Noen som skal ut og fly med Norwegian

atnorhe
11.03.2019 kl 18:33 736

Boeing 737 max 8? Uten flyskrekk går det helt greit, selv om Kina har satt alle sine på bakken:)

En ulykke kommer sjelden alene. NAS skal ned på 30-tallet. Selskapet brenner penger og det blir ikke bedre med de flyene de har. Ingen normale mennesker tør å fly med dem. Hadde Gud villet menneskene skulle fly hadde han gitt dem vinger.

Nei kan jo ta en tur ,hva er problemet ?

Hadde Gud villet menneskene skulle fly hadde han gitt dem vinger.



Så du holder deg til den gamle Scooteren altså?

Kjører Ford 6610 med de-luxe hytte.

Ingen normale mennesker tør å fly med dem.



Vel, det er stadig flere "unormale" i dette landet:-))


https://e24.no/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/norwegian-fraktet-2-63-millioner-passasjerer-i-januar/24555424

Kamerat mørkerød liker vel ikke NAS fordi det ikke er Staten som eier dem vil jeg anta.
Kommentarene hans sier forøvrig en del om tankegodset der i gården, og jeg blir ikke imponert

RR
nekkejk
12.03.2019 kl 13:08 551

Selvsagt skal man fly Norwegian!
Uaktuelt å fly med de gamle vrakene til SAS som spyr ut store mengder miljøgasser!

Jeg har aldri vært i et fly. Mitt klimaregnskap er derfor helt utrolig fantastisk.
Redigert 12.03.2019 kl 13:15 Du må logge inn for å svare

Donald J. Trump Verifisert konto @realDonaldTrump
1 minutt siden
Airplanes are becoming far too complex to fly. Pilots are no longer needed, but rather computer scientists from MIT. I see it all the time in many products. Always seeking to go one unnecessary step further, when often old and simpler is far better. Split second decisions are....
....needed, and the complexity creates danger. All of this for great cost yet very little gain. I don’t know about you, but I don’t want Albert Einstein to be my pilot. I want great flying professionals that are allowed to easily and quickly take control of a plane!

Siden Donald Trump tok credit for at det ikke var noen flyulykker i 2017 gir jeg han den hele og fulle skylda for de ulykkene som har vært med Boeing fly i det siste.

Since taking office I have been very strict on Commercial Aviation. Good news - it was just reported that there were Zero deaths in 2017, the best and safest year on record!

https://thehill.com/homenews/administration/367024-trump-takes-credit-for-air-travel-safety-record

"Siden Donald Trump tok credit for at det ikke var noen flyulykker i 2017 gir jeg han den hele og fulle skylda for de ulykkene som har vært med Boeing fly i det siste."

Og argumentet ditt for dette er?

Boeing 737-800 er det Norwegian har mest av. Dette er full krise. Flyene er livsfarlige.

Manisaka bringer ved til bålet med juks og fake news, kan ikke bidra nok til Norwegian kollaps. Over ivrig men i sin mani modus.

Spredning av juks og bedrag for å øke sin short-profitt er økologisk trasserisme og kjos bør få slippe manisaka Magasaki som manipulator..
Redigert 12.03.2019 kl 16:41 Du må logge inn for å svare

Hidden technology: remote takeover of commercial airliners.

FLIGHT CONTROL: Boeing’s ‘Uninterruptible Autopilot System’, Drones & Remote Hijacking.

The Boeing 777 along with other Boeing models, can in fact be flown remotely through the use of independent embedded software and satellite communication. Once this advanced system is engaged, it can disallow any pilot or potential hijacker from controlling a plane, as the rooted setup uses digital signals that communicate with air traffic control, satellite links, as well as other government entities for the remainder of a flight’s journey.

This technology is known as the Boeing Honeywell ‘Uninterruptible’ Autopilot System. The mere existence of this technology would most certainly provide the final piece to a number of seemingly unsolved airline disaster puzzles in recent years…

http://21stcenturywire.com/2014/08/07/flight-control-boeings-uninterruptible-autopilot-system-drones-remote-hijacking/

Trump har helt rett! En liten programmeringsfeil et sted i de avanserte systemene, eller ren sabotasje, kan føre til at pilotene ikke kan ta kontroll over flyet...

Ok, kamerat Pepper så er det kun 737 Max da og bare 18 fly, men dette selskapet sliter fra før. Det oppfyller ikke kravene i et strengt kapitalistisk regime.

''Boeing 737 Max-uflax 8''? Åttetallet er valgt for å indikere flykursen etter avgang :)

Lett å rette opp, selve flyet er ok, bare fjerne det forferdelige dataprogrammet som automatisk retter nesen nedover mot pilotenes vilje, skulle vært gjort forlengst. Og da blir flyene raskt friskmeldt så gå long Norw (men Boeing derimot har fått en varig stygg prestisjeskramme).
Redigert 12.03.2019 kl 18:00 Du må logge inn for å svare

"Og argumentet ditt for dette er?"

At han tok credit når det ikke var ulykker. En leder tar ikke ansvar for gode tider og fraskriver seg ansvaret for tøffe tider. Ville du jobbet for en slik sjef?

Manisaka du har gått langt over streken for din short profit med manipulerende juks og bedrag, og ble tatt for det men du SKAL selvfølgelig prøve igjen, din kollapsmani er i full sving over kjos Norwegian. Du gjør bare det manisaka SKAL. Din destruktive mani er fullkommen kommunistparodi. Poeng for det.

