Strongpoint nr. 2-19 Klar for vekst


* Ny partneravtale med Harting Systems.
* Ny salgskanal/konsept med Road Runners i Spania.
* Pricer med knalltall og rapporterer at mesteparten av ordrereserven er i blant annet Norge.
* Produktene og produktkvaliteten til Strong er ledende. Blant annet var det kun Strong som ble kvalifisert til å levere sikkerhetskofferter til SBERBANK. Alimerka i Spania gikk først til konkurrent, men snudde da kvaliteten ikke var god nok og Strong landet en flott ordre.
* Flere små og mellomstore kontrakter i det siste med Pricer til Baltikum med stort potensiale.
* Butikkene MÅ få mer effektiv logistikk og her har Strong flere løsninger. Netthandel med utkjøring er ikke lønnsomt. Det er vel kun en aktør som går med overskudd i Sveits og de leverer ut med posten?
* C&C har mottatt stor heder og ære og har da landet flotte ordrer i Sverige allerede samt en gigantisk rammeavtale i Russland som det kun har blitt levert småtterier på enda.
Collin
23.04.2019 kl 19:28 589

Nå gir vi gass skrev Ny tråd nå ( på overtid )
Ny tråd - husk ticker.
Denne tråden den mest leste på IKT, noe som følge av at den har levd lenge, noe som følge av generelt stor interesse. Noen kommer nok ned fra gjerde etterhvert.
Redigert 23.04.2019 kl 19:40 Du må logge inn for å svare
Collin
23.04.2019 kl 16:42 685

Utvikling Tyskland tenker jeg er enda mer interessant. Jeg så jo Vensafe på min siste tur. Ny leder, Road Runners kopieres fra Spania hvor vi vet det var suksess på null komma null. Ser også at det er litt fart i SA etter en periode med stillstand. Svært spennende Q!
USA er et lite ENK-kontor som det ikke ser ut til å være noe fart i overhode? Håper jeg tar feil.
Redigert 23.04.2019 kl 16:43 Du må logge inn for å svare

Viktig informasjon som bør komme frem på Q1;

- status C&C pilotene
- utvikling Spania
- hva skjer i Russland ?
- hva skjer i USA ?

I Spania er det snart et valg som vil ha stor påvirkning på investeringslysten til nasjonale og internasjonale investorer store og små.
Collin
23.04.2019 kl 15:43 731

Den dagen jeg har tenkt å redusere i Strong, så skal spørsmålet være: ville jeg shortet her? Er svaret nei, så selger jeg ikke. Og, på dette nivået? Hvorfor i all verden?

Ja jeg og lurer på hvem den klovnen er som legger ut 70 k på salg ?
Vedkommende kan iallefall ikke ha fulgt med i timen
Nå rett før utbytte så legger man altså ut over 70 000 aksjer på salg og sier nei takk til nesten 40 000 kr :)
Snakk om klossmajor heheh
Collin
23.04.2019 kl 13:00 821

Rijeam: sweet.
Verken VPS eller Nordea kan svare oss hvem som har kjøpt over 500K aksjer i Strongpoint og som ikke fremkommer på listene... De har aldri vært borte i denne problemstillingen, i alle fall ikke de jeg har ringt og snakket med og det er også sendt e-poster. Jeg følger opp i dag.
Hvem er det som er så salgskåt nå da? Kan da vente til Q med å selge av to grunner: 1. Trolig svært gode tall 2. Innsiden kan kjøpe.
Redigert 23.04.2019 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
Rapolo
23.04.2019 kl 09:18 942

På tide med en ny tråd?

Vel, det er det jeg tror, i hvert fall rett etter at pengene er på konto. Det er mange trofaste aksjonærer i SP!
ps! ha en strålende uke og er det nevnt noe om GF middag? Det bør SP gi nå syns jeg, altså for de som møter opp!?
Redigert 22.04.2019 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
Collin
22.04.2019 kl 09:40 1152

Og vi forventer supre Q-tall som utligner utbytteutbetalingen. I alle fall gjør jeg det.

