DOF sikrer seg kontrakt på nesten en halv milliard!


https://aksjelive.e24.no/article/qn9rjo

Fantastiske kontrakter vi har nå, 2019 ser veldig lyst ut!
Redigert 08.02.2019 kl 13:48 Du må logge inn for å svare
danm
12.02.2019 kl 15:32 3002

På den lidt længere bane, bliver det spændende at se hvad SaudiArabien kommer op med, når de skal ud og lede efter olie.
Kontur
12.02.2019 kl 16:22 2939

Har påstått det lenge og gjentar gjerne. Det kommer til å bli mangel på attraktiv tonnasje og når nettopp det faktum går opp for markedet eksploderer ratene.
Ja, her er mye båt tilgjengelig, men enormt mange av disse er plutselig utrangert pga blant annet strengere miljøkrav.
Skal bli spennende å se nårtid vendepunktet kommer, tror ikke det er altfor lenge til
Dof kan lett gå til 30 NOK viss det tar skikkelig av.
Gleder meg til guidingen om knappe 2 uker
marco83
12.02.2019 kl 17:26 2855

Hva er disse strengere miljøkravene?

Nei det kommer ikke til å bli mangel på tonnasje i 2019. Aaaalt for tidlig. Jeg ser hva rederiene byr nå på en long term tender i Nordsjøen seinere i år, og selv om det ikke er like jævlige rater som de siste årene så det så absolutt ikke i linje med at det kommer til å være mangel av tonnasje.

Verste er nok over, men at det skal gå fra helvete til himmel over natten som noen mener her er bare tull
Kontur
12.02.2019 kl 17:51 2806

Drivstoffforbruk, batteripakker, begrensning av utslipp. Ikke spør meg om det eksakte tiltakene, men Rikke en forelesning fra en Havila skipper her forleden som hadde satt inn en batteripakke på 25 tonn for å imøtekomme et krav.
Tror heller ikke det blir mangel på all tonnasje, men på noen typer fartøy og de større og mest attraktive båtene.
Ja, det har vært et helvete og vi er på vei ut av det nå. Jeg tror dessuten at pendelen svinger litt fortere når den får litt fart. Dvs omstillingen kan komme raskere etterhvert og at stigningen ikke nødvendigvis skjer gradvis og i samme tempo hele veien
Jeg tror at det kan bli noe trangt i døra (på vei inn) nå på tidlig vårpart.
Nårtid er forresten det starter det smale tidsvinduet de har for aktivitet i Barentshavet, russisk sektor?


Egard
13.02.2019 kl 00:01 2587

Lavere carbonavtrykk er en av 3 hovedmalsetninger for Equinor de neste aarene, det vil si at de har krav om barreridrift/hybrid paa alle baater som skal gaa paa lange kontrakter, de andre kommer nok etter slik de alltid gjor naar storebror har funnet paa noe. Alle fartoy i Equinor sin tjeneste blir malt paa dette enten det er rigger, plattformer eller baater.
marco83
13.02.2019 kl 09:13 2402

Det er jeg klar over, utfordringen er at alle fartøy kan få
ettermontert slikt utstyr. Slik som har blitt gjort på de siste 6-8 Equinor PSV long term kontraktene. Den andre utfordring er jo at Equinor kun utgir kanskje 2-3 maks slike kontrakter i året. Det blir en forsvinnende lite promille av total tonnasjen
Regina
13.02.2019 kl 10:35 2260

Ikke over 4 enda, da der er noen som har panikk for å tjene mer enn noen øre i slengen.
Hvem i alle dager velger å selge nå, på 3 tallet, med kraftig stigende oljepris og et marked på vei opp?
Totalt uforståelig
ksandal
13.02.2019 kl 10:37 2257

Bra innlegg Regina. håper også at denne tar seg opp da jeg sitter tungt her. Langsiktig og hadde vel et håp om 30 kr, så om den går mot 10kr til sommeren, er vi i rute.
kvirrevi
13.02.2019 kl 10:49 2233

Følger diskusjonen med interesse.

