Hvilke idioter er det som styrer landet her??

https://www.tv2.no/nyheter/10417195/

Her er det et land med 7000 milliarder på bok - og med overskudd på handelsbalansen. For hundre år siden kunne en bygge jernbane fra Kristianssand til Stavanger - og andre steder. For 50 år siden kunne en bygge ut betydelig infrastruktur innen veie etc.

I dag klarer Samfundet til tross for ovennevnte knapt at plante en tulipan på torget - og i alle fall ikke at holde vedlike samfunnets verdier?!

Hva fanden er det som har rotert fuldstendig feil i hodet innen departementer og blant politikere og økonomer i dette landet??
Redigert 19.02.2019 kl 19:05 Du må logge inn for å svare

Elementært CS. Lønningene for helt alminnelige mennesker.

Min fars generasjon som bygget hus på femti tallet hadde det mye enklere. De måtte jobbe 1.25 Timer for å lønne en tømmrer 1 time.

Dette forholdet er kommet helt ut av proposjoner i dag. For mange snyltere skal leve av denne arbeidsinnsatsen og det gjør arbeide umulig , men dette løses idag av enorme lån som en dag vil knekke alt

Ja - en kan her uten noe problemer se konspirasjonsteorier i forhold til storfinans. Styrer storparten av befolkning inn i lån - og så høster gevinst. Dette etter at de fikk en rescue med billioner - etter siste finanskrise... indratt fra skattebetalere world-wide - styrt at idioter/korrupte politikere i USA.

Skattebetalernes penger...

I Neste runde (som allerede storfinansen på WS har planlagt = renteøkninger for at høste på alle de hore-lån som de har plantet): LA DETTE FAENSKAPET GÅ KONKURS - OG SETT DE I FENGSEL, IKKJE på NOE tidspunkt la de bli bailet ut som sist!

Ta makten og pengene tilbake fra dette maktkonglomeratet - som i ondskap og destruktivitet ikke viker en tøddel tilbake for Hitler, Stalin og alt annet faenskap som vi har sett i historien!

På høye tide at ta makten tilbake - og kaste denne uansvarlige del av storkapitalen på hode og ræv ut - og gjerne la de møte Guillotinen face to face - for at si det slikt! Eller la noen brenne fredag den 13.'

Goddag stutum96. Godt å få sluppet ut luft tenker jeg.
KalleQ
20.02.2019 kl 14:54 162

Dumt spørsmål...du vet da hvilke idioter som styrer dette landet. Det er voldtektsforbrytere, fylliker, folk som jukser med reiseregninger, folk som kommer med trusler, folk som som driver sextrakkasering, fyllekjørere. Ja, i det hele tatt folk du kan stole på.
Redigert 20.02.2019 kl 14:55 Du må logge inn for å svare

Det er je som er lederen og sjefen i Norge gett.

Nå: kreve inn tiende og kollekt fra samtlige slubberter i kongeriket se.
Zorin
20.02.2019 kl 15:37 146

Veiplanlegging, for eks. gjennom en by vil berøre særdeles mange på sin vei fra A til B. Og hver og en av dem som blir berørt og ligger langs A og B har klagerett. Dette er noe naturligvis de benytter seg av hvis veien fører til ulemper av forkjellig art for dem. Kan også bety rettsaker - spesielt i saker som er om ekspropriasjon. Ting tar tid - og tid - det er penger!

Utbytte! De fleste boligbyggerne satser på et årlig utbytte i minst 10% klassen. Resten går til FEITE lønninger! Ta for eks. barnehagebestyreren (første eks. jeg kommer på) i Oslo som byrådet krever penger tilbake fra, som mener en god markedslønn for en barnehagebestyrer er - tata! - 1.6 millioner kroner! Det er mer en statsministeren som er bestyrer for den mest rotete barnehagen i landet!

Mange andre grunner også, men nå må jeg gå.

Jeg vet ikke hvor du gikk, men regner med du skulker barnehagen. Men jeg synes ikke du skal la det gå utover lønnen. Det er ikke bare bare med barn, det er utrolig mye styr.

Må være de offentlige ansatte du tenker på kanskje? Resten skaffer jo en haug med skattepenger til sløsekassen:-))

1 vei maskin gjør 100 manns jobb. Skatten og oljefondet er x1000 ganger større.
Fakta er at venstrevridde politikere har påført landet 10 000-vise hull å fylle penger på.
#venstrevriddManisakiskylderpålønna
Redigert 20.02.2019 kl 20:04 Du må logge inn for å svare

Er problemet at samfundet lønner ti-tusinvis med folk hvis oppgave er at fortelle at det har ikke vi råd til - kanskje eksakt pga vi lønner desse ti-tusinvis???