Utbyttet kommer vel den 10 mai
Så det er bare to og en halv uke til.( 55 øre pr aksje )
Bra deal for den som vil ha ca 6% direkteavkastning på kort tid !
Ex dato er 29 april så det er ikke mange dagene å handle på om du skal ha med deg noen kroner :)
Redigert 22.04.2019 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Collin
21.04.2019 kl 12:00 1311

Hehe Viking ikke ofte vi er uenig. Skal se om vi finner noe regnskap for Cashdefend?

Ikke enig med deg denne gangen Collin
Hjemmesiden er RÆVA dårlig
Og jeg kan begrunne hvorfor :

Hjemmesiden har ikke vært oppdatert på iallefall to år
Jeg husker den siden fra langt tilbake og det har ikke vært en eneste forandring som jeg kan se. Og jeg regner med den jevne "mann" i gata vil heller ikke legge merke til noen store endringer.
Det mangler en fane for NEWS
De har kun: About Us , Cash Management og Contact Us
De har ingen linker til sosiale media , hverken Linkedin , facebook , twitter eller instagram . Ja faktisk ingen.
Jeg fant dem omsider via Linkedin men det var det lite eller ingen informasjon.

Jeg har sent dem en epost for å sjekke hvor aktive de er på sosiale media , Kan jo være de har noen kontoer uten at jeg vet det . Og så får jeg også sjekket responstiden på henvendelser.
Redigert 21.04.2019 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
Collin
21.04.2019 kl 10:05 1357

Med en såpass proff hjemmeside, helt og holdent fokusert på salg, vil jeg tro disse gutta er dyktige nok til å få til salget. Er de en kopi av Irlandgutta? De har jo vært med en stund nå og er her fortsatt, det betyr at de må selge en god del systemer for å holde båten flytende?
Vi får se å finne noen regnskaper å ta en titt.

Kan bare se CashGuard på hjemmesiden til USA agenten ja Grantchester

http://cashdefend.com/

Synes også det er utrolig stille fra den kanten
Selskapet ligger jo mitt i smørøyet på Manhattan
Det burde jo vært et fantastisk marked der borte men vi hører ji ikke engang StrongPoint nevne dem i sine rapporter.
Redigert 21.04.2019 kl 09:40 Du må logge inn for å svare

Det hadde vært interessant å visst hvordan STRONG går frem for å nå nye markeder for CIT kofferter. Eller er produktsegmentet nedprioritert ?

USA agenten promoterer kun CG, stemmer ikke det ?
Redigert 21.04.2019 kl 00:05 Du må logge inn for å svare
Collin
20.04.2019 kl 20:41 1495

Biter på? De bør være PÅ og fortelle kunden om et av markedets beste løsniner. Om ikke den aller beste?
Redigert 20.04.2019 kl 20:55 Du må logge inn for å svare

@Casiasia
Jeg fant CEO på linkedin så jeg sendte ham et tips om CIT veskene og soft-cars.

Kanskje han biter på ?
:)
Collin
19.04.2019 kl 20:29 1763

Just: "håper det kommer"? Jeg leste det som bankers. Altså: følg med den kommer trolig opp før sommeren banker på dør.

bernes, der er jeg helt enig med deg. Men for meg ville et skap der i butikken jeg kunne hente det meste, men plukke ferskvare selv der sammen med dyktig peronalle. Jeg er altså en matfrans. Jeg håper dette kommer nå til min Meny butikk. Så kan det hende det bare blir levert for hånd. JEg spurte peronalet, men de visste ingen ting. Ekktrahjelpere trolig der i kassen.

bernes
19.04.2019 kl 19:25 1803

Kontanter er en stor del av vår identitet. Samme som flagget. Håper ikke det forsvinner.
Det er også viktig for barn og unge å ha et forhold til fysiske verdier og ikke bare til et nummer på en bankkonto.