En refleksjon jeg har er at DOF med alle kontraktene de har fått de siste månedene har skaffet seg et veldig godt utgangspunkt for å gjøre 2019 til eg godt år driftsmessig, kanskje et veldig godt år. Et godt fundament var der allerede gjennom tidligere inngåtte langsiktige kontrakter, men dette har blitt klart styrket. Og tegnene til den videre utviklingen er helt klart gode. Mye skal skje fremover, mange kontrakter skal plasseres, og DOF har helt klart vist oss at de er en av vinnerne. Synes de tre siste månedenes kontraktstildelinger til DOF er riktig tillitsvekkende. Sterk eierkontroll og sterke eierinsentiver hos CEO er også viktig.
Redigert 13.02.2019 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
AlanS
13.02.2019 kl 11:32 2156

liker også at diskusjoner er blitt saklige og interessante. Før Jul var det alt for mye tull.
Redigert 13.02.2019 kl 11:47 Du må logge inn for å svare
Kontur
13.02.2019 kl 12:24 2095

Enig, vi stiger sakte men sikkert opp. Om/når der kommer mer godt nytt og kontrakter kommer de større klyvene opp imot en bedre kurs. Det er fortsatt for mange som selger på lave volum. Eller sagt på en annen måte her trengs større kjøpere. Kursen styres pr i dag av daytrading på lave volum og vi ser små endringer blant de større aksjonæren.
Det positive er at det kan synes som om gulvet er satt.
Den store motstanden opp ser jeg ikke før vi nærmer oss i overkant 9 Nok
Egard
13.02.2019 kl 12:25 2085

Er enig i at noe av dette kan en montere på eldre båter men det vil betyr utgifter som de ikke kommer til å bruke på de eldste båtene. Regner med at vi vil se en økende grad av skraping så snart rederiene tjener penger slik at de har råd til å skrape de eldste båtene. Det er vel litt av problemet slik jeg ser det at det finnes ikke økonomi i rederiene til å skrape båter som er belånte da dette vil gå utover balansen.

Nå har ikke Dof noe særlig skrapningskandidater men det er det mange andre som har og det vil hjelpe på. våren nå er nesten fullbooka for Dof, hvertfall på PSV. Subsea er vanskelig å vite noe særlig om men er sikkert OK. Ahts trenger litt flere rigger ut og det er en del som snkal ut nå på våren
kvirrevi
13.02.2019 kl 13:48 1954

En ting som ikke er kommentert er spørsmålet mitt om disse "ramme" kontraktene DOF/DOF Subsea har inngått, spesielt den med Equinor, men også med andre kunder, ref. noen av kontraktstildelingene i det siste. Er det mulig på noen som helst måte å vite noe om hvor mye arbeid og inntekter slike kontrakter kan forventes å gi?
Ruperto
13.02.2019 kl 13:52 1950


DOF could occupy all it´s vessels in this great project! Observe the information and graphics in the information ....

https://www.wsj.com/articles/eureka-giant-oil-find-set-to-bring-guyana-startling-riches-maybe-1529578800
Regina
13.02.2019 kl 14:22 1906


Virker som det er stille før stormen.
Best å posisjonere seg med mest mulig aksjer i porteføljen.
Tror DOF vil stige frem imot Q4 presentasjonen.
Ettpar kontrakter til hadde gjort seg



JALLA
13.02.2019 kl 14:22 1909

Hei Regina, Denne artikkelen i FA, kan du kopiere denne inn og legge den her? eller er det forbudt?
marco83
13.02.2019 kl 15:39 1803

Skal prøve å svare. Svaret på det er vell nei på stående fot. Equinor har vært smarte og utdelt denne rammeavtalen til flere av konkurrentene til DOF. Kan hende det stod i pressemeldingen at det var et minmum av antall dager? Husker ikke, bare til å Google det
Regina
13.02.2019 kl 15:46 1795

Fortsatt noen som MÅ legge aksjene sine ut for salg under 4 NOK, helt utrolig.
Jeg plukker jevnt og trutt, men har nå nådd limit.
marco83
13.02.2019 kl 16:06 1786

