IOX - Følg med, på vei oppover, kan?

HP17
IOX 11.03.2019 kl 10:29 32072

Kan det være et nytt rally i IOX på gang nå?

IOX er på vei oppover nå akkurat som forventet.
IOX ble kjørt ned fra start på lavt volum men nå har det snudd og skal IOX rett tilbake over kr 5 nå og videre oppover?

Tar visst aldri slutt på de salgskåte heller, hvor mange aksjer har blitt dumpet her nede nå siste ukene?

Olja ligger der jo.
Det er bedre å få til en skikkelig avtale enn å forhaste seg om å måtte ha den opp for enhver pris.

Det er jo "null" omsetning på dette nivået.

Det jobbes nok hardt bak i kulissen for å få spikret avtale.
IOX har meldt de vil flytte en brønn fra en lokasjon til en annen(som er godkjent hos ANH(myndighetene i Colombia)), da er det nok mye som skal på plass med SLS.(vannbrønn, flytting av lokasjoner, nye formasjoner " Gacheta formation", fordeling nøkkelen osv)

Alternativ vei og pipeline må jo til og med SLS se fordelen av 😉
Prøv
14.03.2019 kl 10:49 3587

Vi får vel et rykk opp igjen før hælga. Olja har går opp og melding kan komme når som helst. Kansje i hælga. Bare det blir kjøpt noen poster no så blir det et rykk:) jeg har fått en post til i dag:)

Har det noengang kommet melding i helga i dette papiret?
Søndag å tirsdag er sikkert det samme i jungelen da.
Redigert 14.03.2019 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
qestador
14.03.2019 kl 11:00 3586

Er det brønn flytting som tar tid tro ? . At man ikke blir enig i avtale høres rart ut så lenge.

Ja det vet vel du Gunnar som var med på PEN emisjonen i høst. Ser ut som om PEN har klart seg godt selv med emisjon. Skal se at det var nettopp den emisjonen som gjorde at PEN kunne overleve og begynne å levere. Skal se at det samme skjer med IOX. Med funding så mener du kanskje en partner også eller? Hva mener du med ingen kur, ingen betaling? Er dette en bio-tråd? Men PEN bør jo gå bra når du skriver på IOX tråden at de har 90.000 fat om dagen i Afrika. Det blir det penger av. Var det også 40.000 fat pr dag i mars? Det var jo en voldsom nedgang da?

Nei...........nå tar vi en Qec dere......makan til tull dette er da.vi var oppi 6.09 for ikke mange dager siden.
🗣 Entertain me god damn it!

Når personer evner å si at en rettet emisjon er negativt for et selskap, så burde de heller holdt kjeft. En rettet emisjon er kanskje det som skal til for at urealiserte verdier kan realiseres mange år før det ellers ville vært økonomisk mulighet for det. En rettet emisjon blir ikke gjort pga økonomiske problemer, men pga av at man hurtigere kan generere cash av verdier man besitter.
Redigert 14.03.2019 kl 11:11 Du må logge inn for å svare

Brønn flyttingen er avtalt med myndighetene, men for SLS og IOX betyr det nok at hele avtalen må gjøres om.
Tipper det foregår en "drakamp" ang diverse vilkår. SLS har vel også gjort ett stykke arbeid der som brønn(ene) opprinnelig skulle bores.(som de kanskje ønsker kompensasjon for)IOX på den andre siden har jo gjort ett godt stykke arbeid med infrastruktur som bedrer net back betraktelig.
Det skal også bores i nye formasjoner som SLS antageligvis ikke hadde med i den opprinnelige kontrakten.+ denne vannbrønnen som skal brukes på både Vikingo og Malevo, som er bestemt i etterkant.

Det er jo ikke så lenge siden infrastrukturen på LLA-47 ble meldt, har antagelig ikke vært noe særs diskusjon ang framtidige boring før den var på plass.
Men vi må jo nærme oss noe snart 😉

😂😂Pen produserer da ikke en brøkdel av 90k fat per dag en gang 🙈🙈

Ja for hvis ikke så gror jo veien igjen..........for å si det på spissen 🤓

Parex bruker også denne veien så ingen fare for det😉

Kjør en emisjon så får vi midler inn til å bore den brønnen som er avtalt med SLS og samtidig så benytter vi oss av en annen brønnoperatør til å bore brønnen på Malevo som IOX ønsker. Tipper en emiskurs på kr 4,50,- er innafor og interessant for en ny investor. Skal du inn i IOX med mange penger så må du betale en langt høyere pris i markedet.

