Betraktninger om PHO, Hansson og NAT

Mye aktivitet på forum i dag tilknyttet dagens presentasjon. Kort oppsummert kan man konkludere med at det ikke kom noen store overraskelser, god vekst i USA som naturligvis krever at selskapet brenner litt cash, noe skuffende at guidingen ikke ble oppdatert, men det kommer vel når q1 legges frem til våren. Alt i alt vil jeg påstå at markedet overreagerer kraftig, og jeg tror vi får se en pen rekyl i morgen. Må også le litt av hylekoret som alltid rakker ned på hovedaksjonær Hansson, som nylig har kjøpt NAT-aksjer for 3 mill. Det bør fjerne enhver tvil rundt Hanssons finansielle situasjon, og utelukker totalt at pho-aksjene er til salgs
SomSa
27.02.2019 kl 23:39 696

larrylivingston
"Mye aktivitet på forum i dag tilknyttet dagens presentasjon. Kort oppsummert kan man konkludere med at det ikke kom noen store overraskelser"
Du har ikke lest nøye innleggene, når Daniel Schneider sier slev at guidingen var "setback" så nedgangen var ikke heller overreaksjon og aksjen kan fortsette å falle. Hør på dagens podcast fra tidslinje 12:30. ....

Guiding i 2017: (med denne guidingen falt aksjen kraftig, les de tidligere innleggene)
Omsetning innen 2020: USD 20 - USD 25 mil med refusjonsordning for 324,094 pasienter (TURBT) og overskudd innen 2H 2018
Guiding i 2019:
Omsetning innen 2020: USD 20 - USD 25 mil med refusjonsordning for 324,094 (TURBT) + 1,2 eller 1,4 mill (surveillance) pasienter og overskudd innen 2020

Dersom dette ikke var en overraskelse hva er en overraskelse? Personlig bryr jeg ikke meg om Hansson og andre, og håper på bedre guiden på slutten av 2019 eller begynnelsen av 2020, men jeg har redusert mine forventninger kraftig.

Selvfølgelig var det overraskende at guidingen ikke ble endret. Hvilke andre forhold lå til grunn for den massive nedgangen vi så i går? Og hvorfor er det grunnlag for å ha forhåpninger om endret guiding ifm q1? Schneider ga ingen signaler om dette under presentasjonen. Synes forøvrig at hans fremtreden var skuffende. Han viste en helt annen og mer offensiv holdning under presentasjonen på DnB-konfernasen før jul - ref you tube-videoen som ble lagt ut i etterkant.

Som trådstarter så ser heller ikke jeg de store overraskelsene i resultatet. De gjentok guiding gitt tidligere!!!
Kun hylekoret her inne som har trodd/håpet på noen annet og de har kanskje blitt skuffet.
Retningen for selskapet er klar, store forbedringer og stor økning i USA hvor markedet er enormt for deres produkter og godkjenninger som har falt på plass fra bla. 1.1.2019.
Likevel ikke enig med de som sier at småsparerne selger når omsetningen er 30 mill + og vanlig omsetning er i intevallet 3- 8 mill.