Stå opp for personvernet – si ja til kontanter
Hele debatten om det kontantfrie samfunn er et godt eksempel på at veien til helvete er brolagt med de beste intensjoner.

https://www.dagbladet.no/kultur/sta-opp-for-personvernet--si-ja-til-kontanter/67362649?fbclid=IwAR0DEthdSvIufgFhgD2N3M-V1wjY7oHQnGmiWYT_1E2EhJYcfiYNCIuaQfs
Collin
19.04.2019 kl 18:52 1826

De har fått det til i Sveits, så hvorfor ikke her? Og, Sveits er ikke akkurat et lavkostland... Faktisk foran Norge på listen over verdens rikeste land er de også.
bernes
19.04.2019 kl 18:47 1830

Det enkle er oftest det beste heter det fra en i bransjenn.
Det enkle er vel skapene nær butikken hvor varelageret er.
De viktigste kundene bor i nærområdet. Hvorfor bruke tid på perifere kunder ved å plassere skap her og der? .
Collin
19.04.2019 kl 18:08 1859

PSI: det går an å ha to biler. En som hentes og en som leveres. På en rute behøver man altså kun en ekstra bil på for eksempel 10 lokasjoner.
https://twitter.com/_gjovaag/status/900427216659632129
Se på lenken over, det er Kolonial.no sin løsning. En tilhenger med kodelås på døra, så går man inn og henter sitt. Vet ikke jeg?.. Synes det virker noe naivt? Mye spennende på gang her og har sagt det før: hvorfor tar ikke bensinstasjonene tak i denne muligheten? Tomten har de. Svikt i drivstoffsalg har de. Jeg har sjekket flere regnskap på bensinstasjoner, flere av de går med solide underskudd. Jeg tenker det blir lagt ned flere stasjoner i tiden fremover. Overetablering og svikt i salget? Hmmmmm. Tidligere år var det enkelte stasjoner hvor hele overskuddet lå i at de hadde tipping, det er også på vei ned. Så: hvorfor sitter de på gjerdet og venter på sin sikre død?
Redigert 19.04.2019 kl 18:10 Du må logge inn for å svare

Parkerer de bilen og lar den stå? Da må jo hvertfall to biler kjøre bort og levere samt at den må hentes. Men den kan vel ikke ha sørlig mange skap så da blir det vel lett å stjele andres varer?
bernes
19.04.2019 kl 12:56 1941

Posten har vel startpris 55,- for en kolli og Peppez 89,- per levering.
Bør vel ligge i det området.
Er de ikke villlig til å betale får service får de heller ta bena fatt, eller sykkel om de ikke har bil.
Mange uføre og eldre har jo idag tilskudd til drosje til butikken så det burde være muligheter her for kommunal støtte til dem for hjemlevering.
Collin
19.04.2019 kl 12:37 749

Enig bernes, hvor stor er betalingsviljen for å få det levert på døra egentlig? 2019 er et superspennende år for Strong, det er nå eller aldri tenker jeg. Produkt, marked og menneskene er på plass. Blir det ikke skikkelig fart i salget nå, så skjer det nok aldri.
bernes
19.04.2019 kl 12:11 762

Trur nok netthandlere er stort sett lokale personer, så den beste plasseringen er i forbindelse med butikken og ikke i bolig omåder etc.
Butikker og bensinstasjoner ligger stort sett i nærheten av hverandre så om du kjører hit eller dit for å hente er et fett.
De aller fleste har bil og vil velge å hente selv, mens hjemlevering kan være et valg-alternativ som f.eks det er på Peppes hvor du henter selv eller får levert hjem ved å betale en ekstra service-avgift.
Varene kan mellomlagres i skapene ved bestilling og hentes ut av leveringsfirma.(Som kan være et annet enn butikken)
Det er da enkelt mulig å logge inn igjen og velge hjem-levering om du tok en uplanlagt fredagspils etter jobben.

Urimelig at det skal leveres på døra gratis.

Collin
19.04.2019 kl 10:33 826

Casiasia: det er jo svært gode nyheter! Det er jo et annet selskap også? Vi må ikke glemme at tog-ordren kom i orden som følge av at flytogsjefen hadde sett en CG på en flyplass. Flyplasser og nå jernbane er fantastiske utstillingsvinduer. Heller ei å glemme er at denne ordren ble levert i Q1 sammen med flere andre småordres. Hvorfor noen fortsatt er så pessimister på Strongpoints fremtid og priser oss likt som appen til Vollvik (Geddit), eller lavere enn Thinfilm for eksempel? Det er jo for meg årets påskegåte sammen med aksjene som er "forsvunnet". For sikkerhets skyld er vi to mann som jobber med akkurat den saken.

