Hva om Frederiksen, Kjøs og bankene vil ha lavest mulig kurs?


Er dette et spill? Snart de skal få til sammen 50% av selskapet om ikke mere?
TomW
10.02.2019 kl 18:53 1443

Garantistene vil kun få tilgang på de rettighetene som aksjonærene selv ikke benytter. Hvor stor denne andelen blir gjenstår å se
netrom84
10.02.2019 kl 18:59 1421

Altså Kjos taper mer andel av selskapet jo lavere kursen er. For Fredriksen er det egentlig motsatt da han ønsker lavest mulig kurs om han da får kjøpt noe som helst.

Egenkapitalen er jo tapt så dette er kriseemisjon for å unngå konk, da blir det lav kurs.
Det finnes mange flyselskap som konkurrerer om å selge billigst flybilletter, hvordan skal de skape aksjonæravkastning?
TomW
10.02.2019 kl 19:34 1296

Nesten 3 mrd av den tapte egenkapitalen er urealisert og kan fort snu,nesten 700 mill av dette tapet ble reversert i Januar, men ja enig i at det er en kriseemisjon.

Nå er vekstperioden ferdig så det burde ligge til rette for at de skal klare lønnsomhet fremover, men de har alt å bevise
rafaello
10.02.2019 kl 19:40 1273

Du trur at han taper men Frederiksen og Kjos er venner så vi vet ikke hva skjer bak kulissene.
Mml
10.02.2019 kl 22:36 971

Kan garantere at Kjos ikke vil ha lavest mulig kurs. Det taper han bare på.

IAG derimot vil nok ha lavest mulig kurs. De hadde lyst på NAS til 15 milliarder for noen måneder siden. De har iallfall ikke mindre lyst på NAS til 10 milliarder i dag.

Hvorfor tror du IAG gikk ut offentlig og sa at de ville selge aksjene sine, dagen før NAS gikk ut og varslet emisjon? Ingen seriøse aktører varsler salg av aksjene FØR de selger. Om det ikke ligger en agenda bak.

Nå har IAG gjort det meget vanskelig for NAS å hente penger til en grei kurs. Kjos og Co bli vannet ut mere jo lavere kursen blir. Noe som gjør det vanskeligere å takke nei til et evt bud på NAS før emisjonen er vedtatt til en lav kurs.

EGF er satt til kl 15:00, 19 februar. Er det ikke litt rart å ha møtet så sent på dagen, annonsere evt emi-kurs rett før børsen stenger?

Jeg tenker kursen blir holdt så lav som mulig frem til 19. februar. Så tikker det inn et bud på NAS fra IAG på morgenen, som styret må ta stilling til, før EGF. Så blir emisjonen utsatt og budet blir akseptert på EGF eller dagene som følger.

Må også legge til at IAG blir vannet ut mere jo lavere emi-kursen blir. De har sagt at de ikke er interessert i å skyte inn kapital i en evt emisjon.
Redigert 10.02.2019 kl 22:44 Du må logge inn for å svare
hstray
10.02.2019 kl 23:14 863

Intressant betraktning. Ja det er svært underlig fremgangsmåte av IAG. De kunne solgt seg ut på ca inngangspris de hadde, og varslet børsen etter at de har solgt, de er under flaggegrense.
Skal IAG selge seg ut nå er det med flere hundre millioner i tap, og og vil beskrives som ett svært mislykket oppkjøps forsøk.
Tigeren
10.02.2019 kl 23:37 803

Ikke glem at dette er spill. IAG og Easy Jet kan når som helst komme med et bud på Nas - allerede denne uken. Alle aksjonærer i Nas og det er mange ønsker kursen så høyt som mulig. Om en drøy uke får vi svaret. Nas vil fly nøyt den kommene uke, da Kjos vil servere oss flere gode kursdrivende nyheter - det er jeg overbevist om. Ikke glem at Fredriksen og Kjos er gode venner og de vil forebli det. Alle ønsker en profitt.
Redigert 10.02.2019 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
DggR
11.02.2019 kl 06:45 645

Kanskje IAG fikk innside informasjon i forbindelse med budet, og ikke kunne selge når de ville ?

kanksje alerede idag kommer noen bud
asht
11.02.2019 kl 08:37 384

@dgge Vanskelig å tenke seg at Oslo Børs skulle tillate utsatt offentliggjøring i en så lang periode dersom det er innsideinformasjon i selskapet eller IAG..