REC Silicon - Fourth quarter 2018 results

Sa2ri
REC 12.02.2019 kl 06:57 13064

REC Silicon - Fourth quarter 2018 results

Fornebu, Norway - February 12, 2019: REC Silicon ASA (REC Silicon) reported
fourth quarter 2018 revenues of USD 48.9 million, compared to 43.7 million in
the third quarter. The corresponding EBITDA during the quarter was a loss of USD
3.8 million compared to a loss of USD 6.1 million in the previous quarter.
Polysilicon sales volume for the quarter was 1,270 MT compared to 658 MT in the
prior quarter, while inventory decreased by 26 MT.

REC Silicon reported a cash balance of USD 31.8 million on December 31, 2018.
This represents a decrease of USD 9.2 million compared to September 30, 2018.
Cash outflows from operations was USD 8.7 million for the quarter which included
interest payments of USD 6.3 million.

Silicon gas sales volumes for the fourth quarter were 920 MT compared to
guidance of 850 MT. Silane gas prices decreased by 1.6 percent compared to the
third quarter. Fourth quarter semiconductor polysilicon production was 313 MT
compared to guidance of 340 MT.

The FBR facility in Moses Lake continued to operate at approximately 25 percent.
FBR production was 1,209 MT in line with guidance of 1,190 MT. FBR cash costs
were USD 14.6/kg compared to guidance of USD 15.3/kg.

REC Silicon's Board of Directors will consider a 2-month curtailment of
production at the facility in Moses Lake near March 1, 2019 to reduce FBR
inventories. At that time, REC Silicon's Board will consider whether trade
negotiations between the United States and China are likely to result in REC
regaining access to the China market for solar grade polysilicon and the overall
outlook for the polysilicon market. A decision to temporarily curtail production
at Moses Lake will not result in a workforce reduction. Customer demand will be
met through the sale of REC Silicon's existing inventories.

For more information, please see the attached fourth quarter 2018 report and
presentation.

A presentation of the results will be held at 08:00 a.m. CET at Høyres Hus
Konferansesenter, Stortingsgaten 20, Oslo, Norway. The presentation will be in
English.

The company will give a presentation at 8:00 am CET today at Høyres Hus
Konferansesenter, Stortingsgaten 20, Oslo, Norway. The presentation will be in
English.

A live webcast from the presentation can be accessed at www.recsilicon.com or
with the following link:
http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97602872

It will also be possible to listen to the presentation through a conference
call. Please make sure to dial in 5-10 minutes prior to the scheduled start time
on one of the following numbers:

Norway Dial-in (Tollfree/Freephone): 800 51 084
Norway, Oslo (Dial-in Local): +47 2100 2610
United Kingdom (Dial-in Tollfree/Freephone): 0800 358 6377
United Kingdom (Local Dial-in Local): +44 (0) 330 336 9125
United States (Dial-in Local): +1 929 477 0324
United States/Canada (Dial-in Tollfree/Freephone): 800 458 4121
Other international: +44 (0) 330 336 9125

Please provide confirmation code 4787028 and state your name, company and
country of residence.

For further information, please contact:
James A. May II, Chief Financial Officer
Phone: +1 509 989 1023
Email: james.may@recsilicon.com

Nils O. Kjerstad
IR Contact
Phone: +47 9135 6659
Email: nils.kjerstad@crux.no

About REC Silicon
REC Silicon is a leading producer of advanced silicon materials, delivering
high-purity polysilicon and silicon gas to the solar and electronics industries
worldwide. We combine over 30 years of experience and proprietary technology
with the needs of our customers, with annual production capacity of more than
20,000 MT of polysilicon from our two US-based manufacturing plants. Listed on
the Oslo Stock Exchange (ticker: REC), the Company is headquartered in Fornebu,
Norway.

For more information, go to: www.recsilicon.com

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section
5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

https://newsweb.oslobors.no/message/469229

Innlegget er slettet av Ola Dunk

Dette ser bra ut. REC klar for take off igjen?
Collin
12.02.2019 kl 10:22 3035

Gratulerer med en slutt på nedgangen. Holdt på å ta REC på morgenpanikken og det hadde nå vært en rimelig god trade. Tenker vi bryter videre opp.
grabein
12.02.2019 kl 11:42 2822

Ikke et ord om mulighet for spleis i rapporten. Gode greier.
garve
12.02.2019 kl 11:50 2767

Og ikke et ord om emisjon og slett ikke konkurs.
Randers
12.02.2019 kl 11:59 2717

*Grabein, 07:30 - generelt..

