SDSD har tre ledige PSV i UK. Kan bli bra


Ingen ledige PSV ipå norskesiden. Et par til på UK-siden. Ingen registrerte spotoppdrag, men mange på term. Følg med...
DIL
12.03.2019 kl 09:03 2453

Hvis alle fartøy kommer i drift vil det vel bli ett overskudd i Q2-2019, frem til da tror jeg ikke det skjer så mye med kursen i SDSD Hvis ikke det blir ett salg da...
Redigert 12.03.2019 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
marco83
12.03.2019 kl 09:27 2423

Bare en av den som er ledig. Standard Provider. Har dog ligget i 5 dage nå

Ja - Supplier gikk på charter til Enquest £ 11250 p/d
Ka'l
14.03.2019 kl 11:04 2112

Nei, det ser ikke ut til at SDSD blir bra. Kursen faller som den mest har gjort i år. Det er sannelig de dårligste råd som har kommet fra analytikerne og orakelene som har ropt kjøp i lang tid. Etter å ha sett nærmere på selskapet kan jeg bare konkludere: Intet håp om kursøkning skimtes i nær tid eller i horisonten! Kursen blir manipulert ned til 1,142 og når noen forsøker å kjøpe til den kursen kjøres den opp til 1,15 osv...Dette er reinspikka svindel.
K
Redigert 14.03.2019 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
Redern
14.03.2019 kl 19:18 2030

FS Braemar og FS Balmoral med 10500 GBP D/D14. Og Standard Provider kontrakt 90-100 dager + 1 brønn opsjon.
Kilde: Westshore og Clarksons.
Fevang
14.03.2019 kl 23:40 1924

Kursen kan vel ikke ha falt i år når den er opp 11% hittil i år???

Hva mener du svindelen består i?
marco83
15.03.2019 kl 06:24 1863

Her er svindelen :

https://fromthesouthsea.com/2018/10/17/if-only-it-wasnt-a-ship/

Lure lettlurte investorer. Bra strategi det vil jeg si. Hyggelig gjort og ikke minst spesielt at det i det hele tatt er lov
Fevang
15.03.2019 kl 06:51 1841

Jeg er enig at det ser merkelig ut.

Men hele ideen bak selskapet har vært og er en spekulasjon i verdistigning på båtene. Kommer den så vil aksjekursen stige samme rakkern.
marco83
15.03.2019 kl 07:04 1823

Uavhengig av hva ideen bak er så lyver de sine egne investorer rett opp i trynet. Så drøy oppførsel at det er helt utrolig. Ideen bak er tydeligvis å finne de som er godtroende og som ikke tar seg tid til å sjekke det mest basic.
klaesp
15.03.2019 kl 08:09 1762

Art fra oktober 2018:) Spetalen og co har høy kostpris i aksjen, antar du vet prisen?
marco83
15.03.2019 kl 08:20 1744

Hva har det og si at artikkelen er 5 mnd gammel?
Moffi
15.03.2019 kl 10:21 1647

At det er priset inn i aksjen? Nav er 1,56 ved siste kvartal.
really
15.03.2019 kl 10:40 1628

Når en vet hvem som står bak dette selskapet og ser den kreative regnskapsføringen er ikke dette et investerbart selskap. Men en lottokupong kan det jo være.

Rent asset-play fra spettet det her. Han ble nok sittende mye lenger enn han hadde tenkt. Hvis noen kommer med et bud her selges det nok kjapt. Men båtene er ikke siste skrik og spesielt World-båtene har ligget veldig lenge i opplag, og er heller ikke egnet i Nordsjøen.
Martin10
17.03.2019 kl 07:53 1452

Og det betyr at alle båtene er leid ut. Synes dette begynner å se bra ut.

Standard Supplier ligger rolig og venter i Aberdeen
ruda
17.03.2019 kl 21:41 1202

Noen luringer kjøper alt under 1,15
Risky
17.03.2019 kl 21:57 1180

Bør snart komme en rekyl nå.
ruda
18.03.2019 kl 08:22 1064

Nå kan vi få rater på 200000

Kontrakter på gang. Her er bare å kjøpe det man kan under 1,20 kr.

Tændis
18.03.2019 kl 18:17 872

SDSD fikk 2 spot kontrakter på FS Balmoral og FS Braemar til 10500 GBP den 14.3, 1 på Standard Supplier den 12.3 til 11000 GBP og 1 på Standard Provider den 15.3 rater ikke oppgitt, men regner med rater ligger i nærheten av det andre som er oppgitt.

