Vistin Pharma - en glemt perle

Jeg skrev et lignende innlegg om SAS på det gamle forumet "SAS - en glemt perle" når jeg kjøpte SAS-aksjer til 7,-. Solgte på 23,- så det ble en bra gevinst. Vistin Pharma er p.t priset til ca 217 mill, en pris som må være veldig lav i følge min kalkulator. Selskapet solgte i fjor unna produksjon de ikke tjente særlig mye penger på og ga aksjonærene et ekstraordinært utbytte på 7,-. De sitter igjen som et selskap som produserer metformin (virkestoffet i medisiner for diabetes 2). Etterspørselen etter dette stoffet stiger med 5-7% årlig og Vistin selger alt de produserer og greier ikke å produsere nok. Derfor utvider de og dobler produksjonen, en utvidelse som ferdigstilles nå i 2018. Selskapet har 50-60 mill på bok og har ingen gjeld. Utvidelsen av produksjonen skal tas fra penger på bok, cashflow fra driften samt noe opptak av gjeld. Selskapet omsetter for 45-50 mill pr kvartal og tjener penger. Verdsettelsen nå burde være nærmere 15-16 kr pr aksje, ikke 12-13 som i dag. I tillegg kommer utvidelsen fra neste år. Selskapet kan også være en mulig oppkjøpskandidat. Spetalen sitter tungt inne her og er representert i styret. Styreformann er Ole Enger og ledelsen i selskapet har lang erfaring inne bransjen. Tror aksjen ser 20-tallet i 2019 :-)
bjay
10.04.2018 kl 12:14 2849

Er det ikke hva jeg skrev da, ca 17m aksjer totalt, 50% 8,5m. Eller var det noe annet du svarte på?
bjay
11.04.2018 kl 09:28 2778

På den annen side, blir kursen liggende i dette leie. Da er det ikke sikkert det blir noen rep emi. Da får de som vil aksjer til 11.20 i markedet. Da er det ikke noe stort poeng med rep emi.