Jammen det er jo det Gunnar skrøt så fælt av her inne om dagen. innregistrert, håper du skjønner at jeg bare kødder litt med Gunn
Quaestus
14.03.2019 kl 12:03 3412

Jeg tror ikke at en rettet emission kommer på tale... den er de nødt til at gemme til indfrielse af deres obligationsgæld i tilfælde af at de ikke vil forlænge forpligtigelserne.. de står jo også meget bedre hvis de bare får boret et par huller og fået 1000+ fat ind ekstra per dag i 2019... så kan de sætte emissionen på 10nok og have lidt ekstra penge på bunden efter gælden er betalt...
Redigert 14.03.2019 kl 12:04 Du må logge inn for å svare

Det kan være at en rettet emisjon må til for å få borret i bakken. Om de feks kan få 3-4 nye produserende brønner med 2-3000 fat pr dag så er det null problemas å innfri dette obligasjonslånet. Da kan de lett også få lån i banken om de trenger det. Men regn litt på hva 3000 fat pr dag vil gjøre for IOX. Det er ikke få millioner i mnd. Kommer til å bli helt rått.
drillpro
14.03.2019 kl 13:33 3249

Ja dette blir helt rått..Men det sliter på tolmodigheten..Tør ikke gamble på trading, så da sitter jeg bare fullastet å venter i spenning..Får si som innregistrert, nå ryker den..

Tror jeg stikker inn og henter meg 5 nye k jeg:-)
Prøv
14.03.2019 kl 14:03 3155

Ja hvis flere gjør det no så får den litt fart på seg. Snart hælg å. Meldingen kan komme når som helst:)

Tror ikke jeg heller, men var ment for å ta litt brodden av de som definerer emisjon som noe negativt.

Det beste er at vi longere fjerner aksjer fra markedet. Jeg sitter nå på en haug med aksjer og de kommer ikke ut før LLA47 ser ut som en sveitserost.

Enig, desto færre tilgjengelige aksjer desto mer eksplosivt blir det når PM kommer.
Her selges ikke en eneste aksje 😃
stark
14.03.2019 kl 14:27 3050

Vi slipper aldrig fri for traderne - de vil altid være der.

Jeg laster selv op når der er nogle 'pæng' på bogen (nu 45,5K).

Som HP17 skriver - ikke megen volume i dag - så tålmod, det kommer.

Stark (long since '16)

Oil & Companies News 14/03/2019
The Luna shale formation could help Colombia to increase its recoverable oil reserves by up to 7 billion barrels and 10 Tcf of gas, Ecopetrol CEO Felipe Bayon said Tuesday.
“This will give our country control over our destiny,” Bayon said at CERAWeek by IHS Markit in Houston. “This could be a transformational opportunity for Colombia.”
The oil reserves are currently under 2 billion barrels.
Under Ecopetrol’s 2019-2021 business plan, the state-led oil company will invest $500 million to develop shale pilot projects, starting with 20 test wells, Bayon said.
“There is actually an opportunity that will allow the country to achieve its energy security,” he added.
Developing shale is especially attractive for increasing domestic gas supply as Colombia depends on LNG imports to complement its domestic production

https://www.hellenicshippingnews.com/ceraweek-shale-could-quadruple-colombias-oil-reserves-ecopetrol/

hvordan klarer man å krangle så lenge om noen ører opp og ned. Nesten ufattelig at ingen tar tak
stark
14.03.2019 kl 15:40 2847

HVIS nogen 'tar tak' så bliver det rally.

Der er ikke mange aktier til salg lige nu.

Stark
Prøv
14.03.2019 kl 15:55 2793

Går fort over 5 i morgen no hvis vi holder oss her ut dagen:)

Opp 10 ører så da må de ta gevinst

Om den ender i 20 eller 19,90 i år.ja det går jeg ikke så højt op i.🤑
omvo
15.03.2019 kl 08:42 2208

Liten salgsvilje nedover i går, og lav omsetning. Må vel opp på 5-tallet for å få kjøpt seg litt volum i dag.

Lite til salgs nu😎🚀
Ransen
15.03.2019 kl 09:08 2111

Hvis du skal handle større volum så bruk litt tid, og legg deg lavt med skjulte ordrer.
Det drypper stadig inn fra tradere som er utålmodige og tar tap hele veien.
Ikke bli nervøs av lavt salgsvolum i ordrebildet. Det reelle er noe annet.
De fleste oppegående som satser egne penger på børs vet hvilken retning dette tar. De har fulgt med i timen serru
omvo
15.03.2019 kl 09:11 2091

Ser ordlyden ble litt feil der. Mente om noen andre vil ha litt volum. Jeg er ganske ferdiglastet. Kjøpte en liten post til på onsdag. Lener meg tilbake og venter.
Ransen
15.03.2019 kl 09:17 2049

Ok, uansett er det viktig å ikke bli for snill. La traderne blø skikkelig, de SKAL ut for enhver pris. Da er det ekstra givende å se at oljeprisen fyker oppover mer eller mindre hver dag, og at interoil kommer nærmere en avklaring for å starte opp boring.
Poenget er at de aksjene som er lagt til salgs SKAL ut, omså til 1 krone per stykk...Det er slik man gjør et "kupp" på kjøpssiden.
Redigert 15.03.2019 kl 09:20 Du må logge inn for å svare

Bunnen i aksjen er 40% høyere enn for et par måneder siden når alle baisserne skrek i kor om hvor dårlig det stod til med Interoil.