Fikk søkt litt og det står ikke nevnt noe om minimumsperiode. Så det kan bli mye, absolutt ingenting eller noe midt i mellom. Umulig å vite. I lys av Equinors mediedekning de siste par ukene om hvor mye de presser allerede latterlig lave rater i offshore, er det nok ikke spesielt hyggelig betaling i bunn her heller dessverre
Kontur
13.02.2019 kl 16:30 1756

Håper det snart er payback time for offshore, ifølge gutta så står ikke Eqvinor spesielt høyt i kurs, hva dette tema angår
Kontur
13.02.2019 kl 16:30 1755

Ser vi 4 tallet i dag?
kvirrevi
13.02.2019 kl 16:39 1739

re marco, takk for svar

Jeg vil tro dette vil kunne være fornuftige spørsmål å stille på 4Q presentasjonen. For oss utenforstående er det jo umulig å vite noe om blant annet 1. omfang av rammeavtaler, 2. hvilke priser/marginer som har blitt avtalt, 3. om kunden får noen form for preferanse og 4. om leverandøren får noen form for preferanse på oppdrag.
kvirrevi
13.02.2019 kl 16:44 1728

Av westshore.no fremgår det forresten at det er Saipem som er kunden i Guyana. Det står at både Skandi Foula og Buchan er på term-kontrakt med Saipem. Er dette noen form for godt nytt?
Regina
13.02.2019 kl 18:30 1596

Synes oppgangen går for tregt. Er absolutt ingen grunn til at vi skal ligget betydelig under fjorårets emisjonskurs. Status per i dag er betydelig tryggere enn for ett år siden og selv da var kursen rekordlav.
Prises i dag til ca 10% av EK og det etter rekordnedskrivinger.
Forteller litt om potensialet.
Tror vi står foran en ganske så eventyrlig opptur.
danm
13.02.2019 kl 19:33 1519

Jeg tror 2019 vil vende nedskrivninger til opskrivninger og belægning og rater vil blive de bedste set de seneste 5 år. Afrika ser ud til at sætte godt gang i offshore. Brasilien, med den nye præsident bliver sikkert også interessant. USA og Canada begynder at røre på sig og Australien må vi heller ikke glemme.
evenah
13.02.2019 kl 19:56 1475

Skandi Olympia gjøres klar for å tas ut av opplag og seiles ned til Brasil for omflagging i disse dager, har ikke hørt noe konkret ang kontrakten enda.
hifidude
13.02.2019 kl 21:44 1350

Mer under oppseiling muligens, fikk denne fra en bekjent i Brasil, han har gode forbindelser:

But Yeah, I have information from friends that DOF is about to sign contracts for 2 DSVs
Kontur
13.02.2019 kl 22:16 1312

Kontraktene kommer det er sikkert. En av DOF store styrker ligger nettopp i posisjonen de har i Brasil
Sc Bergen gjøres også klar igjen.
Dof resultatene utover året vil bli outstanding
Vi kan glede oss
Smartis
13.02.2019 kl 22:50 1258

Noe indikasjoner vedr Q4 neste uke da?
evenah
14.02.2019 kl 00:02 1187

Hvis Dof har 2 DSV kontrakter på lur så er jo det gode nyheter, men da må det vel en større mobilisering/ombygging til av skip som skal brukes. Dof har såvidt jeg kommer på kun Singapore og Achiver som er DSV, Singapore er vel på kontrakt i Australia og Achiver er jo allerede på DSV kontrakt her nede i Brasil.

Forhåpentligvis er det snakk om CSV kontrakter på Niteroi og Vitoria din bekjent har info om! Det er jo de 2 desidert mest avanserte skipene til Dof som er uten kontrakt pr nå.
Redigert 14.02.2019 kl 00:09 Du må logge inn for å svare
MrDokken
14.02.2019 kl 00:12 1182

Alle båtene trenger ikke være bygget i Brazil. Du kan som oftest ha tilsvarende internasjonalt tonnage som lokalt.
Hvis ikke det er lokal ledig mener jeg.

Crew må være 75% lokal ila 6 til 12 mnd? Husker dårlig. Lenge siden jeg jobbet med brazil nå.
evenah
14.02.2019 kl 00:27 1166

Hva menes med local content? Tenker du på loven som sier at selskapene kun har lov å hyre inn utenlandske skip hvis det ikke er skip med brasseflagg tilgjengelig?

