Lukten av fattigdom og ignoranse

.777.
11.03.2019 kl 09:16 1041

Diesel lukter ekte mannfolk. Dette legger damene merke til.
.777.
11.03.2019 kl 09:21 1028

Men ingenting slår lukten, lyden, og vibrasjonene fra en Big Block bensin V8. Helst med god feit blanding så den skyter stikkflammer ut pottene. Da blir damene helt tulleruske.
mishka
11.03.2019 kl 09:35 1001

Jepp, som vi sier i Tyskland: De med gamle penger fyrer bilen på gammelt drivstoff.
Magasaki
11.03.2019 kl 09:35 1000

Jeg må si meg uenig i 777's påstander. Kvinner av i dag ser mest etter mastergrad hos menn. Utseende og væremåte betyr også mye. Et brukbart sted å bo vil også komme høyt opp på listen til kvinnene og deres krav til menn. I dag er det ikke bare mulig, men også veldig sannsynlig å treffe en partner på kollektiv transport. Det er utrolig mange unge jenter som tar buss og trikk da de ikke kan eller vil ha bil.

Jeg tror 777 gjør en alvorlig tabbe. Kvinner av i dag er ikke opptatt av bil og slett ikke de som forurenser. Han har da det dårligste sjekketrikset i hele boken.

Enig med magasaki, bil betyr utrolig lite for de fleste kvinner da de som regel har null interesse for slikt, det med «mastergrad» kan muligens stemme, men min erfaring med kvinner er at «mye penger» som regel alltid vil trumfe over en person med høy utdanning, har man mye penger driter kvinnene som regel i hvilken måte de er tjent. Så fet bil alene vil ikke friste så mange kvinner dersom man ellers er «fattig».

Det betyr selvsagt ikke at menn med bilinteresse selvsagt må kjøpe den bilen de ønsker seg.

Fordi menn med ekte bilinteresse driter i hva andre syns om bilen deres da det eneste som er viktig er hva de selv har interesse av.

For meg personlig hadde jeg f.eks valgt en Mercedes E-klasse AMG63 stasjonsvogn med en svær buldrende V8 som bruksbil dersom penger ikke betydde noe som helst, de fleste kvinner liker ikke stasjonsvogner men det driter jeg totalt i.

Av elbiler finnes det ikke noe som helst på markedet i dag som frister, det kan selvsagt endre seg.
Redigert 11.03.2019 kl 11:57 Du må logge inn for å svare

En feit bil viser vel mest at man faktisk har en del penger, og det er en lett måte å vise det frem på? Selv om dama altså ikke er interessert i bil.

Ellers så er jo headigen til trådstarter fin. Når det ikke er noen flere argumenter så finner man på noe annet.
KentaH
11.03.2019 kl 13:44 884

En feit bil,,betyr som oftest feit gjeld. Guess what, deilige kvinner,,driter i om du drukner i gjeld,,hjernen tenker ikke så langt
.777.
11.03.2019 kl 20:30 806

Damer digger ekte mannfolk, og ekte mannfolk med ekte mannebil/er som lukter både mann og cash trumfer metroseksuelle hen’er med busskort og master hver eneste gang.

Sorry gutter men sånn er det bare.
.777.
11.03.2019 kl 20:35 794

De kan være så feminister og PK de bare vil utad, men innerst inne drømmer de alltid om en ekte mann, som tar dem hardt og brutalt når det passer ham.

Hva tror du signaliserer det best av busskort og master VS en brutal muskelbil?
mishka
11.03.2019 kl 20:40 779

Enig. Gamle triks funker best. Var det ikke det Dagbladets huspsykolog sa for en del år siden om sjekking.
Man kan jo bare sette på den gamle visa til Ole Paus: Hvorfor ligger ingen med meg? Da får man svaret fra en ekte 68er.

https://www.youtube.com/watch?v=O5KIGTQE2eY&start_radio=1&list=RDO5KIGTQE2eY&t=77
Redigert 11.03.2019 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
.777.
11.03.2019 kl 20:53 766

He he, fin vise det der, Paus har skjønt det :-)
KentaH
11.03.2019 kl 21:11 745

De jeg vet om som har fått kreft, har alle kjørt mye diesel.
.777.
12.03.2019 kl 06:48 648

Paus ble hengende igjen på tlf så det ble feil link til Fjordgubben. Får håpe det blir riktig nå:

https://www.youtube.com/watch?v=D00i9VpNaDc

Ellers anbefales det busskorteierne som sliter med å treffe fine damer å teste ut en feit leiebil uten tak i hovedgata i Palanga Litauen til sommeren. Takketråder for tipset kan startes her på HO under bil og motor.