Utelukkende positivt for oss trofaste aksjonærer.

🐝🐝👍🏻 Blir bra,gleder meg til neste steg som er start boring.Tålmodigheten er lønnsomt ja og mye bedre vil dette bli. En dag nærmere ......
Redigert 15.03.2019 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
Ransen
15.03.2019 kl 10:44 1872

12/1-17 sto aksjen i kr 9,36.
Siden den gang er flere viktige ting kommet på plass.
Vikingo Exploration har gitt viktig informasjon til hele feltet og oljeprisen er nær doblet.
Andre ting som vei og oljeledning vet vi om...

Et lite miniforventningsrally nu mot helgen, hadde vært fint 😀 Det skjer jo ellers lite i påvente av litt godt nytt ...

Innlegget er slettet av administrator

Vi vet at Parex sine blocker LLA-29 og 30 omtrent omringer LLA-47.
Parex var også med på bud konkurransen om LLA-47 i 2010 men tapte over IOX.
Så Parex må ha en interesse for LLA-47 med tanke på hvor LLA29 og 30 er plassert.

IOX har fått innpass i Perenco sine pipeline og veien(San Luís) som både Parex og Perenco bruker. (Production is now being transported through Perenco's pipeline at Oropendola station 15 km east from Vikingo)
Perenco sin Oropendola block grenser også så vidt til LLA-47.
Oropendola ligger i mellom LLA-47 og Altair.(grenser til begge)

https://www.google.com/search?q=altair+map+colombia&client=firefox-b-d&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=LzMpDQJPa7xuzM%253A%252ClqmLxoyZHYSNcM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kShsdcsiCFyUbwfZA0kQXH0wUP6Yw&sa=X&ved=2ahUKEwj43o235YPhAhWsp4sKHbwqCBwQ9QEwAHoECAMQBA#imgrc=BpJ5sAU3IIFblM:&vet=1

Så pipeline fra Perenco vil kunne brukes fra både LLA-47 og Altair.

Perenco har egen Drilling avdeling og Geosciences avdeling.
Kan Perenco "lure i sivet" som partner etter hvert? 😃

Det er lov å spekulere i ulike alternativ. Den du nevner har jeg også tenkt tanken på. Et samarbeid med Perenco hadde nok vært gull. Jeg tenker at ledelsen vurderer ulike alternativer nå, å prøver å få gode avtaler enten det blir videre med SLS, eller at andre partnere vurderes. IOX bør være attraktiv å få et samarbeid med nå, å ledelsen kjenner de lokale operatører, så det er lov å håpe på at når strategisk melding om borring neste fase, sp er det en god deal. Det er jo denne neste fase som gjør at jeg er langsiktig i aksjen. Blir spennende

Tenker IOX må ha hatt noen lange samtaler med Perenco i det minste siden de har fått innpass i pipelinen deres og veirett 😉
Mange muligheter her 😃
Redigert 15.03.2019 kl 14:09 Du må logge inn for å svare
Kvasi
15.03.2019 kl 13:54 1531

Forskjell og likheter mellom SLS og Perenco?
SLS har hatt øk problemer. Hva vet vi om Perenco?
Redigert 15.03.2019 kl 13:57 Du må logge inn for å svare

Perenco:The company produces 465,000 BOEPD through its drilling, development and operations, thanks to its onshore and offshore presence in 14 countries.
De har i dag en prod i colombia på 21 000 BOEPD.

Så det er ingen små gutt😉
qestador
15.03.2019 kl 14:05 1503

Tror man skal være i giv akt snart . Siste sjanse i dag muligens :-)) Har stor tro på Ransen.

Vi får våke over slutt tendensene i 15 30 tiden.
Redigert 15.03.2019 kl 14:17 Du må logge inn for å svare

Blir pressa nedigjen hver gang noen prøver seg, så da er det nok ingen rykter om noen snarlig avtale. Alt tar uendelig med tid I Columbia
Tændis
15.03.2019 kl 17:50 1172

SLS og IOX forhandler om nye betingelser for boring på nye formasjoner som IOX heller vil bore pga seismikken viser at disse formasjonene er mer lovende enn de de først hadde avtalt å bore. Det fikk jeg i Mail av IR så regner med at det er pålitelig. SLS er lommeboka så da behøver vel ikke IOX å tenke på cash annet enn å ha nok til å overholde covenants. Forøvrig økte tilgjengelig cash fra 5,6 til 8,7 mill ved siste Q4 rapport hvorav 4,9 er restricted. Og hvis oljeprisen holder seg her eller øker ytterligere så blir regnskapet bedre ved Q1, siste produksjonsrapport viste en økning på ~25% oljeproduksjon. Si gjerne ifra hvis jeg har oversett noe.