Kan det være...


Kjos informerte i går om at de var i gang med avtalen med JF og co lenge før budet fra AIG kom på banen men måtte utsette avtalen pga budet som kom på bordet.. Det er da logisk at det heller er ønskelig med emisjon enn salg til AIG og at emisjonskursen var så gunstig at budet fra AIG ble avslått.

Hva tenker dere om det?

Innlegget er slettet av Søndre
Søndre
01.02.2019 kl 10:58 1613

Før emisjonen ifjor var det 35,5 millioner aksjer i NAS. Jeg eide 10.000.
Etter emisjonen er 44,5 millioner aksjer i NAS. Dvs at antall aksjer økte
25,35 %. De store fikk 86 % av aksjene, mens øvrige aksjonærer fikk 14 %.
Ved emisjonen fikk 900 aksjer, dvs en økning på 8,25 %.
Mener TomW at jeg ikke er vannet ut ? Jeg får bare ønske god bedring.

Debatten er avsluttet fra min side.
Puffen
01.02.2019 kl 11:17 1570

Var ikke med i fjor. Jeg snakker om den fortrinnsrettsemisjonen som skal kjøres nå. Var emisjonen i fjor også fortrinnsrettsemisjon ?
TomW
01.02.2019 kl 11:24 1541

Debatten er avsluttet for du innser at du er langt ute på jordet

Du skriver:
"Ved denne emisjonen vil de store sikre seg flesteparten av
aksjene. John kommer inn og får en stor aksjepost. Din andel av totalt antall
blir stadig mindre."

Du har virkelig ikke forstått hvordan kommende emisjon fungerer. Anbefaler deg å lese deg litt opp før du uttaler deg!!

pengex
01.02.2019 kl 11:26 1531

Brass1 : Kan tenkes at iag kommer i klemme med eu regler dersom brexit skjer. Nas er ikke ett så dårlig parti som mange tror. Bestillinger på nye fly, antagelig hedget pris, hedget oljepris, lisenser, andeler i nofi, osv.
1,5 mrd i egenkap er grunnen til emien. Hadde lånebetingelsene vært annerledes ville nok salget vært i box. Flere og flere flyselskaper går konk nå. Markedet tynnes. Litt som oljeservice. Det er for mange om beinet.

Kan noen forklare hvorfor vi alltid siger tilbake ila dagen?
Søndre
01.02.2019 kl 12:35 1402

Puffen ! Ifjor var det en rettet emisjon til de største på kr.1,3 milliarder, med en
rep.emisjon på kr.200 millioner til de øvrige aksjonærer.
Nikko
01.02.2019 kl 12:47 1158

Innlegget er slettet av administrator
Hektar
01.02.2019 kl 12:52 1345

Norwegian-nyheter er lik klikk. Det er det de lever av. At redaksjonen har næret et hat mot Kjos og Norwegian pga konkurransen de ga SAS er velkjent, hvorfor tror du Molnes f.eks. dras inn til intervjuer i ett slitende renn sammen med Sissener? Molnes og Norne er så fjernt ifra konsensus at bloomberg har kastet de ut av konsensus-estimatene. Og de bommer gang på gang med sine estimater. Likevel fast innslag på E24.

Når blir emikursen satt ?
Major1
01.02.2019 kl 18:23 964

Innlegget er slettet av Major1

NAS er vel fortsatt oppkjøpskandidat?
Major1
01.02.2019 kl 18:51 911

Innlegget er slettet av Major1

Info:
Invitation to presentation of Norwegian Air Shuttle's fourth quarter report

Norwegian will release the fourth quarter results Thursday 7 February 2019. The report will be made available at 7:00 AM (CET) and the presentation will be made available at 8:00 AM (CET) at norwegian.com and newsweb.no.

The Company will present the results, including a general company update, at 8.30 AM (CET). The presentation will be held by CEO Bjørn Kjos and CFO Geir Karlsen at the company's previous interim headquarter in Snarøyveien 36, Fornebu.

If you want to attend the presentation, please register by email to investor.relations@norwegian.com no later than Tuesday 5 February.

The presentation will be held in English. A live webcast will be available at https://www.norwegian.com/uk/about/company/investor-relations/. In addition to questions from the audience, we will open up for questions sent to investor.relations@norwegian.com with subject "Question Q4 presentation". It is worth noting that questions from the audience will be prioritized in the event of time constraints.