777 har av en eller annen grunn blitt hengende igjen i 1960-tallets panserdamer. De var et knep for å selge bilene, men mange opplevde å ikke få interessen hos damer i det virkelige liv. Det er mulig og slett ikke uvanlig å finne en partner på skolen eller jobben og dit kan man faktisk dra med bussen. Da tror jeg mange kjenner seg igjen. Jeg har fått tilbud både på skolen og jobbene. Kvinner opererer på mange arenaer. Plutselig står hun der og sier noen fortryllende ord og man er lenger enn langt unna den dumme bilen, eller har den ikke.
Zorin
12.03.2019 kl 09:23 552

Det dagens damer ser etter er menn som er velstelte og ansvarsbeviste, kommer med solid utdannelse, og en jobb og økonomi hvor alt er på stell. Det er derfor mange kvinner flytter fra distriktene og til byene. De ønsker noe annet enn rednecken med rånebil og trippel wonderbaum.

Så en fet bil er altså en rånebil med wonderbaum?
Zorin
12.03.2019 kl 09:33 538

SÅ fremt det ikke er en Merce, BMW eller Tesla; Ja!
yuppie
12.03.2019 kl 11:04 504

I dag på vei til jobb lå jeg bak en Lamborghini i sentrum, og det var interessant å se alle "menn" stopp og snu seg med halvåpen munn og et ansiktsuttrykk bestående av forvirring, forferdelse og kanskje mest av misunnelse. I køen var det også en kar som filmet bilen fra sin lille elbil. Var det en underkuet petrolhead, eller var det en MDG informant tro ?

Nye tider nå og prestasjon generasjons kvinner trenger det kvinner til alle tider har satt aller høyest. Pålitelighet hos en mann. I dag finnes det knapt noen som ikke har planlagt hele livsløpet sitt fra vuggen til graven. Da gjelder det å ha mest mulig pålitelig partner for at dette skal gå helt etter planen.

Noen som forsatt mener at "fossilbiler" er på vei ut? Tross dieselskandalen leverer VW varene så det dundrer.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/03/Overskudd-for-Volkswagen

Når får Tesla og andre elbilmerker samme tall?
Aldri spør du meg......
Redigert 12.03.2019 kl 15:29 Du må logge inn for å svare

Irriterer meg over alle som knuger strøm til sitt bryst.

Fra Bergens Tiende:

Om lag 235 turbiner, hver med totalhøyde på mellom 200 og 250 meter, skal settes opp i området.

På klarværsdager kan turbinene være synlige på 40–50 kilometers avstand, fremgår det av meldingen til NVE. Frs Bergens.

Dette kan kort og godt kalles rasering av norsk kystnatur. Fra før av har vi ødelagt veldig mye av innlandsnaturen. Danmark bygger ned antall vindmøller på land nå. Enda disse stort sett står i kornåkre.

Klimatiltak er viktig, men når det betyr rasering av naturen er jeg ikke med lengre.

Du kunne hatt enorme vindmølleparker på Hardangervidda hadde området ikke vært fredet. Selv synes jeg det er en god ide og fredningen burde oppheves. I fremtiden vil vi trenge enorme mengder elektrisitet. Vannkraft er ikke lett å tyne mer ut av og det er også risiko her. Det er derfor nødvendig med bølgebruk, vindmøller og solceller. Vindmøller er de mest effektive av de alternative. Det kan umulig være mer ille å ha noen vindmøller på snaufjellet enn i noen store kornåkrer?
mishka
14.03.2019 kl 16:09 333

