.. men nå begynner det å røyne på må jeg si.. er og jævlig skuffa over at selskapet ikke gir noe info verken om den nye "t1" kunden eller noe som skjer med kursen generelt..

får nå bare håpe at den T1 kunden faktisk er Tier 1 og et kjent brand.

er nå uansett for sent og snu for min del, har hatt så bra tro på RR at jeg har tenkt at jeg enten blir med til himmels eller ned med skuta..

får håpe jeg ikke har vært alt for lite kritisk
Dealsen
15.04.2019 kl 19:46 1947

Enten blir RR genierklært om noen år, eller det motsatte. Når det er sagt så har GIG fått til enormt mye. Tror det er lett å la frustrasjonen ta overhånd i tider som dette. Men det bør tas selvkritikk for den voldsomme optimismen, som ikke står i stil til hva som skjer. F.eks. da det ble meldt om "wow-effekt" i forkant av CMD. Jeg forventer i høyeste grad en Q1 presentasjon som oppfattes riktig her og nå - og som i fremtiden står i stil med hva som skjer i fremtiden. Det blir for dumt å melde at krigskassen er klar for oppkjøp, som det vel ble gjort i fjor. Så skjer det omtrent ingenting. Tier1-kunden i år, likeså. Ikke la oss oppleve slike ting mer!!


Edit: Selv om det kommer en signing av tier1-kunde snart, noe jeg selvfølgelig forveter at det gjør, så blir det for dumt å melde at avtalen mer eller mindre bare mangler signaturer - så går det over to måneder uten ett pip.
Redigert 15.04.2019 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
MERLOT
15.04.2019 kl 20:17 1878

Enn så lenge er det en twitter fra Richard Bråsa det eneste negative å ta fatt i konkret. Der han mistenkte GIG å måtte komme med en "vinstvarning".
Dette var på fredag og GIG gikk ned 10% og de andre bettingselskapene i Sverige gikk da opp 3-9%.
På søndagskveld kom "vinstvarningen" til Bråse, men det gjaldt ikke GIG men GG, Global Gaming. De har et flaggskip som heter Ninja Casino og er antageligvis mest fokusert mot det svenske markedet.
Denne nyheten til GG forplantet seg så til hele bettingmiljøet i Norden og spesielt de som nå må betale ekstra skatt til Sverige i q1.
Men dette har de visst om lenge.

På fredag offentliggjorte RR en video der han appellerte om at folk skal investere i GIG.
Skulle nå q1 til GIG bli mye dårligere enn hva som er henspeilt i q4 og årsrapporten uten at markedet er blitt informert vil en slik video kunne kvalifisere til nærmest fengselsstraff for RR. Så utkrøpet og tåpelig tror jeg ikke RR er.

En viss effekt har det vel også at mange har tatt påskeferie. Omsetningen er dog ikke all verden heller selv om 340k+140k er nå litt.
Men det er avanza som selger i Stockholm og ingen andre.
Redigert 15.04.2019 kl 20:24 Du må logge inn for å svare
7invest
15.04.2019 kl 20:19 1877

Har sagt det før, sier det igjen : DEJAVUE
Dette er Opera , all over again.

En ledelse som lover gull og grønne skoger. Boilesen i Opera hadde også tilsvarende utalelser som «Wow-effekt», mens Q-rapportene fortalte en helt annen historie. Invester aldri i et selskap der du ikke kan stole på ledelsen. Intensjonen er sikkert god nok, men dette minner jo mest om gambling med aksjonærenes verdier.
Redigert 15.04.2019 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
MERLOT
15.04.2019 kl 20:44 1833

DnB kom med denne om Kindred akkurat...

Kindred Group (Buy, TP: SEK126.00) - Opportunities will follow regulation
We forecast Q1 organic revenue growth of 13% YOY, but EBIT down 24% YOY partly due to the Swedish re-regulation. Although we still view Kindred as a relative winner of re-regulation medium-term, benefitting from consolidation, market share gains, scale advantages and key lessons learnt from other markets, we have trimmed our estimates. We reiterate our BUY and have cut our target price to SEK126 (130).

Det er en mulighet for at gig har kuttet en del i markedsføring og vil kunne overraske positivt på ebitda B2C. Så spørs det hvor hardt rammet plattform resultatet blir som følge av at storkunde avsluttet. Forventningene taes nå betydelig ned i markedet med siste dagers utvikling og det er ikke lenger umulig at gig klarer å overbevise fra dagens kurs. Det bør også være gode sjanser for at q1 blir et low point rapporteringsmessig. Etter det er Sverige-regulering og tap av plattformkunde en ikke-nyhet mer. Fra da burde nye core kunder samt hard rock samarbeid trekke greit i rett retning. Vi har dessuten fått fler comply kunder.
MERLOT
15.04.2019 kl 22:30 1658

Kindred CEO Calls For One Uniform European Market For Online Casino And Gambling
https://casino.buzz/kindred-ceo-calls-for-one-uniform-european-market-for-online-casino-and-gambling-6123/

Speaking at an event in Brussels about the “2019 European Elections: The Case For and Against the EU” he asked the lawmakers in Europe to create a homogenous EU market for online gambling and related industries.

Earlier this month Kindred had also struck a deal with Gaming Innovation Group Inc. to strengthen compliance measures.

Ville blitt bra for GiG Comply i såfall....
https://casino.buzz/strengthening-compliance-kindred-group-strikes-a-deal-with-gaming-innovation-group-inc-gig-5873/
MERLOT
15.04.2019 kl 22:40 1646

Betspin.com stänger ner.
Betspin lanserades år 2015 och vi minns att det var en seriös lansering och satsning på detta casinot. Betspin tog dock aldrig riktigt fart enligt våra källor i spelbranschen och det är väl kanske mer förvånande att dom har varit igång så här länge trots allt.
https://svenskaspelare.casino/blogg/2019/4/15/annu-ett-natkasino-stanger-igen-dorrarna

Det er bensin på bålet. Igjen dette viser RR kaster om seg med penger til venner og kjente. De skal liksom hjelpe andre i bransjen med og drive casino. Så må de stenge 1 av sine. Kjempe reklame!!!
anderix
16.04.2019 kl 00:22 1519

Akkurat det lå vel i kortene, og som de også har kommunisert en stund.

Når det bli gitt beskjed til markedet om at oddsmodel tjener 0 kroner. Endrer nok du også oppfatning av sitovasjonen.

Her klages det over manglende konstandskontroll, og når de faktisk kutter en side som ikke tjener penger så er det også feil... "There´s no pleasing some people."

I tråd uttalelsene om å kutte utgifter til markedsføring for sidene med dårligere inntjening, så har GIG brukt 36 MSEK mindre på reklame for Kaboo.

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2019/04/15/spelbolagens-som-minskat-medieinvesteringar/


Kan se ut som kr 10 kan komme før påske. Men det bremses nok rundt kr 11-12.
Dealsen
16.04.2019 kl 09:35 1152

Følg rådet som du nylig fikk av en annen skribent: Kom deg ut i sola :)