Handelskrigen vil ESKALERES melder NRK Dagsrevyen

Dagsrevyen har i kveld innslag med en professor som mener handelskrigen mellom Us og Kinamann trolig vil eskaleres i av taktiske grunner tør valget.

Lykke til på børs da!

SS
Redigert 22.01.2019 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
pengex
22.01.2019 kl 20:07 530

Alt trump-nissen gjør heretter handler om neste valg. Det er så gjennomskuelig at det gjør vondt. Hadde vært flau om jeg hadde stemt på dette neket.

USA avlyser planlagte handelssamtaler med Kina

Trump-administrasjonen skal ha avlyst planlagte handelssamtaler med Kina kommende uke, opplyser kilder til CNBC og Financial Times.
Det var planlagt at to av Kinas viseministere skulle besøke Washington neste uke for å fortsette handelssamtalene mellom landene. Nå skal disse samtalene altså være avlyst.
Årsaken til at møtet er avlyst skal være at partene ikke har gjort særlige fremskritt innenfor temaet en eventuell avtale trolig vil bli bedømt ut fra: Å få slutt på det USA har kalt flere tiår med statsstøttet tyveri av amerikanske åndsverk og teknologi.
Bloomberg meldte allerede mandag at USA ikke skal ha vært fornøyd med fremgangen i samtalene om det aktuelle temaet.

Jeg håper Trump vet hva han gjør.
Contigo
22.01.2019 kl 20:12 497

Da tror jeg du blir skuffet...
Falco1
22.01.2019 kl 20:31 419

Smart trekk av Trump ingen tvil om det. Kineserne skjelver da de vet at de vil tape mye på og ikke gi Usa bedre avtaler.
omans
22.01.2019 kl 20:33 408

Fristen går ut i mars, mhp "våpenhvile", så det er fornuftig å ikke forhaste seg, dersom ting trenger mer tid.
Antakelig vis en fornuftig avgjørelse å utsette dette planlagte møtet under slike forutsetninger.
Redigert 22.01.2019 kl 20:34 Du må logge inn for å svare

..korrekt Omans, intet nytt slik sett frem til 1.3. Våpenhvilen" er ikke brutt selv om media fremstiller det slik

Våpenhvilen er/var bare tull for å dempe børsuroen før jul. Snart trappes hele krigen opp, med lykkelig løsning før valget. Alt et taktikk som da Trump lurte alle med Iran fritakene.

Man kan ikke stole på Trump overhode.

SS