BULK:10 CAPESIZE-SLUTNINGER ONSDAG -ARROW


BULK:10 CAPESIZE-SLUTNINGER ONSDAG -ARROW
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om 10 capesize-spotslutninger onsdag, der ni er for jernmalmfrakt og en er for kull. I tillegg ble det inngått to periodecharters.

Det fremgår av en slutningsliste fra Arrow Shipbroking Group.

Det ble sluttet seks reiser til Qingdao i Kina, der to går fra Teluk Rubiah, Malaysia, to går fra Vest-Australia, en går fra CSN, Brasil, og en går fra Port Hedland, Australia.

Videre ble det sluttet en reise fra Vest-Australia til Taiwan, en reise fra Port Hedland til Kakogawa, Japan, samt en reise fra Tubarao til Rotterdam, Nederland.

Det ble også sluttet en reise fra Richars Bay Coal Terminal, Sør-Afrika, til Gangavaram, India.

Det ble også inngått to periodecharters med varighet på ett år, med dagrater på henholdsvis 16.000 og 19.000 dollar pr dag.

Ellers ble det gjennomført to timecharter-reiser.

Baltic Exchanges capesize-indeks falt i går 5,4 prosent til 13.823 dollar.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Lærka
24.01.2019 kl 08:47 1202

Hvor kan man se oppdragsmengden til gogl? Har de stor ledighet siden kursen har falt de siste dagene eller er det pga b. indexen har gått ned en del siden mandag og påvirker fortjenesten ?
Lærka
24.01.2019 kl 09:07 1130

All vessels er det hele flåten eller hva som er i oppdrag? Takk for svar.
Volf
24.01.2019 kl 12:10 936

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS -3,3% TIL USD 13.373/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic capesize-indeks er ned 3,3 prosent til 13.373 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange torsdag.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Maddux
24.01.2019 kl 13:38 740

Scrubberne som Golden Ocean skal installere - er det Open Loop Scrubbers eller Hybrid scubbers?
Sa2ri
24.01.2019 kl 14:15 658

BULK:BALTIC DRY-INDEKSEN -4,4% TIL 939 POENG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er ned 4,4 prosent til 939 poeng, ifølge The Baltic Exchange torsdag.

Baltic Dry -4,4%
Capesize -3,3%
Panamax -7,2%
Handysize -3,3%
Supramax -5,0%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
24.01.19 939 13.373 6.671 5.936 6.491
23.01.19 982 13.823 7.187 6.137 6.829
22.01.19 1.036 14.608 7.644 6.267 7.103
21.01.19 1.092 15.606 7.974 6.413 7.338
18.01.19 1.112 15.746 8.190 6.535 7.587
17.01.19 1.077 14.440 8.410 6.757 7.933
16.01.19 1.055 13.465 8.680 6.990 8.256
15.01.19 1.096 14.069 8.881 7.219 8.615
14.01.19 1.147 15.008 8.988 7.385 8.958
11.01.19 1.169 15.180 9.145 7.569 9.303
10.01.19 1.189 15.197 9.404 7.749 9.662
09.01.19 1.238 15.940 9.786 7.898 9.936
08.01.19 1.262 16.106 10.089 8.041 10.225
07.01.19 1.247 15.329 10.432 8.156 10.412
04.01.19 1.260 15.341 10.677 8.276 10.581
03.01.19 1.267 15.194 10.938 8.369 10.732
02.01.19 1.282 15.344 11.144 8.542 10.848
24.12.18 1.271 14.797 11.386 8.636 10.959
Surik
24.01.2019 kl 23:15 398

Trodde de skulle kjøpe fra Feen i likhet med Frontline, det er vel open-loop.
Regner med du spør fordi du har lest dette?
http://www.seatrade-maritime.com/news/middle-east-africa/port-of-fujairah-to-ban-use-of-open-loop-scrubbers.html
Det gjør ikke en open-loop scrubber ubrukelig men det er litt mer styrete pga du må over på annet drivstoff i havneområdet.
http://www.seatrade-maritime.com/news/asia/the-significance-of-singapore-s-open-loop-scrubber-ban.html
Surik
24.01.2019 kl 23:35 369

Det med Feen må du ta med en klype salt, trodde jeg leste det en plass men finner det ikke igjen.
Ellers ser jernmalmprisene ut til å styrke seg, det ser ut til at kineserne bruker mindre skrapjern enn forventet.
https://www.forbes.com/sites/timtreadgold/2019/01/24/iron-ore-miners-are-surprise-winners-from-a-shift-away-from-scrap-steel/#23e95234606a