Qec noen fakta av MARIO DUMONT om Quebec skifer olje og gaz

Skrika1
14.01.2019 kl 11:46 220

https://www.journaldemontreal.com/2018/11/16/gaz-de-schiste-quelques-faits denne artikkelen er google oversatt under:

Skifer gass: noen fakta
Statsminister François Legault har nettopp trukket en endelig linje på leting eller utnyttelse av skifergass i Quebec. Døren er stengt for denne bransjen, sa han klart til prefektene til RCM.

I sin tilnærming til å bevege seg nærmere miljøbevegelsen, vil denne faste utsagnet bli ønsket velkommen. Ideen har blitt godt solgt i Quebec, at skifergass, som skiferolje, er en alvorlig fare.

Visste du det?

Uten å ønske å fornærme noen, er jeg ikke sikker på at Quebeckers har et reelt bilde av skifergass- og oljeindustrien i våre naboer. La oss spille "Visste du ...? "

Ifølge US Energy Information Administration var det 300.000 skifer- og oljebrønner i USA i 2015, spredt over 21 stater. Dette er en økning på 1200% over de 23.000 brønnene som eksisterte ved årsskiftet 2000.

Skiferolje har i hovedsak doblet oljeproduksjonen i USA over et tiår, mellom 2005 og 2015.
I 2015 utgjorde skifergass to tredjedeler av naturgass produsert i USA. I 2000 var denne andelen mindre enn 10%.
Hydraulisk brudd, som er forbundet med enorme farer i vårt land, brukes i 670 000 av de 977 000 gass- eller oljebrønner i produksjon i våre naboer. De siste nyhetene, ingen amerikaner døde av tørst etter mangel på drikkevann.

De nyeste dataene fra Nasjonalt energistyrelse tyder på at oljen vi forbruker daglig i våre biler i Quebec nå kommer hovedsakelig fra USA. Dette er en plutselig og nylig vending, på grunn av eksplosjonen av denne industrien i våre sørlige naboer. Vi forbruker massivt ... skiferolje!

Den grønne California

Vår partner i karbonmarkedet, staten som dydig som Quebec, California, er femte blant de hydrokarbonproducerende landene. Det er mer enn 100 000 aktive brønner. Av disse er 3000 i Los Angeles County. Noen i byen.

Veksten i olje- og skifergassindustrien var fenomenal i Obama-årene. Han, en fortaler for klimaavtaler, var stolt over å si at USA, under hans ledelse, oppnådde energi uavhengighet. De har opphørt å være en avhengig nasjon for hydrokarbonimport.
Jeg synes å høre en konsert av ros for president Obama i den populære talen i Quebec. Likevel er den håndfylte mennesker som tør å foreslå at vi skal gjøre hundrevis av denne utnyttelsen hjemme, konspirert.

Skal vi virkelig utnytte skifergass via hydraulisk brudd i Quebec? Jeg er ikke sikker. Men jeg er sikker på at vi diskuterer et lignende emne som tenåringer som roper slagord, i fullstendig uvitenhet om hva som skjer med våre naboer.