Helge Ingstad hendelseforløp umulig å oppklare


Inn i trusa, opp i musa»

er huskeregelen for at kartkoordinater starter med den vannrette aksen, så den loddrette. En annen er «de franske trusene har hull nesten helt underst», som er en huskeregel for hva som skal være med i en stridsmelding.


https://www.nrk.no/norge/forskere_-seksualisert-kultur-er-et-stort-problem-i-forsvaret-1.14439533

Samtlige marineskip må omgående gå til land og bli liggende.

Hvordan fungerte dette i Hjeltefjorden med opp i kusa ,eller franske åpninger som tydelig ikke var der ?

Man må spørre seg om leting etter clitoris som kan vært Fedje i denne sammenhengen kan satt broen sjakk matt ?

Nei dette kan ta tid og i mellomtiden får flåten ligge ved kai
Redigert 22.02.2019 kl 19:04 Du må logge inn for å svare

Det skjer med de beste f.eks US NAVY i 2017. Klipt fra:
https://pjmedia.com/michaelwalsh/youve-come-a-long-way-baby-or-have-you/?fbclid=IwAR16bII5WUSROPwuQaXP0_7F3Zbbuje7HnMkQs37yrIzdd20zkQQouQ2i58

"They've been allowed into the Navy, into combat roles in the Army and, alas, even the Marine Corps. Naturally, physical standards have had to be effectively lowered, and female officers promoted beyond their physical and emotional capacities. Many female sailors return home pregnant, but who cares? The only thing worth caring about these days is "equality" -- a slogan one might have thought died on the guillotine along with Robespierre during the French Revolution, but here we are.
In a long and harrowingly detailed takeout on the wreck of the USS Fitzgerald, which was T-boned by a giant cargo ship off the coast of Japan in 2017, ProPublica reports:

Sarah Coppock, lieutenant junior grade, was the officer of the deck, responsible for the safety and navigation of the ship while [Captain] Benson slept.

Sixteen minutes after the collision, at 1:46 a.m., Benson staggered onto the bridge. Adrenaline, fear and anger shot through him. The ship was listing, wheeling in the dark uncontrolled. The electricity was out. The screens were off. Only emergency lanterns and moonlight illuminated the bridge. Benson found the officer who had been in charge of the ship sobbing. “Captain, I fucked up,” she told him.

It turns out that the ship was largely under the control of a group of young female officers at the time of the collision, which took place in the middle of the night in one of the busiest waterways in the Orient.

At 1:25 a.m., the Fitzgerald was 6,000 yards from the Crystal, 5,000 yards from the Wan Hai 266 and on a collision course with the Maersk Evora, approaching from 14,000 yards away. There was still time for the highly maneuverable Fitzgerald to get out of the way.

But Coppock disobeyed Benson’s standing orders. Rather than call Benson for help, she decided to continue on her own. Coppock didn’t call down to the combat room to ask for help, either. “I decided to try and handle it,” she said. At around 1:30 a.m., time had run out....

To avoid the Crystal, Coppock decided to order a hard turn to the right, the standard action for an evasive maneuver under international navigation rules. She shouted the command to [Ensign Francis] Womack to pass on to the helmsman. But Womack did not immediately understand her order. After Womack hesitated, Coppock decided that she was not going to clear the Crystal by going toward the right. Such a turn would put her on a possible collision with the Wan Hai 266.

“Oh shit, I’m so fucked! I’m so fucked!" she screamed."
Redigert 26.02.2019 kl 18:58 Du må logge inn for å svare
HP17
26.02.2019 kl 19:37 335

Det kommer nok til å ta år før det ender med noe bla bla. Selv om hendelsesforløpet er godt dokumentert, lydlogger, gps traking, vitner m.m På broen på Helge Ingstad må de både hatt øynene lukket og ørene igjen. Noen annen forklaring finnes ikke.

Vi bør få personene på broen med navn og bildet i alle medier nå. Utrolig hvor disse skal gjemmes og resten av mannskapet skal gå rundt og kollektivt skjemmes

Tør minne om en sak i Danmark der en stakkars lærling fikk fyken på timen , forseelse ,spist noe av en usalgbar knekt skillingsbolle.....



børst
26.02.2019 kl 19:50 330

Årsaken er enkel: Inkompetanse og uoppmerksomhet kombinert med høy fart. Mannskapet på broen sier selv at de trodde tankskipet var land. Men hvorfor kjørte de da i full fart mot land? Forklaringen faller på sin egen urimelighet.

En av forklaringene var jo at de trodde det var lysene fra sture terminalen, altså sture terminalen hadde da flyttet seg midt ut i fjorden, og beveget seg nordover med syv knops fart.
Velkommen til gale huset.

Innlegget er slettet av Kappa3278

Umulig å oppklare fordi man leter på feil sted med feil briller på!

Prøv denne: USA militær sabotasje for å nedskalere et norsk forsvar som er for sterkt til sjøs. USA vil ikke vi skal ha "overskuddsmateriell" å sende til Ukraina eller gå mot Russland. Korttenkte og illojale norske elitepolitikere (les: Erna og Ine) har skylda.

Jeg nesten garanterer at dette er årsaken til at saken er umulig å oppklare.

Det ser ut for meg som saken er oppklart, broen trodde dette var kaiterminalen og tok på ett sted i hendelsen en avstandsmåling til denne ,og la kurs deretter.

At kaien beveget seg med 7 knops fart fra det tidspunket til det smalt var ,,,,, ,,,,,, kaien sin feil vil nok skrivebordadmiralitetet i oslo hevde .....
Tyr
26.02.2019 kl 22:02 295

Det viktigste er at de ansvarlige blir tatt vare på og får trøst.
En god og varm mor skal klemme alle.

I denne komedien vil alle andre med unntak fra de skyldige få skylden,.
Det vil si Sola TS, Sture Terminalen, verftet og verfts arbeiderne, været, div lys fenomener, bøyer, kart, samt foreldrene til de tullingene som var på broen.

Forsvaret visste garantert hva årsaken til ulykken var allerede etter et par-tre dager.

Men får vi noengang vite det?


Er usikker på det.

Prestene og psykologene fikk alt de første dagene på kasernene , sa forsvaret , ledelsen brydde seg liksom ikke var intrykket de ga i mediene ....
Tyr
26.02.2019 kl 22:23 279

ER det ikke utrolig at sjefen for marinen ikke ville vite årsaken ? Han sa det selv på pressekonferansen etter hendelsen.
HP17
27.02.2019 kl 18:17 237

TV2 kommer vel med et program i morgen vedr. hendelsesforløpet? Kan bli spennende å se på vinklingen, ærlig og usminket eller "cover up"?

Ser at deler av besetningen skal ombord igjen, kanskje de skal foreta en ny seilas..

TV 2 😂. Cover up , har ikke avslørt noe siden Helskog holdt på..
Nuka
28.02.2019 kl 15:13 156

Tror vi skal holde oss til Havfruens forklaring. USA sto bak.

Trumpen her å 😂

Eller er Hjeltefjorden vårt svar på Bermuda- triangelet ?

TV2 får mye tåke å gjemme sannheten i , for free
Redigert 28.02.2019 kl 16:08 Du må logge inn for å svare