Innlegget er slettet av Ypsilon 7

Var vel ganske spott on denne 😉 Valgte å sitte gjennom helgen. Blir spennende på mandag gitt..

Større oppkjøpskandidat skal man vel lete lenge etter. NAS er fortsatt i spill og alt kan skje.. når som helst! Signalene styret og eierene har gitt er ikke til å ta feil av. De godtar et godt bud når som helst og alle vil selge. Det er nok av budgivere som vil inn, så her kan det bli budkrig :) Finansieringen er løst med garantister nå og hvis de legger frem gode tall nå, ja da er budkrigen i gang. - De er faktisk PLIKTIG til å godta et godt bud nå ;)
Mener utfallet av dette er det beste som kunne skjedd, men helt klart leit at budet ikke gikk gjennom som planlagt første gang.. Mange som tapte stort på den runden.
dotcom
01.02.2019 kl 21:27 795

Det eneste som er sikkert er nok at Fredriksen vil tjene på dette. Hvordan utvanningen blir, og hvordan kursen blir for eksisterende aksjonærer er helt åpent.
NAS er spennende akkurat nå, men vær forberedt på overraskelser, Fredriksen liker å tjene penger.. ;)

Det er klart JF skal tjene på dette.. ingen gir vekk 800 mill med høy risiko uten å tjene på det.. Men tror NAS kan tjene enda mer med alt han har å komme med. Kan også bli en kjapp exit for JF med en god gevinst hvis bud blir godtatt. Han er foreløpig bare en garantist og hvis et bud kommer på bordet og styret går for dette før emisjon, ja da blir JF betalt ut med god margin ;) Det er det beste senarioet, men at det blir rettet emisjon er heller ikke så værst mtp alternativet. Spent på emikurs i så tilfelle, men også her tror jeg vi snakker et stykke over dagens kurs. Ser ingen nedside for øyeblikket 💪
zavva
01.02.2019 kl 21:53 758

Tiden vil vise hva som skjer. Selv blir jeg svært overrasket hvis Kjos og Kise ikke har noen ess i ermet nå frem mot EGM - at de vil akseptere tegningskurs ned mot 120kr har jeg vondt for å forstå. JV eller flysalg er vel det som kan gi kursen en skikkelig boost og Kjos nevnte at dette bør kunne skje i Q1. Det er absolutt i eksisterende aksjonærer inkludert Kjos og Kise sin interesse at dette landes ASAP. De bør til og med tilby motpart rabatt for å dealen i havn slik at en synliggjør verdier før emisjonkurs settes. Alt annet er for meg idioti nå som de ikke kom i havn med salg av selskapet og kjører emisjon når kursen er på det nivået den er.

Det er en BETYDELIG forskjell for alle eksisterende aksjonærer om emisjonkurs settes til 100 - 130 - 150 - 170 eller 200kr. Ytterpunktene her er enten 30mill eller 15mill aksjer. Altså 50-25% økning av aksjekapital. Er virkelig ledelsen i Norwegian som alle sitter med betydelig mengder aksjer så hjernedøde at de ikke lander flysalg / JV nå? Vil tro emisjonskurs settes etter børskurs 18. feb + 10% rabatt eller 20MA + 10% rabatt.
jolla
01.02.2019 kl 22:01 746

Burde man gå inn i nas nå eller burde man vente?

Risk and reward på inngang nå men spiller du safe så venter du 👍 enkelt og greit 😉 skikkelig gambling aksje dette nå.

Handler på 127,- selge eller holde på dem?
pengex
02.02.2019 kl 11:27 428

Kan tenkes emien ga utsettelsen som trengs for å få gjennomført ett salg. Nå har nas tid til å tenke.

Ja. Emisjonen gir finansiell trygghet og etterlengtet tid til flysalg. Ikke minst er Brexit 90% avklart og gir en forbedret trygghet. Hvis 5 eller flere bud kommer på bordet så har de god tid til budkrig og fokusere på lønnsomhet og drift. Nedsalget vil booste økonomien betraktelig. Behovet for langdistanse er enormt og NAS er den beste oppkjøpskandidaten med den yngste flåten og med størst vekst. Tror vi fort skal tilbake til tidligere kurser når alt kommer til alt 👍De har i tillegg en ganske grei garantisak gående som kan gi god cash.