NRC Group - Nytt rally til ny all time high..?


Bedre posisjonert etter strategiske grep og med flere riktig store prosjekter i vente. Norden er en av verdens rikeste og mest stabile regioner, og med nordiske stater som kunder så skal inntjeningen til og med kunne bli bedre når en ny finanskrise kommer. NRC kan faktisk bli en slags hedge, for det er jo noe som kalles motkonjunkturpolitikk.

Flere vil nok hamstre NRC-aksjer når det blir skumlere tider, men da kan jo aksjen for godt ha kommet over 90 kroner for alt jeg vet, og jeg har sett at den har vært meget sterk ved børskorreksjon. Jeg tror på et nytt rally i NRC, og både selskapets kjøp av egne aksjer, nye kontrakter og kapitalflyt fra andre bransjeplasseringer kan få grafen til å bykse høyt opp.

https://nrcgroup.com/
Rockall
11.06.2019 kl 11:09 533

NRC inn i Dovre-porteføljen:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Myrseth-stokker-om-anbefaler-seks-aksjer

Dette er enda et positivt tegn. Inntrykket mitt er at Myrseth er en over snittet god aksjeplukker.
Rockall
13.06.2019 kl 15:09 491

Når NRC er klar til å vandre for fullt ut av 60-tallet, så kan det bli vanskelig å bare hekte seg på. Det kan koste mer enn det gagner å vente gjerrig på gjerdet.
Rockall
14.06.2019 kl 09:10 461

Det er opplagt at NRC skal kunne passere forrige all time high i nokså nær framtid, med stordriftsfordeler mer i boks, større ordrebok, flere påbegynte ordrer, godt marked i alle land og en ny ledelse som sikkert vil vise seg fra sin beste side. Kjøp nede på dagens kursnivå må vel være å utnytte en for stor utålmodighet som har oppstått blant visse investorer. I det lange løp tror jeg nok dagens kursnivå bare vil vise seg å være en del av en bølgedal som passeres på veien mot 100 pluss.
Rockall
15.06.2019 kl 14:54 432

Hvem tør å sette en «feita short» i NRC..?

Sannsynligvis ingen...

😂😂😂

Omsetningen til NRC stiger sterkt og var 3,1 MILLIARDER i 2018 og markedsverdien er kun 3,4 milliarder. Her er det potensiale for stor vekst og ikke minst mye bedre resultat. Denne aksjen må kunne se 100-120 i løpet av 2-3 år. Særlig med tanke på de store klimaendringene vi ser med en sterk økning av temperaturen som vil tvinge fram alternativer til fly innenriks i Skandinavia.

Max
Rockall
16.06.2019 kl 13:22 377

Må være et «gullpapir» dette for tida som kommer.

Ja, kursen vil selvfølgelig bli påvirka dersom børsene krakker, selv om NRC på ingen måte er et luftslott, men... Det fundamentale for selskapet er sterkt, og det vil bare styrke seg. Markedet vokser år for år, og NRC har ambisjoner om å ta flere markedsandeler enn hva veksten i markedet skulle tilsi.

Ha en fortsatt strålende søndag! Nå skal jeg traske en tur langs sjøen...
Rockall
17.06.2019 kl 11:26 315

Da må det vel bli meldt nytt innsidekjøp denne uka, regner jeg med.

Den nye CEO-en er jo nærmest pliktig til å kjøpe..:)-
17.06.2019 kl 12:06 299

Accumulating time while the turn broker manipulate the price... Price should be over 70 Kr today so keep buying if you can but no sell to the broker... Be patient it will come....
Rockall
17.06.2019 kl 12:16 294

Har fint snitt og vet at man ikke skal stresse. Når NRC først begynner å stige i kurs, så skjer det gjerne i heftige sprang. Når det skjer, så skal jeg være helt sikker på at jeg har lasta på forhånd og sitter med det jeg skal.
17.06.2019 kl 13:01 282

The new Electric and Hydrogen trains that is planning to use in EU need a strogers rails so will come a lot of rail work in the future....
https://www.gasworld.com/study-shows-good-potential-for-hydrogen-trains/2017216.article?fbclid=IwAR1XRhPB0CDLOK5jsMvXvpo8xTAf97g4GGKTHz8tQaEmELCNAKRBe6IOhi4#.XN_gZ-8DE9o.facebook
Rockall
17.06.2019 kl 13:38 269

Jernbanen er viktig i den grønne omstillingen, og for langt flere strekninger må det bygges dobbeltspor for effektiv transport. Det betyr selvfølgelig større prosjekter å bygge ut for dobbeltspor enn å bygge ut for enkeltspor. Flere prosjekter kan også dreie seg om smarte strekninger som både kan gjøre eksisterende strekninger mye mer attraktive og samfunnsøkonomisk lønnsomme, samtidig som de bidrar til etterlengta avlastning av allerede godt utnytta strekninger. Nevner her muligheten for å knytte sammen Dovrebanen med Gjøvikbanen med ny strekning Lillehammer-Gjøvik. Ikke den helt lange biten som gjenstår. Se eventuelt kart.

Det var et interessant innslag på nyhetene på NRK i går om reisevaner i Sverige og flyskam. En kjent musiker hadde visst helt avsluttet sitt samarbeid med flyselskapene og reiste utelukkende med tog. Antageligvis bare en forsmak på hva som ville komme. Store deler av befolkningen vil endre sine reisevaner fra fly til tog. NRC Group er godt posisjonert for å profitere på dette.

Max
17.06.2019 kl 14:26 241

Other 43.000.000 Kr in a new contract ! Some people sell impatient, understand because the constant abuse without control when the broker play with the price just before every news... Controls HALLO....
Rockall
17.06.2019 kl 14:35 234

Ja, dette er interessant.

Kom nettopp kontraktsmelding for grunn- og konstruksjonsarbeider på havneanlegg i Fredrikstad, så det er litt attåtnæring også...

:)-

Ps. Der kom jeg inn med den etter Ruperto..:)-
Redigert 17.06.2019 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Rockall
17.06.2019 kl 22:33 193

Investtech bekrefter i skrivende stund en stigende trendkanal med "NRC Group viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal på mellomlang sikt.":
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100732
Rockall
18.06.2019 kl 14:57 143

Det er rom for bevegelser både opp og ned innen den stigende trendkanalen. Om ikke kursen går opp og gjennom taket på den, så ser det likevel ut til at det skal presses fram et byks uti juli en gang der vi i alle fall går opp på siste halvdel av 60-tallet, kanskje enda høyere enn det, og om mulig 70-tallet inntas i starten av august. Derfra kan veien opp til vesentlig høyere nivå gå unna meget fort.

Sidespor:

Kan NRC gå inn i Stad skipstunnel?

https://www.nrk.no/sognogfjordane/kystverket_-stad-skipstunnel-kan-vere-klar-i-2025-1.14592247
http://skipstunnel.no/

NRC holder jo faktisk på med entreprenørvirksomhet utenfor det som angår bane. Stad skipstunnel, som allerede har fått oppmerksomhet world wide, ville blitt ei fin fjær i hatten. Milliardprosjekt...

Mot gulvet i den stigende trendkanalen... Må vel berøres det også for å bekrefte sin eksistens.

Ps.
Gulvet skal vel være på / like ved 60 per i dag, og gulvet vil løfte seg etter hvert som kanalen stiger. Sluttkurs gjelder, men det skal nok bli umulig å få tak i NRC-aksjer til under 60 også intradag.
Redigert i går kl 14:44 Du må logge inn for å svare