Ulempen med vindmøller ser vi i Tyskland. Tyskere flest er ekstremt misfornøyde med Merkels energiwende. Problemet er at strøm er ferskvare. Ja, det kan lagres i batteriet på en bil, men i de mengder hele byer trenger finnes det ikke noen løsning for enda. Resultatet ser vi i Tyskland. Man må ha det som kalles balansekraft tilgjengelig på veldig kort varsel. Det kan lett gå fra vindstyrke på 10m/sek. til stille på få timer. Det er ikke bare å starte opp et atomkraftverk, oljekraftverk, eller gasskraftverk på null komma null. Gasskraftverk tar minst tid. Derfor kjøper Tyskland en del av denne balansekraften bl.a fra Norge. Og det hjelper ikke at det finnes vindmøller i Norge også. Avstandene er ikke større enn at når det blåser 10 m./sek. som f.eks. i går så gjør det det i Norge også. Og det samme når det er stille. Det vindmøller kan bli gode på er å produsere hydrogen når det blåser. Så har man ulempe nr.2. Og den har vi foreløpig ikke sett så mye til, men bare vent til vindturbinene blir litt eldre: SERVICE OG REPARASJON. Tenk dere forskjellen på å skifte ut og gjøre service på tusenvis av generatorer som sitter i toppen av 200 m. høye tårn uten heis:-) I motsetning til en eller 3-4 store turbiner som sitter i vannkraftverk eller oljekraftverk ofte med jernbanespor inn i maskinhallen.
I Danmark har de sluttet å gjøre reparasjon på vindmøller for det er rett og slett for dyrt. Da kan man begynne å snakke om miljøvern. :-)
Redigert 14.03.2019 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
Luna
14.03.2019 kl 17:15 308

Jeg må nesten spørre : har noen av dere noen gang spurt en kvinne om dette? Eller snakket med en kvinne om noe som helst?

Personlig foretrekker jeg en mann som kan litt om hester og vet hvordan de skal behandles. Man kan lære mye om en mann ved å se hvordan han behandler en hest eller hund. Dyr er gode menneske-kjennere.
Bil skal kunne transportere meg trygt fra A til B og helst lukte og bråke minst mulig.
Gammel teknologi - konservativ kjedelig mann som ikke er åpen for nye tanker og forandringer. Det er ikke særlig positivt.

Bortsett fra hvis han ikke bryr seg om bil og bare har den samme bilen av gammel vane/ fornuftig økonomiske grunner og skal skifte til ny teknologi neste gang han skifter bil, det er helt ok!

Kvinner søker trygghet. Det gjør faktisk Norge AS også så hele landet er litt kvinnelig og ingenting er galt med det. Luna påpeker dessuten en helt vesentlig ting ved kvinner generelt. De har nemlig et svært så rasjonelt forhold til biler. De bilene skal være det de er. Ta folk fra A til B på en grei måte. Da trenger det kanskje ikke være en Ferrari?

Enig med fisker’n her.
Mishka skriver som vanlig godt, men har nok ikke sett så mye på vindmeldingene. Forskjellene i vindstyrke er større enn du beskriver i følge den jeg pleier å se på hvertfall. Fikk litt dilla på det etter seilferien. Veldig ofte blåser det 3-4 m mindre i Oslo enn i Moss f eks.
.777.
18.03.2019 kl 09:22 130

Jeg må nesten spørre deg Luna, og håper på et ærlig svar her hvor du er blandt venner og i tillegg helt anonym: Hvis denne mannen som er kjekk og flink med både hester og hunder har en gammel bil av økonomiske grunner, kontra om han har en ny Lamborghini, er det da helt uvesentlig for deg? Og kan du begrunne hvorfor det er/ikke er helt uvesentlig?

Menn og kvinner er ganske like, men det er forskjeller.

Tar man de to største ulikhetene kan man grovt sett si at menn er mer interesserte i "ting" enn kvinner, det ser vi jo helt klart ved at det er nesten kun menn som har interesse for bil, typisk mannen pusler på i garasjen med sine power tools, bilen og andre tekniske og matrielle ting.

Mens kvinner har mer interesse for mennesker, dette kommer til uttrykk når kvinner leser bøker og filmer f.eks, der kvinner er interesserte i historier om mennesklige relasjoner, typisk kjærlighet og andre som dreier seg om følelser mellom mennesker.

Så når mannen pusler på i garasjen, dataen, stereoanlegget, klokker etc så er dama på facebook, ser på fotografier og studerer andre menneskers liv og relasjoner, og sammenligner med sin egen situasjon, som regel for å få bekreftet at hun ikke er verre stillt enn de fleste andre. Toppen av lykke er dersom noen poster bilder av det nye kjøkkenet, siste ferietur etc og kvinnen kan konstatere at deres egen ferie var til et mer kostbart og lukseriøst sted, og at deres eget kjøkken er mye finere enn det venninna nettopp postet et bilde av.

Kvinner er også veldig interesserte i trygghet, økonomisk frihet og stabilitet i forhold. Så dersom en kvinne blir imponert over en manns bil så kan det hende at hun er mer imponert over en manns evne til å skrape sammen 1 million til en luksusbil, kan han gjøre det er han sikkert også mann til å skrape sammen 10 mill til en luksusbolig som gir trygghet og status til familien.
Redigert 18.03.2019 kl 11:15 Du må logge inn for å svare