Ocean Energy (OCE) 2019

http://www.ocean-energy.no/

Større oppdatering kommer snart...

God nyttår!
Rockall
13.01.2019 kl 09:37 716

Klimaendringer som skjer nå:
https://www.nrk.no/jakten-pa-klimaendringene-1.14375177
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/KvJaje/antarktis-smelter-seks-ganger-raskere-enn-paa-1980-tallet?utm_content=row-7&utm_source=vgfront

Klimaendringene kan ikke stanses, men alle realistiske bidrag som kan bli med å dempe dem bør være kjærkomne. Bølgekraft kan være et sånt bidrag, og det ser ut som at bølgekraft har kommet til en gjennombruddsfase, og at interessen for dette er økende. Man har ledd av vindkraft, man har ledd av solkraft og man ler ennå av bølgekraft, men...
Redigert 15.01.2019 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
dips
30.01.2019 kl 13:23 515

Skulle det ikke komme nyheter ultimo januar, dvs mellom 21.1 - 31.1.?
mimer
08.02.2019 kl 09:36 360

Det går da fremover hva? Hvis bølgekraft er en potensiell ny gren innen energi, burde ikke dette kunne være interessant for f.eks. Equinor etc.? De tradisjonelle petroleumsprodusentene vil jo så gjerne fremstå som fornybare og miljøvenninge?! ;-)
Rockall
08.02.2019 kl 17:51 331

Det går framover, sakte, men framover. Det er trolig bedre enn at det går fort framover.

Equinor og andre petroleumsselskaper som vil endre seg ved å mikse inn mer av fornybar energi, kan bli interessert i bølgekraft, men det må nok beviselig bli kommersielt interessant før de ønsker å ha bølgekraft som en del av virksomheten sin. Kanskje kan de være interesserte i å støtte opp under videreutvikling av bølgekraft før den er kommersiell interessant, men jeg tror ikke det. Jeg tror de helt konkret må se penger i det før de tar i den. Ocean Energy kan kanskje i første omgang bli mer interessant for andre selskaper som driver med bølgekraft, tror jeg.
Rockall
09.02.2019 kl 09:49 264

Den som vil skaffe seg et kjapt innblikk i noe av det som skjer innenfor bølgekraft world wide, kan gjøre tidsavgrensede søk på nett med passende søkeord. Det vil raskt bli klart at evolusjonen til bølgekraft har kommet mye lengre enn hvor den var for bare ti år siden, for ikke å nevne flere tiår siden. Dette er meget interessant.
Rockall
13.02.2019 kl 21:07 171

Kan være en fordel med aksjer som ikke er notert på noen børs for tida. Jeg ser poenget i at selskapet behøver tid, og er gladelig fornøyd med at aksjene ikke er på børs nå. Faktisk et litt snacksy «gjemmested» for en del kapital.
mimer
14.02.2019 kl 15:55 92

Tja-a, men på NRK TV tidligere denne uken var det innslag om Shell, som satser 1-2 milliarder dollar i året på nye energiformer og teknologi. Det kan fort være for sent å vente til ting er kommersialisert, da blir det hvertfall merkbart dyrere huh...

Børsnotering om 5-7 år var lengre tid enn forventet. Konkurransen er hard når vi ser at det satses stort på flytende vindmøller/vindturbiner, og Equinor som har kjøpt seg opp i Scatec Solar. Oce må før eller siden ha en stor aktør og større investorer på banen for å få mer fart på dette. Men spennende er det og vi håper at alle får lønn for tolmodigheten.