NAS - Rekyl i sikte! Kursmål 210kr


NAS kan få en kraftig rekyl dersom brexit planen til May blir nedstemt, og det søkes om en forlengelse.
NAS blir tynget i disse dager av frykt for hard brexit.
Dersom det ender med "no brexit" vil det bli rally i NAS.

Kjøper en tradingpot nå, og regner med å tjene en slant kroner på dette..
Rekyl over kr.200 kan komme i disse dager.

NAS kurs 169,5
Redigert 14.01.2019 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
k2b
14.01.2019 kl 14:19 6056

hmmmmm.......vet no ikkje æ.
ser ut til at den skal ytterligere ned.ligger nå på 167,55!!

168,60 ved lukk.
Noe skjer i kulissene ... 🥳
rafaello
14.01.2019 kl 20:20 5694

Det er ingen bad PR. Jeg ser ikke dette på samme måte. Det er en kunde som prøver seg og få det han ikke har rett til.
hango
14.01.2019 kl 20:39 5656

For aksjonærene bør dette være bra på kort sikt, da pengene forblir i selskapet. Men på noe lengere sikt kan det få negative konsekvenser da kunde tilfredsen kan falle, som igjen kan gjenspeile seg i fyllingsgraden.
k2b
14.01.2019 kl 20:42 5631

Hmm...hva mener du som skjer i kulissene?? Aksjen har en nedgående trend og det er vanskelig å se noen positive nyheter før q4 som kan få aksjen til åreveggene seg opp igjen.det har vært veldig stille om evnt oppkjøp.uten noen av disse triggerne vil nok aksjen ytterligere bevege seg nedover
k2b
14.01.2019 kl 20:43 5626

Aksjen til å bevege seg opp (skulle det stå//beklager)
k2b
14.01.2019 kl 20:44 5618

Vet ikke hvorfor det kom åreveggene ....skrive på mob stinke
TomW
14.01.2019 kl 20:57 5585

Uten nyheter så sklir nok denne videre ned, men skulle det komme noen nyheter rundt JV eller storstilt flysalg så kommer det et rekyl.
hstray
14.01.2019 kl 22:14 5481

I svar fra IR Stine Klund ikveld, så skriver hun : vi ekstra forsiktige med hva vi kommuniserer nå som vi er inne i stilleperiode før Kvartalsrapporter. Se hele korsp på shareville.

Kan vel godt tenkes at det ikke kommer noe før Q4 rapport

hango
15.01.2019 kl 10:11 5241

Husk SL.
Jeg har SL på 165

Innlegget er slettet av Trader'n
Trader'n
15.01.2019 kl 15:50 5009

Laveste idag er 163
så det betyr hango er ute, og ferden opp begynner snart.

De nærmeste kjente begivenheter. De ukjente er også vekommen, - med forbehold 🍾😩🌞❄️

6 February
Monthly traffic data for January

15 February
Fourth quarter results (Q4)
Redigert 15.01.2019 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
hstray
15.01.2019 kl 18:16 4825

Noen som har noen formening om hva en hard brexit vil si for Norwegian?
tinvest
15.01.2019 kl 21:35 4673

8-10 prosent opp i morgen?
hstray
15.01.2019 kl 21:59 4617

EU står samlet og kommer ikke til å gi Storbritannia noe mer i en ny avtale. En hard brexit er utelukket da dette vil fullstendig ødelegge britisk økonomi. Vi står da med 2 muligheter. Bli i EU og forsøke å gjenreise forhold til EU. Alternativ 2. Ny folkeavstemning ihh til Brexit. Denne avstemningen vil gi klart Ja til å forsette EU medlemskap. Når ikke Storbritannia får tilgang på det indre markedet ved en utmeldelse så er det nærmest umulig å takke ja til avtale May fremla ikveld. Tror med overvekt at Storbritannia forsetter som EU medlemsland og forsøker å glemme kaoset de har satt istand og de hundretusenvis av arbeidsplasser de har tapt i denne prosessen
tinvest
15.01.2019 kl 22:58 4527

Tenker det samme som deg. Bør støtte godt opp under NAS kursen ;-)
hango
15.01.2019 kl 23:21 4475

Dersom brexit uteblir, vil tilliten til politikere falle dramatisk. Dette i seg selv vil føre til uro og kaos.
Etter dagens resultater, rykker den såkalte hard brexit et steg nærmere.
Hva som vil skje med Nas er ikke lett å si..
hango
16.01.2019 kl 10:12 4150

Støttenivået faller på nytt til et lavere nivå.