Jeg har ringt og snakket lenge med VPS og Nordea. Det er sendt e-poster. Det morsomme er at ingen kan svare oss og denne problemstillingen er ukjent for de. Saken er at det mangler kjøper av 249K aksjer forrige uke, mens selgerne er synlig. Til sammen mangler vi kjøper på godt over 500K aksjer.
Redigert 19.04.2019 kl 11:34 Du må logge inn for å svare

Var innom KL Sentral forrige uke. Som stortingsrepresentanter/NRK-folk og professorer så tar jeg helst taxi, men tenkte jeg måtte teste CG-en som Roine nylig la ut bilde av. Trodde jeg var i riktig billettluke ettersom de hadde to CG-er på innsiden av luken. Det viste seg imidlertid at dette var billettboksen for KL Transit, som også går til KLIA1 og KLIA2, men som i tillegg stopper på tre andre stasjoner på veien. Dermed måtte jeg tar turen til KL Ekspres-luken. Der hadde de en CG. Så installasjonen er ikke bare på flytoget, men lokaltoget også, totalt 3 CG-er på KL Sentral. Så litt større potensial enn antatt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Express_Rail_Link
Collin
18.04.2019 kl 22:54 930

Nei, de parkerer bare bilen. Kjøre en full på plass og kjøre den tomme tilbake. Bil er fleksibelt, kan plasseres nye steder. Skap er mer fast, og passer kanskje bedre på jernbanestasjoner og i butikk.

Sikkert lurt å begynne med en bil for å se om etterspørselen er der.
Men det blir jo dyrt sikkert, det må jo da være en person der hele tiden.
Mye lurere med skap fra Strongpoint!
Collin
18.04.2019 kl 15:42 1040

https://www.fri-kopenskap.se/article/view/657182/coop_levererar_natmat_till_flygplatsen_mycket_mer_pa_gang
Se her ja. Begynner å bre om seg. Dette tyder på at piloter har vært såpass gode at de ruller ut flere steder. Typisk kan jeg sitte på flyet hjem fra USA å få kjøpt melken og brødet som jeg plukker med meg hjem. Jeg husker at jeg på søndager alltid dro innom en bensinstasjon for å kjøpe melk. Typisk for de som er ute å flyr, handler mer og mer kapitalvarer også? Det kan jo legges til i den vanlige handlekurven. Tenk utenfor boksen, tenk muligheter.

"Vi har planen färdig och kan rulla ut den här typen av lösningar egentligen hur snabbt som helst".
– Vi börjar med att utvärdera testet med en bil. Om det slår väl ut så är det absolut möjligt att vi byter till skåp.
Redigert 18.04.2019 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Collin
18.04.2019 kl 13:34 1085

Rijeam takk for at du postet denne så tidlig. Nå kan folk få la det synke inn. Strong er trolig først med Click & Collect med alderskontroll. Tygg litt på det.

Fine linker der på slutten avdagen og jeg tror en her fikk STRONG opp på vinnerlisten med 5 aksjer. Hyggelig, men latterlig likevel. En la ut 80k på salg og en 30 k kjøp i dag. Det sprikte 50 øre.,nesten utbyttet som kommer.høyst sannsynlig! der i mai.
Fingerprints har jeg mer tro på enn bildegjenkjenning, men så er det hva som kreves. Ledig kassse så går det fortsatt fortere en å gjøre selv, men jeg bruker kortere og kortere tid på å handle med selfcheck. Og jeg jukser ikke. Ser det problemet med at det scannes billiger produkter. Okologisk kjøpt til sprøytepris? Den løser de.

Strålende påske så langt. Nå har jeg tatt fatt på hagen. Motorsagmassakre av Hagtorn.. Fullt verneutstyr og har fåt alt levert på gjenbruksstasjon. Uten å stikke meg!! 7 trær, 8 billass til gjenbruksstasjonen og ved for en måned til vinteren. Og så lyst. Ser til og med til naboen. Men det er ikke mitt problem. Jeg bare ber om at de ikke velger tua.