-Lager minket faktisk med 26 T.

-Og Butte hadde EBITDA 11 MUSD.. ..opp fra 9,3 MUSD ved forrige Q. Bra !

Akkurat det med Butte er 1 MUSD lavere enn jeg "tippet" den 10-11 Des i fjor.
Det var jo en furore de dagene i fjor pga at CFO hadde hatt et møte med "several analysts covering the REC Silicon share".
Dette er IR sine ord - som en bekreftelse på noe som hadde kommet fra SB1M - og delt på HO av Sa2ri.

Dette ble det mye skrik og rot av - dessverre. Merkelig at folk ikke ser at ALL nøytral info er nyttig.

Svaret som IR ga til de som var oppbrakte over info fra møtet med analytikere, var jo misvisende.
IR anslo at Q3 var toneangivende - med sine 9,3 MUSD.
Jeg valgte å stole på CFO, som guidet ca 12 MUSD pr Q fremover.

Det ble 11 MUSD (EBITDA) for Q4-2018.

Og en stor takk til Sa2ri for å dele info !

Link til den aktuelle tråd: https://forum.hegnar.no/thread/17024/view/286226/0

-Videre er det å si at resultatet for Q4 (sett under de svært vanskelige markesdsforhold), ikke er helt borti natta.

Cashbeholdning gikk ned - men de betalte også 6,3 MUSD i renter. Dette er halvårlig, så de slipper den summen i Q1-2019.
Men de må betale 3,1 MUSD til JV (penalty), ila Q1.

-Cash cost er guidet til $12,8/kg for Q1. Det er ikke verst, mtp lav produksjon. Ca 20% kapasitet.

-Men så er det dette med at kurs er under krona, da..

Nå har de bare 16,8 MUSD å gå på før de er i brudd med lånebetingelser. Jeg skrev følgende den 20 Januar:

#-Vil REC trenge en emisjon ?

For å unngå det må Butte virkelig gå bra. Dette er en avveining REC må ta. Innen 20 April
må de ha knottet ferdig, og fattet en bestemmelse rundt dette. Hvis REC ser at de svir
av såpass med cash at det vil nærme seg 15 MUSD i kassa om ca 1 år, så er
det bedre å løse dette med en emi ifm spleis . Shortgjengen vil ikke
få det så lett fremover da.

-Men alt kan også (selv om det nærsagt kreves et mirakel) løse seg selv rundt 1 Mars - ref mulig trade deal#

https://forum.hegnar.no/thread/17919/view/329417/0

----

*4fun, under - som det kommer frem i kommentaren min her.. ..innen 20 April må ting ha kommet på plass.
..for å få kurs over krona.....................

Redigert 12.02.2019 kl 12:10 Du må logge inn for å svare

Som det fremgår på side 7 i https://www.oslobors.no/rulebook/download/96124/1, skal styret "dersom kursverdien har vært lavere enn NOK 1 over en periode på seks måneder, iverksette tiltak for å oppfylle kravet så snart som praktisk mulig og senest innen fire måneder etter utløpet av seks måneders perioden".

Seksmånedersperioden ble passert ultimo desember, så her sitter nok selskapet rolig i båten i påfølgende firemånedersperiode i påvente av kommende ukers resultat / veien videre i handelskrigen, med håp og tro om at dette løser seg selv... :o)
KAWAS
12.02.2019 kl 12:09 2656

Hvordan håndteres vanligvis tilbakelevereing av lånte aksjer dersom det i mellomtiden kommer en emisjon? Er det et antall aksjer der aksjenes samlede relative eierandel er lik som skal leveres tilbake?
Puffen
12.02.2019 kl 13:02 2487

Heisan Randers. Bra du holder ut og stikker innom av og til. Hva tror du om dette ;

Indemnity Loan - $23M › Callable Beginning in February 2016 › Has not Been Called › Due Date is Uncertain

Er det "vanlig" foreldelse på dette lånet ? Dvs 3 år i disse dager. Vil jo ikke ha noen effekt på likvider, men fjerne en av flere usikkerheter.
nemi's
12.02.2019 kl 13:03 2472

Låneavtale vs. spleis og emisjon - avtalen mellom partene regulerer også dette.

