Fornuften seirer i Bærum.

exian
12.02.2019 kl 12:13 542

https://www.dagbladet.no/nyheter/baerums-politikerne-sabler-ned-rokke-tarnet/70757814

Vil sende en hilsen til Bærums innbyggere ; - uansett hvem i verden som prøver seg med noe Bærums innbyggere ikke vil,
så går det ikke å trosse oss.

Hei, hei alle sammen !

Mvh.

Exian

Tidl. Bæring.

Spørs om det er så bra for Bærum, attraktiviteten til Bjørvika og Aker Brygge øker bare mens Fornebu står på stedet hvil.
Hektar
12.02.2019 kl 14:06 472

Fornuft og Bærum i samme setning? Interessant.

Ser ikke helt problemet jeg altså, alt som drar Oslo inn i en nyere verden er jo bare bra. Det er jo ikke akkurat pent der... Veksler mellom nye blokker som ligner mest på legoklosser og gammel, kjip norsk arbeiderarkitektur som du blir deprimert av å se på.
Odi.1
12.02.2019 kl 14:10 459

Hvilke Klovner representerer FRP der ?

Typisk norsk å si nei til et fantastisk prosjekt som virkelig kunne satt området på kartet. Blir vel bygd i et London eller en annen mer fremoverlent by tenner jeg. Får håpe for Bærum sin del at han ikke tar med resten av aker.
Odi.1
13.02.2019 kl 17:39 271

haha, dette er vakkert …. https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/02/Roekketaarnet-kan-bli-flyttet-til-Bergen

Tomt ved FlesLAND, det er bare å begynne å stikke ut....
pedro1
13.02.2019 kl 19:30 235

Riv Galleri Oslo og bygg det der...vil passe perfekt

Denne skal til Bergen!! Møter starter nå. Politikerne i Bærum er for dumme til å skjønne innbyggernes beste.
exian
13.02.2019 kl 22:26 157

I Bergen er det ihvertfall en del fjell mange steder. Kanskje det går å sette et høyt bygg nær et fjell et sted ?
Jeg kjenner ikke de lokale forholdene godt der.

En litt morsom tanke vi har berørt tidligere er en mulig T-bane fra Flesland - Fyllingsdalen - Bergen Sentrum - Sandviken - Åsane = 21 km.
Det er ikke så langt. En T-bane er en arbeidshest som frakter mange raskt, på uhindret trasé.

Høyt bygg i forlengelsen av Nordnes på Askøy ? (Jeg aner ikke om det går. Bare en strøtanke).

Bergen og hav hører ihvertfall sammen.
Redigert 13.02.2019 kl 22:29 Du må logge inn for å svare