Får HEGNAR for lite mediestøtte og må legge inn innovative grep?

Er det flere enn meg som har erfart at mens man driver og leser lengre, mer interessante artikler på hegnar.no, så plutselig laster siden seg på nytt automatisk?
Dette medfører at man så må bruke tid på å scrolle seg ned i teksten og finne hvor det var man ble avbrutt. I tillegg får selv en i7-prosessor en ny, liten runde med ekstra susing.
Jeg synes det er irriterende og veldig unødvendig.
Men det gir kanskje dublering av antall side- og reklamevisninger og dermed mer inntekter i en slunken kasse? For hvorfor ellers lager man en dårlig tjeneste? Dette er nytt av i fjor høst.

Fra dagens:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/03/Naa-skal-NRK-lisensen-fjernes?r=refresh

siterer jeg:

"2017 var et bra år for mediehusene. Brukerbetaling går bra for mange, men de sliter med annonser på nettet."
"Han peker også på at det trengs innovasjonsstøtte. Mange er gode, men flere henger også etter."

(I samme åndedrag kunne man jo nevne den reduserte brukeropplevelsen på det nye forumet ved at det er over dobbelt lastet (enda mer som følge av sidenummereringen) med reklame nå og dermed med lengre ventetid+rejustering av sideposijonering etter reklamelastingen - som også etter at man har blitt vant til denne lille stressende 2-3 sekunders ventepausen av og til gjør at man trykker feil og i reklamesalaten.)

Andre med synspunkter?

Hva sier du Trygve? Er dette en tilfeldig feil for utbedring eller nødvendig "bompengestasjon" og reduksjon av brukeropplevelsen?
Selge noen aksjer istedenfor?
Redigert 03.03.2019 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Hugoil
03.03.2019 kl 16:26 234

Fra gårdagens lederartikkel i Finansavisen:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2019/03/Trygve-Hegnar-Boender-og-bommer

siterer jeg:

"«Jeg er redd for at veiprising vil kunne bli en gyllen mulighet for avgiftshungrige politikere som vil skru opp prisen etter eget forgodtbefinnende», sier Olsen.

Regjeringen vil derfor se på om ny teknologi kan erstatte bompenger.

Det skal man ikke utelukke, men da ser man veldig langt frem. Bomstasjonene forsvinner ikke så lett.

Senterpartiet har neppe funnet nøkkelen til å fiske FrP-velgere over til seg. Det ser nesten ut som om Sp ikke helt har skjønt hva effektiv veiprising egentlig er.

Bompenger er vi alle imot, men vi betaler hvor vi må. Og bøndene slipper jo."
skuggen
03.03.2019 kl 16:46 203

Når man trykker på f.eks.forum-knappen, og videre "bunnen" vil "bunnen" flytte på seg etter en kort stund. Trykker man "bunnen" med en gang, vil man få opp en reklameplakat i stedet. Dette er antagelig gjort med hensikt. Dermed få man flere treff på denne reklamen. Dermed kan redaktøren skryte til den som har kjøpt plassen til reklame at vi får mange treff, vi!
Når jeg først har dere. Alle kritiserer at Norge har verdens dyreste man. Vi har verdens dyreste aviser også. Sjekk om dere finner en finansavis i verden som koster mer enn den norske Finansavisen. Og den er t.o.m fritatt moms.

Unnskyld både til Hegnar og redaktør. Men er det ikke sant, da?