PHO - Personlig tror jeg på stor oppgang i 2019.

Jeg tenker at vi vil få minst 3 dager, minimum 3 børsdager i løpet av 2019 med en dagsoppgang på 10 kr eller mer.
Altså nesten like mye på 3 dager som onuk har tippet som sluttkurs for hele 2019.

Er det for optimistisk.
Nei, jeg tror ikke det når vi ser hvor få ledige aksjer det er (folk som har bestemt seg for å sitte i flere år).
Redigert 05.02.2019 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
focuss
08.02.2019 kl 13:38 824

Hvordan vil en leder som Schneider produsere den guidingen han skal gi oss? Han vil ikke tenke på ett tall som han dytter nedover organisasjonen Han vil sannsynligvis gjøre motsatt slik at vi får en down-up guiding og ikke en top-down guiding. Det innebærer at han vil gå til de områdeansvarlige og be de komme med sine bidrag som til slutt summeres og blir vår guiding. Så er det naturlig å be de ulike område ansvarlige om å komme opp med kanskje tre estimater som kan være p15-p50 og p85 estimater. P15 betyr at den guidingen er det 15% sannsynlighet for å levere bedre enn og tilsvarende for p50 og p85. Til slutt summeres disse og man får et utfallsrom som kan være av betydelig størrelse. Summen av P50 tallene blir guidingen.

Så er disse områdeansvarlige mennesker og mennesker liker ikke å love mer enn hva de kan levere. Det kan ligge bonussystemer etc knyttet til guidingen.
Jeg kan jo ikke med sikkerhet si at slik blir det, men kan med stor sikkerhet si at det ikke blir ett amibsiøst tall som Schneider alene finner på.. Det må imidlertid vare god kommunikasjon slik at usikkerheter etc blir forstått før den endelige guidingen foreligger og som legges til grunn for å gi målsetting for den enkelte områdeansvarlige.

Så spørs det. Hvor godt grunnlag har man for å guide surveillance en måned etter at refusjon for surveillance er på plass. Jeg sier en måned da det å lage guidingen også tar tid og skal muligens støttes av styre. Det er veldig tidlig å gi guiding med stor grad av sikkerhet.
focuss
08.02.2019 kl 14:04 780

I tillegg til guiding for 2020 så kan Schneider gjerne gi sin organisasjon sin visjon som leder. Den visjonen kan gjerne være en markedsandel på 70%. Og han kan gjerne begrunne det med at han ikke ser noe grunn til at amerikanere skal ha et dårligere tilbud enn dansker. Så får organisasjonen jobbe med å levere 2020 guidingen mens Schneider får konsentrere seg om hvilke grep som må til for å nå en markedsandel på 70%
kreinh
08.02.2019 kl 14:35 734

Veldig bra focuss, høres nokså sannsynlig ut dette. Spennende blir det i hvert fall. Det vi har her er et selskap som snart går i pluss, ikke trenger emisjoner og er nesten helt uavhengig av markedssituasjonen generelt. Det vil alltid være blærekreft og folk vil foretrekke den best mulig analyse metode for å finne ALT av kreft i blæra.
NilsAB
08.02.2019 kl 15:54 634

Spør nå bare... Fra Sept til nå kan det se ut til at vi får en omvendt hode skulder formasjon... Erre mulig?
hill
08.02.2019 kl 16:08 604

Ja, bør være et godt kjøpsignal det!

Ville heller kalle det en cup/handle formasjon? Men her kan alt skje, avhengig av presentasjonen om 2 uker.
NilsAB
08.02.2019 kl 19:28 404

God helg iallefall 😀!