Kan dette være et narrespill fra IAG


Kan det være at de nå prøver å kjøre ned kursen for å kjøpe billige aksjer før de setter inn hovedstøtet
Synes det er merkelig om de nå plutselig skulle ha mistet hele interessen

Enten har de bløffet tidligere , eller så juger de nå

https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/iag-vil-ikke-by-paa-norwegian-og-skal-selge-aksjeposten/24547587

Mest sannsynlig er det akkurat det det er. Nå kan de få kjøpe NAS til en vesentlig lavere kurs enn tideligere, samtidig sender de også er vasko til Kjos hva som skjer om han ikke aksepterer et bud. Vil ikke overraske meg om dette går fort nå og NAS er kjøpt opp innen et par uke, til kurs 200?

IAG eier aksjeposten 3,93% det tilsvarer 1 785 676 aksjer om jeg har regnet rett. Et kursfall på kr 40 pr aksje tilsvarer et tap på nesten 71,5 millioner. Det er ingen som snakker ned egen verdi på en aksje med over 71 millioner. Her ligger det nok noe taktisk bak?

Redigert 24.01.2019 kl 14:52 Du må logge inn for å svare

riktig IAG kunne ha solgt i det stille men valgte informere markedet med HØYTALER LOL

nå er det ekstremt press på Kjosern om å godta et bud på 200kr

ja vi aksjonærer stemmer for å godta et bud på 200kr asap :-)

Mange landsforrædere her gitt.
NAS må bygges videre, så de kommer i god inntjeningsmodus. Size matters i luftfart.
Vi må fylle på og holde dette i gang til vi er der.
Solux
24.01.2019 kl 15:01 2651

IAG kunne også eller heller ha solgt på 250-300kr når den var stabil der lenge... så lukter noe muffins her.

Glemmer heller ikke Ryan air: jeg kjøper dem om ikke AIG gjør 😆

Og vinneren blir IAG som får hele NAS vesentlig billigere (200-250 pr aksje) i stedet for 400-450 pr aksje?
Dagens offentlige drifttpakke er ikke tilfeldig?
Glem heller ikke at mange i dag sannsynligvis har blitt tvangssolgt og stopp loss på dagens fall.

Uansett, er rimelig sikker på at mange skal inn igjen før slutt og at enkelte shortere skal dekke seg inn nå, slutt over 150?
seth
24.01.2019 kl 15:03 2607

Men er dette lovlig?
Matmons
24.01.2019 kl 15:28 2410

Du setter fingeren på ting som er verdt å følge med på
Jeg har fakta for 1. gang på lenge valgt å kjøpe med noen aksjer her
Bare noen få (900) for å være nøyaktig
Tror vi får mere nyheter her snart (1uke ) som vil vise hva de egentlig holder på med
pengex
24.01.2019 kl 15:30 2383

Kommer snartfra meldig om oppkjøp av nas aksjer fra iag.
Hele flybransjen er falitt, korrupt.

Hvem er så dum at de går ut offentlig og annonserer et aksjesalg? Her lukter det brent ...
netrom84
24.01.2019 kl 15:43 2228

Dette er jo en særdeles ryddig og ordentlig måte å gjøre det på.

IAG har jo aldri eid denne posten for å tjene penger, men for å komme i forhandlingsposisjon med NAS. Nå som de skal selge er det riktig å informere aksjemarkedet i forkant. IAG sin interesse har jo holdt kursen oppe og det ville vært umoralsk å selge uten å gi markedet beskjed i forkant.

RE - Kan det være at de nå prøver å kjøre ned kursen for å kjøpe billige aksjer før de setter inn hovedstøtet

* Det blir gjerne enda dyrere når fornektelsen sammen med håpet skaper en alternativ realitet...

Jeg har vært en av de som tidligere og ved flere anledninger har prøvd å advart for kursen har vært hengt kunstig høyt på drømmen om nye bud fra IAG og når det nå er bekreftet ikke blir noe av så er det jo naturlig at den tas ned av oppkjøpsknaggen.

