Hvordan skal utlendinger uttale VY ? - : "WHY"?

brahman
12.03.2019 kl 09:57 381


- Vi er ikke Norges statsbaner lenger, sier NSB-konsernsjef Isaksen.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2019/03/12/195560368/ap-om-nsbs-nye-navn-galskapen-vil-ingen-ende-ta





Enig med denne gjengen, hvorfor bruke enorme summer på å bytte ut et innarbeidet og godt kjent merkenavn? Navnet sier det meste, WHY?

Why Vy Norway?
Why is "why" late and when is "why" leaving.
Because derfor.
https://www.youtube.com/watch?v=gvPieP0mys4
Norway 1960: Nora Brockstedt - Voi Voi

Voi, voi!
Jeg vil fortelle,
At jeg venter på deg.
Voi, voi!
Tiden står stille,
Når jeg venter
Voooi!

Snart vil du komme,
Voi, voi!
Da vil en fager drøm,
Bli virkelighet.
Voi, voi!
Voi, voi!
Redigert 12.03.2019 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
brahman
12.03.2019 kl 10:16 374


Jeg skal reise med VY.
Zorin
12.03.2019 kl 10:23 371

280 millioner kroner koster galskapen. Penger som kunne blitt brukt til å utvide kapasiteten så folk slipper å spørre "vy" de må stå som sild i tønne på togene.

Nei, jeg er enig med Mímir Kristjánsson som på Twitter skrev: "Skal NSB hete VY?? Er det ingen voksne på jobb i statens selskaper lenger? Selskapet driver tog og buss, de selger faen ikke vyer. Nei, dette var verre enn ventet."

FLYVY går fra OsloS snart omnavnet til Os
brahman
12.03.2019 kl 10:32 363


FY blir den nye slængen når det blir VY for VY - buss for tog.

Som alltid for slike talltrikserier så vil prislappen bli mye høyere når den endelige summen kommer på bordet, men det vil den sikkert ikke gjøre.

Jeg synes navnet er genialt men vet ikke om togmarkedet i Norge er stort nok til at det er verdt det, Skal de ekspandere utenlands så er det en annen sak.

Jabba syns navnet er «genialt», han er den eneste jeg har hørt om som syns dette er et bra navn, det sier det meste om deg jabba.

At dette er den totale galskap er jo klinkende klart, men ikke overraskende, 280 millioner ikke bare rett ut av vinduet, men her er det i tillegg snakk om å investere 280 millioner i noe som faktisk vil skade firmaets rykte i lang tid framover.

Er det ingen grenser for galskapen som utspiller seg i Norge?

Dette kommer i tillegg til katastrofen lambda-bygget, og det totalt tragiske bygget som skal erstatte nasjonalmuseet, Statoils vanvittige navnebytte var ille, dette er mye verre, lista over vanvittige avgjørelser i Norge er rimelig lang...

Herregud så vanstyrt Norge er blitt.
Redigert 12.03.2019 kl 11:31 Du må logge inn for å svare

jabbadabba har en fetisj. Det er å ALLTID mene noe annet enn alle andre. Uansett sak. Det må være en diagnose for slike personer. Hva heter den? Kverulant er vel ingen diagnose, men det er det nærmeste jeg kan komme på i farten.

Fjordgubben, du er så kjedelig og mainstream. Mangler Vyer.
Why?
nekkejk
12.03.2019 kl 12:29 309

Konstaterer at flertallet her på forumet for en gangs skyld er enig med meg!

Nå til dags er både høyre og venstre sosialistene redd for privatisering og nytenking.

NSB får samme navn som denne systuen i Bergen


https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLQJRr/nsb-faar-samme-navn-som-denne-systuen-i-bergen?utm_source=vgfront&utm_content=row-3





Ser jo nesten ut som om at de begge blir drevet etter samme lest, for togdrift ser det ut som det er mindre peiling på med alle de problemene de har.

Endelig blir det orden i sysakene.

Problemet blir snart løst. Kineserne kjøper opp både tog-sporene, stasjonene og togene. VY er nesten kinesisk allerede.

Kineserne kan tog. Mye å lære av dem.

Kanskje like greit, for da ville de sikkert byttet ut alle sporene på kort tid.Noe Ola Dunk aldri vil greie.



https://www.abcnyheter.no/reise/reisenyheter/2018/01/24/195366151/kinesisk-by-bygde-jernbanespor-pa-ni-timer

Må jeg bytte app for å kunne sjekke togtidene, pga dette tullet?

De kan sikkert et og annet om profitt og korrupsjon også, der som her.

Kineserne har brutt 400 km/t-grensa mens NSB fortsatt holder på med buss for tog.
Skulle ikke forundre meg om karene i NSB kan lære av andre, også av Japan der sjåførene nærmest tar selvmord om de kommer 20 sekunder etter skjema.
Her er man glad til at det i det hele tatt kommer et tog.
brahman
12.03.2019 kl 17:37 255


Har ikke politikere som tilhører regjeringspartiene noen mening om dette ? .Bare Ap, Sp, SV og Rødt har sagt noe.

Man skulle tro at de har fått munnkurv hele gjengen- i H, Frp, V og KrF..Det må være lov for dem å ha en mening, i den ene elløer andre retningen.

I det minste en vits, eller en twitter...

Frp fordyrer og byråkratiserer alt. NSB blir nå et konglomerat av selskaper med topplønnende direktører. Noe må de finne på, og da er navnebytte til 280 millioner passende å begynne med.

Noen har stemt inn en gjeng med treskaller. Meg er det ikke. Øverste leder for NSB har stukket av og er ikke å finne. Erna smiler og mener tydeligvis at man får prise seg lykkelig for at det ikke ble verre.
convert
12.03.2019 kl 18:29 235

Det er vel Bane Nor som eier selv jerbanenettet. "Baner" i NSB blir defor meningsløst. "Stats" blir også tullete, fordi selskapet når som helst kan selges ut til andre eiere. Uvanlig at staten eier persontransport-selskaper i dag. "Norges" er vel greit nok, men ikke nødvendigvis, siden man nå må ut på det europeiske nettet for å konkurrere på enkeltstrekninger.

Så et navneskifte var trolig på sin plass. Men VY er idiotisk, intetsigende og provoserende.