---- 70% økt biltrafikk etter at sykkelfeltet kom

livecnn
09.02.2019 kl 16:15 372

Bymiljøetaten i Oslo kommune delte ikke tallene som viser trafikkøkning med lokalpolitikerne.


- Dette kom ikke som en overraskelse. Vi advarte mot at dette ville skje, sier Stian Krosby.

Han er styremedlem i Frogner Høyre og bor i Eilert Sundts gate, der Oslo kommune i 2017 fjernet parkeringsplasser og anla sykkelfelt.

https://www.vartoslo.no/fjernet-p-plasser-og-bygde-sykkelvei-i-eilert-sundts-gate-resultatet-ble-flere-lastebiler-og-faerre-syklister/

Ja de får bare forby all biltrafikk da, en kjent kommunistisk framgangsmåte.


Uansett, hva er egentlig problemet med den økte farten? Dersom man har bedre oversikt er det jo helt naturlig og helt riktig å øke farten.

Hvorfor skal det være slik i Norge at farten hele tiden skal ned?

Man skulle tro at det var positivt dersom man laget bedre veier/mer oversikt og at man fikk økt farten.

Og for å ta denne gaten, dersom det førte til økt trafikk så er vel det også helt ok, for man går da ut fra at denne økte trafikken kommer av at trafikken i andre gater da har minket tilsvarende??

Folk begriper ikke selv slike enkle logiske resonnement, man ser ofte at man i Norske byer sperrer gater for gjennomgangstrafikk, for så å bli overrasket at andre veier/gater får økt trafikk!

«Innkjøring forbudt» skilt florerer i norske byer, i britiske byer kan jeg ikke huske å ha sett et eneste slikt skilt selvsagt utenom når det er rene gågater.
Redigert 09.02.2019 kl 17:58 Du må logge inn for å svare

Forbud er alltid det beste innen styringen av samfunnet. Grunnen til det er at da rammer man alle. Hvis dette ikke lar seg gjøre har man virkemidler med vanskeliggjøringer, hindringer, delvis forbud eller klekkelige brukerbetalinger. Noen problemstillinger her er ulik behandling av samfunnets deltakere. De fattige rammes mye hardere enn de rike. Den sytende høyreorienterte artikkelen tar ikke med at trafikken er redusert i nabogatene. Noen gater må ha noe trafikk. Tross alt kjører ikke søppelbilene for moro skyld. Sutringen er ren søppel fra noen sosser i Eilert Sundts gate, i en gate der det bor bare høyrevelgere, og de elsker å komme i media og fortelle hvor dumme og gale de rødgrønne er.

Som vanlig er kommunisten ute med å snakke opp innføring av flere forbud.

Og en annen ting, hver gang jeg skal kjøre i f.eks Bergen så har kommunen vært ute og «endret kjøremønster», poenget er vel å gjøre det vanskeligere og vanskeligere å kjøre bil slik at man til slutt gir opp, og i tillegg at man skal blidgjøre alle som mener at trafikken er for høy her eller der slik at man typisk lager gatene enveiskjørte eller gjennomkjøring forbudt, at trafikken da vil øke andre steder virker ikke å bety noe.

I UK endrer man ikke på «kjøremønster» men man kjører stort sett slik man alltid har gjort, og enveiskjørte gater finner man som regel kun dersom det er for smalt til to kjørebaner.

Men så er ikke UK noe kommunisthelvete heller,
Redigert 09.02.2019 kl 19:53 Du må logge inn for å svare

Man gir vel opp å kjøre bil der ja, i sentrum, men det betyr neppe at man som handlende i stedet drar til samme sentrum uten bilen. Man bruker fremdeles bilen og handler et annet sted.

Og ja de blir overrasket over konsekvensene av egne handlinger fordi de gjør ting de bare tror er lurt uten å sjekke ut på forhånd.

I Moss er de fortvilet over den store trafikken på hovedveien gjennom byen. Alle alternatvie veier er enten stengt eller fulle av fartsdumper. Pussig at all trafikk da havnet på den egentlig eneste veien. Veldig rart.
Tyr
09.02.2019 kl 22:44 242

Politikerne gjør livet surt for folk. Politikerne gjør hverdagen vanskeligere og mer trøblete.

Både borgerlig og rødgrønne er enige i om at bilismen må begrenses. Ideologien om å fritt kunne ferdes rundt i egen bil forpester byene våre som resultat. Til de som bestemmer blir voksne nok til et totalforbud mot privatbilisme er de tiltakene vi til nå har sett forhåpentligvis øke i omfang og styrke slik at svært få die hard tilhengere av bilismen blir igjen. Bilisme er en sterkt skadelig trosretning. Det er ingen frihet med bil. Friheten er å puste inn ren luft og ikke bli skadet av den. Det er ekte frihet og alt annet er tøv og tull.