I dag har vi lært at JUM synes det er for dyrt å kjøpe REC-aksjer til 0.56. Han har nok en plan. Og penger, etter å ha solgt 53.7mill aksjer i fjor til 1.345.
nemi's
12.02.2019 kl 13:26 2379

Tydelig at JUM og TT ikke kjenner hva REC-kursen står i. Hadde de gjort det, ville de visst at om ei uke er det åtte måneder siden sist den var på krona. Q1 rapporteres 9.mai. En aksjespleis før Q1 må til for å oppfylle børsens bestemmelser.

Neeei, det er ikke alt man skal forstå. Hemmelig, tror jeg nok det er, egentlig.

Mon tro om TT kjøper litt i dag? Han har REC-aksjer til verdi av 0.7mill. Men fikk 15mill i årslønn i 2017, så penger har han.
grabein
12.02.2019 kl 13:48 2296

Takk for utfyllingen. Risk/reward ser ganske attraktiv ut nå, synes jeg. Selskapet har flere bein å stå på, og skulle poly gå ad undas er semi fortsatt lukrativt.

Bare en tanke (ikke nødvendigvis veldig gjennomtenkt):

Hvis det 1. mars ikke kommer noen redning mtp Kina, så blir det vanskelig å unngå spleis. I den forbindelse kunne det kanskje vært smart å samtidig skille ut Butte som eget selskap? Da får man synliggjort verdier, og det blir cash i kassa til REC - såfremt salgsverdien overgår pantsettelsesverdien. Butte får aksjekursen den skal ha, og også REC Silicon vil se mer attraktiv ut pga økt cashbeholdning (i så fall er ikke jeg i tvil om at det er Butte-kurven jeg kommer til å hive eggene mine i).

Vi husker jo fra utskillelsen av RECSOL at aksjeverdien i REC Silicon faktisk holdt seg omtrent uendret, til tross for at man mistet den eneste avdelingen som gikk i overskudd. Samtidig som salget av RECSOL ga 500 millioner i frisk cash. Altfor lite, da faktisk verdi av RECSOL viste seg å være over det 5-dobbelte. Men likevel viktig for REC Silicons planer for driften.

Skulle man gjort det samme krumspringet igjen med Butte, så har REC nok krutt til markedet bedrer seg igjen. Pluss at vi aksjonærene får se at aksjene våre igjen blir fornuftig priset.
Redigert 12.02.2019 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
bug11
12.02.2019 kl 14:21 2185

Om jeg oppfattet TT på presentasjonen rett angående mer informasjon i løpet av de neste 3 ukene i forhold til handelskrigen, så sitter JUM og TT på innsideinformasjon som dermed gjør at de ikke kan handle aksjer på nåværende tidspunkter.

TT kommenterte jo at han hadde mer informasjon, men som han ikke kunne utbrodere på nåværende tidspunkt.

Flyers
12.02.2019 kl 14:26 2163

Bra! Jeg forstod uttalelsene til TT på samme måte.
Odi.1
12.02.2019 kl 14:33 2141

De har nok skattekravet på minnet, da kan de ikke handle nå, men støtte en eventuell emisjon som må til over natta.
Er det negativt i fra skattemyndighetene må en betale uansett, og få igjen om de kjører det i retten og vinner. Myndighetene har all Makt på jord, dessverre.
Eller hva om Kina problemet fortsetter? at dette også blir negativt, hva forestiller en aksjekursen da??
Flyers
12.02.2019 kl 14:54 2044

Veldig rart, Odi, at ting kan forstås så forskjellig. I følge TT vil mye skje denne uken og han var rimelig sikker på at en avklaring vedr Kina tariffen ville være utført innen 2-3 uker. Vi får vente å se, tenker jeg.
KAWAS
12.02.2019 kl 15:01 2020

Vedrørende batterisaken hadde jeg kanskje ventet enda noe mer konkret på bakgrunn av presentasjonen på Pareto-konferansen hvor man kunne få et inntrykk av at man var kommet lengre enn det som ble formidlet i dag. At batteri blir stort er vel hevet over enhver tvil. Men i tillegg til det var det jo annet mye positivt, i tillegg til sterk kostnadskontroll.