Et flertall foretrekker SAS kamerat Pepper. Beklager om du har vært så dum å tulle deg inn i NAS. Selv om JF er inne har han kjøpt megalavt og dette tar tid å snu nå. Da må man skifte ut hele styret, alle flyene og hele businessprofilen. Dette oppsummerer i korte trekk det som er aldeles tullerusk i NAS og hvor det ikke går rundt der.
atnorhe
12.03.2019 kl 18:57 461

Hadde gud villet at menneskene skulle røyke, hadde han gitt dem skorstein.

Breaking, software change: ''The change, which was in the works before the Ethiopian Airlines plane crash over the weekend, would mark a major shift from how Boeing originally designed a stall-prevention feature in the 737 MAX when it first delivered to airlines in 2017.

U.S. aviation regulators are expected to mandate the change by the end of April.

Boeing publicly released details about the planned 737 MAX software update on its website late Monday. A company spokesman confirmed the update would include a change to use multiple data feeds in MAX's stall-prevention system -- instead of the current reliance on a single sensor.

The change was prompted by preliminary results from the Indonesian crash investigation indicating that erroneous data from a single sensor, which measures the angle of the plane's nose, caused the stall-prevention system to misfire. The series of events put the aircraft into a dangerous dive.

Focus on the update has taken on greater urgency as aviation regulators and airlines around the world have grounded their MAX fleets, following The Ethiopian crash over the weekend -- despite no links being made between the two crashes by investigators.

The MAX software change is expected to take about an hour for each plane, a Boeing spokesman said Tuesday. He declined to offer other details about how the system would weigh the multiple data inputs.''

Hadde Gud villet at vi skulle smøre oss med solkrem hadde vi vært født med en tube i hånda.

Hadde Gud villet vi skulle bruke kondom hadde vi blitt født med sammenvokst forhud (rettere sagt, vi hadde da ikke blitt født :)

Ser ut for at det meste er bestemt fra fødslen av:-))

Godt vi kan få fasit for et flyselskap av en som aldri har fløyet engang :D
Snakker om å være livsfjern, men så er det jo Rødt og Foxy Moxy som er ledestjernen så annet er vel ikke å vente
Og når du blander Gud inn i den teknologisk utviklingen, når du selv kjører bil og sitter med en PC, da er vel surret fullkomment

Forøvrig fløy jeg Norwegian og en MAX maskin i går før de ble satt på bakken. Fin tur som vel hadde skremt skiten ut av Magaplaski

RR
Redigert 13.03.2019 kl 02:02 Du må logge inn for å svare

Flere land setter flyene på bakken. Piloter melder om nesten styrt med autopiloten. Dette er alvorlig. NAS er jo i krise fra før. Da er det dobbelt så alvorlig. Hvordan skal de da komme ut av krisen når de har fått en til?

Min erfaring med fly er ikke så stor, men jeg har erfaring med eierskap av aksjer. Dog ikke aksjer i flyselskaper

Det er litt interessant at det var Kina som gikk i bresjen for å sette denne flytypen på bakken og andre fulgte etter.
Vanligvis er det EU eller USA som står i spissen for slike "ansvarlige" tiltak.

Folket går over til SAS og når de oppdager hvor bra det er så kan de bli der hele sitt liv til ende. Kort fortalt mister NAS kunder på dette.

SAS har gamle, forurensende fly og flyvertinner som andre selskaper ville pensjonert i forrige årtusen.

De starter og går og ramler ikke ned. Folk gambler ikke med livet sitt i Norge. Det er sikkerhet AS.

Hva er det du babler om? Norwegian har aldri hatt alvorlige ulykker. Det har SAS hatt. Om man drar en sammenligning så er flyparken til SAS av typen Lada mens Norwegian kjører Volvo. Problemet til Norwegian er at de har gearet opp for mye finansiellt, ikke flysikkerhet eller driftsikkerhet.

Hvor denne aversjonen imot Norwegian kommer fra er ikke godt å vite, det høres nesten ut som om at de gambler med folks liv for å tjene mest mulig penger....

Lurer på hvordan en ferie ser ut for Maga siden han ikke har bil og ikke flyr han, er den store drømmen å hive seg inn i den gamle traktoren Ford 6610 med luxhytte og kjøre over til naboen for en kaffe:-))


Ta en flytur Maga, du får en trivelig tur:-))


https://www.vgtv.no/video/166781/flyvertens-festlige-opptreden-tar-av-paa-nettet
Redigert 13.03.2019 kl 14:26 Du må logge inn for å svare

Sjøforklaringene til Norwegian holder ikke. De aller først gjennomsyrer selskapets profil. Slike selskap liker jeg ikke. Sannheten vinner alltid for den kommer bestandig ut. Kundene er alltid det viktigste og deres liv skulle jeg mene er det mest dyrebare.

Selv Trump forbyr Boeing 737 Max 8 å fly nå.

https://edition.cnn.com/world/live-news/boeing-737-max-8-ethiopia-airlines-crash/index.html

Kommunister skal ikke blande seg inn i slike saker, du bare rører sammen til en hatsmørje som startet med juks og fake opplysninger Manisaka.
Redigert 13.03.2019 kl 20:22 Du må logge inn for å svare

Da kan Kjos takke Trump for nå kan han likevel sende regning til Boing.

Bjørn Kjos er selv flyver og forstår nok den pilotfeilen som sannsynligvis er begått i begge tilfellene. At de ikke klarte å koble ut anti-stallings programmet når det reagerte på feilaktig sensorinformasjon. Dette nye programmet er utviklet som følge av Air-France ulykken utenfor Brasil i 2009 hvor et fly stallet og dundret i sjøen med halen først.