Såvidt meg bekjent så skal Olympia flagges om til Brasiliansk flagg og vil da sikkert gå inn på bareboat kontrakt med Dof Brasil som bemanner opp med lokalt mannskap og igjen leier ut båten til klient. Dof er i en ganske særegen posisjon til å gjøre akkurat dette pågrunn av at rederiet har i en årrekke prioritert Brasil som satningsområde og har derfor også bygget flere skip på Brasilianske verft. Loven i Brasil sier vel at rederier kan ha en tilsvarende tonnasje av utenlandske skip på bareboat kontrakter som de har under bygging eller har vært bygd i landet, for Dof sin del er jo det en vesetlig andel av flåten.
evenah
14.02.2019 kl 00:30 1162

Ja kontrakter tikker inn gjevnt og trutt nå. Planen med Bergen har hele tiden vært å ha den i opplag frem til AHTS sesongen forhåpentligvis begynner for fullt igjen på vårparten.

Jeg tror vi går spennende og positive tider i møte. 16 kontrakter allerede, om ikke lenge kan DOF være oppe i 20-25 kontrakter og innen sommeren mellom 30-40. DOF har vist svært gode evner til å manøvrere dette markedet, det skal de ha honnør for.
Ruperto
14.02.2019 kl 10:59 845

3,80 Kr new support line ! Set your buy orders around here to continue a pleased tur...

PSV-segmentet til DOF.
For meg ser det med kontraktene som har kommet den senere tiden ut for at de har få båter innen PSV i opplag og at DOF vil ha få båter i spot-markedet. Dette betyr ganske bra inntjening for segmentet og høy kontraktsdekning. Samtidig opplever jeg at DOF har nok tonnasje til å fortsatt kunne være aktiv i markedet og by inn tonnasje til term-kontrakter. Er dette en noenlunde riktig beskrivelse?

Jeg vil bare nevne at jeg selvsagt vet at PSV er det minste av de tre virksomhetsområdene til DOF, og at det klart viktigste for DOF er subsea-virksomheten. Men en ganske stor andel av kontraktene DOF har fått den siste tiden har kommet innen subsea.

Der kom det jaggumeg enda en kontrakt:)
Redigert 14.02.2019 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
JALLA
14.02.2019 kl 11:19 822

Og ny kontrakt i dag igjen, forlengelse på Skandi Sotra i 21 mnd i Australia

ja det hva godt det kom ein kontakt i dag o :) fortsette Dofen sånt som detta blir det et kjempe år og 10 kr komme me te og se i løpet av året. har kjøpt meg kraftig opp i Dof nå de siste ukene og har stor tro på q4. levere de et ok resultat e denne aksjen ustoppelig .
JALLA
14.02.2019 kl 11:57 737

Fortsetter det slik får de behov for flere båter :) HAHAHAHA

ingen problem :) Solstad har nok av båt te salgs . De kan kjøpa mye båt der for ein billig penge
Regina
14.02.2019 kl 12:22 681

Ny kontrakt og enda et eksempel på at DOF blir vinnerselskapet i sin bransje.
Sats på DOF
Kursen burde vært minst 3 ganger høyere enn den er i dag, minst
JALLA
14.02.2019 kl 12:29 660

Blir spennende å se hvilken rate Skandi Vega får no som den er kommet i havn? i tillegg kommer Icman og Hera over helgen.
davan
14.02.2019 kl 12:31 656

Det er ikke så enkelt regnestykke som noen her inne tror.
Vi vet vel lite om rater og hva som leveres på bunnlinje, men på så lange kontrakter vil det mest sannsynlig gi et brukbart bidrag. Alt vurderes jo opp mot opplag, varmt og kaldt, salg etc, Det er alltid en fordel å holde matriell i drift, da er alt på plass som vedlikehold, klassing, mannskap er etc.
Jeg ser lyse utsikter for dof og vil sitte med mine aksjer til minst kr.10
Redigert 14.02.2019 kl 13:13 Du må logge inn for å svare