Eller fikk jeg også et inntrykk av en viss selvsikkerhet mht avklaring med Kina, og til og med mht JV-andelen så man egen forhandlingsposision med positive øyne, særlig fordi at mye verdifull teknologi og know-how ikke er øverført.

I skattesaken ser det ut til at REC føler de har sterke argumenter, enda sterkere nå pga av Yara-saken. Skattemyndighetene tenker seg nok godt om. Å tape to lignende saker på rad i Høyesterett vil se særs dårlig ut, og sikkert irritere Høyesterett.

Til syvende og sist må vel Kina-problemet løses før REC kommer på riktig spor. Batterisaken er jo enda noen år fram.

Man satt allikevel, som flere har vært inne på, med en følelse at TT har gode nyheter på lur. Jeg har sjelden sett han så selvsikker - han smilte nesten :) Men det må vel mer til en gode følelser, vi trenger bekreftende meldinger - og de kan jo gå begge veier.

Redigert 12.02.2019 kl 15:02 Du må logge inn for å svare

Siden REC kurs har vært på en kulekjøring i dag og Q4 resultatet ikke ser ut til å ha umiddelbar negativ minus effekt er det vel å tro at short er kommet til snuplassen i denne omgang... Hva mer er det å hente enn utgifter til shortenog evt. at en evt. positiv trigger skal slå inn og at kurs plutselig stiger?
Origo
12.02.2019 kl 15:15 1953

Litt tankespinn fra min side: det kan jo hende at Skattemyndighetene har avventet utfallet av yara-saken i Høyesterett før de er klar til å konkludere i saken mot rec. At dette er en viktig grunn til at denne har drøyd i tid.
KAWAS
12.02.2019 kl 15:21 1929

Det kan godt være. Rettpraksis er avgjørende. Det første dommere gjør er å se til lignende saker.

En liten presisering Kawas (på et innlegg, som i motsetning til mange andre innlegg i dag; har et innhold):

Staten v/ Sentralskattekontoret tapte ikke mot Yara i Høyesterett. De vant, med iflg REC; argumentasjon som REC har fremmet i sin sak :o)
KAWAS
12.02.2019 kl 15:30 1900

Takk for presiseringen Shares4fun. :)
Zorin
12.02.2019 kl 15:45 1813

Hmm. Det har du rett i. Men jeg får unskylde meg med det er jo to saker fra Yara i Høyesterett med en knapp måneds mellomrom - begge med skattekontoret som part..
Sa2ri
12.02.2019 kl 15:53 1774

Registrerer at 0,56-nivået testes på en dag hvor de fleste mente det skulle til "himmels". Ryker dette nivået og vi får et etablert brudd, ja da sier dette mye om veien videre.
dotcom
12.02.2019 kl 16:35 1611

Da ser vi at dagen endte på 0,5515, dagens laveste i en sluttauksjon med 2.140.099 aksjer.
Ser ut som "raketten" fikk litt problemer på slutten. ;)
Entusiastene kan i hvert fall ikke si at de ikke har blitt advart, selv om en hver advarsel har blitt avskrevet som svada.
Sashaa
12.02.2019 kl 16:39 1578

Sa2fri
Du oppfører deg barnslig, du har ikke aksjer eller intresser i Rec og lurer på hvorfor du bruker mye tid her. Fortsett med ditt liv før Rec tar deg med buksa ned. Det er ikke vondt ment , men finner ingen logikk i din tidsbruk. Lykke til i livet.
Sa2ri
12.02.2019 kl 16:44 1563

@Sashaa:

Det er svært få som vet hvilken beholdning det er på min(e) VPS-konto(er). Du er ikke en av dem.

Barnslig - at du ikke håndterer fakta er ikke mitt problem. Jeg forbeholder meg retten til å dele informasjon jeg får tilgang til, samt debattere/kommentere REC og andre aksjer på lik linje med deg og andre. Skjønner at dagen i dag ikke ble helt slik du hadde forventet, men slik er nå engang aksjemarkedet. Noen ganger går det opp, andre ganger går det ned.
XL11
12.02.2019 kl 16:52 1523

Falko/Takeoff, la meg oppsummere dagen din i ett eneste ord; S K I V E B O M !!!
Du må slutte å lese menighetsbladet til ypperstepresten på Dareville.
Sashaa
12.02.2019 kl 16:54 1516

