Australia satser 1 mrd AUD på hydrogen

Det kappes om å ligge i førersetet innen greentech. Her klasker Aussiene til:

https://finfeed.com/opinion/the-green-keeper/all-hail-hydrogen-labor-joins-party-1b-plan/

Dette kan bli morsomt... uten å spekulere for mye...

Når skulle Løkke oppdatere på ordren fra Australia? De fikk vel den første i høst, men oppga vel ikke hva det totale potensialet var?
Nanoq
23.01.2019 kl 12:53 1178

Kan se at Macquarie Group er med her, og med spesiell interesse i å produsere hydrogen i stor skala.

Så her er det virkelig store penger på vei inn i H2-produksjon i Australia, et land hvor vindkraft og solkraft utgjør en sterkt stigende del av el-produksjonen, noe som betyr solid basis for stor grønn CO2-fri H2-produksjon via elektrolyse framover.

Litt om Macquarie Group:

Macquarie Group Limited (/məˈkwɔːri/) is an Australian multinational independent investment bank and financial services company. Headquartered and listed in Australia (ASX:MQG), Macquarie employs more than 14,000 staff in 25 countries,[1] is the world's largest infrastructure asset manager[2] and Australia's top ranked mergers and acquisitions adviser,[3] with more than $A495 billion in assets under management

Er det så miljøvennlig å produsere hydrogen fra kull?

Det är väl ingen i nel som bryr sig om miljö.

Men du har en poäng, hydrogen är ikke miljövänligt.

Speciellt inte från kol. Eller aluminium eller naturgas. Ej heller från el för här har du förlust i bägge änder. Först från el till hydrogen sen från hydrogen till el.

Vanvettigt om du spör meg og jeg har röstat på Miljöpartiet og skrivit en insändare så jeg har meget god kunskap.

Men som sagt de som har aksjer i nel de bryr sig inte om miljö så denna debatt känns bortkastad
Redigert 24.01.2019 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
Merik
24.01.2019 kl 06:51 697

Volvo - norsk Olje. Hohohohahaha!
Nanoq
01.02.2019 kl 12:54 277

Ikke merkelig at Australia nå satser på grønn energi - inkl. hydrogen...

By Ben Westcott, CNN

February 1, 2019

Australia is sweltering through record-breaking heat. And the worst is yet to come

https://edition.cnn.com/2019/01/31/asia/australia-heat-wave-analysis-intl/index.html