Hvorfor snakker ingen om Kid?

Det er klart at det er visse sektorer og aksjer som blir hyppigere diskutert her inne enn handels sektoren, men Kid interiør virker på meg som å være en særdeles billig aksje.

Selskapet har vært gjennom en turnaround da det ble kjøpt opp av Gjelsten i 2015. Siden da har det blitt betalt ned betydlig med gjeld og regnskapet har levert bedre hvert år siden. Men aksje kursen har ikke fulgt etter.

I dag handles den med rabattert kontantstrøm på 55kr pr aksje! Det med en vekstrate på 3% og uendelig vekst på 2%, dvs at jeg legger til grunn samme vekst som inflasjonen. I tillegg legger jeg en 10% discount rate på toppen og alikavel så gir den en årlig avkastning på 13%!
Den har også en FCF Yield på 10%! Dette viser at selskapet henter inn en betydlig fri kontantstrøm.
Gjeldsgraden er under 1
ROE er stabilt på mellom 14 og 15%
ROA-G er hele 28% i q3 2018 og ligger som regel et sted mellom 23-25%.

Kjør debatt! Hvorfor tar jeg feil?
Redigert 14.02.2019 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
Wetles89
11.02.2019 kl 11:50 1482

Litt tilfeldig at Sparebank 1 Markets tok den inn i porteføljen sin nå også. Bygger vel videre under argumentet mitt.
Wetles89
14.02.2019 kl 11:10 1355

Tidenes beste kvartal fra Kid i dag. Mener det også var det beste året også.

Kontantstrømmen til aksjen er nå vært 74kr og handles til 41kr med en discount rate da på 16.32%
Halvtårs utbytte på 2kr.
Like for like vekst på 5.3% for kvartalet og 3.1% for året.
FCF 5.6kr/aksjen
FCF yield= 13.6kr ved dagens kurs.

Aksjen er så billig at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang.

Det blir spennede,handlet 2000 aksjer i kid for et par år siden..for litt over 32kr...!var på nippet til å selge i sommer,men jeg er helt enig,det ser lovende ut!

Hansen & Dysvik er konkurs, kunne det være noe for KID å overta?
Wetles89
26.02.2019 kl 11:53 1110

Trur ikke agressiv ekspansjon er noe KID skal foreta seg på dette tidspunktet. KID har levert veldig gode resultater de siste 3 årene og har betalt ned betydlig på gjeld. Ny CEO er på plass og jeg tenker at hans nr 1 oppgave er å sørge for at KID blir like attraktiv på internett og at de er godt eksponert i fysiske butikker.

Ny CEO er en bra mann. Krever mye av folka rundt seg, men rå på salg, kostnader og kultur. Blir veldig overrasket om ikke det blir en bra match!

Veldig interessant at du har kommentarer til den nye sjefen! Jeg har prøvd å google litt rundt men fant ikke stort.

Jeg var litt skeptisk til utbetalingen av 80-100% av fortjenesten i utbytte. Hadde håpet at vi kunne bygge opp egenkapital og betale ned mer gjeld, men ble mer beroliget når han satt opp busjettet til vedlikehold av butikker med 100% til 40 millioner.

Er også veldig spent på hvordan han kommer til å utvikle kid på nett og netthandel fremover.

KID overtok fem Hansen & Dysvik butikker i 2017: http://retailmagasinet.no/nyhetsarkiv/kid-overtar-fem-hansen-dysvik-butikker. Regner med at de øvrige butikkene ikke var interessante nok (franchise sannsynligvis)
Redigert 02.03.2019 kl 13:29 Du må logge inn for å svare

KID på veien mot ett nytt kjempe kvartal!
Veldig god Like for Like vekst.
Gleder meg til å lese hele rapporten!

Tanker rundt oppkjøp av Hemtex?
Redigert 14.05.2019 kl 18:51 Du må logge inn for å svare

Veldig fornøyd med at de fortsetter med Hemtex navnet. Kid kommer til å bruke den samme formelen for å få opp marginene som de gjorde i 2015. Formelen har fungert bra her i Norge, fungerer den på Hemtex så er dette en flott måte for Kid å vokse på. Blir spennende å se hvordan markedet tar denne nyheten i mot.

Kursen begynner å gå litt i Kid. Kanskje investorer har fått med seg cashflowen og ser mulighetene de også.