rekordrater for januar- JIN

mithra
JIN 22.01.2018 kl 15:43 12195

Ratene, når 2/3 av Januar er over, ligger på vel 10 400 for supramax. Q1 er normalt det dårligste kvartalet som normalt gir tap for tørrbulkrederiene.
Så langt i år ligger altså ratene for Q1 nesten 4000 dollar pr dag over det Jin oppgir som Vessel Cost ( Inkl avskrivninger og renter).
Det virker som en ualminnelig lovende start på 2018.
Spørsmålet nå er ; hva gjør administrasjonen med alle kontantene som etter hvert akkumulerer seg i selskapet ?
Kjøper ny/gamle skip
Kjøper tilbake aksjer
Betaler dividende
Investerer i annen forretning - eller
Betaler ned langsiktig gjeld.

Alt er bedre ennå bare samle kontanter på lavrentekonti
Redigert 20.05.2018 kl 11:58 Du må logge inn for å svare

Husker MY. Grovt ran der også. Kjøpt opp. På 2.51 av kinamannen. Underpriset aksje. Investorer ble skuffet. Kinamannen er uforutsigbar. Kanskje Hong kong regnskapene er mer til å stole på?

Det positive er jo at Jin har vært på Oslo børs siden 1994 tror jeg. Uansett makan til intetsigende og copy and paste årsrapporter skal man lete lenge etter.
mithra
28.05.2018 kl 09:32 2737

Håper noen har anledning til å delta på telefonkonferansen i dag og kan oppsummere for oss som ikke kan
Rimdrim
28.05.2018 kl 10:11 2698

åja.. der var vi i minus ja.. lurer litt på hva som skal til for å få positiv reaksjon i JIN..

JIN sine rater synes å ligge en del under snittet ift BDI med bare 8.537 for supramax-fartøyene i Q1.
Jeg vil tro (gjette på) at snittet for spot Q1 ligger på over 10k.

Positivt at de tjener penger, men mindre enn jeg hadde gjettet på med bakgrunn i spotten.

Kan ikke se at de sier noe om dette eller hvorfor det er slik....
radioten
28.05.2018 kl 12:46 2542

Populer aksje dette....... å selge. Hvem bryr seg om gode resultater?

Jeg vil ikke si at den er populær å selge heller. Minimal omsetning. På et eller annet tidspunkt i andre halvår så vil kursen gå opp, opp, opp...

Hvis man ser på gjelden så er den veldig lav i forhold til at de har 23 båter. Den gjeldsbyrden kunne fint et tankrederi hatt på 5 båter. Jin har under 700 millioner norske kroner i gjeld på alle båtene. I tillegg heter det seg at de har ca 450 millioner norske kroner i tilgjengelig likviditet.

Og ebitda på 65 mil nok er vel Ok på et kvartal for et konkurs priset selskap
coccoman
29.08.2018 kl 19:00 1204

Det tok tid før ketchupeffekten kom, men nå kommer gevinsten for de tolmodige ;O)))

Gratulerer JIN'ere !
noprofit
29.08.2018 kl 20:14 1132

Fy f..... det smakte

https://www.quandl.com/data/LLOYDS/BSI-Baltic-Supramax-Index

Personlig tror jeg på en "sterkere utgave" av utviklingen i 2014, vi ligger i alle fall "foran" utviklingen per nå, kontra samme tidspunkt da.
Og selvsagt varierer dette fra år til år, verdensøkonomi etc. Men i følge "ekspertene" er verdensøkonomien nå i en oppgangskonjunktur.

Forventer derfor sterk utvikling fremover, ikke minst mot jul. Tipper også på sterkere utvikling enn høsten 2013.

Synspunkter på dette?