132kr

https://www.marketscreener.com/NORWEGIAN-AIR-SHUTTLE-1413204/charts/
Redigert 16.01.2019 kl 10:13 Du må logge inn for å svare

Hvis "no brexit" fører til rekyl vil vel "hard brexit" føre til stup?
Default her er hard brexit, slik det britiske politiske systemet fungerer om dagen er vel det slett ikke usannsynlig at de ikke kommer opp med noen løsning.

hango, du spekulerer vilt.
Ingen klarer å se hva brexit og utsettelser betyr i praksis.
Dette er kjent stoff og usikkerheten er bakt inn i NAS kursen allerede.

Hvis du er kortsiktig er NAS trading ren bingo.

På lang sikt er det fundamentale i NAS uansett spennende.
Man må bare ha mage til å tåle de kjente opp og ned-turene.
hango
16.01.2019 kl 11:53 3964

Goldman skriver at sansyligheten for en mykere landing eller no exit er økende etter gårsdagens avgjørelse.
Så her bør mye tale for NAS fremover. Men blir det no exit, vil politikere gå imot folket som fikk flertall for å forlate. Dette kan utløse kaos og dominobrikken begynne å falle.
hango
16.01.2019 kl 12:10 3925

Foreløpig bør avgjørelsen gi et pusterom for NAS fremover.
Og sendes det en søknad om forlengelse, vil det gi ytterligere rom.
Kjos tar et meget stor risiko, ved og avstå budet fra IAG.
hango
16.01.2019 kl 12:12 3908

Budet ligger antaglivis på intervallet 200-250kr
RSinvest
16.01.2019 kl 12:15 3885

Er det Kjos som velger å ikke godta et bud fra IAG?
Hvilken selskapsstruktur er dette her..
TomW
16.01.2019 kl 12:21 3865

Hvor tar du det fra at budet antageligvis er 200-250 kr?

Eneste IAG bud som har vært i media er vel 330 kr.
Men jeg tror ikke det er bekreftet av NAS.
TomW
16.01.2019 kl 14:18 3671

Ja det stemmer, det har vel vært spekulert i at budene var 270 og 330. Men som du sier så er vel størrelsen på budene som ble avslått ikke bekreftet fra verken IAG eller Nas. Så hadde vært spennende å høre hvor denne hango har disse summene fra? Ut av det blå vil jeg anta
hango
16.01.2019 kl 15:01 3595

Stemmer det at hverken kjos eller IAG har bekreftet budet.
Da temaet dukket opp i fjor, sendte markedet aksjen opp i 330. Det ble da spekulert i at budet skulle være på rundt 300 nivået, noe den ikke er.
Derfor ble det ikke et aksept fra Kjos, da budet tydligvis var altfor lav.
IAG ble et tema rett etter emisjonen som ble satt på rundt 150kr i fjor. Premien i et evt bud er på mellom 20-40%
Og dersom man tar utgangspunktet fra emisjonsnivået, og det var vel rundt emisjonsnivået IAG fikk en større posisjon i NAS.
Kan man anta at budet ligger på rundt 200 til 250 maks.
Kjos vil ha 400-500kr for NAS, men dette kan han og aksjonærene bare drømme om, slik som ståa er.

TomW
16.01.2019 kl 15:25 3588

Du mener at "Premien i et evt bud er på mellom 20-40%" er fasit ved alle oppkjøp?

Kursen gikk opp til 310 kr ikke 330 kr. Det at den gikk til 310 skulle jo tilsi at den bud summen som ble lekket til media ikke var helt ute på jordet. Hva fasiten er vet hverken jeg eller du hango, så spar oss for "noe den ikke er"

Du må huske at det er IAG som ønsker å kjøpe Nas og ikke Nas som har gått ut i ønske om å bli kjøpt.
Redigert 16.01.2019 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
hango
16.01.2019 kl 19:43 3406

Kjos klarer ikke å øke aksjeverdien, uten å selv kjøpe aksjer, eller at det kommer inn et spekultivt bud.
Og om man ikke tror at Kjos ønsker å selge, er man trolig naiv.

Utfordringene står nå på rekke og rad, og det slutter neppe med det første,

https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-strammer-til-kostnadskuttene-kutter-ruter-og-legger-ned-seks-baser/24541991
Epona
16.01.2019 kl 19:54 3354

Derfor danser Hango tango ...
zavva
16.01.2019 kl 19:55 3345

hango hva skjedde med rekylen opp til 210kr? Det er tross alt du som startet denne tråden for TO dager siden. Er du schizofren?

