Rec - Kun en trading aksje

Blir vel bannlyst nå som kommer med denne tråden.

Jeg har fulgt Rec nå siden 2012. Til å begynne med var der fordi jeg mente Rec hadde en lysene fremtid med både Sil og paneler som grunnpilarer. I tillegg var de ledende på produksjonssiden. Dette har de klart å forvitre ettersom årene har gått. Jeg gikk inn long med en anselig sum som jeg trodde skulle yngle og gi meg en god årlig avkastning. Dette ble ikke tilfellet. Men beholdt innskutt kapital mye på grunn av en person som skrev mye positivt om Rec. Etter som årene gikk skjønte jeg at noe måtte gjøres ellers ville hele imvesteringen forvitre bort. Kursen falt hele tiden. I tilegg var det ingen utsikter for aksjeutbytte (Noe som faktisk er vanlig for bedrifter som går med overskudd og har en sunn økonomi). Bestemte meg da for å selge halve investeringen som jeg sa på forumet. Fikk da pepper fra kongen påmforumet at det var slike som meg som fikk kursen til å falle. Uansett. Skiftet strategi til kun å trade i Rec. Dette har medført st tapet er dekket og at den resterende halvparten av innsatsen som kan kalles long nå er dekket inn på trading. Denne innsatsen vil jeg selge ut på bølgetopper.
Jar ingen forhåpninger på å tjene penger på denne innsatsen. Snittet på denne beholdningen er vel rundt 1.8kr...

Dette innlegget er ment for dem som er nye i Rec. Ikke se dere blinde på det som blir sagt inne på forumet. Det er ingen av de store investor gruppene som ser på Rec som en investering. De skyr Rec som pesten. Det har blitt investert milliarder med kroner som har forsvunnet som dugg for solen desverre. SP om Rec skal overleve så må de innen neste Q vise til inntekter.. det er ikke forsvarlig eller lov til å drive forretning på kreditors regning.

Noen meninger!!!!
Redigert 11.01.2019 kl 18:34 Du må logge inn for å svare

grabein skrev I stand corrected.
Det er ikke så negativt som aksjekursen for øyeblikket viser. Volum er veldig lavt som betyr at det ikke er panikk. Ikke mange som selger på disse nivåene..
Sirius
28.01.2019 kl 15:44 2502

Hadde vært kjekt å vist hvem som stod bak alle 200 odrene.

Da har kursen vært nede og testet 0.52 to ganger på tre handelsdager.

Synes fortsatt det har gått for raskt ned. Så tredje gang 0.52 testes så spørs det om gulvet holder eller om vi får en rekyl opp mot meste bølgetopp.

Tja, enda en vent og se dag. Kjøpte litt igjen da det er en bunn som etableres nå.

Ser på de andre trådene at det snakkes om masse rart. Tenk enkelt. Det som kan få kursen opp indet korte bildet er en meldingn at toll på Sil blir redusert, fjernet på den og den datoen. Prisen på paneler og sil begynner å stige og fortsetter stigning de kommende ukene... Q presentasjonen kommer ut bedre en markedet forventet...

Noe mer aktivitet innen inside kjøp av akser vil også kunne gi et løft.

Og igjen om det fortsetter i samme trakten uten noe positivt så faller kursen jevnt og trutt videre... ikke værre, 0,52 er i så måte en viktig støtte...
Skattesak er innbakt i kursen allerede

Redigert 29.01.2019 kl 15:56 Du må logge inn for å svare

Det er ikke mange dager vi kan skryte på oss volum / omsetning der det er mulig å generere avkastning med mange nuller, foruten de større aktørene som sitter og trekker i trådene - og ler av hvordan vi amatører tror vi påvirker eller kan forutsi kursutvikling mv.

Hvilke tanker gjør menigheten seg når man ser datoene ( ATL og triggerfall) for når f.eks. Blackrock har eksponert sine shortposisjoner - og hvordan de er tjent med at kursen forblir der de ønsker (og har mulighet til å påvirke dette)?

David mot Goliat....
Airbag
30.01.2019 kl 11:00 1779

Voldsomt så den hoppet
anderix
30.01.2019 kl 11:02 1765

marginal økning i sil priser, mulig det er det
bel68
30.01.2019 kl 11:08 1746

Det har snudd no skal prisen opp alle taper penger på prisen som er no ........

Som jeg sa, ikke mye posivitet som skal til for å løfte kursen..

Oppe og snuser på
10dagers snitt om det er en trøst... ikke volum så mulig litt tidlig vår posivitet i Rec.. skal kursen klare å komme opp å teste/bryte 50 dagers snitt før neste bølgetopp blir satt.

Men for å gi ett signal på at den negative trenden fra November i fjor er snudd så må neste bølgetopp over 0.723. Kan virke som monsterbølge:-)
Airbag
01.02.2019 kl 14:48 1282

På MACD er blå på vei over rød. Historisk har kursen fått seg en god løft da.

Man kan analysere ned til intervaller på sekunder, jeg er mest interresert i uke til mmd trenden... men ja kursen har fått ett lite løft men det er jo fra utrolig lave nivået. Alle solemerker indirekte forrige uke at en bunn skulle etableres... Nå er det som sagt neste bølgetopp som vil si noe om videre trend for min del
Redigert 01.02.2019 kl 15:38 Du må logge inn for å svare

Da er vi i blått siden nyttår!!
Må feires

Ikke vært mye action her gitt siden 1.2. Går sidelengs med null volum... men nå kommer det noen resultater som helt sikkert vil gi krusninger eller kanskje til og med litt storm i havet...
I mellomtiden kam man hakke litt på hverandre for å få tiden til å gå...

Kommer det ikke noe fornuftig guiding fra ledelsen som kan overbevise markeded om lys i tunellen tror jeg nok tallene som blir lagt frem vil få kursen til å fortsette den nedadgående trenden ...

Ja da er lik Ute av skapet og tid for trading igjen!!
Tar ett bet på at 0.56 holder idag:-)

Da er støvet lagt seg etter resultatfremleggelse..
Jeg ser bare på kursutvikling. Det fundamentale kan alle glødehoder diskutere. Fasiten uansett er at den lange fallende trenden er inntakt. Jeg synes fremleggelsen var elendig. Ikke noe forsøk på å løfte kursen. Resultatmessig var det helt som forventet, litt bedre på Prod. Kost. Det jeg er redd for nå er at Silane prisene kan kommer til å falle mye dersom sil prisene og etterspørselen stiger. Da hiver flere seg på gass og presser prisene ned..

Men dere som har peiling. Hva tror dere for neste kvartal..

0.57
0.61
0.77

Er redd for at spleis og Emi er det neste store..

Ergo kursen fortsetter en vei..
Redigert 15.02.2019 kl 12:24 Du må logge inn for å svare

synd med kina.. huff