I tillegg til at IAG skal selge sine millioner av aksjer så kjenner vi til den nødvendig slankeprosessen som nå pågår mest sannsynlig ble satt i gang for sent og at selskapet veldig snart og igjen vil komme i konflikt med EK kravet noe som med stor sannsynlighet vil kunne skje allerede nå i q1 så kursmålet mitt i første omgang er fortsatt 120nok....

Lykke til med bunnfiske på denne midlertidige bunnen...:)
Redigert 24.01.2019 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
pengex
24.01.2019 kl 15:48 2142

Kjøpt bull opp i pipa idag. Hadde vært gull om ryanair la inn ett bud på 200nok nå.
rafaello
24.01.2019 kl 15:54 2088

"Jeg har vært en av de som tidligere og ved flere anledninger har prøvd å advart for kursen har vært hengt kunstig høyt på drømmen om nye bud fra IAG"

Du mener at 170Kr har vær hengt kunstig høy? Virkelig?
Redigert 24.01.2019 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
netrom84
24.01.2019 kl 15:57 2052

170 kroner har vært kunstig høyt ja. Husk at kursen før AIG kom på banen var rundt 170 kroner og at Norwegian nettopp hadde hentet penger til enda lavere kurs. Året som har gått siden da har jo vært katastrofalt på alle måter. Så at det lå mye forventninger om oppkjøp i kursen på 170 er åpenbart.

Nå er NAS på vei opp igjen, hvor høyt før slutt?

oleary komme på banen?
revers
24.01.2019 kl 16:16 1893

Var ikke emisjonen på kr. 155?




pengex
24.01.2019 kl 16:18 1875

Kan avgjøres i sluttauksjonen idag dette. Opp opp opp.
Hektar
24.01.2019 kl 16:23 1842

Det er vel ingen grunn til å tro at det er noe "narrespill" annet enn nissene i sitt eget hode. IAG har spilt med åpne kort hele veien og informert om sine planer. Om tidslinjen endres moderat så er da ikke det grunn til å heve et øyenbryn i dagens klima.

Det positive med dette er at konspirasjonsteoretikerne kan krype tilbake i hullene sine og ta en velfortjent pause mens de møysommelig velger ut neste bandwagon å hoppe på.

Kjøpte i dag, håper på en liten rekyl i morgen, så ut!! Gambling! ;)
pengex
24.01.2019 kl 16:25 1803

Siden nas har avslått bud fra iag og kursen har variert mellom 200-160 ,ville man vel anslå at budene må ligget med en 15-20% premie på dette.
Matmons
24.01.2019 kl 16:35 1716

Dersom du vil selge så ønsker du vel mest mulig for aksjen, eller har du en annen filosofi i aksjemarkedet ?
Her annonserer de salget for å senke kursen og taper da bare på den transaksjonen + 70 mill
Høres dette fornuftig ut ?
I not think so
Redigert 24.01.2019 kl 16:36 Du må logge inn for å svare
Hektar
24.01.2019 kl 16:39 1673

IAGs interesse i Norwegian har da aldri handlet om at de skulle tjene noe som helst på aksjeposten sin. Det har vært klart og tydelig fra dag 1 og om du har pønsket ut selv at det plutselig skulle ha noen betydning nå så kan jeg ikke bidra med noe svar til deg.
pengex
24.01.2019 kl 16:43 1631

Det handler vel mer om flybyggreservasjonene og lisensene nas har skaffet seg. Samt flåten. Ikke økonomien i nas.
nima
24.01.2019 kl 16:46 1601

Her er noe som ikke stemmer i mitt hode, hvis du kjøper aksjer så har du vel aldri i tankene at vi skal tape på det. Hvorfor flagger IAG dette , har de planer om å kjøpe mer til en lav kurs ??? Kan nok komme overraskelser fremover, eller ???
Matmons
24.01.2019 kl 16:50 1572

Håpløst argument
Strategien var å få tak i selskapet med alle innarbeidet ruter ,de rettigheter og rutiner de sitter på
Når så ikke lykkes så annonserer de salg for å tape mest mulig på sin plassering ? Neppe og rett og slett tåpelig argument
De har mest sannsynlig et eller annet triks i ermet for å få tak i selskapet de så gjerne vil ha inn under sin paraply
Vi får vente å se hva som skjer, men jeg blir ikke forundret om de er i forhandlinger alt nå med Kjos og Kise

budet ligger nok på 200-250kr :D

jeg takker ja til budet asap :P
Hektar
24.01.2019 kl 17:02 1504

Du ser ikke helt betydningen her tror jeg. For deg så virker denne posten i Norwegian enorm og et fall på 30 kr som en krise for IAG. Men når man plutselig ser at IAG omsetter for over 220 milliarder i året så blir det plutselig ikke så voldsomt viktig likevel.
quattro
24.01.2019 kl 17:14 1416

