Bilquiz.

Ruter8
06.03.2019 kl 20:07 582

Prøvekjørte en bil i dag. Full led. Full skinn og el i begge framsetene. Metallic. Massasje i begge framsetene. Kjøling og varme i setene. El. bakluke med fotutløser. All mulig sikkerhet med avstand, lane keep, etc. . Selvparkering. Ulike kjøremodus. Varme i ratt. Ulike lys i kupe. Alle tenkelige tilkoplinger framme og bak til mobil. Nøkkelfri adkomst. 13 Bose høyttalere. Bakre hjul som svinger. Automat. Diesel. Stasjonsvogn. 2016. 44 000 km på telleren..

Hva slags bil?

Hva slags pris?
Redigert 06.03.2019 kl 20:12 Du må logge inn for å svare

Høres veldig ut som en Daewoo Matiz, men jeg er usikker på om den kom med diesel?

Om det er riktig tipper jeg en pris mellom 4 og 8k.
Ruter8
06.03.2019 kl 20:18 572

Der får du nok zero point Møyfrid...

porchse lexus, audi, bmw kan ha fyrhjulssstyrning, men ska va stajsonsvogn.

renault talisman?
Basse
06.03.2019 kl 22:54 513

det er en Renault Talisman Sport Tourer

prisen er ca 335000 eks reg.omk
Ruter8
07.03.2019 kl 07:42 464

Basse traff midt i øyet! Investor XYZ resonerte seg fram til riktig han også. Bilen var en super overraskelse. Men usikker på om diesel er tingen nå...
Redigert 07.03.2019 kl 07:44 Du må logge inn for å svare

I Oslo er Ruter som gjelder. Som supplement kan man være med i en bildelingstjeneste som har elbil. Ved flytting og/eller oppussing kan man leie varebil 2 timer eller mer. Så dieselbil er 100% snipp snapp snute som de sa før. Det er angrefrist på de fleste kjøp i Norge.
Basse
07.03.2019 kl 09:46 418

Dieselmotor er et godt valg, evighetsmaskiner og de franske er helt i toppsjiktet.

Svakheten med Renault er elektronikken, de selger den billig til deg når du kjøper ny bil, men når garantien er gått ut og elektronikken svikter da skal de har godt betalt for å fikse dette. Renault er ikke en bil å skru på for "hvemsomhelst", mye rare uvante løsninger og trangt å komme til er min opplevelse. Men er du mekanikker og jobber hos en Renault forhandler så er det jo ingen sak vil jeg tro:)

En 2016 modell med kun 45000km på meteret skulle ikke by på noe videre bekymring, den har fortsatt mye garantitid igjen. Var jeg deg ville jeg prutet frekt! Det er ikke køer for å kjøpe brukt Talisman, men det er mye komfort og ikke minst godt med plass i de bilene.
Redigert 07.03.2019 kl 09:47 Du må logge inn for å svare
Ruter8
07.03.2019 kl 19:47 383

Ja - det blir nok Talisman på meg. Diesel er jeg ikke redd. en tier ekstra i bomringen er verdt prisfallet på franskmannen som koster over 500 000 ny.
mishka
07.03.2019 kl 20:36 363

Du kan trygt kjøpe Renault. Her i Tyskland er Renault et av de største importmerkene omtrent bare slått av Skoda og muligens Seat. De selger mye mer enn f. eks. Toyota. Og bra omtale i alle langtidstestene får de også. Av en eller annen merkelig grunn er Ola Nordmann redd Renault og ser for seg R16 og R4 fra tidlig 70 tall. Verden har gått fremover siden den gang franske biler var dritt.

Tja.

Renault?

Vel, hadde en slik bil engang, f.eks røyk dynamoen.

Greit det tenkte jeg, kjøpte en ny dynamo og satte igang med å skifte den. På alle andre biler jeg hadde hatt før var skifte av dynamo en jobb som tok 10-15 minutter. På Renaulten tok det ca 10 minutter å få skru den løs, og nesten to timer å fjerne den fra bilen, grunnen var at den var akkurat for stor til å fjernes så måtte etterhvert skru løs andre ting for å få den ut.

Aldri mer.
Ruter8
08.03.2019 kl 11:58 271

Hva slags Renault var det Fjordgubben?

En bekjent hadde en diger en, Espace eller noe sånt, den fikk ny regreim og merkeverkstedet klarte aldri å få motoren til å gå som den skulle etterpå.
Toyotas Proace var jo fransk, hadde den bare til den ble tre år så det var ingen feil bortsett fra at takstativet måtte festes i de ferdige fine gjengene som tålte så lite at skruene hoppet opp hvis man stramma for hardt på lasten (de sto genialt nok ikke like høyt alle tre takstativene).

Men konas X- Trail er vel i bunn og grunn også Renault selv om det står Nissan på den, så jeg får vel ikke si noe.
Ruter8
08.03.2019 kl 13:20 246

Har hatt Ford, Nissan Leaf, BMW, Opel...jeg kan skrive side opp og ned med ting som gledet meg og som irriterte. Om verksteder og hull i garantier... Bil og tenner...du kommer ikke utenom at noe dukker opp.

Men støtter meg teknisk avdeling i NAF om Talisman https://www.motor.no/tester/biltester/renault-talisman-stv-2017/

Nei, nå må jeg gi meg. Skal handle bil. God helg.
Redigert 08.03.2019 kl 13:21 Du må logge inn for å svare

Jo man kan glatt komme unna at noe dukker opp, det er jo bare å velge merker som har få eller ingen feil.
Jeg har hatt min Lexus i mer enn 10 år nå, og det her ikke vært feil enda. Bortsett fra bremseskiver bak som er min egen feil.
Den trenger nye dempere snart, og nye dekk, men det er jo ikke feil med bilen.

Basse

Dette blir nok en dyr bil for deg. Jo flere elektroniske duppeditter jo mer kan gå i stykker, og å skifte ut disse koster skjorta. Det koster å være kar.