Fortsatt förbättrad marknad , Jones act


Fick ett mail idag:
"In December 2018, OSG elected to extend all nine vessels up for renewal effectively increasing AMSC?s average bareboat charter duration to 3.5 years. The U.S. Jones Act tanker market is experiencing improved trading conditions. Over the last months, and for the first time in nearly three years, the entire Jones Act tanker fleet has been fully employed on time charter contracts. This trend is driven by favorable WTI vs. Brent/Bonny Light spreads leading to strong demand for crude cargoes from the U.S. Gulf to the U.S. Northeast."

Källa: https://www.americanshippingco.com/newsfeed/notice-of-written-resolution/

Kan det gynna utbytte fremover till höjning tro?

Borde väl ha någon inverkan på kursökning eller, då resultatet blir bättre antingen bättre utbytte eller nye skib!

Dette er vel for å redde phly? Ved å bestille 2 - 6 produkttankere så vil phly leve videre?

Spørsmålet er om amsc får lånt alt eller om det må en emisjon til. Hva tenker dere?

Tror det är att skjuta på problemet framför sig.
Konkurs och ev rekonstruktion om PHLY kan konkurrera med SydKorea´s shipyard´s, vilket jag ser som tveksamt.

Hva mener du amsc ellers skulle investere i? Blir nok nybygg fra phly

The Merchant Marine Act of 1920 tvingar AMSC att löpa linan ut om man vill dra nyttan av marknaden under Jones act. Blir nog PHLY.

Flott stigning i dag. Rally før q4 tall? og info om forhøyhet utbytte og eller ekstraordinært utbytte fra phillytankers? Mye spennende nå..sterk kjøp som elvira sier
Redigert 21.02.2019 kl 18:18 Du må logge inn for å svare

Tviler på noe noe av dette, blir nok som før tenker jeg...foreløpig
Redigert 21.02.2019 kl 22:34 Du må logge inn for å svare

Går veien nå. Sterk kjøp

AMSC har inte placerat några kontrakter än hos Philly:

"Naturlig nok er nye kontrakter avgjørende for Phillys evne til å overleve på lang sikt. Fremover blir selskapets fokus å sikre kontrakter for bygging av skip for den amerikanske staten. Disse kontraktene forventes å bil tildelt et verft i tredje kvartal, opplyses det.

Videre er verftet i diskusjoner med flere interesserte aktører i det såkalte «Jones Act» markedet for bygging av produkttankere. Selskapet skriver imidlertid at selv om markedet for Jones Act-tankskip er på bedringens vei, er det fortsatt ikke på nivåer hvor det vil kunne gi akseptable kontrakter for verftet. Philly tror derfor ikke det vil bli bestilt noen produkttankere i 2019."

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/05/Philly-Shipyard-halverer-inntektene