IAG har trolig et bud liggende hos NAS, som Kjos har takket nei til
tiden har gått og IAG vil ha fortgang i prosessen - de selger porteføljen samtidig med at budet ligger der og er aktivt
det kan bli god butikk når Kjos et co. må kaste inn håndkledet eller seile videre men nye emisjoner og enda usikker fremtid - tror de tar budet innen kort tid
glad jeg solgte på 290kr ……. men satset på annet som også har fått seg en på trynet så det har jo kvittet, dessverre
hadde jeg vært NAS aksjonær i dag hadde jeg sittet putt
Matmons
24.01.2019 kl 17:41 1298

Kan være slik du beskriver det her, det vet vi ikke enda
Men skulle det bli fasiten så har Kjos og Kise sviktet kapitalt sine med aksjonærer
Dersom de hadde innledet forhandlinger i April 2018 ville de mest sannsynlig kunne fått en pris opp mot 300 pr aksje
Det betyr at aksjonærene har tapt enormt mye på deres strategi

Nå rammer dette fakta også oss NOFI aksjonærene
Kjos og Kise kan ha forregnet seg kapitalt
Redigert 24.01.2019 kl 17:43 Du må logge inn for å svare

Når Kjos & Co kjøpte en drøss med aksjer for 240 kroner, da vil de nok ikke selge for under det, tenker jeg.
zavva
24.01.2019 kl 17:55 1221

Om ikke selskapet kommer på banen nå og kommenterer dagens hendelser blir jeg svært skuffet over ledelsen.

Og da mener jeg mer enn en simpel melding på twitter.
Redigert 24.01.2019 kl 17:56 Du må logge inn for å svare
Quul
24.01.2019 kl 18:09 1159

IAG vil enten ha fortgang eller bortgang etter pålydende avslått tidligere bud.Nå vil kanskje aksjonærene begynne og sette press på Kjos og IAG til slutt får aksept,det er der halsen er styret og Kjos,ikke IAG.
NAS ledelsen trodde de hadde god tid men som sagt bråbrems eller rekyl i forhandlinger etter press fta aksjonærer eller annet.

Sivertsen i Pareto er ikke bekymret. Merkelig rolig selv også. De som kjøpte på 132 kr + i dag er nok vinnerne på sikt.
HP17
25.01.2019 kl 09:20 653

Sjekk denne fra PAS på en annen tråd. Har PAS avslørt spillet om NAS som pågår?
PAS har kursmål på kr 330.
Kommer det nye rykter om NAS før helgen? Vil ikke overraske meg om kursen stikker mot kr 160 før helgen, mye kan skje nå


trasi
NAS I dag kl 07:55 531

"IAG confirmed today that it does not intend to make an offer for NAS and in due course will sell its 3.93% stake (link). While this removes one option, we still see several others and highlight that those might be more value accretive for shareholders. Nevertheless, the announcement from IAG came as a surprise, particular given latest statements from IAG’s CEO and its main owner (i.e. Qatar). However this could in our view indicate that; i) bidding war is ongoing and IAG was not allowed exclusive negotiation rights; or ii) NAS is close to securing the Asset JV. With regards to the former, NAS has previous said that there are several interest parties besides IAG and conversely IAG has been clear that they will not participate in a bidding war – could explain IAG’s rapid change of interest. With regards to the Asset JV, discussions are said to be at advanced levels. In case of an Asset JV, leverage will be reduced, liquidity and book equity both lifted - could explain the price gap as NAS sees other and more accretive solutions. Even though there could be (several) other reasons why IAG’s changed their view – for us, the base case was and still is asset JV with the aim to continue operation as a stand-alone airline. *Thus, our view on NAS is not altered and we reiterate our Buy recommendation with a target price of NOK 330."