Facebook blokkerte gruppe som er imot bompenger.

Veien
09.03.2019 kl 13:36 708

https://www.nettavisen.no/%C3%B8konomi/facebook-blokkerer-bompengeaksjon-i-oslo/3423603969.html

Har Facebook begynt å drive politikk ?

Håper denne bompengeaksjonen vokser seg stor. Bompenger trenger vi ikke i Norge. Staten skal
finansiere veiene. Det har staten råd til. Og vi eier staten sammen.

Som nevnt en rekke ganger, finansiering er ikke lenger poenget heller. Poenget er nullvekstvisjonen i biltrafikken. De fattigste skal ikke ha råd til å kjøre bil, det er den nye sosialismen. Det er derfor det må være mange bommer og dyrt
OZZY
09.03.2019 kl 14:45 633

Já trist utvikling. Hvorfor sosialistene alltid skal «ta» de fattigste av oss er meg en gåte og hvorfor disse fattigste stemmer på de igjen og igjen forstår jeg simpelthen ikke.
HP17
09.03.2019 kl 15:25 600

Det er godt Facebook tar tak i de virkelig store samfunnsplrsmålene

TS

Mener du at de som ikke har biler skal subidiere deg?
mishka
09.03.2019 kl 16:36 536

Hallo, er det noen som virkelig blir subsidiert så er det de som reiser kollektivt. Den dyreste måten å transportere folk på er med tog. Det er derfor selskaper som Flixbuss rævkjører Deutsche Bahn på både pris og service. Ned mot 9 euro fra Dresden til Berlin på enkelte avganger mens toget koster 35 uansett. Toget får massive subsidier mens Flixbuss får null. Hvor mye av Oslopakke 3 går til veier? Det meste går til alt mulig annet bl.a. kollektivtrafikk
lee
10.03.2019 kl 05:50 438

Sist jeg sjekka så stemte da flertallet i Norge for kortsiktig vinning, egoisme og generell uvitenhet? stemmer da ikke borgerlig om man ikke ønsker å betale for det man bruker og slippe unna resten? se til Spania, hele landet er solgt, har en utrolig bra vei som ingen har råd til å bruke, landet råtner rundt forbi for alle som eier eiendom rundt har null forhold til plassen? syns bompenger er fint jeg, når du stemmer på dumhet og egoisme så burde det ikke belønnes, ber den som har noe å si imot nevne ETT eneste land i hele verden som har steget på noen som helst graf over en 5 års periode på noe som helst område med borgerlig politikk.

Bompengeaksjonen har mange medlemmer som selv har stemt på andre partuer enn Frp.
Dette er partier hvis politikk om bompenger var godt kjent ved de siste valgene.
Blir det ikke da for dumt å nå protestere mot en politikk de selv indirekte har stemt på.
Frp har prøvd å fjerne/senke bompengene,men det er klart de ikke greier å vinne saken de står helt alene om mot alle de
andre partiene.

I dag leste jeg i papiravis om NAF som mener at bompenger rammer usolidarisk. Nå er de fortvilet over at de med dårligst råd ikke har råd til økning i bompenger.

Men samtidig er man for nullvekstvisjonen, den som sier at det ikke skal være økning i personbiltrafikk.

Hvor dum går det an å bli da? Tror de at det er de rikeste som kommer til å velge bort bilen når det blir enda mer bompenger?
Går det virkelig an å ikke forstå at det blir de fattigste som ikke får råd til å kjøre bil?
Hvorfor vi må ha denne nullvekstvisjonen skjønner jeg ikke.
Men så lenge den er der og myndighetene forsøker å oppfylle den ved å gjøre det dyrere og vanskeligere å kjøre bil så vil det selvsagt først ramme dem som har minst.
Skulle gjerne visst hva de egentlig tenkte da nullvekstvisjonen ble innført!