NANO. Hvordan har ukens pump and dump fungert ?

PUMP AND DUMP / STOCKFORUM

The fraudulent investors now need to find a way to sell off their stake without causing too much shock in the stock. This way they can command the most value for their shares and walk away with the most money possible.

https://tradingsim.com/blog/pump-and-dump/

Lørdag 16. september 2000 har Dagens Næringsliv (DN) et oppslag med tittelen "Sorte får i grått marked".

2011
To tradere ble dømt for manipulasjon av en såkalt aksjerobot i Oslo tingrett,

2014
Metoden var å kjøpe én aksje av gangen for å jekke opp kursen rett etter han hadde kjøpt en større post. Tingretten dømmer investoren

2018
Det er helt uvirkelig for meg å stå her. Det er helt absurd å være tiltalt for markedsmanipulasjon. Jeg har opptrådt ryddig og redelig hele mitt arbeidsliv, sa den tidligere investeringsrådgiveren i det internasjonale fondet Triton i Oslo tingrett.

Jeg har ikke tapt enn tjent en krone denne uka. Har traderene tjent millioner denne uka ?

Storgjedda lurer i sivet........

Hvordan går det med ryddegutten ???

Nano har dårlig tid. Ett ord. Sveits.

Synes du dette var ok Merlin? Håper myndighetene anker til lagmannsretten. Tingretten har utrolig mange rare domsavsigelser

https://news.efinancialcareers.com/no-en/250236/inside-xtx-markets

Man blir jo litt paranoid når man leser en slik(gammel) artikkel som dette hvor XTX (market maker) + GSA capital(shorting) + state street(nano storinvestor) blir nevnt i samme artikkel. Mener å huske at XTX stod for mye av handelsloggen i NANO før det ble anonymt.

I et tenkt tilfelle nå som shorting og FTF er tema.... kan det tenkes at State Street med sin(sine) store posisjon låner ut til typisk GSA capital som shorter?
Der ville jo bruk av market maker XTX kunne "styre" ned kursen til det som nå er billigpris. State street handler isåfall da veldig billige NANO aksjer for tiden..? Evt. via andre som deretter går til State street via darkpools.

Noe skjer i kulissene og vi småinvestorer må bare holde ut denne dippen.

Står ikke noe direkte relatert til NANO i linken.

Bare litt konspirasjonsteorier en fredagskveld;)