SDSD regner en B/E på $7k pr båt ergo tjener de 60k pr dag pr båt over B/E.
parson
18.03.2019 kl 19:12 821

Standard drilling har break even på FS båtene 6000 $ og 7000 $ på Standard fartøyene.
Tændis
18.03.2019 kl 19:26 807

SDSD sitt kostbilde:
Average cash break-even for SDSD, all-in costs (USD / Day) for PSV vessels
–Large-size: USD 7,000 per day
–Mid-size: USD 6,700 per day
Overhead cost of ~USD 550 per vessel per day

Uansett blir det penger i kassa nå!

Tror vi skal si ~$7k i B/E
marco83
18.03.2019 kl 19:39 786

Men det er jo bare løgn....

https://fromthesouthsea.com/2018/10/17/if-only-it-wasnt-a-ship/

De ekskludere jo så og si alle kostnadene det er med å drifte fartøy. Helt tullete...
Tændis
18.03.2019 kl 19:55 765

Husk at SDSD ikke har gjeld i det hele tatt så B/E er det set koster å drifte båten med drivstoff, mannskap, avskrivninger osv.
Tændis
18.03.2019 kl 20:02 757

Regner med at Pareto har bedre oversikt over kostnadene enn deg forøvrig.
marco83
18.03.2019 kl 20:42 711

Les kvartalsrapportene, fortell meg hva det står der svart på hvit. Ser du, nå lim det inn her er du snill.
Tændis
18.03.2019 kl 20:45 702

Iogmed at du er så påståelig så kan du gjøre det
marco83
18.03.2019 kl 20:51 694

https://www.standard-drilling.com/images/pdf/events/2018/SDSD-4Q-2018-Presentation.pdf

Her får du litt hjelp. Prøv f.eks slide 20, nederst med listen skrift står det : (1) Illustrates the day-to-day operations of the vessel, excluding (a) non-recurring costs and (b) dry dock, special survey, maintenance and repairs.

Hehe så utrolig fint at et fartøy ikke trenger dry docking, eller special survey, eller vedlikehold eller reparasjoner da:)?! For noe forbanna tull, de lurer lettlurte hobby investorer og pynter noe så inn i helsikken på resultatet og slipper unna med det. Røvere hele gjengen..
ruda
18.03.2019 kl 20:58 682

Standard Provider ligger utenfor Aberdeen og koser seg
Tændis
18.03.2019 kl 21:18 654

Dry Dock er ikke noe som behøves veldig ofte så det blir ikke regnet med i kostnadene iogmed at det er ekstraordinære og gjerne planlagte kostnader.
Tændis
18.03.2019 kl 21:21 650

Den koser seg ikke, den skal på jobb for Maersk Resillient som skal bore en brønn, ca 100 dager firm.
Redern
18.03.2019 kl 23:21 543

Vi har fått med oss dette Marco, det har stått i alle presentasjoner og rapporter et par år. Tror heller du skal lese notene i regnskapene til DOF, HAVI eller SOFF.

Standard Drilling er ikke et rederi, men et investeringsselskap som investerer i offshore.

Forøvrig kun Standard Supporter som skal klasses i Q419 (av de 100 % eide PSV).
Det kommer til å bli en meget bra sommer.
PSV ratene for term kontrakter (sommer 2019) hittil er i størrelsesorden 130-160k NOK.

Nettopp det som er hele poenget, det at de "ønsker" å være ett investeringsselskap tar ikke vekk de faktum at de drifter båtene og at det kommer med en haug med utgifter.

De intensjonelt lurer investorer som ikke gjør hjemmeleksen sin.

Skipene er driftet av Fletcher Group. Skjønner ikke poenget ditt? Om det var det samme som over så har du gjentatt det en flere ganger. Alle vet det, det er godt kommunisert i markedet.
Faktum er at Standard Drilling (og Bl.a. TDW) tjener penger lenge før «resten».

Med lavkvalitetsbåter er det på langt nær sikkert, selv om det er mulig.

Lavkvalitetsbåter bygget i Norge?

Man kan jo også gjøre seg opp en mening om hvorfor Titan opportunities og Toluma har kjøpt her?

12 måneder for FS Aberdour, Spirit Energy. Kilde: westshore.no