Når snur dette?


Her er det full fart utfor stupet. Leverer gigantiske underskudd og fremtiden er usikker. Hva slags bunn kan vi snakke om her mon tro.
Redigert 08.02.2019 kl 09:48 Du må logge inn for å svare
brass1
08.02.2019 kl 10:10 1226

Veldig vanskelig å vite, MEN, det er flere investorer som mener at 60-65 kr er sannsynlig, bl.a Sissener. Nas har ikke kontroll på utgiftene, og spareplanen er en god ide, men, den skal utføres, det er ikke bare å bestemme seg for en spareplan, de må vise at de klarer å gjennomføre den også!

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Analytiker-om-Norwegian-Flyene-maa-begynne-aa-gaa-som-de-skal
ksandal
08.02.2019 kl 10:35 1121

En liten bounce nå, men tror nok at vi fort skal ned mot 80-90kr. alle signaler sier sell. Skulle vist shortet denne i går. men heldige de som gjorde det. venter på en god mulighet, men her kan vi vist vente en stund enda.
Vincent
08.02.2019 kl 10:45 1064

I desember 2003 var kursen i NAS kr 8.80. Det er bunnen!

Men først skal vi til kr 60-65, ref. Sissener.

Innlegget er slettet av Vincent

Fra et innlegg på Tekinvestor :
Hva tenker dere andre om denne teorien:

IAG fikk som kjent avslag på et bud på 330,- pr aksje (spekulasjoner).

IAG var/er helt sikkert veldig klar på disse faktaene:

NAS måtte ha penger for å komme opprettholde egenkapital etter Q1.
Aksjene som HBK har i NAS er høyt belånt.

Så hvordan kan IAG presse gjennom et kjøp? Jo, de senker kursen til NAS ned, før de får gjennomført emisjon. De gikk ut og sa de ville selge aksjene sine før Q1. Hvem annonserer noe slikt før de gjennomfører det? Henger ikke på greip.

Kursen falt fra 180 til 140 når de annonserte dette. Deretter annonserer NAS emisjonen og kursen dumper ned til 100 kr. Aksjonærene er under hardt press og store urealiserte tap på noen få uker.

Hvorfor annonserte IAG at de ville selge, like før emisjonen ble annonsert? De måtte jo vite at kursen ble sendt rett ned og skape kaos, noe som forsterker nedgangen enda mere.

Med så store verdier som IAG er inne med i NAS, så kan man ikke annonsere salg før det er gjennomført. Om man ikke har en agenda bak da. Dette er noe jeg føler markedet totalt overser.

Før emisjonen ble annonsert, hvor mange hadde takket ja til et bud på 200 kr? Ikke i nærheten nok til å få aksept.

Hvor mange hadde takket ja i dag? Veldig mange. Og iallfall om budet ble 250 kr, altså 25% lavere enn det som ble avslått for under 1 år siden.

For meg så virker dette som et potensielt knallhardt spill fra IAG sin side til å presse gjennom et salg. Alternativet for Kjos virker nå å være langt dårligere enn om han takker ja til IAG.

Må være lov til å spekulere i dette pga timingen til IAG sin avgjørelse om å annonsere salg av aksjene sine. Det rimer bare ikke med all sunn fornuft.

Meget interessant og hvem tør sitte utenfor i helgen når en vet at Easyjet også har hentet betydelig kapital for hva skal de bruke den til?
NAS er i spill og det vil nok avklares raskt nå

Men tar ikke da en ny aktør over underskuddsfabrikken også?
Eller skal de da drive det på en mye bedre måte ?
zuba
08.02.2019 kl 12:35 734

De visste hva de la inn bud på i utgangspunktet, som du kaller underskuddsfabrikken.
Selvsagt Bingo. Nye eiere, ny strategi.
k2b
08.02.2019 kl 12:39 700

Der ble det stilt.
Nå er det nok ikke så mange som tør å handel i aksjen mere i dag.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Bjoern-Kjos-vil-selge-til-John-Fredriksen
RrrbiiA
08.02.2019 kl 12:53 645

Ikke dumt å få Fredriksen inn. Stort nettverk og relativt god CV.

Men er det så enkelt? Er jo prispress i markedet og ikke lett å tjene penger. Hva er det NAS gjør så feil hvis en annen kan gå inn og snu alt?
zuba
08.02.2019 kl 13:24 547

Jeg vet ikke hva forretningsmodellen til andre selskap er. Det er åpenbart at Nas sin ikke har fungert, ved å vokse for fort f eks. Men en måte for andre å gjør det bedre på er selvsagt å eliminere konkurrenter.
CC
08.02.2019 kl 15:14 385

Bud fra Easyjet kommer ikke. Melding om at de henter penger er refinansiering av rammelån som ble inngått i 2016 men bare drøm og tap mere penger frem mot emisjonen.

Interessant. Da lurer jeg på viss IAG fikk avslag på bud 330kr hvem var denne aktøren som Kjos var iferd med å selge til i November og til hvilken pris? Viss Kjos ga avslag på tidligere 330kr da må dette budet i Nov vært høyere eller? Eller kan det spekuleres i at det var IAG Kjos sa ja til å selge til i November men det gikk ikke i boks pga usikkerheten i en Brexit. Blir noen spennende dager frem til 19 Februar, garantert noe store nyheter som vil lekkes.
Redigert 08.02.2019 kl 15:56 Du må logge inn for å svare