Javel, men du må være ute av balanse hvis du eier aksjer i Rec og samtidig snakker så negativ om Rec. Hvis jeg tenkte som deg ville ikke øke beholdningen idag.Er du ikke enig?. Retten for å mene noe, har du, men så intensiv uten å eie noe i Rec er suspekt. Lykke til uansett.
Flyers
12.02.2019 kl 17:02 1500

Uansett, TT bekreftet en formidabel vekst de nærmeste 5-10 år. Han bekreftet batteri interesse og -revolusjon. Han fortalte om Rec sine forhandlingskort vedr større eierskap i yulin som var veldig positivt. TT vet mer om Usa-Kina forhandlinger enn han for lov å si, men røpet at mye avgjøres ila denne uken og om 2-3 uker har vi fasit. Vi vet at Rec ikke går konkurs i løpet av 2019. Videre vet vi at Kina ikke lengre vil subsidiere underskuddsbedriftene og dette er en av årsakene til at vi vil se en normalisering av polysil makredet. Rec har 70% av salget i verden mtp salg av silan gass. Etter min mening, meldte REC veldig mye positivt og det kan da ikke være tvil om at Rec vil klare seg! Eller hva sier du Falco?
Redigert 12.02.2019 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
gopilots
12.02.2019 kl 17:05 1523

Fakta er at Rec har penge til resten af året.
Fakta er at der er gode udsigter til at handelskrigen snart får en ende.
Fakta er at der findes enorme resurser i Rec som kan forlænge operationen i meget land tid, 15% i Jv f.eks.
Fakta er at stigende priser resten af året med stor sandsynlighed får et positivt udslag for Rec således der ikke bliver behov for at sælge andelen i JV eller andet.
Fakta er at der ikke bliver en emission, hvis det skulle ske, bliver det efter alt er gået til helvede og andelen i JV er solgt.
Fakta er at Rec besidder noget af den bedste teknologi i markedet som er rigtig mange penge værd.
Fakta er at man forventer en mere positiv situation om 3 uger end den man har idag.

Fakta er at Rec er ufattelig billig hvis man kigger på den potentielle opside langt over 300% mod en nedside til måske 40 øre.

Jeg ved godt hvad jeg vælger, men bevares, fortsæt endelig med at drømme om konkurs, det kommer ikke til at ske de næste 3 år og det er hvis alt går til helvede.

Slett volum ,, og det må vel «gunnes»på nedover før aksjene blir for dyre og tapene kommer andre veien.. sånn er det bare for noen skal ha igjen Penga sine før eller siden.
Redigert 12.02.2019 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
12.02.2019 kl 17:36 1412

@gopilots.

Her var det mye "følelser" ute og gikk. Her er mine kjappe kommentarer på det du hevder:

"Fakta er at Rec har penge til resten af året." Kommentar: Det stemmer vel ikke helt. REC brant 9,2 MUSD i 4Q18. Brenner de like mye penger i 1Q19, ja da er de svært nære det de selv har satt som nedre grense for cashbeholdning (20 MUSD). Skjer dette, ja da kommer det nok en emi fortere enn mange ønsker.

"Fakta er at der er gode udsigter til at handelskrigen snart får en ende." Kommentar: kanskje, kanskje ikke. En løsning på handelskrigen mellom USA/Kina må ikke omfatte silisium, men den kan. REC har ikke en veldig god track record hva gjelder å gi korrekt informasjon til markedet, og hvis du har sett dagens presentasjon vil du kanskje se at CEO ser ut som en fisk som spreller på kroken når han får spørsmål han egentlig ikke har lyst til å svare på. Ikke veldig tillitsvekkende i min verden, og svært likt det vi har sett tidligere.

"Fakta er at der findes enorme resurser i Rec som kan forlænge operationen i meget land tid, 15% i Jv f.eks." Kommentar: "enrome ressurser"? De er nesten tomme for penger og du mener de har "enorme ressurser"? Skulle likt og visst hva du mener med dette. Når det gjelder JV i Yulin så er dette en stor konkurrent til REC, spesielt dersom de får tilgang til Kina, men kanskje allerede nå når det gjelder semiconductor markedet (nevnt på en annen tråd for ikke så lenge siden).