At Norwegian tar grep og kutter kostnader er mye bedre enn alternativet. En hver oppegående investor forstår at det er bra selskapet forsøker få driften i pluss igjen.
hstray
16.01.2019 kl 19:59 3326

Hango visst du ikke kan bekrefte at du var tilstede under styremøte hos NAS hvor bud på selskapet ble behandlet, så ber jeg deg holde kjeft. For da sprer du løgn og dine egne synsninger. vi får vente til Kjos kommer ut med oppfølgeren til høyt og lavt. Så vet vi nok mer om prosessen.
Major1
16.01.2019 kl 20:02 3128

Innlegget er slettet av Major1
nima
16.01.2019 kl 21:01 3106

Blir det kraftig rekyl i morgen ? Ja jeg tror det.

2,5 milliarder i laver fuelregning enn analytikerestimatene for 2019.
3 milliarder i kostnadsbesparelser , opp fra 2 milliarder i oktober.
Reversering av hedgetapet i Q4 ( dersom dagens oljepris holder eller øker)
zavva
16.01.2019 kl 22:02 2914

Analytiker: Rigger selskapet for positiv bunnlinje
en time siden · Eivind Bøe
Fra analytikerhold pekes det på at Norwegian iverksetter kostnadskuttprogrammet og gjør en rekke endringer i baser og ruter for å rigge selskapet til å levere en positiv bunnlinje i 2019.
– Selskapet legger nå ned ruter og baser hvor rentabiliteten på operasjonene mest sannsynlig ikke er tilfredsstillende og flytter derfor fly og mannskap til nye baser og ruter hvor de vil generere større inntekter for selskapet, sier flyanalytiker Hans Jørgen Elnæs til E24.
– Det er smart å gjøre dette tidlig på året slik at det blir minst mulig forstyrrelser i de viktige sommermånedene og gir markedet god mulighet til å booke seter på Norwegian.

I lys av at de skal kutte to, og kanskje også tre mrd. i kostnader, var ikke dette veldig oppsiktsvekkende. Fire baser i Spania og Italia og to småflyplasser i USA.

Det passer med det bildet jeg har av NAS:
1) Tjener bra med penger i Skandinavia.
2) Går i pluss med Dreamlinerne over Atlanteren.
3) Sliter med konkurransen på kontinentet.

NAS har dessverre aldri gått ut med info om lønnsomheten i de ulike segmentene, men disse kuttene "bekrefter" dette inntrykket.
Redigert 16.01.2019 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
zavva
16.01.2019 kl 22:18 2848

Enig Silberman - sitter med samme inntrykk. Selskapet sliter i europa og tar grep. Forhåpentligvis bærer satsningen i sør-amerika frukter og åpner nye markeder for NAS.

Ellers kan grepet med å bokføre tap på hedging i q4 vise seg å være en genial manøver. Norwegian kommer til å levere overskudd i 2019.
Redigert 16.01.2019 kl 22:19 Du må logge inn for å svare

Stort overskudd i 2019 eller IAG...siste mulighet.
Geir Karlsen er toppmann....han har vært i krigen med Songa

Innlegget er slettet av Marius33

Jeg eier ikke aksjer i NAS, men håper virkelig ikke selskapet blir solgt. Det Bjørn Kjos & co har fått til på 16 år er enestående i norsk sammenheng. Nå er tiden inne for å befeste stilllingen som det suverent dominerende europeiske lavprisselskapet på langdistanse.
hango
17.01.2019 kl 10:11 2315

Kjos gjør de rette grepene, og brexit "pause" gir pusterom for NAS.
På tide å kjøpe tilbake.
Bud på 200-250kr er jeg fornøyd med.
TomW
17.01.2019 kl 10:17 2298

Ser frem til ditt kursmål på 100 kr i morgen Hango
hango
17.01.2019 kl 10:20 2292

Ser heller fram til kraftig rekyl i de nærmeste dagene..
NAS bør snart kunne lande en avtale for sine salg av fly..
Salg av over 100 fly, bør kunne gi noen mrd kr ekstra i kassa.

Dette er en tråd med kursmål på 210.
Redigert 17.01.2019 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
hango
17.01.2019 kl 10:24 2273

Ellers ser jeg fram til en oppdatering rundt budet fra IAG iløpet av året.