"Fakta er at stigende priser resten af året med stor sandsynlighed får et positivt udslag for Rec således der ikke bliver behov for at sælge andelen i JV eller andet." Kommentar: dette er en våt drøm som kanskje blir realiteten, men det er det ingen som vet for øyeblikket. Prisene kan fortsette her nede. Minner om at REC selv hadde en forventning om at prisene skulle stige ila 4Q18, men vi vet hvordan det gikk.

"Fakta er at der ikke bliver en emission, hvis det skulle ske, bliver det efter alt er gået til helvede og andelen i JV er solgt." Kommentar: det var vel ikke helt det CEO/CFO sa på dagens presentasjon, men det er lov å lete etter halmstrå som man kan håpe på blir en realitet. Se for øvrig min kommentar til din første påstand.

"Fakta er at Rec besidder noget af den bedste teknologi i markedet som er rigtig mange penge værd." Kommentar: tja, det kan godt hende men er det noen som ønsker å kjøpe denne "asseten"? Markedet har, i følge flere kilder, overkapasitet på silisium. Hvorfor bygge mer, og hva vil det koste?

"Fakta er at man forventer en mere positiv situation om 3 uger end den man har idag." Kommentar: kanskje, men det kan også godt hende at det ikke kommer en løsning slik du skisserer. Hva skjer med kursen da?

"Fakta er at Rec er ufattelig billig hvis man kigger på den potentielle opside langt over 300% mod en nedside til måske 40 øre." Kommentar: nedsiden er 0,-! Oppsiden er (slik jeg ser det) begrenset, og ikke i nærheten av din påstand om "langt over 300%". Men igjen, det er lov å håpe. Mange analytikere, ikke bare Meyer, har mye mer edruelige kursmål enn det du her forfekter. Hvem som får rett vil fremtiden vise, men det kommer jo også an på hvilken tidshorisont man bruker.

Som du da kanskje skjønner er jeg ikke like optimistisk til veien videre som det du er, men, alle får gjøre sine egne vurderinger og plassere pengene sine der de mener de gir best avkastning.
Uproff
12.02.2019 kl 17:49 1369

Mange med brannsalg mot slutten idag? Skal vi tro på en positiv rekyl imorgen, også videre opp noen % neste uken, mulig short ønsker noe lavere eksponering frem mot slutten av måneden, 🧐
Redigert 12.02.2019 kl 17:49 Du må logge inn for å svare
Odi.1
12.02.2019 kl 17:49 1378

bel68 skrev Odi.1 ;-)))
Du og Du …. :))
dotcom
12.02.2019 kl 17:56 1354

Vanskelig å spå morgendagen, men sluttauksjonen utgjorde 8,5% av dagsomsetningen og den gikk på dagens laveste kurs.
I min erfaring betyr det som oftest at kursen skal videre ned to tre dager. Den som lever får se.

Vel,, mer en 17 M aksjer ble omsatt i blått terreng i dag.. allikevel vant røde laget sluttspurten. Det meste av eder Og galle er vel priset inn til dagens kurs?
Redigert 12.02.2019 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
Flyers
12.02.2019 kl 18:04 1317

Det vil nok lekke litt info fra Kina forhandlingene mot slutten av uken eller tidlig neste uke. Vi får vel se om det snart er noen bjellesauer som kjøper.
bokaj70
12.02.2019 kl 18:07 1313

" Kommentar: Det stemmer vel ikke helt. REC brant 9,2 MUSD i 4Q18. Brenner de like mye penger i 1Q19, ja da er de svært nære det de selv har satt som nedre grense for cashbeholdning (20 MUSD). Skjer dette, ja da kommer det nok en emi fortere enn mange ønsker. "

Men det gør de jo så heller ikke. Der blev betalt renter i 18Q4 (jeg ved de skal betale en fee på omkring 3 mill i 19Q1). Og vi er I midten af 19Q1 så mon ikke de har rimeligt styr på cash burn kvartalet ud?
Falco1
12.02.2019 kl 18:49 1209

Du har helt rett her gopilots, at denne Sa2ri vrir og vrenger på alt du sier og nærmest sier selskapet er komplett udugelige får stå for hans regning.
Hans mas her inne om skattekravet førte ikke helt frem så da må han finne på andre ting, NP er det tydeligvis emi.
Saken er at Rec kan stenge moseslake og selge fra lager uten problemer. Hans våte drøm om emi kan han glemme.
dotcom
12.02.2019 kl 19:13 1132

At dere to tror eller ønsker at noe skal skje gjør det ikke til fakta.
At noe er et faktum betyr for de fleste av oss at det er mulig å fastslå at det er virkelig. Spådommer om fremtiden er per definisjon ikke fakta.
Listen til gopilots er i all hovedsak tro og håp, og da ser det veldig rart ut å kalle det fakta.
Sa2ri er nøktern og saklig i sin kommentar til listen av "fakta". Ser du virkelig ikke det?
Odi.1
12.02.2019 kl 19:14 1133

Det er ikke "Bare" å selge, REC har ONO kunde nå, hva om dem også får trøbbel på en eller annen måte, har dette vært tenkt på??
gopilots
12.02.2019 kl 19:36 1082

Sa2ri.

Gør dig nu ikke dummere end du er. En aktie handler om risk/reward i Rec tilfælde er dette helt hinsides fornuft, og det er til den positive side.

Dine argumenter klinger utrolig hult, det er det rene gætværk du fremfører, hvorimod man må formodes at ledelsen har meget meget større indsigt end du har, ikke at det bliver så svært men alligevel.

1) Som du sikkert er klar over bliver cash-burn ikke så stort i Q1 som Q4 da man ikke skal betale renter, vidste du ikke dette eller prøver du at tilbageholde information, med andre ord, dit udsagn er forkert, faktisk direkte løgn!

2) Nej ingen ved om handelskrigen får en ende, jeg tror den gør, og som der blev udtalt idag så har man en kraftig forventning om at Rec bliver omfattet denne aftale. Hvis du træder 2 skridt tilbage og tænker dig lidt om, tror du så virkelig USA vil lade REC gå fallit når de for nuværende er det eneste firma som kan levere til batteri-produktionen, tror du USA vil skyde sig selv i foden og bakke ud af det enorme teknologi-ræs som foregår? Nej vel, så du kan være ret sikker på at hvis der kommer en aftale så er Rec omfattet. Hvis ikke så klarer de sig nok alligevel.

3) Hvad tror du JV er værd, er det ikke enorme resurser i forhold til de rådende tilstande, et salg af JV ville indbringe REC nok til at opererer med tab de næste 5 år (ish) Jo det var netop det der blev sagt, man VIL IKKE SPØRGE ejerne om flere penge, alle andre muligheder skal udtømmes først, er det så svært at forstå?

4) Hvordan var det nu markedet har udviklet sig de sidste 5 år, var det 25% increase bare fra 2017 til 2018, og du tror ikke markedet fortsætter med at stige.. HAHA. Som det blev nævnt så stopper subsidierne til Kinisiske producenter samtidig med man forventer en kraftig bedring i priserne i andet halvår. Så uanset hvad der sker med Trump så forventes der en bedring i markedsforholdene således Rec vil om ikke andet gå break even.

5) Ja selvfølgelig er Rec teknologi penge værd, rigtig mange penge, at du ikke evner at se det må stå for egen regning.

6) Nej jeg har fulgt Rec i snart 5 år og af en eller anden grund er det et firma og en aktie man i Norge elsker at hade. Norwegian får nedjusteret sit kursmål med næsten 50% fra HSBC den anden dag, firmaet vil i min optik få brug for endnu flere penge om maximum 10 til 11 måneder, men stort set intet negativt bliver skrevet om den konkursbutik. REC står på forsiden af samtlige norske medier og alting er negativt altid så jeg forstår godt hvorfor mange er således indstillet til Rec. Jeg har fuldt ud tro på Rec, jeg tror de næste 6 måneder vil forandre manges syn på sagen og især kursmålet.. ;)

Det er enorme svære markedsforhold,

gopilots
12.02.2019 kl 19:38 1074

Jeg ville i det hele taget undgå at skrive på noget forum hvis jeg var dig Bokaj70..;) altid de samme one-liners uden substans..

Falco1
12.02.2019 kl 19:43 1058

Dotcom enten er du helt fjern, nekter og tro at du ikke ser hva Sa2ri prøver på her?
Nøktern saklig? Han vrir på alt selskapet sier og mener han vet best ser du ikke dette er du rimelig blind.
Redigert 12.02.2019 kl 19:54 Du må logge inn for å svare